abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71558775
Deze reactie op de website van The Times says it all:
quote:
USA, the only country that actually used A-bomb and killed thousands with it, can have the bomb

Israel, who did not join NNPT, does not allow inspections, does not admit having the bomb, and is attacking its neighbors on monthly basis, can have the bomb

But Iran, who did not attack anyone in 1,000 years and is being threatened by Israel who has the bomb, can't have it.

And it's Israel and USA who are making the accusation.

Yeah, that makes sense.

Iran would be insane NOT to get the bomb.
pi_71558804
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:59 schreef Montov het volgende:

[..]

Andere landen zijn ook niet blij met de kernwapens van de huidige kernmachten, maar wat kan je ertegen doen? Dat is ook waarom landen als Iran kernwapens wwillen: enkel het bezit ervan zorgt ervoor dat andere landen je wat meer met rust laten. Die motivatie mag begrijpelijk zijn, maar toch blijft het gevaarlijk om landen als Iran een kernbom te 'gunnen' en is er wel een kwalitatief verschil tussen bijvoorbeeld een Frankrijk en Iran.
Hetzelfde als wat je kunt / wilt tegen Iran lijkt me. Eenzijdig inzoomen op één land die niet nog niet eens wapens heeft ontwikkeld en dan volkomen voorbij gaan als landen als Israël vind ik nou behoorlijk frappant, vooral als Iran de 3e moslimland is in de afgelopen decennium die ze willen 'ontwapenen'.

Wat het kwalitatieve betreft maak ik totaal geen onderscheid tussen de Iraanse, Russische, Amerikaanse of Israëlitische Idiote oorlogsapparaat.
pi_71558904
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:05 schreef badwurm het volgende:

[..]

De president van Iran heeft regelmatig uitspraken gedaan waarin hij beloofd Israel te zullen vernietigen. De inwoners van dat land, en iedereen die het beste met hen voor heeft, zullen zich daar niet al te makkelijk bij voelen. Vooral kinderen en mensen met een wat zwakker nerveus gestel niet.
Joh en wat heeft Israel gedaan? Ook Israël is al vanaf 2006 Iran aan het dreigen, met aanvulling dat Israël daadwerkelijk de wapens heeft waarvan ze willen dat Iran ze niet verkrijgt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2009 11:12:27 ]
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:11:02 #29
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_71558920
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:05 schreef badwurm het volgende:

[..]

De president van Iran heeft regelmatig uitspraken gedaan waarin hij beloofd Israel te zullen vernietigen. De inwoners van dat land, en iedereen die het beste met hen voor heeft, zullen zich daar niet al te makkelijk bij voelen. Vooral kinderen en mensen met een wat zwakker nerveus gestel niet.
En vanuit Israel komen regelmatig uitspraken dat ze Iran gaan bombarderen. Uiteindelijk kan het allemaal logisch zijn dat landen zich willen verdedigen, maar dan is het eerder noodzakelijk om te pleiten voor de-escalatie in plaats van bij te dragen aan verdere escalatie.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:12:52 #30
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71558975
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:06 schreef hans3000 het volgende:
Deze reactie op de website van The Times says it all:
[..]
Yep.
pi_71559001
Israel : You have Green Light ,, repeat Green Light to attack Iran.
pi_71559069
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:11 schreef Montov het volgende:
En vanuit Israel komen regelmatig uitspraken dat ze Iran gaan bombarderen. Uiteindelijk kan het allemaal logisch zijn dat landen zich willen verdedigen, maar dan is het eerder noodzakelijk om te pleiten voor de-escalatie in plaats van bij te dragen aan verdere escalatie.
Nou ik volg het nieuws toch regelmatig maar dat Israel oproept tot de vernietiging van Iran ben ik nog niet tegengekomen.

Wel zal het inderdaad zo zijn dat kleine Iraanse kindertjes 's nachts niet kunnen slapen omdat ze bang zijn dat de zionisten ze 's nacht uit hun bed komen ontvoeren, daar ben ik wel vrij zeker van ja.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
  Donald Duck held maandag 3 augustus 2009 @ 11:19:18 #33
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71559173
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Joh en wat heeft Israel gedaan? Ook Israël is al vanaf 2006 Iran aan het dreigen, met aanvulling dat Israël daadwerkelijk de wapens heeft waarvan ze willen dat Iran ze niet verkrijgt
Iran zou maar al te graag Israël van de kaart vegen, complete vernietiging dus. Maar een first strike aanval van Israël op Iran zou gericht zijn tegen de nucleaire faciliteiten. Een compleet ander doel dus.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator maandag 3 augustus 2009 @ 11:20:04 #34
8781 crew  Frutsel
pi_71559197
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:51 schreef Triggershot het volgende:
Even voorbij het argument dat de Westerse inlichtingen idd hun werk vrij goed schijnen te doen...

Kan iemand me uitleggen waarom Frankrijk, Israël, Engeland en de VS ze wel mogen hebben, maar Iran niet?
Liever dat niemand ze heeft... maar ja, daar doen we nu ff weinig aan. Praten over wapenvermindering etc etc. Wat we wel kunnen doen is de verdere verspreiding tegen gaan. Maar ja, laten we gewoon elk land die bom geven... es kijken hoelang het duurt Geef Iran maar die bom, laten we de Saudi's er dan ook maar één geven om de balans daar in evenwicht te houden etc etc...

En ja, dan krijgen we weer de lange discussie.. over Israel... dat zij de bom ook niet mogen hebben. (nee, niet, maar ze hebben hem wel... voor de veiligheid van het land, een land waar ze geen recht op zouden hebben bla bla) en dat de VS het enige land is dat de bom in het verleden heeft gebruikt (iets wat misschien nog wel terecht is geweest ook, als je het bekijkt in de tijd van toen en niet van nu.) We moeten immers ook vergeten dat Duitsland nu een 'net land is', maar vergeten dat de VS de bom ooit gebruikt heeft... oh nee..dat mogen we nooit vergeten, wat een kutland
pi_71559271
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:19 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Iran zou maar al te graag Israël van de kaart vegen, complete vernietiging dus. Maar een first strike aanval van Israël op Iran zou gericht zijn tegen de nucleaire faciliteiten. Een compleet ander doel dus.
Nee hoor, in het geheel vergelijkbaar.
quote:
"Een Iraanse aanval zou gevolgd worden door een harde Israëlische reactie die tot de vernietiging van de Iraanse natie leidt", zei Ben-Eliezer.
Israël dreigt Iran met vernietiging

Anderzijds zou dus een preventief aanval van Iran op de Israëlische nucleaire faciliteiten gerechtvaardigd zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2009 11:24:38 ]
pi_71559303
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:11 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nee hoor... we willen alleen vreedzame nucleaire energie ontwikkelen. En daarom hebben we jaren de
gemeenschap en de VN om de tuin geleid Neee we willen geen bom!
.
Jouw sarcastische uitspraak is gebaseerd op, kennelijk, anonieme Westerse bronnen in de Times.

Dat is toch driedubbel onbetrouwbaar? Anoniem, Westers en de Times. Alles, letterlijk alles, wat de Times over Iran schrijft is onbetrouwbaar en bovendien, of juist als reden, zit er een politieke agenda achter de Iran-rapportage van de Times, dat is iets wat zeker duidelijk is. Dus: boeiend.
pi_71559336
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:20 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Liever dat niemand ze heeft... maar ja, daar doen we nu ff weinig aan. Praten over wapenvermindering etc etc. Wat we wel kunnen doen is de verdere verspreiding tegen gaan. Maar ja, laten we gewoon elk land die bom geven... es kijken hoelang het duurt Geef Iran maar die bom, laten we de Saudi's er dan ook maar één geven om de balans daar in evenwicht te houden etc etc...

En ja, dan krijgen we weer de lange discussie.. over Israel... dat zij de bom ook niet mogen hebben. (nee, niet, maar ze hebben hem wel... voor de veiligheid van het land, een land waar ze geen recht op zouden hebben bla bla) en dat de VS het enige land is dat de bom in het verleden heeft gebruikt (iets wat misschien nog wel terecht is geweest ook, als je het bekijkt in de tijd van toen en niet van nu.) We moeten immers ook vergeten dat Duitsland nu een 'net land is', maar vergeten dat de VS de bom ooit gebruikt heeft... oh nee..dat mogen we nooit vergeten, wat een kutland
Het ironische is dat ze meer druk voeren op een land die ze niet heeft en het dubieus is of ze het wel willen, 'ja de inlichtingen', ja de inlichtingen hebben eerder gefaald. Maar een land die bijna alle internationale verdragen verbreekt of niet heef ondertekend, nee die laten we met rust, die is niet zo belangrijk.
  Moderator maandag 3 augustus 2009 @ 11:25:59 #38
8781 crew  Frutsel
pi_71559389
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Jouw sarcastische uitspraak is gebaseerd op, kennelijk, anonieme Westerse bronnen in de Times.

Dat is toch driedubbel onbetrouwbaar? Anoniem, Westers en de Times. Alles, letterlijk alles, wat de Times over Iran schrijft is onbetrouwbaar en bovendien, of juist als reden, zit er een politieke agenda achter de Iran-rapportage van de Times, dat is iets wat zeker duidelijk is. Dus: boeiend.
Natuurlijk... alles wat de Westerse media schrijft is dikke onzin!
Dat doen ze al jaren lang. Waarom lezen we het nog? Waarom bestaat Fok! NWS nog? Kolder is het
al jaren slaat Iran aanboden af van Westerse/Russische kant voor een vreedzame oplossing, voor een handelsverdrag over energie. Al jarenlang wordt de VN af en toe gedwarsboomd... ow wacht.. das ook allemaal niet waar natuurlijk.. het stond in westerse kranten
pi_71559405
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Joh en wat heeft Israel gedaan? Ook Israël is al vanaf 2006 Iran aan het dreigen, met aanvulling dat Israël daadwerkelijk de wapens heeft waarvan ze willen dat Iran ze niet verkrijgt.
quote:
Als Iran Israël aanvalt zal de tegenaanval vernietigend zijn. Dat heeft de Israëlische minister van infrastructuur, Binyamin Ben-Eliezer, maandag gezegd. In Israël worden deze week allerlei oefeningen gehouden voor noodsituaties, zoals terreuraanslagen en een aanval van een leger.
Dit stond er in je linkje
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:27:07 #40
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_71559432
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:15 schreef badwurm het volgende:

[..]

Nou ik volg het nieuws toch regelmatig maar dat Israel oproept tot de vernietiging van Iran ben ik nog niet tegengekomen.
Oh, gelukkig, alleen maar een bombardement. Vreemd dat Iran koste wat het kost dat wil voorkomen.
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:19 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En Israel vuurt alleen maar raketten met madeliefjes erop. Ook een belangrijk verschil.

Mensen die denken dat Iran Israel volledig zal wegvagen zijn niet echt in staat helder te denken. Niet alleen is het fysiek onmogelijk, maar bijvoorbeeld Jeruzalem en andere gebieden in Israel zijn heilige en historische plaatsen in de Islam, dus die gaan ze echt niet wegvagen. Maar als jij in apocalytische propaganda wil geloven dan houd ik je niet tegen, maar ik neem je ook niet serieus.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:27:18 #41
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71559439
Goh nu is het weer Engeland die het propaganda spel voortzet.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  Moderator maandag 3 augustus 2009 @ 11:28:08 #42
8781 crew  Frutsel
pi_71559464
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het ironische is dat ze meer druk voeren op een land die ze niet heeft en het dubieus is of ze het wel willen, 'ja de inlichtingen', ja de inlichtingen hebben eerder gefaald. Maar een land die bijna alle internationale verdragen verbreekt of niet heef ondertekend, nee die laten we met rust, die is niet zo belangrijk.
Dat ben ik wel met je eens, maar dat is ook een beetje een ander verhaal toch? En verdere verspreiding van die wapens mag wat mij betreft koste wat het kost tegen gehouden worden. Niet dat het gebeurd, want Noord Korea timmert ook flink aan de weg.
  Donald Duck held maandag 3 augustus 2009 @ 11:28:28 #43
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71559469
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee hoor, in het geheel vergelijkbaar.
[..]

Anderzijds zou dus een preventief aanval van Iran op de Israëlische nucleaire faciliteiten gerechtvaardigd zijn?
In dat bericht heeft Israël het over een tegenaanval, die zou van grote schaal zijn. Compleet wat anders dan een eerste aanval op nucleaire doelen. Daarmee zou Israël willen voorkomen dat Iran die wapens als eerste offensief zou inzetten, waartoe Iran absoluut in staat is. Die dreiging is er de andere kant op niet. Israël zal echt niet als eerste nucleaire wapens inzetten, maar alleen in een tegenaanval
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_71559486
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:26 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

Dit stond er in je linkje
Nou niet geweldig veel verschil in wel?

Maar hier bron dus :
pi_71559489
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:27 schreef Montov het volgende:

Oh, gelukkig, alleen maar een bombardement. Vreemd dat Iran koste wat het kost dat wil voorkomen.

Het zou mooi zijn geweest als Japan in 1945 had besloten de fabrieken waar de atoombommen van Heroshima en Nagasaki zijn geproduceerd te bombarderen. Helaas is het nooit zo ver gekomen.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
pi_71559539
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Natuurlijk... alles wat de Westerse media schrijft is dikke onzin!
Nee. Dat zeg ik niet, je leest dingen die ik niet schrijf. Ik zeg: alles wat de Times over Iran of het vermeende Iraanse kernwapenprogramma schrijft is onbetrouwbaar. Ik heb dit al eerder duidelijk gemaakt overigens.
quote:
al jaren slaat Iran aanboden af van Westerse/Russische kant voor een vreedzame oplossing, voor een handelsverdrag over energie. Al jarenlang wordt de VN af en toe gedwarsboomd...
Al jarenlang wordt Iran niet gehoord, jarenlang wilde men niet met Iran praten. Maar dat maakt niet uit, daar gaat het nu even niet over, het gaat erover dat jij iets wat driedubbel onbetrouwbaar is -anoniem, Westers en de Times- klakkeloos als waarheid ziet. Alsjeblieft, doe dat niet, want Times heeft een aangetoonde onbetrouwbaarheid en, zeer waarschijnlijk, politieke agenda.
quote:
ow wacht.. das ook allemaal niet waar natuurlijk.. het stond in westerse kranten
Weer dat misplaatst slachtoffercynisme, maar het is te dulden, aangezien het de zelfde reactie is.
  Moderator maandag 3 augustus 2009 @ 11:31:19 #47
8781 crew  Frutsel
pi_71559544
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:29 schreef badwurm het volgende:

[..]

Het zou mooi zijn geweest als Japan in 1945 had besloten de fabrieken waar de atoombommen van Heroshima en Nagasaki zijn geproduceerd te bombarderen. Helaas is het nooit zo ver gekomen.
Vraag me uberhaupt af of Japan op de hoogte was van de kracht van deze wapens voordat ze werden ingezet. Daarnaast had men daar in 1945 al niet meer de militaire macht voor. Dan had het voor medio 1942 moeten gebeuren, daarna verloor men het totale overwicht.
pi_71559546
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens, maar dat is ook een beetje een ander verhaal toch? En verdere verspreiding van die wapens mag wat mij betreft koste wat het kost tegen gehouden worden. Niet dat het gebeurd, want Noord Korea timmert ook flink aan de weg.
Een beter millieu begint bij jezelf toch? Door het vernietigen van je eigen wapens sta je al voor vermindering van de wapens. En nee je niet koste wat kost als je ze zelf behoudt.
pi_71559560
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:29 schreef Triggershot het volgende:
Nou niet geweldig veel verschil in wel?

Maar hier bron dus :
Dat gaat over een vermeende uitspraak van de Israelische "Camiel Eurlings" over een tegenaanval van Israel, niet serieus te nemen dus en wellicht gedaan uit nervositeit door uitspraken van de president van Iran.
pi_71559612
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:28 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

In dat bericht heeft Israël het over een tegenaanval, die zou van grote schaal zijn. Compleet wat anders dan een eerste aanval op nucleaire doelen. Daarmee zou Israël willen voorkomen dat Iran die wapens als eerste offensief zou inzetten, waartoe Iran absoluut in staat is. Die dreiging is er de andere kant op niet. Israël zal echt niet als eerste nucleaire wapens inzetten, maar alleen in een tegenaanval
Prima, in welk nieuwbericht, quote van Iran zie jij dat ze spreken over een aanval die niet een vergelding zou zijn, dus een reactie op een eerdere aanval van buitenaf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')