bronquote:Moslims betogen tegen de thuiskomst van Britse soldaten.
Inwijkelingen die op straat joelen naar troepen van het Britse leger, of "misprijzen tonen voor Britse waarden", zullen geen Brits staatsburger meer kunnen worden. Bovendien zullen kandidaten voor een Brits paspoort ook een geschiedenistest over het land moeten afleggen, naast de 'Leven in het Verenigd Koninkrijk'-test die er nu al is. Dat staat in een nieuw plan dat vandaag werd bekendgemaakt, meldt de Daily Mail.
Betoging
De maatregelen van de Britse immigratieminister Phil Woolas komen er nadat onlangs in Luton betogers op straat kwamen om te protesteren tegen Britse soldaten en hun 'oorlog tegen de islam'. Dergelijke betogingen maken Britse burgers die de wetten naleven volgens Woolas "woest", en de deelnemers zouden volgens de minister geen Brits staatsburger meer mogen worden. Daarnaast ontvangt het ministerie van Binnenlandse Zaken een recordaantal aanvragen voor Brits staatsburgerschap.
Bevolkingsgroei
Woolas wil een nieuw systeem met punten, dat ervoor moet zorgen dat de bevolking de komende 20 jaar niet aangroeit tot de voorspelde 70 miljoen, een aantal dat volgens hem niet houdbaar is. Momenteel leven er 61 miljoen Britten in het land, en met de huidige regels kwamen daar het voorbije jaar 220.000 ingeweken 'nieuwe Britten' bij. Woolas wil dat cijfer aanzienlijk doen dalen met strengere voorwaarden, controlemechanismen en een puntensysteem.
Puntensysteem
Inwijkelingen zouden dan sowieso een bepaald aantal jaar moeten werken in het land, en moeten slagen in een 'Leven in het Verenigd Koninkrijk'-test, zoals vandaag ook al het geval is. Nieuw is dan een puntensysteem waarbij punten kunnen worden verdiend door bijvoorbeeld extra vaardigheden aan te leren, te werken in knelpuntberoepen, het Engels voldoende te beheersen, of bereid te zijn te wonen in een afgelegen deel van het land. Het aantal benodigde punten kan dan regelmatig worden aangepast om de instroom aan nieuwe burgers te beperken.
Punten verliezen
Kandidaat-Britten kunnen in dat systeem ook punten verliezen door criminele handelingen of anti-sociaal gedrag te vertonen, of door "omstandigheden waarin een actief misprijzen voor de Britse waarden wordt getoond", zoals deelnemen aan een betoging tegen Britse soldaten, of misprijzen tonen voor gesneuvelde soldaten. (sam)
Wat heeft het eens of het oneens zijn met oorlog voeren met dankbaarheid te maken?quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:22 schreef ExTec het volgende:
Tssssssss, wat een racisten, die britten
Het is verdrulleme een 'recht' om je als een ondankbare primitieve hond op te stellen
My country right, my country wrong, my country.quote:... misprijzen tonen voor gesneuvelde soldaten.
Ik zou zeggen: stuur die minister een mailtje.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:23 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wat heeft het eens of het oneens zijn met oorlog voeren met dankbaarheid te maken?
Ik vraag het aan jou, want kennelijk is dat jouw gedachtegang.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: stuur die minister een mailtje.
Ja, je kan daar bijvoorbeeld niet lekker in je bikini naar het strand of openlijk een andere geloof belijden. Dan niet hoor.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:21 schreef DarkElf het volgende:
Ik zou bijvoorbeeld nooit in , ik noem wat, saoudi arabie gaan wonen omdat de manier waarop zij dingen doen echt niet kunnen volgens mij...
dat maar vor mij gaat meer als reden op hoe vrouwen soms behandeld worden daar of meisjes... daar kan ik niet tegen dus ga ik er ook niet wonen.. voor mij iets heel normaals.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:31 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, je kan daar bijvoorbeeld niet lekker in je bikini naar het strand of openlijk een andere geloof belijden. Dan niet hoor.
Inderdaad, dat past veel meer bij een Shariacultuur. Ongelofelijk dat ze dan toch in Europa blijven plakken. Snap jij het?quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:23 schreef Monidique het volgende:
Waardeloze maatregel die beter past bij China of Soedan dan bij een Europees land.
Nee, niet echt, been there done that, even bought the f*ckin tshirt. Mensen die potsierlijk notabene eerder toegegeven open deuren intrappen voegen niet echt toe aan de discussie. Contribueert natuurlijk wel weer aan dat lekkere warme gevoel van 'weldenkendheid'.quote:
Waarom zouden er geen klachten terecht mogen komen bij de gewone soldaat? Die verleent immers door akkoord te gaan met uitzending naar bijvoorbeeld Irak of Afghanistan zijn goedkeuring aan het Britse buitenlandbeleid. Daarnaast neemt hij actief deel aan dat beleid, waardoor hij er medeverantwoordelijk voor wordt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:23 schreef B-FliP het volgende:
In principe is t niets anders wat er voorheen gebeurt is na de Vietnam oorlog... Protesteren
en afschuw uitspreken zou moeten mogen... Alleen is t niet echt fair om dat bij de soldaten
te doen, al zijn t 'universal soldiers'...
De betreffende demonstranten verafschuwen het Britse buitenlandbeleid! Heel iets anders dan het verafschuwen van de Britse cultuur als geheel.quote:Als je verder het land verafschuwd waar je een asielaanvraag hebt lopen is dat natuurlijk
heel tegenstrijdig en zou er idd getwijfeld moeten kunnen worden over het wel of niet
accepteren/inwilligen van die aanvraag...
Eens, waarom kom je dan überhaupt met je nonsens dit topic binnen?quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, niet echt, Mensen die potsierlijk notabene eerder toegegeven open deuren intrappen voegen niet echt toe aan de discussie.
Neehoor, een zekere politieke desinteresse is niet alleen veel voorkomend onder militairen maar deels ook gewenst. Het leger werkt niet op het democratisch principe waar we eerst dmv "een goed gesprek" eens gaan kijken wat we gaan doen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:41 schreef Leevancleef het volgende:
Wellicht zouden protestacties zoals genoemd in het artikel de gewone militair wat betrokkener en kritischer maken. Maar al te vaak spreek ik Nederlandse beroepsmilitairen die geen flauw idee hebben van de situatie in Irak, maar wel bereid zijn erheen te gaan en er strijd te leveren. Dat is natuurlijk belachelijk.
De TS had een interresant artikel, met daarbij een vraag, daar antwoordde ik opquote:Op maandag 3 augustus 2009 17:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Eens, waarom kom je dan überhaupt met je nonsens dit topic binnen?
Uh huh. Militairen wel, religie niet. In Engeland staat religiekritiek zo'n beetje gelijk aan racisme, mede omdat Engeland volgens mij ook veel meer authentieke racisten heeft, en dat ook aan religie koppelen. Mensen als Atkinson, die dit wel kunnen scheiden zijn zeldzaam aan het worden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:35 schreef waht het volgende:
EIgenlijk zou er ook ruimte moeten zijn voor onfatsoenlijke mensen. Ook omdat genoeg blanke Britten net zulke onbeschofte honden kunnen zijn.
Was laatst een mooi artikel in het weekblad van het NRC over hoe de Britse samenleving toch vordert en de multiculturele samenleving achter zich. Een belangrijk punt was dat iedereen mag zeggen wat hij of zij wilt, dus ook het uitschelden van militairen.
Je opmerking raakte kant noch wal, vandaar dat ik vroeg "wat het eens of het oneens zijn met oorlog voeren met dankbaarheid te maken heeft."quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
De TS had een interresant artikel, met daarbij een vraag, daar antwoordde ik opVentjes die super-bijdehand inzetten met dat je laatdunkend uitlaten over gevallen soldaten van notabene je gastland "Heulemaal niet ondankbaar is!
" vind ik helemaal niet boeiend
Joelen over dode soldaten van je gastland is niet ondankbaar!Daar heb je recht op!
See, ik heb het gezegd. Ben je nu blij?
In eerste lezing leek het mij daar ook op, maar waar ze het dus over hebben zijn punten die je kunt verdienen op weg naar inburgering.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:23 schreef Monidique het volgende:
Waardeloze maatregel die beter past bij China of Soedan dan bij een Europees land.
Hey bijdehand, ik had je toch gelijk gegeven?quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:01 schreef OldJeller het volgende:
Je "punt" sarcastisch brengen maakt het overigens niet beter/minder onzinnig.
Zie je, Oldjeller?quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:50 schreef ExTec het volgende:
Joelen over dode soldaten van je gastland is niet ondankbaar!Daar heb je recht op!
Welnee joh, daar hebben ze recht opquote:Op maandag 3 augustus 2009 18:14 schreef OldJeller het volgende:
Dat het ongepast en walgelijk is om over doden te joelen, deel ik met je.
Op bepaalde manier zou je het kunnen zien als ondankbaar, maar dat hoeft natuurlijk niet perse. Dat het idioot is, staat buiten kijf.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welnee joh, daar hebben ze recht op
En mensen die dat zien als ondankbaarheid, die zien dat verkeerd
Over welke vijanden heb je het nu? Irak / Afghanistan / anders?quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:16 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[ afbeelding ]
Het is een schande dat de Britse overheid nu al zo veel kritiek toestaat. Onze vijanden zijn medogenloze terroristen die meer 3000 mannen, vrouwen en kinderen van alle etniciteiten en religies afgeslacht hebben.
Prachtige retoriek.quote:Kritiek geven op de aanpak van de westerse regeringen is puur verraad.
Al degenen met een dodelijke, anti-westerse ideologie die de verspreiding van vrijheid, democratie en de kapitalistische vrije markt proberen tegen te werken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:23 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Over welke vijanden heb je het nu? Irak / Afghanistan / anders?
Dat is zo, maar het pleit militairen niet vrij van een zekere verantwoordelijkheid voor hetgeen ze doen. Het blijven immers vrije mensen die zelfstandig keuzes kunnen maken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neehoor, een zekere politieke desinteresse is niet alleen veel voorkomend onder militairen maar deels ook gewenst. Het leger werkt niet op het democratisch principe waar we eerst dmv "een goed gesprek" eens gaan kijken wat we gaan doen.
Militairen hebben de mogelijkheid om gewetensbezwaar aan te tekenen of desnoods ontslag te nemen. Het is meestal niet zo dat ze geen andere keuze hebben dan het beleid van de regering in de praktijk te brengen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:31 schreef SpecialK het volgende:
Vreemd concept om militairen uit te schelden. Ik maar denken dat die mensen gewoon indirect uitvoeren wat ze door politici opgedragen krijgen.
The propaganda worked well on this one, general.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:16 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[ afbeelding ]
Het is een schande dat de Britse overheid nu al zo veel kritiek toestaat. Onze vijanden zijn medogenloze terroristen die meer 3000 mannen, vrouwen en kinderen van alle etniciteiten en religies afgeslacht hebben. Kritiek geven op de aanpak van de westerse regeringen is puur verraad.
Muah. Meeste militairen zullen er niet zo'n sterke mening over hebben. Beetje raar om het daar dan te gaan zoeken. Alsof iedereen overal maar alle aspecten van de politiek nauwkeurig afgewogen moet hebben. Dat kunnen politici zelf niet eens.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:39 schreef Leevancleef het volgende:
Militairen hebben de mogelijkheid om gewetensbezwaar aan te tekenen of desnoods ontslag te nemen. Het is meestal niet zo dat ze geen andere keuze hebben dan het beleid van de regering in de praktijk te brengen.
Inderdaad. Het westen heeft moslims helemaal niet nodig om de sharia in te voeren, dat kunnen ze prima zelf!quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:33 schreef tho_Omas het volgende:
Inderdaad, dat past veel meer bij een Shariacultuur. Ongelofelijk dat ze dan toch in Europa blijven plakken. Snap jij het?
Als je niet mag zeggen wat je wil heeft niemand er wat te zoeken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Aan de ene kant is het vrijheid van meningsuiting aan de andere kant hebben ze helemaal niks in dat land te zoeken als ze zich zo gedragen.
Als ze zich aan de regels houden wmb wel.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:39 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Dat is zo, maar het pleit militairen niet vrij van een zekere verantwoordelijkheid voor hetgeen ze doen. Het blijven immers vrije mensen die zelfstandig keuzes kunnen maken.
Nou ja dat dus. Als je op straat niet mag joelen om je ongenoegen kenbaar te maken op straffe van het verlies van je kansen op naturalisatie, vind ik dat verdacht veel lijken op onderdrukking en censuur. Het is niet netjes, maar op dat soort dingen staat vast een boete, iets wat meer in proportie is.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:16 schreef Mylene het volgende:
Na aanleiding van dit topic: Moslims schelden Britse soldaten uit
[..]
bron
Niets mis met eisen stellen, maar je moet ook weer niet teveel tornen aan de vrijheid van meningsuiting. Aan de andere kant vraag ik me af wat mensen in een land willen doen wat zoveel afschuw bij hen oproept.
Wat vinden jullie?
Mja, dat is onzin. Als militair heb je ook gewoon een eigen moreel kader en simpelweg orders uitvoeren is geen argument om je van je verantwoordelijkheden te ontdoen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:31 schreef SpecialK het volgende:
Vreemd concept om militairen uit te schelden. Ik maar denken dat die mensen gewoon indirect uitvoeren wat ze door politici opgedragen krijgen.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Het is niet netjes, maar op dat soort dingen staat vast een boete, iets wat meer in proportie is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |