Oh is dat zo. Dat gebeurt nogal eens met mensen die zoiets heftigs meemaken maar ik ben het nog niet tegengekomen.quote:
quote:Welk boek?
quote:In het holst van de nacht, in april 1988, worden Dickie Kahl en zijn famile in een dorp in Noord-Holland van hun bed gelicht. Dickie is de enige die weet waarom die angstaanjagende groep in het zwart geklede mannen ineens in hun slaapkamer staat. Bij de rest van de familie slaat de overval in als een bom. Het bericht dat daarop volgt is zo mogelijk nog erger: Dickie, de man van Zusje en de vader van Lotje, Finn en Louise, blijkt de langgezochte ontvoerder en moordenaar van de zakenman Coens.
In de jaren na Dickies veroordeling proberen alle gezinsleden te leven met de nieuwe werkelijkheid. Voor de kinderen is dat het allermoeilijkst - aan de bloedband met hun vader valt nu eenmaal niets te veranderen. Zusje Winkelman, Dickies vrouw, heeft nog een keuze. Zij zou van hem kunnen scheiden, maar besluit, zonder goed te praten wat hij heeft gedaan, bij hem te blijven.
Els Hupkes (1942) is schrijver en beeldend kunstenaar. Ze heeft drie kinderen. De kleine Britt is haar eerste roman.
Die uitkeringskwestie bedoel je? Alsof je van geld direct beter wordt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:10 schreef ouderejongere het volgende:
De wet is inmiddels aangepast, maar het blijft onverteerbaar dat Elsas uiteindelijk beter is geworden van de moord dan wanneer hij die niet zou hebben gepleegd.
Dat ik feest vier om zijn dood heeft niks met wrok te maken, maar alles met gerechtigheid.
Hij zal wel gecremeerd worden. Een graf zal niet lang overeind blijven staan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Die uitkeringskwestie bedoel je? Alsof je van geld direct beter wordt.
En feestvieren om iemands dood, dat wordt een merkwaardig partijtje.
Dat zou wel heel treurig zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:56 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Hij zal wel gecremeerd worden. Een graf zal niet lang overeind blijven staan.
Niet alleen vrijheid, ook rijkdom, een villa van 7 ton van ONS belastinggeld. Gelukkig heeft gerechtigheid geschied.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:09 schreef Wheelgunner het volgende:
Jammer dat hij nog van vrijheid heeft mogen genieten na zo'n daad....
etc.quote:(Novum) - Ferdi E. had spijt van zijn daden, maar kon dat moeilijk uiten. Dat zegt de advocaat van de maandag bij een verkeersongeluk omgekomen ontvoerder en moordenaar van Gerrit Jan Heijn. Volgens raadsman Wim Anker liet E. meerdere keren aan hem weten berouw te hebben.
Tja hij had het kunnen teruggeven maar dat deed de moordenaar niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:13 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Niet alleen vrijheid, ook rijkdom, een villa van 7 ton van ONS belastinggeld. Gelukkig heeft gerechtigheid geschied.
Walgelijk figuurquote:Na zijn vrijlating kreeg E. zeven ton van de overheid, omdat de rechter oordeelde dat zijn WAO-uitkering ten onrechte was stopgezet toen hij de gevangenis in moest. Na die uitspraak is de wet gewijzigd om herhaling te voorkomen.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:13 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Niet alleen vrijheid, ook rijkdom, een villa van 7 ton van ONS belastinggeld. Gelukkig heeft gerechtigheid geschied.
Dat zijn veel van die VVD-ers en PVV-ers, die hebben eigenlijk diep in hun hart weinig op met de rechtsstaat en leven liever in een primitieve maatschappij. Dat blijkt keer op keer.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:26 schreef Tartufo het volgende:
De reacties worden wel heel grotesk en kolderiek nu.
En dat zijn dan dezelfde types die zeggen te strijden voor het behoud van de Hollandsche rechtsstaat.
O behoor je tot dat type mens. Grafschenners. Even laf als de categorie NSB'ers of degenen die pas na de oorlog de NSB'ers uit hun holen durfden te trekken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:56 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Hij zal wel gecremeerd worden. Een graf zal niet lang overeind blijven staan.
En jij kun je dwangmatige dadergeknuffel ook weer niet onderdrukken zie ik, waarom identificeer je je zo met monsters als dit?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zijn veel van die VVD-ers en PVV-ers, die hebben eigenlijk diep in hun hart weinig op met de rechtsstaat en leven liever in een primitieve maatschappij. Dat blijkt keer op keer.
Wat een eikel! Ik ken vele mensen die altijd teruggeven wat ze aan uitkeringen, vergoedingen en toeslagen krijgen. Typisch Nederlandsch!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:19 schreef qonmann het volgende:
[..]
Tja hij had het kunnen teruggeven maar dat deed de moordenaar niet.
Zoveel mensen zijn er niet die anderen koelbloedig vermoorden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:15 schreef eleusis het volgende:
[..]
Wat een eikel! Ik ken vele mensen die altijd teruggeven wat ze aan uitkeringen, vergoedingen en toeslagen krijgen. Typisch Nederlandsch!
De rechtsstaat wheelgunner. Zegt je dat wat? Dat je je straf krijgt en uitzit en zo?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:12 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En jij kun je dwangmatige dadergeknuffel ook weer niet onderdrukken zie ik, waarom identificeer je je zo met monsters als dit?
Weet jij wat hij met zijn geld gedaan heeft?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:17 schreef qonmann het volgende:
[..]
Zoveel mensen zijn er niet die anderen koelbloedig vermoorden.
Het was een geste geweest, maar uiteraard deed de moordenaar het niet.
Misdaad bekend, veroordeeld, straf uitgezeten. Wat begrijp jij daar niet aan? Of leef jij nog met je kop in de Middeleeuwen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:12 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En jij kun je dwangmatige dadergeknuffel ook weer niet onderdrukken zie ik, waarom identificeer je je zo met monsters als dit?
mooi huis van gekocht...Zie OPquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Weet jij wat hij met zijn geld gedaan heeft?
Dat is nog geen eens de helft zo te lezen. Maar ik vind het verder niet relevant.quote:
Niemand doet het.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:17 schreef qonmann het volgende:
[..]
Zoveel mensen zijn er niet die anderen koelbloedig vermoorden.
Het was een geste geweest, maar uiteraard deed de moordenaar het niet.
Het had een geste kunnen zijn, de regeling was hier nooit voor bedoeld.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is nog geen eens de helft zo te lezen. Maar ik vind het verder niet relevant.
Hij heeft zijn straf uitgezeten. Hij had recht op dat geld, hij heeft die regeling niet bedacht.
Voor mij geldt vooral dat de nabestaanden zich ver boven dit soort onderbuikreacties hebben geplaatst door hun condoleances te geven en de dader te vergeven.
Ach wat een potsierlijke rancune. Héél triest dit.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:24 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het had een geste kunnen zijn, de regeling was hier nooit voor bedoeld.
Maar de moordenaar verkoos het geld nog even mee te pakken.
En als hij dat niet had gedaan dan had je nu zijn dood betreurd?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:24 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het had een geste kunnen zijn, de regeling was hier nooit voor bedoeld.
Maar de moordenaar verkoos het geld nog even mee te pakken.
Ik vemoord niet iemand koelbloedig en daar gaat het hier om.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:24 schreef Tartufo het volgende:
[..]
Maar qonmann wel! De held! Hij verdient een standbeeld.
Dat was gelukkig een objectieve mening van een onafhankelijk persoon.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:30 schreef qonmann het volgende:
Overigens vertrouwde Ronald Jan Heijn hem niet:
"Al snel voelde ik dat de man niets had geleerd. Er was geen werkelijk berouw, geen inzicht in wat hij had veroorzaakt"
(Dit was tegen het einde van zijn gevangenschap)
Er zijn ook genoeg mensen die Ronald Jan Heijn niet vertrouwen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:30 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ik vemoord niet iemand koelbloedig en daar gaat het hier om.
Overigens vertrouwde Ronald Jan Heijn hem niet:
"Al snel voelde ik dat de man niets had geleerd. Er was geen werkelijk berouw, geen inzicht in wat hij had veroorzaakt"
(Dit was tegen het einde van zijn gevangenschap)
Over de doden niets dan goeds gaat voor deze man helaas niet opquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:33 schreef Tartufo het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg mensen die Ronald Jan Heijn niet vertrouwen.
Slap emotioneel gelul van jou. De man is veroordeeld en daarvoor gestraft, en nu dood. Punt. Je gedraagt je als een kind.
Geen enkel geestelijk gezond mens vind dat hij met nog geen 20 jaar zijn straf voldaan heeft voor zo'n daad...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:17 schreef SCH het volgende:
[..]
De rechtsstaat wheelgunner. Zegt je dat wat? Dat je je straf krijgt en uitzit en zo?
Zegt de revolverheld.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:37 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Geen enkel geestelijk gezond mens vind dat hij met nog geen 20 jaar zijn straf voldaan heeft voor zo'n daad...
Daar denken de rechters in Nederland, die natuurlijk allemaal gestoord zijn en geen greintje gezond verstand hebben, toch wat genuanceerder over dan jij.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:37 schreef Wheelgunner het volgende:
Geen enkel geestelijk gezond mens vind dat hij met nog geen 20 jaar zijn straf voldaan heeft voor zo'n daad...
Dat is niet helemaal waar, hun redenering is echter anders. Het gaat hen er vaak om dat ze bij ergere misdaden, bijvoorbeeld meerdere moorden, nog hogere straffen kunnen geven.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Daar denken de rechters in Nederland, die natuurlijk allemaal gestoord zijn en geen greintje gezond verstand hebben, toch wat genuanceerder over dan jij.
Jawel hoor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:37 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Jij gaat me daadwerkelijk aanvallen om mijn 'braafheid' omdat ik een moord als deze veroordeel? Ben je simpel in je hoofd?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:40 schreef Tartufo het volgende:
[..]
Zegt de revolverheld.
De man is dood, kerel. Trek je nog één keer af op je eigen braafheid en ga dan slapen.
Iedereen veroordeelt de moord. Maar als je nu staat te juichen omdat deze man is verongelukt, dan ben je echt ziek.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:45 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Jij gaat me daadwerkelijk aanvallen om mijn 'braafheid' omdat ik een moord als deze veroordeel? Ben je simpel in je hoofd?
Nee, omdat je zelfs na de dood van een al-veroordeelde nog met het rechtssysteem op de loop gaat en jezelf daarvoor op de borst wil kloppen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:45 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Jij gaat me daadwerkelijk aanvallen om mijn 'braafheid' omdat ik een moord als deze veroordeel? Ben je simpel in je hoofd?
Dat is volgens mij juist de gangbare reactie.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Iedereen veroordeelt de moord. Maar als je nu staat te juichen omdat deze man is verongelukt, dan ben je echt ziek.
Ik sta te juichen dat hij is verongelukt en niet iemand anders. Mag dat welquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Iedereen veroordeelt de moord. Maar als je nu staat te juichen omdat deze man is verongelukt, dan ben je echt ziek.
Wie probeert zichzelf nou op de borst te kloppen? Lees je eigen posts eens!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:52 schreef Tartufo het volgende:
[..]
Nee, omdat je zelfs na de dood van een al-veroordeelde nog met het rechtssysteem op de loop gaat en jezelf daarvoor op de borst wil kloppen.
Blijkbaar vind je jezelf heel rechtvaardig. Braaf hoor. Als een Achilles die Hector door het stof sleept. Al was Achilles een echte kerel. Jij bent maar een internetheld.
Zegt iemand die voor zijn lol met wapens schiet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:53 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat is volgens mij juist de gangbare reactie.
Jij bent degene die het perspectief verloren heeft, zoals keer op keer blijkt met je belachelijke sympathieen voor de meest vreselijke personen en hun daden.
Het zou me ook totaal niet verbazen als je zelf al een serieus justitieel verleden hebt opgebouwd; dan is het ook logisch dat je de meest idiote daden probeert te bagatelliseren zodat je voor jezelf wat minder fout en ziek lijkt.
Ben jij anarchist wheelgunner?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:55 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wie probeert zichzelf nou op de borst te kloppen? Lees je eigen posts eens!
Legaal, wat bevestigt hoe brandschoon mijn verleden is. Itt dat van jouw...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Zegt iemand die voor zijn lol met wapens schiet.
Er zijn zoveel rechtstaten die een veel hogere straf zouden geven voor een daad als dit.quote:Ik heb helemaal geen sympathie voor die man. Hoe kom je erbij. Wel voor de rechtsstaat en jij niet.
Die behoefte om te schieten heb ik niet hoor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:00 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Legaal, wat bevestigt hoe brandschoon mijn verleden is. Itt dat van jouw...
Jij bent wel iemand die de neiging heeft om anderen te beoordelen op grond van geschreven teksten en wat jij leest op Internet?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:53 schreef Wheelgunner het volgende:
Het zou me ook totaal niet verbazen als je zelf al een serieus justitieel verleden hebt opgebouwd; dan is het ook logisch dat je de meest idiote daden probeert te bagatelliseren zodat je voor jezelf wat minder fout en ziek lijkt.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:01 schreef Slappy het volgende:
Zolang je met die wapens niemand wat aandoet moet dat toch kunnen.Net alsof jij nooit de fout in gaat met die extreme linkse dieren vriendjes van je SCH![]()
Nee, ik ben voor zwaardere straffen. De gedachte momenteel is dat we voor 1 moord geen levenslang kunnen geven, omdat we dan geen hogere straf kunnen geven voor 2 moorden. Dat vind ik krom.quote:
Juichen is een groot woord. Niet erg vinden is al beter. Daarnaast kunnen jij en ik beide een lijstje personen opstellen waarvan we het beide niet erg vinden als die het leven zouden laten. Uiteraard altijd de regels van onze rechtstaat in acht houdend.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar je accepteert wel dat deze man deze straf heeft gekregen en heeft uitgezeten en daarna vrij man was?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:02 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nee, ik ben voor zwaardere straffen. De gedachte momenteel is dat we voor 1 moord geen levenslang kunnen geven, omdat we dan geen hogere straf kunnen geven voor 2 moorden. Dat vind ik krom.
Ik kan niet zo'n lijstje maken hoor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:02 schreef waht het volgende:
[..]
Juichen is een groot woord. Niet erg vinden is al beter. Daarnaast kunnen jij en ik beide een lijstje personen opstellen waarvan we het beide niet erg vinden als die het leven zouden laten. Uiteraard altijd de regels van onze rechtstaat in acht houdend.
Of heb jij daar iets op tegen?
Ik verwacht niet dat ik er minder van weet dan jij.. Mijn informatie komt uit de berichtgeving en wikipedia en dergelijke. Ik doe niets met opiniestukken, als die hierover al te vinden zijn, dus voor zover ik weet is het voornamelijk mijn eigen mening.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij bent wel iemand die de neiging heeft om anderen te beoordelen op grond van geschreven teksten en wat jij leest op Internet?
Hoe oud was jij ten tijde van de ontvoering en de moord op Heijn en hoe heb je dat destijds allemaal persoonlijk meegemaakt?
Heb jij het proces daarna ook goed gevolgd en ben je daarna het leven van Elstak ook blijven volgen om tot al jouw zo door feiten onderbouwde meningen te komen...of ben je eigenlijk toch die Internetheld met een grote mond die vooral anderen napraat?
Ben jij misschien Vegean streakerquote:
Ja, maar dat betekent niet dat ik daarmee alles vergeven en vergeten is wat mij betreft. Mijn idee van gerechtigheid is niet noodzakelijk hetzelfde als dat van één of enkele rechters. Ik vond de straf veel te licht, dus ik ben blij dat hij voortijdig gestorven is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar je accepteert wel dat deze man deze straf heeft gekregen en heeft uitgezeten en daarna vrij man was?
Nee, SCH is veel groter geschapen, heb ik mij laten vertellen.quote:
Dan accepteer je de rechtsstaat dus niet. En je hebt enorm veel wraak en rancune gevoelens. Logisch voor iemand die het van zich af moet schieten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:07 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ja, maar dat betekent niet dat ik daarmee alles vergeven en vergeten is wat mij betreft. Mijn idee van gerechtigheid is niet noodzakelijk hetzelfde als dat van één of enkele rechters. Ik vond de straf veel te licht, dus ik ben blij dat hij voortijdig gestorven heeft.
Moeilijk te geloven. Je bent bekend met wat mensen anderen allemaal hebben aangedaan, sinds het begin der tijden?quote:
Jij hebt weer andere behoeftes, en iets doet mij vermoeden dat die wat minder onschuldig zijn dan het schieten op een papieren roos.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Die behoefte om te schieten heb ik niet hoor.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, SCH is veel groter geschapen, heb ik mij laten vertellen.
Ja hoor, maar ik heb dat soort gedachtes niet. Zeker niet over mensen die hun straf hebben uitgezeten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:08 schreef waht het volgende:
[..]
Moeilijk te geloven. Je bent bekend met wat mensen anderen allemaal hebben aangedaan, sinds het begin der tijden?
Jij bent volgens mij meer nog van het voorMiddeleeuwse oog-om-oog principe?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:07 schreef Wheelgunner het volgende:
Ja, maar dat betekent niet dat ik daarmee alles vergeven en vergeten is wat mij betreft. Mijn idee van gerechtigheid is niet noodzakelijk hetzelfde als dat van één of enkele rechters. Ik vond de straf veel te licht, dus ik ben blij dat hij voortijdig gestorven is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |