abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71559862
In mijn hele leven heb ik eigenlijk één keer een 'gezicht' gezien terwijl ik wakker was. Ik was aan het bidden. Ik zag de datum waarop iets zou gaan gebeuren. Daarbij hoorde ik een soort 'stem' die vertelde wat deze datum betekende...En zo geschiedde dit .

Dit gezicht kwam in feite als een antwoord op een gebed van mij. Ik bad op dat moment tot God, de God van Jezus , dus beschouw ik dat gezicht als een bericht van God/antwoord van God.

VRAAG
Wie van jullie heeft ook weleens een gezicht gehad? Dus dat je iets met je geestesoog zag?
Of heeft iemand een visioen gehad of een droom van God? Of heeft iemand Gods stem gehoord?
En wat heeft dat met je gedaan?

In dit topic doel ik het trouwens niet op enge geestverschijningen. Ik wil graag verhalen horen van mensen die menen dat God tot hen heeft gesproken door dromen, visioenen, gezichten of met hoorbare stem. Deze ervaringen kunnen als functie bijvoorbeeld voorspellend , constructief, bevestigend, waarschuwend, troostend, bemoedigend, richtinggevend en openbarend zijn...

Ik hoor graag andermans ERVARINGEN, ik heb niet zozeer zin of tot doelstelling om in dit topic allerlei vermoeiende discussies te voeren of wel/niet mogelijk, geloof ja/nee, etc...

Gewoon mooie ervaringen van anderen...dat boeit me op dit moment. Ik zal dus niet of weinig ingaan op mensen die allerlei geloofsdiscussies uitlokken. Mijn doel is namelijk niet om anderen te overtuigen in iets, heb wel wat beters te doen. Ik hoor gewoon graag andermans ervaringen, omdat ik weet dat je dit soort dingen niet zomaar aan Jan en Alleman vertelt in het normale leven. Via een forum op internet, durven mensen zich wat meer bloot te geven. Die gelegenheid wil ik hier geven, een verzamelplek voor verhalen over deze ervaringen.

Zie dit topic als een plek voor iedereen om je ervaringen neer te pennen. That's it, niet meer en niet minder...

Ps. Ik wil ook best ervaringen lezen via PM, als je geen zin hebt om je verhaal 'openlijk' op dit forum te zetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door 7keer70 op 04-08-2009 23:44:51 ]
pi_71559966
Was het niet gewoon een hallucinatie?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:46:56 #3
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71559993
Ik zet hem naar WFL omdat ik geloof dat het daar beter tot zn recht komt.
The truth was in here.
pi_71559995
Drugs are bad for you.

Ga je nu FOK! spammen met berichten des heres?
pi_71560037
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:45 schreef teknomist het volgende:
Was het niet gewoon een hallucinatie?
Euhm, nou nee...Ik ben nooit bezig geweest met drugs of iets...Bovendien is uitgekomen wat ik zag/hoorde...
pi_71560066
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:48 schreef 7keer70 het volgende:

[..]

Euhm, nou nee...Ik ben nooit bezig geweest met drugs of iets...Bovendien is uitgekomen wat ik zag/hoorde...
Je kunt ook hallucinaties krijgen zonder het gebruik van drugs.

Wat is er dan uitgekomen? Kun je iets specifieker zijn?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:49:51 #7
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_71560076
Enkel van horen zeggen. Nooit zelf meegemaakt, maar ik geloof de verhalen wel.
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:50:59 #8
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_71560111
wat zou er dan gaan gebeuren?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_71560145
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:46 schreef Bastard het volgende:
Waarom kan dit niet terug in het topic The Truth is Here? Daar gaat het toch om bovennatuurlijke ervaringen? Ik heb het idee dat in WFL alleen maar discussiefreaks zitten... en ik wil graag mensen horen die OOK een dergelijke bovennatuurlijke ervaring hebben gehad... Graag antwoord.

Ik wil met dit topic TOTAAL GEEN thelogische discussies voeren. Ik wil ERVARINGEN horen van mensen die in het bovennatuurlijke geloven. En die zitten doorgaans op The Truth is Here...

Dus svp dit topic hier weghalen en weer terug naar waar het hoort...

Ik krijg nu al kriebels van de discussiegierige Andries Knevel types op WFL...

[ Bericht 20% gewijzigd door 7keer70 op 03-08-2009 12:05:14 ]
pi_71560164
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:42 schreef 7keer70 het volgende:
In mijn hele leven heb ik eigenlijk één keer een 'gezicht' gezien terwijl ik wakker was.Ik was aan het bidden. Ik zag de datum waarop iets zou gaan gebeuren. Daarbij hoorde ik een soort 'stem' die vertelde wat deze datum betekende...En zo geschiedde dit .
Wat geschiedde? Moeten we zomaar aannemen van je dat je een stem hoorde die wat voorspelde en het uit kwam? Heb je bewijs?
Hier kan toch niemand, anders dan jij, wat mee?
quote:
Dit gezicht kwam in feite als een antwoord op een gebed van mij. Ik bad op dat moment tot God, de God van Jezus
Ik dacht dat Jezus God zelf was...
quote:
...dus beschouw ik dat gezicht als een bericht van God/antwoord van God.
Hoe jij iets beschouwd zegt niks over de waarheidsvinding. Ik ken wel meer mensen die zomaar schimmen o.i.d. zien. Voorwaarde altijd is wel dat ze vooraf hierin geloven, bewust of onbewust. Want mensen die er totaal niet in geloven zie je nooit deze berichten melden. Toevallig? Of is dat te verklaren?
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:52 schreef 7keer70 het volgende:
Waarom kan dit niet terug in het topic The Truth is Here? Daar gaat het toch om bovennatuurlijke ervaringen? Ik heb het idee dat in WFL alleen maar discussiefreaks zitten... en ik wil graag mensen horen die OOK een dergelijke bovennatuurlijke ervaring hebben gehad... Graag antwoord.
Kan deze voorkeur te maken hebben met dat je bang bent dat je te veel moet uitleggen en verklaren in plaats van een "gezellige" discussie met anderen die je klakkeloos geloven?
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:54:45 #11
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71560206
Schitterend, dit soort anekdotes.

Niet dat ik ze serieus neem, maar ze zijn wel amusant.
zzz
pi_71560250
Hoeveel paddo's had je op?
pi_71560618
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:46 schreef Bastard het volgende:
Wat denk je wel niet om dit topic naar TRU te schoppen, ben je gek ofzo?

---> TRU
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:11:30 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71560677
Mooi, dan gaarne nu wel een serieuse reactie achterlaten, of gewoon niet reageren.
The truth was in here.
pi_71560696
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:11 schreef Bastard het volgende:
Mooi, dan gaarne nu wel een serieuse reactie achterlaten, of gewoon niet reageren.
Bedankt Bastard, ik had al een nieuw topic geopend, maar zie dat je deze al hebt teruggeplaatst! Dank.
pi_71560708
quote:
Dit gezicht kwam in feite als een antwoord op een gebed van mij. Ik bad op dat moment tot God, de God van Jezus
Dus wanneer je tot Allah oid had gebeden dan had je mohammed gezien? (volgens de bijbel mag dit natuurlijk niet, want het christendom zou het enige echte moeten zijn (hoewel jodendom, islam en christendom allemaal afgeleid zijn van het judaism)

en mocht ik zelfs z'n "ervaring" mee maken. dan zal ik het nemen voor wat het is, namelijk een hallucinatie. mocht er een "god" zijn dan zal hij voor mij wel wat meer z'n best moeten doen om met makkelijk hanteerbaar bewijs te komen.
aangezien die makkelijk te verhalen valt onder: psychose/schizofrenie. of halucinatie door drugs/alcohol.

:edit

bla topic blijkbaar gemoved op moment van typen.
pi_71561008
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:50 schreef mazaru het volgende:
wat zou er dan gaan gebeuren?
Iets persoonlijks, wat iig niet in het belang is voor de gehele menschheid of iets, anders had ik alle details wel mede gedeeld haha ;-).

Het kost me nog best veel moeite om het hier neer te typen eerlijk gezegd... Heb vooral geen zin in allerlei rare reacties van anderen. Ik hoop dat je dat kan begrijpen. Ik kan je er nog wel bij vertellen dat de precisie van het beeld mijn leven heeft omgegooid. Ineens besef ik dat er wel degelijk een hogere entiteit betrokken is bij mijn leven...Dat is een apart gevoel.

Excuus als ik te abstract blijf. Wegens herkenbaarheid hou ik de details nog even bij mezelf...misschien later nog...

[ Bericht 2% gewijzigd door 7keer70 op 03-08-2009 13:21:08 ]
pi_71561408
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:53 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Wat geschiedde? Moeten we zomaar aannemen van je dat je een stem hoorde die wat voorspelde en het uit kwam? Heb je bewijs?
Hier kan toch niemand, anders dan jij, wat mee?
[..]

Ik dacht dat Jezus God zelf was...
[..]

Hoe jij iets beschouwd zegt niks over de waarheidsvinding. Ik ken wel meer mensen die zomaar schimmen o.i.d. zien. Voorwaarde altijd is wel dat ze vooraf hierin geloven, bewust of onbewust. Want mensen die er totaal niet in geloven zie je nooit deze berichten melden. Toevallig? Of is dat te verklaren?
[..]

Kan deze voorkeur te maken hebben met dat je bang bent dat je te veel moet uitleggen en verklaren in plaats van een "gezellige" discussie met anderen die je klakkeloos geloven?

Stel, jij bent een keer zo goed lam geweest van de drank, dat deze ervaring een dusdanige indruk op je heeft gemaakt, dat je besluit er een topic over te openen op FOK. Jij wilt namelijk heel graag weten of anderen deze ERVARING ook hebben gehad. Je kent het wel, een stukje herkenning zoeken. Kijken of je niet de enige bent, etc...Hebben anderen ook gekotst? Hebben anderen ook zonder onderbroek op straat rondgehhuppeld ten tijde van hun dronkenschap? Je bent op zoek naar ERVARINGEN van anderen...

Hoe zou jij het dan vinden als er irritante types jouw topic aangrijpen om betweterige discussies te gaan voeren over alcoholmisbruik ?

Kortom: Doei!
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:41:02 #19
31101 _Led_
pi_71561507
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:37 schreef 7keer70 het volgende:

[..]
Stel, jij bent een keer zo goed lam geweest van de drank, dat deze ervaring een dusdanige indruk op je heeft gemaakt, dat je besluit er een topic over te openen op FOK. Jij wilt namelijk heel graag weten of anderen deze ERVARING ook hebben gehad. Je kent het wel, een stukje herkenning zoeken. Kijken of je niet de enige bent, etc...Hebben anderen ook gekotst? Hebben anderen ook zonder onderbroek op straat rondgehhuppeld ten tijde van hun dronkenschap? Je bent op zoek naar ERVARINGEN van anderen...

Hoe zou jij het dan vinden als er irritante types jouw topic aangrijpen om betweterige discussies te gaan voeren over alcoholmisbruik ?

Nou ik vind het niet kunnen dat jij alcoholmisbruik bagatelliseert en doet alsof iedereen maar veel moet drinken
zzz
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:42:51 #20
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71561545
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:41 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nou ik vind het niet kunnen dat jij alcoholmisbruik bagatelliseert en doet alsof iedereen maar veel moet drinken
Daar gaat het dus ook niet om.
The truth was in here.
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:51:39 #21
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_71561767
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:22 schreef 7keer70 het volgende:

[..]

Iets persoonlijks, wat iig niet in het belang is voor de gehele menschheid of iets, anders had ik alle details wel mede gedeeld haha ;-).

Het kost me nog best veel moeite om het hier neer te typen eerlijk gezegd... Heb vooral geen zin in allerlei rare reacties van anderen. Ik hoop dat je dat kan begrijpen. Ik kan je er nog wel bij vertellen dat de precisie van het beeld het mijn leven heeft omgegooid. Ineens besef ik dat er wel degelijk een hogere entiteit betrokken is bij mijn leven...Dat is een apart gevoel.

Excuus als ik te abstract blijf. Wegens herkenbaarheid hou ik de details nog even bij mezelf...misschien later nog...
2 jaar geleden had ik een emotionele dag en voor ik ging slapen wilde ik heel antwoord op een vraag
en die nacht kreeg ik daar antwoord op ( voorspellende droom ) en dat is ook uitgekomen 3 mnd later .
Dingen met mijn geestesoog zien heb ik ook vaker maar ik link het niet perse aan god of jezus ,
maar hogere entiteiten bestaan voor mij zeker wel .
Ik bekijk het meer van de paranormale kant maar dingen met je geestesoog zien (helderzien)
is super .

Als kind als ik bang was en in bed lag riep ik wel god voor hulp en dan was het net alsof er
een rustgevende energiedeken om me heen werd gelegt en daarin was mijn angst weg en kon ik weer slapen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_71561947
ja mijn zus in de Dominicaanse Republiek, waar sowieso al meer aan zwarte magie wordt gedaan. Ze zag in het huis van haar schoonmoeder een witte gedaante zonder gezicht roerloos op het bed zitten. Mijn zus is nogal nuchter en 'down to earth' ingesteld maar heeft toen toch maar dat huis op staande voet verlaten

En van mijn opa weet ik dat hij een verschijning ten tijde van de 2e wereldoorlog heeft gehad die hem geruststelde. Mijn opa is overigens als boer die hulpzoekenden te eten gaf veilig de oorlog doorgekomen.
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_71562293
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:51 schreef Summers het volgende:

[..]

2 jaar geleden had ik een emotionele dag en voor ik ging slapen wilde ik heel antwoord op een vraag
en die nacht kreeg ik daar antwoord op ( voorspellende droom ) en dat is ook uitgekomen 3 mnd later .
Dingen met mijn geestesoog zien heb ik ook vaker maar ik link het niet perse aan god of jezus ,
maar hogere entiteiten bestaan voor mij zeker wel .
Ik bekijk het meer van de paranormale kant maar dingen met je geestesoog zien (helderzien)
is super .

Als kind als ik bang was en in bed lag riep ik wel god voor hulp en dan was het net alsof er
een rustgevende energiedeken om me heen werd gelegt en daarin was mijn angst weg en kon ik weer slapen .
Bedankt voor je reactie Summers! Het aparte is dat ik ook een vraag had gesteld, en dus echt antwoord kreeg via mijn zintuigen. Maar nogmaals, vaker dan één keer is dit niet gebeurd.
Ik heb wel meer vragen gesteld, over hoe richting te geven aan mijn leven. Maar vooralsnog is het gebleven bij dat ene antwoord... Het was overigens wel iets essentieels, waar het om ging. Voor mij was het een zaak van leven of dood.

Mag ik je wat vragen, zonder dat je verder in hoeft te gaan op de details van je voorspellende droom.
1. Heeft deze droom/ervaring je gedrag in het dagelijks leven veranderd? Ben je bijvoorbeeld liefdevoller gaan leven? Ik vraag dit omdat ik zelf wel meer de drang kreeg om liefdevoller te leven naar mijn omgeving toe. Maar het bleef toch net zo moeilijk om te doen, als vóór die bovennatuurlijjke ervaring! Ineens begreep ik waarom het volk van Isreal na al die wonderen van God in Egypte en de woestijn , toch nog steeds zo koppig kon blijven: Een ervaring met God/bovennatuurlijke ervaring, verandert niet per definitie je gedrag. Het heeft bij mij wel rust gebracht, meer vertrouwen en een diep streven naar liefdevol handelen...

2.Heb je deze voorspellende droom ooit aan iemand verteld? Zelf ben ik terughoudend met het vertellen van deze ervaring. Ik denk dat het voor een ander ook weinig nut heeft. Voor mij had het nut. Ik plaatst alleen nu wat op dit forum om eens te kijken of anderen ook zoiets hebben meegemaakt dus...

Tot zover mijn vragen aan jou.
Ik ben er nu even vandoor. Ik kom later nog eens kijken in dit topic of er nieuwe ervaringen bij staan.

Daaag!

[ Bericht 2% gewijzigd door 7keer70 op 03-08-2009 13:24:47 ]
pi_71562637
10 jaar geleden ongeveer ben ik eens in een ongemakkelijke situatie geweest dat ik last had van me onderkantal een week, was op vakantie en was te preuts om ermee naar de dokter gegaan.
We waren onderweg naar de apelheul en kon wel janken, was echt niet leuk meer.

Ik bedacht me dat er toen niks anders op zat dan een schiet gebedje..
Het stelde niks voor (voor mij leek dat tenminste) omdat ik het namelijk op straat deed en in gedachten, dus niet hardop.

We gingen eerst wat drinken voor we het park inliepen, maar toen we het park in liepen was het weg.., nergens geen last meer van en nooit meer van gehad ook! dat vergeet ik dus nooit meer...
dit was dus geen droom of visioen en ik heb ook geen gesprek gehad maar is voor mij heel duidelijk het bewijs dat God bestaat daarom wilde ik dit even delen
pi_71567157
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:37 schreef 7keer70 het volgende:

[..]

Hiermee bevestig je stellig mijn laatste stelling.
Zweefse...
pi_71572012
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:57 schreef Logical het volgende:
ja mijn zus in de Dominicaanse Republiek, waar sowieso al meer aan zwarte magie wordt gedaan. Ze zag in het huis van haar schoonmoeder een witte gedaante zonder gezicht roerloos op het bed zitten. Mijn zus is nogal nuchter en 'down to earth' ingesteld maar heeft toen toch maar dat huis op staande voet verlaten

En van mijn opa weet ik dat hij een verschijning ten tijde van de 2e wereldoorlog heeft gehad die hem geruststelde. Mijn opa is overigens als boer die hulpzoekenden te eten gaf veilig de oorlog doorgekomen.
Heeft je zus dat dan als een Godservaring beleefd, alsof God tot haar sprak? Gezien haar angst lijkt het meer op een geestverschijning...
pi_71572101
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:24 schreef jantar het volgende:
10 jaar geleden ongeveer ben ik eens in een ongemakkelijke situatie geweest dat ik last had van me onderkantal een week, was op vakantie en was te preuts om ermee naar de dokter gegaan.

Het stelde niks voor (voor mij leek dat tenminste) omdat ik het namelijk op straat deed en in gedachten, dus niet hardop.

We gingen eerst wat drinken voor we het park inliepen, maar toen we het park in liepen was het weg.., nergens geen last meer van en nooit meer van gehad ook! dat vergeet ik dus nooit meer...
dit was dus geen droom of visioen en ik heb ook geen gesprek gehad maar is voor mij heel duidelijk het bewijs dat God bestaat daarom wilde ik dit even delen
Ik kan me voorstellen dat je dit verhaal graag wilt plaatsen. Je zal wel blij geweest zijn! Maar in dit topic doel ik inderdaad toch meer op gezichten, visioenen, dromen van God of de stem van God. Die kunnen uiteraard ook altijd gepaard gaan met genezing.

Verder wil ik met dit topic dus ook niet het wel of niet bestaan van een God bespreken. Just want to hear experiences...

Fijne dag verder!
pi_71573907
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 19:26 schreef 7keer70 het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je dit verhaal graag wilt plaatsen. Je zal wel blij geweest zijn! Maar in dit topic doel ik inderdaad toch meer op gezichten, visioenen, dromen van God of de stem van God. Die kunnen uiteraard ook altijd gepaard gaan met genezing.

Verder wil ik met dit topic dus ook niet het wel of niet bestaan van een God bespreken. Just want to hear experiences...

Fijne dag verder!
Ik denk dat je gezien hebt wat je wilde zien: een soort van gods-verschijning.
Dit heeft je dermate ontspant dat je een bepaalde stress die je had niet meer aanwezig was. Je was helemaal afgeleid van de jeuk. Stress die je ballen deed jeuken of zulks waar je op duidt.. Lichamelijke reacties op een geestelijke toestand is heel normaal.
Ik zie het als puur natuur. Jij noemt het god. Je ziet wat je wilt zien, in jouw geval god. Ik blijf liever met beide beentjes op de grond staan en zoek een logische verklaring zonder jouw in mijn ogen absurde zweverijen met "geloof" en "hand van god". No hard feelings, het is en blijft een geloof. Ik geloof niet, is ook een geloof. Het is maar aan welke kant van de beeldbuis je zit in dit geval.
pi_71580591
quote:
. Stress die je ballen deed jeuken of zulks waar je op duidt..
ik heb nog eens goed gekeken maar ehm.. nee ik heb geen ballen!

en waar ik last van had, kom je niet eerder vanaf dan na medicatie kwam ik later achter;)
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:46:08 #30
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_71582354
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:12 schreef 7keer70 het volgende:

[..]

Mag ik je wat vragen, zonder dat je verder in hoeft te gaan op de details van je voorspellende droom.
1. Heeft deze droom/ervaring je gedrag in het dagelijks leven veranderd? Ben je bijvoorbeeld liefdevoller gaan leven? Ik vraag dit omdat ik zelf wel meer de drang kreeg om liefdevoller te leven naar mijn omgeving toe. Maar het bleef toch net zo moeilijk om te doen, als vóór die bovennatuurlijjke ervaring! Ineens begreep ik waarom het volk van Isreal na al die wonderen van God in Egypte en de woestijn , toch nog steeds zo koppig kon blijven: Een ervaring met God/bovennatuurlijke ervaring, verandert niet per definitie je gedrag. Het heeft bij mij wel rust gebracht, meer vertrouwen en een diep streven naar liefdevol handelen...
ik moest eerder leren niet te lief te zijn en ik heb zulke ervaringen al van kleins af aan dus kan niet echt een voor en na vertellen , het maakt je werkelijkheid iig wel groter en je beseft dat er meer is dan je niet ziet dan dat je wel ziet , echt een eindeloos gebied .
hulp is altijd fijn , het maakt echt niet uit uit welke hoek die komt ,
Komt die uit de bovennatuurlijke hoek ?? keep it coming
quote:
2.Heb je deze voorspellende droom ooit aan iemand verteld? Zelf ben ik terughoudend met het vertellen van deze ervaring. Ik denk dat het voor een ander ook weinig nut heeft. Voor mij had het nut. Ik plaatst alleen nu wat op dit forum om eens te kijken of anderen ook zoiets hebben meegemaakt dus...
ik maak het wel bespreekbaar , ik schaam me echt niet voor mijn ervaringen en juist omdat ik het bespreekbaar maak kom ik al mijn hele leven mensen tegen die ook ervaringen hebben .
Ze zijn overal maar als iedereen het als een taboe ziet of als onzin en het er daarom ook nooit over hebt , kom je daar ook niet zo snel achter .
Lekker boeiend als iemand het niet begrijpt of onzin vind , dat weegt echt niet zwaarder dan een bovennatuurlijke ervaring .
pi_71586653
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:46 schreef Summers het volgende:

[..]

ik moest eerder leren niet te lief te zijn [..]
Hoe bedoel je dat? Assertiever worden ten opzichte van andere mensen? Of mensen minder snel vertrouwen? Je gaf al eerder aan de ervaringen niet te verbinden met God of Jezus. Aan wie of wat verbind je de ervaringen wel? Gewoon uit interesse .
quote:
Lekker boeiend als iemand het niet begrijpt of onzin vind , dat weegt echt niet zwaarder dan een bovennatuurlijke ervaring .

Daar moet ik je zeker gelijk ik geven! Zelf hou ik in ieder geval als maatstaf voor het wel of niet melden van mijn ervaring: Heeft iemand er wat aan? Zo niet, dan hou ik het gewoon voor mezelf...
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:09:49 #32
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_71588129
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:04 schreef 7keer70 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Assertiever worden ten opzichte van andere mensen? Of mensen minder snel vertrouwen? Je gaf al eerder aan de ervaringen niet te verbinden met God of Jezus. Aan wie of wat verbind je de ervaringen wel? Gewoon uit interesse .
[..]
assertiever , er niet vanuit gaan dat iedereen maar goed is , grenzen niet aangeven , niet boos worden enz .
het hogere , engelen , geesten , god , gidsen , lichtwezens , energieen , what ever , iedereen heeft zijn eigen naam ervoor en zijn eigen invalshoek voor het hogere , ik ga er meer vanuit dat overal een stukje waarheid is .
pi_71589385
Zijn er nog meer mensen die een fractie van hun ervaring durven neer te pennen over hun ervaring met God?
pi_71590299
quote:
herkenbaar idd die deken van rust, heb ik ook ervaren een keer
pi_71592335
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:40 schreef jantar het volgende:

[..]

ik heb nog eens goed gekeken maar ehm.. nee ik heb geen ballen!

en waar ik last van had, kom je niet eerder vanaf dan na medicatie kwam ik later achter;)
Dat weet je niet, want er heeft toen geen arts naar gekeken, dus je weet niet wat het was.
Misschien heb je later over soortgelijke symptomen gelezen, en dat je _daarvan_ alleen met medicatie kan genezen.
pi_71594339
quote:
Dat weet je niet, want er heeft toen geen arts naar gekeken, dus je weet niet wat het was.
Misschien heb je later over soortgelijke symptomen gelezen, en dat je _daarvan_ alleen met medicatie kan genezen.
wat jij wil jongen, ik weet dat het anders was
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:49:27 #37
31101 _Led_
pi_71594482
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:44 schreef jantar het volgende:

[..]

wat jij wil jongen, ik weet dat het anders was
Nee, dat is nou juist de essentie : dat weet je niet.
Daar ga je gelijk van uit, da's heel wat anders.

Wel een beetje openminded blijven hoor.
zzz
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:55:14 #38
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71594632
Maar als zij dat nou zo ervaren heeft, wie zijn wij dan om te zeggen dat het wat anders was?
Dat is het geloof, en sterk geloof kan dingen bereiken, mi.
The truth was in here.
pi_71594787
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:24 schreef jantar het volgende:

Als je er van uit gaat dat het enkel en alleen aan je schiet gebedje heeft gelegen kan ik me voorstellen dat je die conclusie trekt.
Helaas kun jij dat niet vaststellen. Het kan ook andere oorzaken hebben.

Dit geeft duidelijk weer dat je erg gevoelig bent voor dit soort zaken en je nuchtere blikveld enorm beperkt door je vooringenomen voorkeur.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:03:52 #40
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71594853
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:01 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Als je er van uit gaat dat het enkel en alleen aan je schiet gebedje heeft gelegen kan ik me voorstellen dat je die conclusie trekt.
Helaas kun jij dat niet vaststellen. Het kan ook andere oorzaken hebben.

Dit geeft duidelijk weer dat je erg gevoelig bent voor dit soort zaken en je nuchtere blikveld enorm beperkt door je vooringenomen voorkeur.
Zullen we het daar even op houden gezien de OP? Hint: geen discussie
The truth was in here.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:06:51 #41
31101 _Led_
pi_71594933
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:55 schreef Bastard het volgende:
Maar als zij dat nou zo ervaren heeft, wie zijn wij dan om te zeggen dat het wat anders was?
Niemand zegt toch dat het wat anders was ?
Riffey4 zegt alleen terecht dat je niet weet of het wat anders was omdat je niet genoeg informatie hebt.
zzz
pi_71594935
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:55 schreef Bastard het volgende:
Dat slaat nergens op. Het is de vorm van doorgeslagen acceptatie in de vorm van respect hebben voor anderen. Dat gaat mij te ver.
Iedereen kan wel ervaringen hebben en daar zijn/haar conclusies uit trekken. Dan staan we nergens. Voor je het weet zitten we met denkbeelden van anderen die we uit respect maar moeten accepteren, die nergens over gaan. Simpelweg omdat die persoon er in gelooft, moet het maar. Radio's met god, bananen van Jezus, complete bossen van de duivel, jouw spijkerbroek van Lucifer... en ga zo maar door.

Je weet vaak genoeg dat mensen zichzelf de gek aan steken maar je mag niks zeggen omdat je respect moet hebben? Die "alles-is-liefde" mentaliteit kan ook te ver gaan.
pi_71595023
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:03 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zullen we het daar even op houden gezien de OP? Hint: geen discussie
=Lees de OP nog eens, en daarna deze Attentie: Netiquette van TRU mocht je dan toch van mening willen verschillen zie ik je tegemoet in het FB topic.=
[/quote]

[ Bericht 35% gewijzigd door Bastard op 04-08-2009 15:24:03 ]
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:10:26 #44
31101 _Led_
pi_71595053
Nah, moet Bastard gelijk geven, het heeft geen zin om er ellenlang over door te zeuren.
zzz
pi_71595746
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:09 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Het past geheel in de lijn van de discussie-inhoud en jij kunt weten dat discussies met verschillende mensen altijd alle kanten op kan gaan. Zolang dat bij de OP in het grijze vlak blijft is er niks aan het handje.
Zit je nu de boel te sturen omdat je mijn post wat ongemakkelijk vind? Je gaat er zelf ook nota bene over door:
[..]

Lieeeeeeeeeeeevuh, lieeeeeeeeeeeeevuh , lieeeeeeeeeeeeeeeevuh Matti ,

Het spijt me ontzettend voor je dat je zoveel onverwerkte trauma's hebt van je streng gereformeerde opvoeding (Matteus? Ok, just a wild guess... ).

Maar ziel toch...neem dit advies van mij ter harte, het komt uit een goed hart, wat jou het beste gunt:

Ga solliciteren naar een baan in de politiek met je opdringerige zendingsdrang.
Politici houden doorgaans van een stevige DISCUSSIE gebaseerd op slechts theorie.
Succes! We hebben mensen als jij hard nodig! Ons land kan niet zonder visionairen als jij . !

Ok, graag weer ontopic .

ERVARINGEN anyone ?

Ps. Als je echt zo graag discussie wilt over het idee of God wel of niet kan spreken, open dan ff een topic. Suggestie voor topictitel: Bestaat God ? #4238745928757984579857928749582749857

[ Bericht 3% gewijzigd door 7keer70 op 04-08-2009 15:39:39 ]
pi_71596049
Je geeft het goede voorbeeld. Persoonlijk worden, aanvallen om iets wat jou niet persoonlijk aan gaat, flauwe opmerkingen uit frustratie...

Eens kijken hoe lang het duurt voor jouw post ge-edit wordt zoals de mijne. Weten we ook het standpunt van betreffende mod.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:45:21 #47
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71596107
Euhm 7keer70, je verpest het nu zelf he door toch op hem in te gaan..
The truth was in here.
pi_71596279
Ik vond het wel zo beleefd om op je vele roepen om aandacht te reageren Matti.
Maar goed, hier laat ik het bij, dus Mod en Matti (Zie je pm trouwens...), bij deze ga ik inderdaad niet meer in op dergelijke discussie uitlokkende reacties. Ok, over tot de orde van de dag.

En on topic maar weer... :

Nog even over mijn ervaring, het aparte is dat de 'stem' die ik hoorde bij het gezicht gewoon niet te omschrijven is. Herkent iemand dat?

[ Bericht 2% gewijzigd door 7keer70 op 04-08-2009 16:00:27 ]
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:53:20 #49
31101 _Led_
pi_71596330
Nee.
zzz
pi_71596533
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:45 schreef Bastard het volgende:
Euhm 7keer70, je verpest het nu zelf he door toch op hem in te gaan..
Leg eens uit, hoe zit het?
Je ging zelf ook door over die post waar ik over door ging en mij spreek je aan erover op te houden. (duh?)
Dan edit je mijn post die algemeen was, en die van 7keer70 die van de persoonlijke aanvallen overloopt, niet.

Zit het een beetje in de lijn van "7keer70 deelt mijn denkbeelden dus is hij eerder mijn maatje"?
Ik heb je vaker de aanvallers van zweverige zaken zonder blikken of blozen zien editten, maar met jouw mede-gelovers ben je veel milder. Ben je een mod die zijn macht laat doorspekken met zijn vooringenomen standpunten en daarmee discussie stuurt naar eigen voorkeur?

Tis geen beschuldiging, zomaar even een vraag.
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:50 schreef 7keer70 het volgende:
Ik vond het wel zo beleefd om op je vele roepen om aandacht te reageren Matti.
Maar goed, hier laat ik het bij, dus Mod en Matti, bij deze ga ik inderdaad niet meer in op dergelijke discussie uitlokkende reacties. Ok, over tot de orde van de dag.
Je kunt het niet laten he?
Vanwaar zie jij het verschil in dat mijn posts een schreeuw om aandacht zijn en de jouwe gezegende bedoelingen? Ben je nu aan het drammen omdat je zag dat je van een mod bijval kreeg? Dacht je:"Dit is mijn kans"?
Kom dan wel met zinnige uitspraken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')