Godsdienstigen zijn allemaal gek. Welke godheid ze aanbidden is verder niet zo relevant. Wel relevant lijkt mij dat de VS. pakweg een factor 10.000 meer kernbommen heeft.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:27 schreef Lyrebird het volgende:
De godsdienstige gekken in het Iraanse regime zijn niet te vertrouwen met kernwapens, omdat ze vanwege dat geloof allerlei rare beslissingen kunnen nemen. In een Westerse democratie, zelfs als daar een religieuze gek aan het hoofd staat, zijn er veel meer terugkoppelingen om er voor te zorgen dat een gekke sprong niet snel gemaakt wordt.
Daar is geen enkele garantie voor.quote:De VS zullen bijvoorbeeld nooit meer als eerste een atoomwapen gooien.
Je bedoelt veilig vanachter je pc, kijken hoe mensen elkaar vermoorden voor wat sensatie in je leven?quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:38 schreef jkdjjsop het volgende:
Ik wel zin in oorlog tegen Iran. Dat belooft erg spannend te worden, veel spannender dan tegen het uitgebluste Irak.
Ja, zoiets. Spannend, lekker wapentuig op CNN kijken, dat soort dingen. Wat er jij verder van vindt boeit me niet zo. Bijna alle mannen vinden dit leuk.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je bedoelt veilig vanachter je pc, kijken hoe mensen elkaar vermoorden voor wat sensatie in je leven?
Oh wait...quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:27 schreef Lyrebird het volgende:
De VS zullen bijvoorbeeld nooit meer als eerste een atoomwapen gooien ander land binnenvallen.
Er is idd geen garantie voor, maar als ik het Pentagon goed begrijp, zijn ze van mening dat een aanval met een kernwapen de VS tot een pariah zullen maken, waarmee andere Westerse landen geen handel meer zullen willen drijven, en wat de VS op termijn naar de afgrond zullen helpen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Daar is geen enkele garantie voor.
Hopen dat er wijzere mannen in zowel de VS, Iran en Israël aan boord zitten.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:41 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Ja, zoiets. Spannend, lekker wapentuig op CNN kijken, dat soort dingen. Wat er jij verder van vindt boeit me niet zo. Bijna alle mannen vinden dit leuk.
En inderdaad, waarschijnlijk laten ze hem door Israel gooien.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:27 schreef Lyrebird het volgende:
De VS zullen bijvoorbeeld nooit meer als eerste een atoomwapen gooien.
Het wordt steeds gekker in NWS. Een ballotagecommissie is geen overbodige luxe meer. Ben jij er zo eentje die in een nieuwsbericht "Moslims" door "Joden" vervangt en dan in afgrijzen uitbarst? Zie je niet dat het niet om twee verschillende dingen gaat?quote:
In Iran zitten geen wijze mannen aan boord.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hopen dat er wijzere mannen in zowel de VS, Iran en Israël aan boord zitten.
Achter jouw scherm wel, schijnt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:46 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
In Iran zitten geen wijze mannen aan boord.
De VS beschikt over nogal wat overredingskracht om z'n bondgenoten naar z'n pijpen te laten dansen. Daarbij twijfel ik aan de ethische kwaliteiten van de financiële topmannen, die ook geen problemen hebben flink te verdienen aan wapenhandelquote:Op maandag 3 augustus 2009 16:42 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er is idd geen garantie voor, maar als ik het Pentagon goed begrijp, zijn ze van mening dat een aanval met een kernwapen de VS tot een pariah zullen maken, waarmee andere Westerse landen geen handel meer zullen willen drijven, en wat de VS op termijn naar de afgrond zullen helpen.
Ik geloof niet dat de kolonels en generaals dat beslissen nog afgezien van de vraag of dit niet gewoon propaganda is.quote:Ik heb eens een voordracht van Thomas Schelling mee mogen maken. Die man weet heel wat van nuclear proliferation en het gebruik van kernwapens af, en geeft regelmatig les aan hoge Amerikaanse officieren. In die lessen schetste hij een situatie die vroeg om het gebruik van een atoomwapen, omdat de VS anders in een strategisch ongunstige positie terecht kwamen. De generaals en kolonels weigerden om voor het gebruik van kernwapens te kiezen, vanwege de situatie die ik hierboven schets.
Ik pretendeer niet wijs te zijn. Ik geef hier gewoon m'n mening.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Achter jouw scherm wel, schijnt.
Het is inderdaad goed je recht dat je je beschermt tegen misvattingen, dreigen en beledigingen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:49 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Ik pretendeer niet wijs te zijn. Ik geef hier gewoon m'n mening.
Ach, een onwelvallige mening die de mond gesnoerd moet worden? Vrijheid van meningsuiting alleen voor mensen met de goede mening? Zo kennen we de stem van het vrije westen sinds 9/11 weerquote:Op maandag 3 augustus 2009 16:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het wordt steeds gekker in NWS. Een ballotagecommissie is geen overbodige luxe meer. Ben jij er zo eentje die in een nieuwsbericht "Moslims" door "Joden" vervangt en dan in afgrijzen uitbarst? Zie je niet dat het niet om twee verschillende dingen gaat?
Maar natuurlijk. Want ze zijn allemaal gek he?quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:27 schreef marcb1974 het volgende:
Natuurlijk willen ze een kernbom. En die gaan ze gebruiken tegen Israel ook.
Nee, iedereen mag zijn mening geven. Maar als er onzin wordt verkondigd, dan mag daar ook best wat over gezegd worden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:50 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Ach, een onwelvallige mening die de mond gesnoerd moet worden? Vrijheid van meningsuiting alleen voor mensen met de goede mening? Zo kennen we de stem van het vrije westen sinds 9/11 weer
En dat is omdat? Moet ik dan in het vervolg ook overal waar "Amerikanen" staat, vervangen door "Belgen"? Helpt dat? Heb je nog meer goede tips?quote:'t Zou af en toe wel goed zijn om "Moslims" door "Joden" te vervangen om een goed te beseffen wat je nu eigenlijk opschrijft.
Mijn punt is dat Amerika niet dat hemelse paradijs is waar iedereen altijd het juiste doet en waar iedere beslissing wordt genomen op basis van ethiek en normen en waarden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:45 schreef Lyrebird het volgende:
Het wordt steeds gekker in NWS. Een ballotagecommissie is geen overbodige luxe meer. Ben jij er zo eentje die in een nieuwsbericht "Moslims" door "Joden" vervangt en dan in afgrijzen uitbarst? Zie je niet dat het niet om twee verschillende dingen gaat?
Citeer even waar ik onzin verkondig aub.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:55 schreef Lyrebird het volgende:
Nee, iedereen mag zijn mening geven. Maar als er onzin wordt verkondigd, dan mag daar ook best wat over gezegd worden.
Klopt. En kunnen we ook gelijk beginnen aan het ontwikkelen van een alternatief voor de benzinemotor terwijl we gebukt gaan onder olietekorten.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:01 schreef kitao het volgende:
Als er preventief een paar neutronenbommen op dat hele midden-oosten wordt gegooid dan kan de rest van de aardbewoners nu eens op hun gemakje gaan kijken wat er allemaal waar is van deze geruchten en eindelijk eens verder gaan met hun leven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |