Eerlijk gezegd ben ik het wel met zijn argumentatie eens, jammer van de doemdenkende conclusie.quote:'Facebook leidt tot zelfmoord'
Internationaal - door Redactie op 03-08-2009 @ 16:05
Het hoofd van de Katholieke Kerk in Engeland en Wales is niet zo te spreken over het veelvuldig gebruik van social networksites en e-mails door Britse jongeren. Volgens aartsbisschop Vincent Nichols leidt het gebruik van populaire sites als Facebook en MySpace tot "vluchtige vriendschappen" die kunnen leiden tot zelfmoord.
Nichols deed zijn uitspraken gisteren in een interview met The Sunday Telegraph. De aartsbisschop vreest dat jongeren door de almaar groeiende populariteit van e-mail en social networksites verleren hoe je een echte vriendschapsrelatie opbouwt. "Vriendschap is geen handelswaar. Vriendschap is iets waar je aan moet werken, waar tijd en aandacht in gaat zitten. Het excessieve gebruik van digitale communicatiemiddelen zorgt ervoor dat de maatschappij langzaamaan verleert hoe je een vriendschapsrelatie opbouwt," vreest Nichols.
Daar komt nog eens bij dat jongeren volgens Nichols meer waarde hechten aan de hoeveelheid digitale vrienden dan aan de kwaliteit van hun vriendschappen. "Als dan in een later stadium blijkt dat die vriendschappen lang niet zo waardevol zijn als een jongere denkt, kan dit leiden tot zelfmoord."
Die man kan mogelijk gelijk krijgen zodra hij eens wat wetenschappelijk onderzoek naar voren brengt. ‘Echte’ vriendschappen kunnen ook kapot gaan, doordat ouders verhuizen en vriendje of vriendinnetje mee gaat. Vakantieliefdes die verbroken worden, kinderen die naar een andere middelbare school gaan, of daarna naar een andere universiteit.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:42 schreef boyv het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ben ik het wel met zijn argumentatie eens, jammer van de doemdenkende conclusie.
heeft de beste man gelijk? (faceboek ed. zijn ook uitermate triest) qua invloed?
Dat.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:42 schreef boyv het volgende:
Eerlijk gezegd ben ik het wel met zijn argumentatie eens, jammer van de doemdenkende conclusie.
Hier is natuurlijk ook een ouderlijke verantwoordelijkheid. Kinderen die thuis zitten achter de computer zitten veilig en wel en maken hun kleren niet vies, terwijl kinderen die op straat spelen dat wel doen, en misschien gebeurt er ook wat naars. Met een jeugd waarbij overgewicht wel steeds meer een probleem wordt, is dat wel een punt van zorg.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:29 schreef RedDevil085 het volgende:
Ben het hier deels mee eens, al denk ik dat die social-network sites niet de enige oorzaak zijn. Het begon al met de chatrooms, IM's en de invloed van games. Ik zie nu al de effecten op onze jongste generatie. Een zooitje half-contactgestoorde figuren die liever op hun kamertje zitten te chatten en gamen dan dat ze met wat vriendjes en vriendinnetjes buiten gaan spelen.
Maar er is niemand die ze er toe dwingt of probeert ze op andere ideeen te brengen, maar ik ga ervan uit dat dit eigenlijk niet helemaal de bedoeling is.
De man heeft in de eerste plaats voornamelijk last van het 'help, help, verandering'-virus zoals wel vaker gebruikelijk is bij dit soort mensen. Of de man gelijk heeft valt redelijk te onderzoeken m.i. Vergelijk mate van sociaal netwerk gebruik e.d. met zelfmoordneigingen / gevoelens of volg mensen op langere termijn om ook daadwerkelijk te kijken naar verschillen in zelfmoordstatistieken bijvoorbeeld.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:42 schreef boyv het volgende:
[..]
heeft de beste man gelijk? (faceboek ed. zijn ook uitermate triest) qua invloed?
En dan heb je het alleen over de nu levende generaties .. de klacht op zich, 'de jeugd dit, de jeugd dat' vindt je al terug bij Sokrates.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:39 schreef katerwater het volgende:
Vroeger was het de schuld van televisie, dan van games, nu van netwerksites...
Wat zou het volgende zijn?
Gelukkig weet jij dat nóg beter te onderbouwen en te ondersteunen met serieus wetenschappelijk onderzoek dan de beste man.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:55 schreef jkdjjsop het volgende:
De beste man heeft natuurlijk gelijk. Maar zoals altijd moet je wel erg labiel zijn om er vatbaar voor te zijn.
Dit is gewoon commom sense. Dit voel je aan je water.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij dat nóg beter te onderbouwen en te ondersteunen met serieus wetenschappelijk onderzoek dan de beste man.
Precies! Wat heb je aan wetenschap? Iedereen weet toch dat Jazz muziek van de duivel is?quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:30 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Dit is gewoon commom sense. Dit voel je aan je water.
Vrienden?quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:27 schreef Isegrim het volgende:
De beste man snapt er geen fuck van. Ik heb mijn lief en een groot deel van mijn vrienden leren kennen via internet. Dat maakt nog niet dat het nepvrienden zijn.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies! Wat heb je aan wetenschap? Iedereen weet toch dat Jazz muziek van de duivel is?
We zijn nu eenmaal niet allemaal autisten die eerst alles moeten meten voordat ze iets weten. Dat is niet persoonlijk bedoeld overigens.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies! Wat heb je aan wetenschap? Iedereen weet toch dat Jazz muziek van de duivel is?
Vooral gelovigen zijn erg labiel.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:55 schreef jkdjjsop het volgende:
De beste man heeft natuurlijk gelijk. Maar zoals altijd moet je wel erg labiel zijn om er vatbaar voor te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |