De zin die jou hem niet meer serieus doet nemen, is niet van hem, maar van de journalist.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:52 schreef waht het volgende:
[..]
Mooi. Bij deze is hij niet meer serieus te nemen. Volgende.
Maar de journalist zou niet durven te liegen, toch?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
De zin die jou hem niet meer serieus doet nemen, is niet van hem, maar van de journalist.
Als je zo weinig nodig hebt om hem niet serieus te nemen en ervan af te zijn, ongeacht of het nou de journalist was die het zei, dan moet je niet poseren als iemand die de discussie aan wil.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:23 schreef waht het volgende:
Ik heb geen enkele bezwaren tegen discussie, en ben zeker niet 'pro-Israël' of iets in die zin.
Het gaat om de woordkeuze. Ik snap dat de nonchalant aan zijn sigaar trekkende peinzende bejaarde die achterover leunt en stelt dat het hoe dan ook heus wel de schuld van Israël is, een gevoel opwekt van 'hm???'. Maar dat is dus de woordkeuze van de journalist, de beschrijving van de journalist -sowieso: zegt peinzen iets over slechtheid? Roken dan? Achterover leunen?-. Lijkt me dat Van Agt toestemming heeft gegeven voor publicatie, daar niet van. Het gaat erom wat Van Agt zegt, hoe hij het heeft gezegd -dat staat gedeeltelijk later, volledige transcripties zouden eigenlijk verplicht moeten zijn-; de inhoud van zijn mening is niet verwerpelijk omdat een journalist hem beschrijft als rokend en peinzend.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:27 schreef waht het volgende:
[..]
Maar de journalist zou niet durven te liegen, toch?
Meer is toch niet nodig? Van Agt geeft er daarmee blijk van een zeer simplistisch wereldbeeld te hebben.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je zo weinig nodig hebt om hem niet serieus te nemen en ervan af te zijn, ongeacht of het nou de journalist was die het zei, dan moet je niet poseren als iemand die de discussie aan wil.
Balfour had het al over een Joodse staat in 1917, de Peel Commission uit 1936 had het ook al over een Joodse staat. De Holocaust heeft het proces misschien nog versneld, maar is zeker niet DE reden dat er een Joodse staat in Israel is gekomen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:17 schreef OldJeller het volgende:
Het is tekenend dat die man sinds zijn kritiek op het beleid van de staat Israël wordt afgeschreven als "seniel" en "dement" door voorstanders van Israël.
En dat enkel omdat hij als prominent figuur geen blad voor zijn mond neemt en zegt hoe de vork in de steel zit:
[..]
En de constante pogingen om mensen die kritiek hebben op het beleid van de staat Israël monddood te maken door hen "anti-joods" of "anti-semitisch" te noemen. Elke discussie op die manier willen frustreren. Waanzin.
Een kinderhand is snel gevuld.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:38 schreef Sachertorte het volgende:
Meer is toch niet nodig? Van Agt geeft er daarmee blijk van een zeer simplistisch wereldbeeld te hebben.
Je moet het ook niet fraaier maken dan het was. Niet weinig Britten meenden toen ook een 'jodenprobleem' te hebben, waarvan de oplossing bestond in de joodse staat. Een flink stuk sympathieker dan de oplossing die de Nazi's hadden bedacht, maar de gedachte erachter was voor een groot deel uiterst onsympathiek.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:45 schreef Roi het volgende:
Balfour had het al over een Joodse staat in 1917, de Peel Commission uit 1936 had het ook al over een Joodse staat. De Holocaust heeft het proces misschien nog versneld, maar is zeker niet DE reden dat er een Joodse staat in Israel is gekomen.
Het oordeel was te snel, ik ben altijd bereid tot discussie.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je zo weinig nodig hebt om hem niet serieus te nemen en ervan af te zijn, ongeacht of het nou de journalist was die het zei, dan moet je niet poseren als iemand die de discussie aan wil.
Nee, nee en nee.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het gaat om de woordkeuze. Ik snap dat de nonchalant aan zijn sigaar trekkende peinzende bejaarde die achterover leunt en stelt dat het hoe dan ook heus wel de schuld van Israël is, een gevoel opwekt van 'hm???'. Maar dat is dus de woordkeuze van de journalist, de beschrijving van de journalist -sowieso: zegt peinzen iets over slechtheid? Roken dan? Achterover leunen?
Toen hadden de Britten nog niet eens mandaat over het gebied. Daarnaast, moet iemand uit Engeland zomaar kunnen beslissen wat er wel en wat niet met een stuk land gebeurt? Waar haalde die man precies het recht vandaan?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:45 schreef Roi het volgende:
[..]
