abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71567390
Met alle respect voor Iran maar ik zie nog liever die gek in Zimbabwe met een nucleair vernietigingswapen in zijn achtertuin.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
  † In Memoriam † maandag 3 augustus 2009 @ 16:34:09 #127
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71567534
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:27 schreef Lyrebird het volgende:
De godsdienstige gekken in het Iraanse regime zijn niet te vertrouwen met kernwapens, omdat ze vanwege dat geloof allerlei rare beslissingen kunnen nemen. In een Westerse democratie, zelfs als daar een religieuze gek aan het hoofd staat, zijn er veel meer terugkoppelingen om er voor te zorgen dat een gekke sprong niet snel gemaakt wordt.
Godsdienstigen zijn allemaal gek. Welke godheid ze aanbidden is verder niet zo relevant. Wel relevant lijkt mij dat de VS. pakweg een factor 10.000 meer kernbommen heeft.
quote:
De VS zullen bijvoorbeeld nooit meer als eerste een atoomwapen gooien.
Daar is geen enkele garantie voor.
Carpe Libertatem
pi_71567680
Ik wel zin in oorlog tegen Iran. Dat belooft erg spannend te worden, veel spannender dan tegen het uitgebluste Irak.
pi_71567710
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:38 schreef jkdjjsop het volgende:
Ik wel zin in oorlog tegen Iran. Dat belooft erg spannend te worden, veel spannender dan tegen het uitgebluste Irak.
Je bedoelt veilig vanachter je pc, kijken hoe mensen elkaar vermoorden voor wat sensatie in je leven?
pi_71567753
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je bedoelt veilig vanachter je pc, kijken hoe mensen elkaar vermoorden voor wat sensatie in je leven?
Ja, zoiets. Spannend, lekker wapentuig op CNN kijken, dat soort dingen. Wat er jij verder van vindt boeit me niet zo. Bijna alle mannen vinden dit leuk.
pi_71567772
quote:

De VS zullen bijvoorbeeld nooit meer als eerste een atoomwapen gooien ander land binnenvallen.
Oh wait...
Ja, ik generaliseer.
pi_71567783
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Daar is geen enkele garantie voor.
Er is idd geen garantie voor, maar als ik het Pentagon goed begrijp, zijn ze van mening dat een aanval met een kernwapen de VS tot een pariah zullen maken, waarmee andere Westerse landen geen handel meer zullen willen drijven, en wat de VS op termijn naar de afgrond zullen helpen.

Ik heb eens een voordracht van Thomas Schelling mee mogen maken. Die man weet heel wat van nuclear proliferation en het gebruik van kernwapens af, en geeft regelmatig les aan hoge Amerikaanse officieren. In die lessen schetste hij een situatie die vroeg om het gebruik van een atoomwapen, omdat de VS anders in een strategisch ongunstige positie terecht kwamen. De generaals en kolonels weigerden om voor het gebruik van kernwapens te kiezen, vanwege de situatie die ik hierboven schets.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_71567794
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:41 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Ja, zoiets. Spannend, lekker wapentuig op CNN kijken, dat soort dingen. Wat er jij verder van vindt boeit me niet zo. Bijna alle mannen vinden dit leuk.
Hopen dat er wijzere mannen in zowel de VS, Iran en Israël aan boord zitten.
pi_71567798
quote:

De VS zullen bijvoorbeeld nooit meer als eerste een atoomwapen gooien.
En inderdaad, waarschijnlijk laten ze hem door Israel gooien.
Ja, ik generaliseer.
pi_71567875
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:41 schreef Northside het volgende:

[..]

Oh wait...
Het wordt steeds gekker in NWS. Een ballotagecommissie is geen overbodige luxe meer. Ben jij er zo eentje die in een nieuwsbericht "Moslims" door "Joden" vervangt en dan in afgrijzen uitbarst? Zie je niet dat het niet om twee verschillende dingen gaat?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_71567880
Ik weet nog hoe ik tijdens de Golfoorlog van '90-'91 nachtenlang aan de buis gekluisterd zat, als klein ventje. Man man man wat was dat spannend! En al dat moderne stealth wapentuig en die patriots, machtig om te zien!
pi_71567905
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hopen dat er wijzere mannen in zowel de VS, Iran en Israël aan boord zitten.
In Iran zitten geen wijze mannen aan boord.
pi_71567932
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:46 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

In Iran zitten geen wijze mannen aan boord.
Achter jouw scherm wel, schijnt.
  † In Memoriam † maandag 3 augustus 2009 @ 16:48:23 #139
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_71567946
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Er is idd geen garantie voor, maar als ik het Pentagon goed begrijp, zijn ze van mening dat een aanval met een kernwapen de VS tot een pariah zullen maken, waarmee andere Westerse landen geen handel meer zullen willen drijven, en wat de VS op termijn naar de afgrond zullen helpen.
De VS beschikt over nogal wat overredingskracht om z'n bondgenoten naar z'n pijpen te laten dansen. Daarbij twijfel ik aan de ethische kwaliteiten van de financiële topmannen, die ook geen problemen hebben flink te verdienen aan wapenhandel
quote:
Ik heb eens een voordracht van Thomas Schelling mee mogen maken. Die man weet heel wat van nuclear proliferation en het gebruik van kernwapens af, en geeft regelmatig les aan hoge Amerikaanse officieren. In die lessen schetste hij een situatie die vroeg om het gebruik van een atoomwapen, omdat de VS anders in een strategisch ongunstige positie terecht kwamen. De generaals en kolonels weigerden om voor het gebruik van kernwapens te kiezen, vanwege de situatie die ik hierboven schets.
Ik geloof niet dat de kolonels en generaals dat beslissen nog afgezien van de vraag of dit niet gewoon propaganda is.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_71567975
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Achter jouw scherm wel, schijnt.
Ik pretendeer niet wijs te zijn. Ik geef hier gewoon m'n mening.
pi_71568005
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:49 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Ik pretendeer niet wijs te zijn. Ik geef hier gewoon m'n mening.
Het is inderdaad goed je recht dat je je beschermt tegen misvattingen, dreigen en beledigingen.
  † In Memoriam † maandag 3 augustus 2009 @ 16:50:33 #142
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_71568011
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het wordt steeds gekker in NWS. Een ballotagecommissie is geen overbodige luxe meer. Ben jij er zo eentje die in een nieuwsbericht "Moslims" door "Joden" vervangt en dan in afgrijzen uitbarst? Zie je niet dat het niet om twee verschillende dingen gaat?
Ach, een onwelvallige mening die de mond gesnoerd moet worden? Vrijheid van meningsuiting alleen voor mensen met de goede mening? Zo kennen we de stem van het vrije westen sinds 9/11 weer

't Zou af en toe wel goed zijn om "Moslims" door "Joden" te vervangen om een goed te beseffen wat je nu eigenlijk opschrijft.

En ik zie idd. niet twee verschillende dingen nee, ik zie mensen waarvan 99% gewoon in vrede wil leven en zijn kinderen wil zien opgroeien en 1% (aan beide kanten ja) probeert de wederzijdse haat aan te wakkeren zodat ánderen hun kinderen opofferen ter meerdere eer en glorie van god, jahwe, allah en/of de wapen- en olieindustrie .
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:52:12 #143
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71568067
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:27 schreef marcb1974 het volgende:
Natuurlijk willen ze een kernbom. En die gaan ze gebruiken tegen Israel ook.
Maar natuurlijk. Want ze zijn allemaal gek he?

Simpele ziel
Intelligent, but fucked up.
pi_71568106
Ik weet nog dat Saddam Hoessein toen op teevee kwam met die gevangen genomen kinderen op schoot. Nou, dat was ff schrikken! Je dacht toen nog echt dat zo'n man de duivel zelve was. En dat hij die kinderen zo terecht zou stellen, met een knip van z'n vingers. Nu weet ik dat Saddam eigenlijk best een geschikte peer was vergeleken met die lui in Iran.
pi_71568133
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:50 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Ach, een onwelvallige mening die de mond gesnoerd moet worden? Vrijheid van meningsuiting alleen voor mensen met de goede mening? Zo kennen we de stem van het vrije westen sinds 9/11 weer
Nee, iedereen mag zijn mening geven. Maar als er onzin wordt verkondigd, dan mag daar ook best wat over gezegd worden.
quote:
't Zou af en toe wel goed zijn om "Moslims" door "Joden" te vervangen om een goed te beseffen wat je nu eigenlijk opschrijft.
En dat is omdat? Moet ik dan in het vervolg ook overal waar "Amerikanen" staat, vervangen door "Belgen"? Helpt dat? Heb je nog meer goede tips?
pi_71568206
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:45 schreef Lyrebird het volgende:

Mijn punt is dat Amerika niet dat hemelse paradijs is waar iedereen altijd het juiste doet en waar iedere beslissing wordt genomen op basis van ethiek en normen en waarden.

Er is verdorie geen enkel hard bewijs dat Iran aan kernwapens werkt en er wordt door paranoide mannetjes als jij al om bloed geschreeuwd.
Ja, ik generaliseer.
pi_71568220
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:55 schreef Lyrebird het volgende:

Nee, iedereen mag zijn mening geven. Maar als er onzin wordt verkondigd, dan mag daar ook best wat over gezegd worden.

Citeer even waar ik onzin verkondig aub.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:01:22 #148
262650 kitao
prikplaatje
pi_71569799
Als er preventief een paar neutronenbommen op dat hele midden-oosten wordt gegooid dan kan de rest van de aardbewoners nu eens op hun gemakje gaan kijken wat er allemaal waar is van deze geruchten en eindelijk eens verder gaan met hun leven.
megalomaniac
pi_71569863
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 18:01 schreef kitao het volgende:
Als er preventief een paar neutronenbommen op dat hele midden-oosten wordt gegooid dan kan de rest van de aardbewoners nu eens op hun gemakje gaan kijken wat er allemaal waar is van deze geruchten en eindelijk eens verder gaan met hun leven.

Klopt. En kunnen we ook gelijk beginnen aan het ontwikkelen van een alternatief voor de benzinemotor terwijl we gebukt gaan onder olietekorten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:14:07 #150
262650 kitao
prikplaatje
pi_71570118
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')