Balfour had het al over een Joodse staat in 1917
Zelfde verhaal. Daarnaast werd vervolgens de Woodhead commissie in leven geroepen die het besluit van de Peel Commissie onwerkbaar noemde. Dan nog, hoeveel waarde moet men hier precies aan hechten?quote:, de Peel Commission uit 1936 had het ook al over een Joodse staat.
Ik betwijfel of er anders zoveel steun voor de zaak was geweest door de internationale gemeenschap.quote:De Holocaust heeft het proces misschien nog versneld, maar is zeker niet DE reden dat er een Joodse staat in Israel is gekomen.
Zoals de Verdragen, conventies, internationale rechtsuitspraken, resoluties, etc. die de staat aan haar laars lapt, naast het gebruik van verboden wapentuig? Ja, breed uitgemeten en zo worden er ook zo enorm voor berispt.quote:De wereld kijkt helemaal niet weg bij het 'wangedrag' van Israel, alles wat het doet wordt breed uitgemeten in de pers en krijgt het kritiek.
Nuance is ook niet wanhopig proberen een vorm van universele balans te vinden. Er zijn gevallen waarin de ene partij meer schuldig is aan de huidige situatie dan de andere. In dit geval is Israël, op dit moment, schuldiger (of: hun bijdrage aan het conflict is thans sterker en groter) aan het voortduren van de bezetting, bijvoorbeeld. Israël moet beginnen met dekolonisatie. Dat erkennen, en niet proberen een 50/50-opiniebalans te vinden, is ook nuance.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:02 schreef waht het volgende:
Wat de woordkeuze ook is, de nuance ontbreekt. Israël is niet 100% verantwoordelijk.
Wel voor zijn eigen daden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:02 schreef waht het volgende:
Wat de woordkeuze ook is, de nuance ontbreekt. Israël is niet 100% verantwoordelijk.
Ja, Israël is méér schuldig. Maakt meer doden. Twee moorden zijn erger dan één moord.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nuance is ook niet wanhopig proberen een vorm van universele balans te vinden. Er zijn gevallen waarin de ene partij meer schuldig is aan de huidige situatie dan de andere. In dit geval is Israël, op dit moment, schuldiger (of: hun bijdrage aan het conflict is thans sterker en groter) aan het voortduren van de bezetting, bijvoorbeeld. Israël moet beginnen met dekolonisatie. Dat erkennen, en niet proberen een 50/50-opiniebalans te vinden, is ook nuance.
Wat Van Agt heeft gezegd weet ik niet, de journalist zegt:quote:Van Agt zegt overigens niet dat Israël 100% verantwoordelijk is voor... voor wat eigenlijk?
Dus niet alleen het treurige lot van de Palestijnen. wat toch wel het hoofdthema is als we het over Israël hebben. Blijkbaar is er nog meer blaam dat allemaal Israël treft.quote:Is over Van Agts beweegredenen levendig debat mogelijk, over de uitkomst is de eensgezindheid groter: in zijn analyse van de Palestijnse kwestie is hij wel heel sterk op Israël gebrand. Zo wijst hij Israël niet alleen aan als hoofdschuldige voor het treurige lot van de Palestijnen, hij lijkt de Joodse staat zelfs álle verantwoordelijkheid aan te rekenen.
Kom op zeg, dit is het internet. Ik ben altijd bereid tot discussie. Ook al plaats ik in het begin van een topic dat ik niet bereid ben tot discussie.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar als jij de minste of geringste aanleiding aangrijpt om er een punt achter te zetten nog voor je iets gezegd hebt, dan moet je niet doen alsof je bereid bent tot discussie. Als je bereid zou zijn tot discussie zou je juist kijken wat voor interessants hij misschien wel te vertellen heeft.
Klopt. Vraag maar aan Gandhi.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als je door iemand word aangevallen mag je jezelf niet verdedigen want dan ben je medeschuldig aan het geweld.
Toch?
Mwah.. ik ben noch CDA'er, noch jood/christen/moslim, maar zelfs ik weet wat er over Israel staat in de Bijbel. Ik denk niet dat hij zich erg door geloof laat lijden in deze kwestie. Eerder door grootheidswaan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:08 schreef PremiumUser het volgende:
Echt een katholiek van de oude stempel nog, die Dries. Dan weet je het wel.
Zelf zegt hij dat het komt door een gevoel voor rechtvaardigheid. Nou, daar lijkt mij weinig mis mee. En uit zijn uitspraken blijkt ook dat hij die rechtvaardigheid wenst.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:31 schreef dddour het volgende:
Ik denk niet dat hij zich erg door geloof laat lijden in deze kwestie.
De grote meerderheid van politieke kopstukken zijn jodenhaters ?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:30 schreef JohnDope het volgende:
terwijl hij 1 van de weinige prominenten in Nederland is, die geen Joden-hater is.
Stuur hem naar Israël.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |