abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2011 @ 20:24:00 #199
100412 mefke79
komt goed!
pi_94436994
yvette, eigenlijk heb je geen echte babyvakantieparken nodig. Tenminste, vond ik niet. Onze uk was zes maanden toen we naar een all inclusive resort vlogen op Tenerife en dik 9 maanden toen we naar zuid-frankrijk reden. Hij vond het vooral heerlijk dat ie een tijdlang onze volledige aandacht had en dat het lekker weer was, zodat ie veel naar buiten kon.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94437207
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 21:22 schreef Kleurdoos het volgende:
och Orea, ik hoop het zo voor je he :D
wij waren iig de hele dag bezig met het kind 'ontzanden' uit de zon houden,, daar was t weer te koud, kleertjes aan, kleertjes uit, insmeren, verschrikkelijk :D
Hehe, als Leia op dit tempo doorgaat, dan kan ze misschien wel zitten in juni, maar rolt ze gewoon nog steeds niet :D lekker makkelijk!

Nou ja, we zien het wel! Denk toch dat we meer aan het zwembad zitten dan aan het strand. Wij zijn wel meer van het in de zee zwemmen, maar weet niet of dat een succes gaat zijn met een dan 10 maanden oude baby (zouttttt!)

Bij het Hotel zit een mega tuin, veel gras O+ dus ook daar kunnen we prima bivakkeren. We willen er wel nog een paar keer op uit en nog een boottochtje maken (even kijken hoe we dat doen met baby :)) maar ik verwacht eigenlijk niet zoveel moeilijkheden!

En zo wel, sja.. daar komen we dan daar pas achter :D
  maandag 21 maart 2011 @ 20:39:17 #201
100412 mefke79
komt goed!
pi_94438000
Wij hadden vorig jaar speciaal voor aan het zwembad ons slaaptentje van Deryan mee. Gebruikten we als bed en als box, werkte prima. Ook later in Frankrijk ging dat nog prima.
Zo dus:
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator dinsdag 22 maart 2011 @ 14:18:56 #202
5428 crew  miss_sly
pi_94466750
Ze reageren in ieder geval snel: ik kreeg net een telefoontje dat onze brief binnen was!

Eerst waren ze niet zo van zins om mee te werken, maar na een kort gesprekje veranderde dat. Wel moet het via Tjinog (waarbij we ook geboekt hadden) dus daar heb ik nu contact mee gelegd. Even afwachten hoe soepel het zal gaan, maar vooralsnog is de toezegging (telefonisch, helaas niet schriftelijk nog) dat we de ene reis kosteloos mogen annuleren en dat we de andere reis kunnen boeken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94468046
Wat goed, Miss! *O*

Driekus, lekker ding! O+
  Moderator dinsdag 22 maart 2011 @ 15:06:45 #204
5428 crew  miss_sly
pi_94468210
ik zal het nog mooier vertellen: ik heb al bericht gekregen dat het goed is en dat ze het gaan omgooien *O*

Ik ben blij!

Nu gaan we dus naar Turkije, naar Alba Resort
http://www.skytours.nl/va(...)tel-Alba-Resort/7484

Dat dat goed is, weten we, want we zijn er vorig jaar ook geweest O+
pi_94468251
Whoei! Goed bezig!

Geen ruzie maken met Haagse bierbuiken om de strandstoelen he? ;)
  Moderator dinsdag 22 maart 2011 @ 15:12:50 #206
5428 crew  miss_sly
pi_94468413
whaha, die zitten er niet :N Er zitetn wat Engelsen en een verdwaalde Rus, maar verder valt het behoorlijk mee! Bovendien zitten wij bij het peuterbadje, daar is het heeeerlijk rustig O+

Bij nader inzien vind ik het ook wel leuk om daarheen terug te gaan waar Senna als eens is geweest. De olifantenglijbaan O+
pi_94468478
Oh wat een opluchting Miss! Leuk!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:23:46 #208
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_94468803
Fijn Miss Sly dat het zo naar tevredenheid is opgelost! Ziet er goed uit waar jullie nu naartoe gaan :)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_95458974
Oh had gemist dat jullie eruit waren Miss! Wat fijn!!

Ik heb een vraagje, kind-vakantie gerelateerd. Qua zonnebrand, is het handig om gewoon P20 aan te schaffen? Dan hoef ik niet de hele dag te smeren (ze vind het nu al niet leuk als ik zo nu en dan haar gezicht insmeer bij zon..) en als het goed is beschermd het heel erg goed..

Iemand ervaring mee? Of kan ik gewoon net zo goed wel meerdere keren per dag smeren met bijv. Nivea voor kids?
pi_95459940
Wij hebben prima ervaringen met P20. Ik dacht alleen wel dat er een minimale leeftijd op zat, ik weet niet hoe oud je kindje is, maar P20 is op alcohol basis dus bij wondjes of kindjes met veel eczeem prikt het bij het aanbrengen.

Verder is 1x smeren idd genoeg voor de hele dag dus dat is ideaal. Wel moet het even inwerken, dus eerst smeren en dan pas aankleden ontbijten en op je gemakje naar buiten. Meteen in pyjama op je balkonnetje is dus niet zo handig met P20.
pi_95460234
Ze is straks op vakantie 10 maanden en een week, zoiets :) volgens mij moest ze dan ouder dan 6 maanden zijn? En gelukkig geen eczeem of iets!
  donderdag 14 april 2011 @ 09:41:13 #212
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_95480094
Gewone zonnebrand moet ook een kwartiertje inwerken, eigenlijk :)

Ik ben nog altijd een groot fan van zwempakjes met beschermingsfactor om schoudertjes en rompje te beschermen :Y Niet in plaats van zonnebrand, natuurlijk, maar als extra.
pi_95480157
P20, daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Toch maar eens over lezen.

De plannen zijn bij ons trouwens gewijzigd. Het blijft Italië, maar niet Liguria, maar Molise. Flink stuk zuidelijker, dus langer rijden, maar we nemen er gewoon alle tijd voor.
  Moderator donderdag 14 april 2011 @ 09:49:38 #214
45833 crew  Fogel
pi_95480274
Ik heb gister een vakantiehuis in Denemarken geboekt. Dus het is toch niet Polen geworden.
Het plan is nu om eerst 2 a 3 dagen in Noorwegen te zijn (onderweg richting het zuiden), dan 2 a 3 dagen in Zweden en daarna 2 weken in Denemarken en dan rustigaan weer richting huis rijden, waarschijnlijk via Zweden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_95480309
Voor kindjes met een gevoelige huid vind ik Vichy de beste zonnebrandcreme voor kinderen. Volgens mij alleen te koop bij de apotheek.

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_95480366
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:41 schreef Gaoxing het volgende:
Gewone zonnebrand moet ook een kwartiertje inwerken, eigenlijk :)

Ik ben nog altijd een groot fan van zwempakjes met beschermingsfactor om schoudertjes en rompje te beschermen :Y Niet in plaats van zonnebrand, natuurlijk, maar als extra.
Dat is goed dat je dat zegt, was laatst al aan het kijken naar zo'n zwempakje! Nog maar even doen, want dat vind ik wel een goede eigenlijk! :Y

Sorbo:

quote:
P20 Sunfilter
Riemann P20 zonnebrand

1x smeren beschermt direct en 10 uur lang
UVA + UVB zonnefilter
Verantwoord bruin zonder verbranden
Beschermingsfactor 20
Zeer waterresistent en transpiratieproof

Zodra de zon gaat schijnen genieten we ervan. Ze geeft ons een goed gevoel en een lekker kleurtje. Wie verantwoord van de zon wil genieten, kiest P20. Dit unieke, gepatenteerde product bevat namelijk een UVA en UVB filter waarmee 95% van de schadelijke stralen wordt geabsorbeerd. Hierdoor biedt P20 maximale bescherming en wordt je verantwoord bruin zonder te verbranden. 1x smeren beschermt direct en 10 uur lang tegen de schadelijke zonnestralen. P20 is zeer waterresistent en transpiratieproof. De heldere gel bevat geen parfum en conserveermiddelen, is niet vet en trekt snel in de huid.
P20 is geschikt voor jong en oud; het is zeer geschikt voor kleine kinderen, recreatieve en fanatieke sporters, mensen met zonne-allergie en iedereen die snel verbrandt.

De voordelen op een rij:

P20: 1x smeren biedt uw huid 10 uur lang bescherming
P20 bevat een UVA en UVB zonnefilter
P20 heeft een hoge beschermingsfactor 20 waarmee 95% van de schadelijke UVB stralen worden geabsorbeerd
Met P20 wordt u dus verantwoord bruin zonder te verbranden
P20 is zeer waterresistent en transpiratieproof
P20 bevat geen parfum en conserveermiddelen en is niet vet
P20 trekt snel in de huid en voelt niet plakkerig aan
P20 kan gebruikt worden als basis onder make up
P20 is een unieke, gepatenteerde formule die geschikt is voor jong en oud.

Dit product is met name geschikt voor:
-(kleine) kinderen die niet van insmeren houden
-voor mensen met de huidtypes 1 en 2 die snel verbranden
-voor iedereen met aanleg voor zonne-allergie
-voor recreatieve en fanatieke (water)sporters
Je hebt ook P10 die beschermd iets lichter.
  donderdag 14 april 2011 @ 09:57:43 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95480530
Onze keus is ook op Italie gevallen! *O*
We gaan best laat en vorig jaar vonden we het in Zuid-Frankrijk eig. al te koud 's nachts, dus nu willen we wat zuidelijker.
Hebben even getwijfeld over Kroatie, ik vond het daar zo mooi! Maar F. wilde graag naar Italie, dus dat is het geworden. Nog nooit geweest voor vakantie, alleen voor werk, dus helemaal nieuw wat dat betreft. Waar precies weten we nog niet, maar wrsch Toscane en als het daar ook nog te koud is zakken we gewoon nog wat verder.
We hebben 3 weken ( *O* ), dus alle tijd. :Y

Het is echt jaaaaaaaaren geleden dat ik zo lang achter elkaar op vakantie ging, maar vorig jaar vonden we de 2 weken eig. net te kort, dus nu lekker een weekje eraan geplakt.

Zin in! Maar het duuuuuuuuuuuurt nog zo lang! :Y

Oh, en we hebben de huppeldepup campinggids, met kortingskaartje waardoor veel campings 15 euro per nacht zijn, dus dat scheelt flink! :Y
  donderdag 14 april 2011 @ 09:58:06 #218
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_95480545
Maar begrijp ik het nou goed dat het nog altijd gewoon spf 20 is? Dus je bent in die zin 10 uur beschermd, dat het er in die tijd niet af slijt/wast. Maar dat betekent natuurlijk nog niet dat je (babietje) ook daadwerkelijk 10 uur lang niet verbrandt. Toch?

En ja, hier ook Vichy (maar dan de spray variant) voor jongste-met-gevoelige-huid. Erg fijn spul! En tussen 10 en 15:30 uur altijd beschermende shirtjes (altijd eerst zonnebrand op, zodat je geen onbeschermde plekken krijgt, bijvoorbeeld op armen en nek) en petjes op.
pi_95480572
Die kende ik nog niet, klinkt goed en handig!

Orea, ik zag van de week bij h&m ook die zwempakjes, erg leuke ook
  donderdag 14 april 2011 @ 10:00:11 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95480618
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:58 schreef Gaoxing het volgende:
Maar begrijp ik het nou goed dat het nog altijd gewoon spf 20 is? Dus je bent in die zin 10 uur beschermd, dat het er in die tijd niet af slijt/wast. Maar dat betekent natuurlijk nog niet dat je (babietje) ook daadwerkelijk 10 uur lang niet verbrandt. Toch?

En ja, hier ook Vichy (maar dan de spray variant) voor jongste-met-gevoelige-huid. Erg fijn spul! En tussen 10 en 15:30 uur altijd beschermende shirtjes (altijd eerst zonnebrand op, zodat je geen onbeschermde plekken krijgt, bijvoorbeeld op armen en nek) en petjes op.
Klopt, de factor is 'maar' 20. Als je dat te weinig vindt dan moet je een andere pakken. :Y
pi_95480638
Gaoxing, nou dat was dus ook een beetje mijn vraag, of het voldoende beschermd :D nou denk ik wel dat je een baby meer uit de zon houdt dan jezelf (ik wel in elk geval, zelf wil ik nog wel eens door de zon zonder bescherming baggeren :@ bij mijn dochter ben ik er erg alert op).

Goeie Mrien! Misschien straks toch maar even naar de stad, ipv naar het dorp en gelijk even kijken! :P
  donderdag 14 april 2011 @ 10:01:41 #222
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_95480658
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:49 schreef Fogel het volgende:
Ik heb gister een vakantiehuis in Denemarken geboekt. Dus het is toch niet Polen geworden.
Het plan is nu om eerst 2 a 3 dagen in Noorwegen te zijn (onderweg richting het zuiden), dan 2 a 3 dagen in Zweden en daarna 2 weken in Denemarken en dan rustigaan weer richting huis rijden, waarschijnlijk via Zweden.
Waarom geen Polen, Fogel? Klinkt wel als een lekkere, ontspannen vakantie.

Onze Frankrijkplannen zijn wankel. Schoonzus bleek 'ons' huisje dubbel geboekt te hebben, mijn moeder is zodanig ziek dat ik op het moment in NL ben, en ik heb geen zin om verder te kijken en te boeken. Misschien over een paar weken wel weer....
  donderdag 14 april 2011 @ 10:06:46 #223
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95480835
over P20 was enige tijd geleden wel het een en ander te doen. het zou kankerverwekkende stoffen bevatten. ik weet niet of dat een loos gerucht was, maar ik ben daar toen wel van geschrokken en wij gebruiken nu weer andere zonnebrandcremes. ze vonden 't ook erg stinken hier trouwens.

wat erg dat je moeder zo ziek is Gao. sterkte ermee!

[ Bericht 10% gewijzigd door trui op 14-04-2011 10:16:13 ]
in de haak.
  Moderator donderdag 14 april 2011 @ 10:08:32 #224
45833 crew  Fogel
pi_95480888
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:01 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Waarom geen Polen, Fogel? Klinkt wel als een lekkere, ontspannen vakantie.
Toch maar voor het vertrouwde gegaan :@.
Het scheelt een flink stuk rijden en wat veerboten, qua kosten is het ongeveer hetzelfde, er is meer strand in Denemarken dan Polen, en ik versta Deens, maar geen Pools . Daarnaast heb ik season tickets voor Legoland gekocht en legoland hebben ze niet in Polen :P
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_95480935
Hmmm, misschien toch maar gewoon bij Nivea voor kids 50+ houden dan..
pi_95481002
BE goede keuze! 't Zal je niet tegenvallen. 't Is zo'n heerlijk vakantieland! Juist met kinderen.
  donderdag 14 april 2011 @ 10:15:54 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95481079
Ja, dat hoor ik van veel mensen Sorbo, dat de Italianen erg gericht zijn op leven met kinderen enzo.
Ik ben eig. absoluut verknocht aan Frankrijk als vakantieland, maar da's ook een beetje omdat ik daar al mijn hele leven kom, de taal spreek, een beetje weet wat gebruikelijk is enzo. ;)

Maar ik heb echt heel erg zin in Italie, eens iets heel nieuws. :Y
pi_95481102
Frankrijk is ook heerlijk en het spreken van de taal heeft ook voordelen. Gelukkig ben ik getrouwd met een man die 8 europese talen spreekt. Dat scheelt wel ;)
  donderdag 14 april 2011 @ 10:19:41 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95481165
wow, 8! zijn er wel zoveel?! :+
in de haak.
pi_95481230
Haha ja toch wel! En als ik Nederlands en Frysk meetel spreekt hij er zelfs 10!
  donderdag 14 april 2011 @ 10:27:06 #231
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95481390
maar natuurlijk tellen die mee. knap! ik soe 't 'm net nai dwan!
in de haak.
  Moderator donderdag 14 april 2011 @ 10:37:08 #232
45833 crew  Fogel
pi_95481650
Welke talen spreekt hij dan, en hoeveel daarvan vloeiend?
pi_95481831
Het is wel heel erg off topic dit hè?

Maar hij spreekt vloeiend Engels, Duits, Frans, Italiaans, Spaans en Zweeds. Hij spreekt redelijk tot goed Noors en hij kan zich redden in 't Russisch.
pi_95481850
En dat is dus handig op vakantie!
  donderdag 14 april 2011 @ 10:44:08 #235
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95481894
maar niet naar griekenland gaan dus... ;) superknap! _O_
in de haak.
  donderdag 14 april 2011 @ 10:46:10 #236
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_95481966
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:08 schreef Fogel het volgende:
Toch maar voor het vertrouwde gegaan :@.
Het scheelt een flink stuk rijden en wat veerboten, qua kosten is het ongeveer hetzelfde, er is meer strand in Denemarken dan Polen, en ik versta Deens, maar geen Pools . Daarnaast heb ik season tickets voor Legoland gekocht en legoland hebben ze niet in Polen :P
:D Ja, dat laatste is een bijzonder goede reden.

En kinderen houden volgens mij erg van vertrouwd. Die van jou zijn toch net iets jonger dan die van mij (= 7 en 9)? Die van mij beginnen nu pas een beetje warm te lopen voor onbekende bestemmingen, maar gaan nog steeds net zo lief voor de 11e keer naar hetzelfde hotel aan het strand.
pi_95482005
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:51 schreef snoopy het volgende:
Voor kindjes met een gevoelige huid vind ik Vichy de beste zonnebrandcreme voor kinderen. Volgens mij alleen te koop bij de apotheek.

[ afbeelding ]
die hebben wij ook, voor mij en de variant voor haar (moet wel met die blarenhuid van mij ;( )

en verder nog een paar flessen biodermal
  donderdag 14 april 2011 @ 10:51:29 #238
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_95482173
F heeft een rare huid qua pigmentverdeling, ze heeft op borst / buik een grote witte driehoek die nooit bruin wordt. Daarom doen we haar uit voorzorg, naast dat we haar insmeren met factor 30, ook altijd een shirtje met SPF aan. Ik hoop dat dit van vorig jaar nog past :X

Leuk om alle vakantieplannen te lezen :). Wij gaan voor het derde jaar naar Oostenrijk maar als ik al jullie zonbestemmingen zie (sorry Fogel, Denemarken valt daar niet onder :P ) lijkt me dat ook wel weer een keer heerlijk!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator donderdag 14 april 2011 @ 11:01:51 #239
45833 crew  Fogel
pi_95482546
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:46 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

:D Ja, dat laatste is een bijzonder goede reden.

En kinderen houden volgens mij erg van vertrouwd. Die van jou zijn toch net iets jonger dan die van mij (= 7 en 9)? Die van mij beginnen nu pas een beetje warm te lopen voor onbekende bestemmingen, maar gaan nog steeds net zo lief voor de 11e keer naar hetzelfde hotel aan het strand.
Dat dacht ik ook :)
Die van mij worden in de zomer 4 en 6. We gaan regelmatig weekenden weg naar dezelfde plekken in Noorwegen en Zweden, en dan inderdaad steeds hetzelfde hotel of dezelfde hut, want op dezelfde locatie een andere overnachtingsplek vinden ze maar niks. Naar nieuwe plekken toe vinden ze dan wel weer leuk, maar als we terug gaan willen ze perse in hetzelfde hotel slapen als voorheen.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:51 schreef MaLo het volgende:
F heeft een rare huid qua pigmentverdeling, ze heeft op borst / buik een grote witte driehoek die nooit bruin wordt. Daarom doen we haar uit voorzorg, naast dat we haar insmeren met factor 30, ook altijd een shirtje met SPF aan. Ik hoop dat dit van vorig jaar nog past :X

Leuk om alle vakantieplannen te lezen :). Wij gaan voor het derde jaar naar Oostenrijk maar als ik al jullie zonbestemmingen zie (sorry Fogel, Denemarken valt daar niet onder :P ) lijkt me dat ook wel weer een keer heerlijk!
Echt wel :P
Ik moet niks van die hitte hebben die je verder richting het zuiden hebt. 20-25 graden is meer dan genoeg.
  donderdag 14 april 2011 @ 11:46:16 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95484070
Wauw, wat goed van die talen! :o _O_
pi_95484247
ik ga over 2 weekjes al..lekker all-inclusive \O/
pi_95486657
BE, wanneer waren jullie vorig jaar in Zuid-Frankrijk en in wat voor accommodatie zaten jullie? Wij willen namelijk nu ook pas begin september op vakantie maar omdat we al drie jaar in Italië zijn geweest dachten we nu aan Zuid-Frankrijk.
Puck is dan zeven maanden en het moet niet te koud zijn 's nachts natuurlijk.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 14 april 2011 @ 13:29:40 #243
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_95488341
Wij hebben ook eindelijk definitief geboekt :)

Geen Italie zoals we wilden, maar Frankrijk. En niet eens aan de middellandse zee :D
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 14 april 2011 @ 13:32:41 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95488460
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
BE, wanneer waren jullie vorig jaar in Zuid-Frankrijk en in wat voor accommodatie zaten jullie? Wij willen namelijk nu ook pas begin september op vakantie maar omdat we al drie jaar in Italië zijn geweest dachten we nu aan Zuid-Frankrijk.
Puck is dan zeven maanden en het moet niet te koud zijn 's nachts natuurlijk.
Wij zaten in Sisteron (in de haute-provence) maar in onze eigen caravan. ;)

Fijn ook dat we 3 dagen voor we terug gingen pas bedachten dat we een straalkacheltje in de bank hadden liggen. :X :D

Het scheelt ook wel of je wat hoog zit (qua bergen) of wat lager natuurlijk. :Y
pi_95488559
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wij zaten in Sisteron (in de haute-provence) maar in onze eigen caravan. ;)

Fijn ook dat we 3 dagen voor we terug gingen pas bedachten dat we een straalkacheltje in de bank hadden liggen. :X :D

Het scheelt ook wel of je wat hoog zit (qua bergen) of wat lager natuurlijk. :Y
Wij willen een stacaravan huren in languedoc-roussillon. Helemaal tegen de Spaanse grens aan.

Beetje jammer van dat kacheltje inderdaad :P
The way you rock'n'roll
  donderdag 14 april 2011 @ 13:44:30 #246
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_95488981
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Wij willen een stacaravan huren in languedoc-roussillon. Helemaal tegen de Spaanse grens aan.

Beetje jammer van dat kacheltje inderdaad :P
Daar heb je in september in een caravan niet echt een kachel nodig imo.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_95618010
wij zijn aan het kijken om op vakantie te gaan met het vliegtuig.. Hebben behoorlijke heftige maanden 3 sterfgevallen in 4 maanden waaronder de vader en opa van mijn man achter de rug en zijn echt toe aan vakantie en we hebben het gewoon verdiend.

Nu de vraag.. waar gaan we heen? Canarische eilanden? Mallorca/Menorca? Cyprus? Malta? Sicilie?? Wat is goed te doen met 2 kinderen? dan ruim 5,5 en net 2
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_95622245
Ik weet niet hoe lang je wilt gaan en of je van de omgeving verkennen bent maar ik heb begrepen van anderen dat je op Malta na een week wel uitgekeken bent.

Voor de rest geen tips. Ben er allemaal niet geweest en ik moet nog voor het eerst op vakantie met een kind ;)
The way you rock'n'roll
pi_95622401
We willen 2 weken gaan en dan 1 of 2 juli weg.

Malta en Cyprus zijn al afgevallen :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_95625036
Hier ook geen tips Vicks, we hebben nog nooit met het kippie gevlogen. En hebben ook geen vlieggeld momenteel. Was jij nou een keer naar de sprookjescamping geweest? Was dat leuk?
  zondag 17 april 2011 @ 16:26:56 #251
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_95625712
Wij zijn een aantal jaren geleden naar Mallorca geweest. Hadden zelf toen nog geen kids, maar m'n zus is meegeweest met haar zoontje van toen 2,5 jaar.
Er is daar veel aangepast aan kinderen.
Kleine, overzichtelijke strandjes. Veel restaurantjes met aangepaste kinderporties, allerlei speelgelegenheid in de buurt enz.
De vliegreis is niet zo lang, in vergelijking met bijv. de canarische eilanden.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  zondag 17 april 2011 @ 17:18:47 #252
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_95628169
Vicky, idd Mallorca is leuk met jonge kinderen, wij zijn er met F twee keer geweest, een keer toen ze net 1 was en toen ze net 3 was. Als je dan niet de jongerenplaatsen El Arenal / Playa de Palma kiest, zit je met jonge kinderen prima :).
pi_95812288
15 juli ben ik klaar met mijn co-schappen en begint mijn zwangerschapsverlof.
VL is vanaf 15 juli een week vrijwilligers werk doen.

In deze week wil ik met Pepijn graag een paar daagjes weg. Gewoon even 1 op 1 tijd voor hem, voordat
hij straks naar school gaat en zijn broertje geboren word.
een paar daagjes stedentrip, natuur of wat dan ook. Pepijn is dan net 2 weken 4 jaar.

Maar ik ben dan dus 34 weken zwanger.

Datum
- Vertrek op zijn vroegst vrijdagavond 15 juli, terug uiterlijk vrijdag 22 juli in de ochtend. Liefst daartussenin ergens.
- Minimaal 2-3 nachten, langer mag als het leuk/betaalbaar is.

Vervoer:
- we hebben geen auto
- vliegen lijkt me met 34 weken zwanger niet zo prettig meer, en niet alle vliegtuigmaatschappijen staan dat nog toe geloof ik.
- OV is prima, lange stukken trein geen bezwaar
- boot mag ook, stena line naar harwich vond pepijn geweldig, maar is ook meteen een stuk prijziger.
- per fiets kom ik tzt niet verder dan een straal van 15km rondom den haag gok ik.

Kosten
- een beetje binnen de perken, afhankelijk van hoe lang en waarheen, max 500 euro incl alles met zijn 2en.

Plaats
- maakt eigenlijk helemaal niet uit. We wonen in den haag, dus Den haag, rotterdam, leiden hoeft niet zo nodig.
- Als er maar wat te doen is, en je er geen auto nodig hebt.

Accomodatie
- minimaal eigen badkamer
- geen kamperen (ik ga met 34 weken zwanger echt niet meer op een stretcher/luchtbed etc liggen)
- hotel, bed & breakfast, vakantiehuisje allemaal prima.

Activiteiten
- pepijn houd van musea, natuur, spelletjes en gewoon samen ergens een ijsje eten.
- pretparken, animatieteams etc zijn niet nodig.

wie heeft er tips?

Ik zat zelf te denken om een b&b te zoeken in een beetje redelijk te bereiken stad. Zwolle/Antwerpen/Haarlem of iets dergelijks, maar wie weet zie ik andere briljante mogelijkheden over het hoofd.
pi_95812429
Brugge is een erg leuke stad en prima te bereiken per trein. Als je meer de rust & natuur wilt zou je voor een waddeneiland kunnen gaan, ook altijd fijn.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_95814053
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 17:09 schreef p_iglet het volgende:
15 juli ben ik klaar met mijn co-schappen en begint mijn zwangerschapsverlof.
VL is vanaf 15 juli een week vrijwilligers werk doen.

In deze week wil ik met Pepijn graag een paar daagjes weg. Gewoon even 1 op 1 tijd voor hem, voordat
hij straks naar school gaat en zijn broertje geboren word.
een paar daagjes stedentrip, natuur of wat dan ook. Pepijn is dan net 2 weken 4 jaar.

Maar ik ben dan dus 34 weken zwanger.

Datum
- Vertrek op zijn vroegst vrijdagavond 15 juli, terug uiterlijk vrijdag 22 juli in de ochtend. Liefst daartussenin ergens.
- Minimaal 2-3 nachten, langer mag als het leuk/betaalbaar is.

Vervoer:
- we hebben geen auto
- vliegen lijkt me met 34 weken zwanger niet zo prettig meer, en niet alle vliegtuigmaatschappijen staan dat nog toe geloof ik.
- OV is prima, lange stukken trein geen bezwaar
- boot mag ook, stena line naar harwich vond pepijn geweldig, maar is ook meteen een stuk prijziger.
- per fiets kom ik tzt niet verder dan een straal van 15km rondom den haag gok ik.

Kosten
- een beetje binnen de perken, afhankelijk van hoe lang en waarheen, max 500 euro incl alles met zijn 2en.

Plaats
- maakt eigenlijk helemaal niet uit. We wonen in den haag, dus Den haag, rotterdam, leiden hoeft niet zo nodig.
- Als er maar wat te doen is, en je er geen auto nodig hebt.

Accomodatie
- minimaal eigen badkamer
- geen kamperen (ik ga met 34 weken zwanger echt niet meer op een stretcher/luchtbed etc liggen)
- hotel, bed & breakfast, vakantiehuisje allemaal prima.

Activiteiten
- pepijn houd van musea, natuur, spelletjes en gewoon samen ergens een ijsje eten.
- pretparken, animatieteams etc zijn niet nodig.

wie heeft er tips?

Ik zat zelf te denken om een b&b te zoeken in een beetje redelijk te bereiken stad. Zwolle/Antwerpen/Haarlem of iets dergelijks, maar wie weet zie ik andere briljante mogelijkheden over het hoofd.
Ik zou naar Texel gaan, kan je daar met de boot naartoe (kost maar een paar euro, rond de 5 geloof ik) huur je daar een huisje, kan je met hem naar t strand, naar Ecomare etc.
pi_95814212
aanraders: zelfpluktuin,piratenschip,garnalenboot(soms zie je dan ook zeehondjes) landgoed de bonte belevenis is ook erg leuk :) en er zijn ook meerdere zwembaden
pi_95814406
En je hebt er de ijsboerderij!
pi_95814527
oew texel klinkt idd erg leuk, maar is dat een beetje te doen daar zonder auto?
Heel dat eiland per fiets verkennen word hem met 34 weken zwanger ook niet denk ik.
Ik ben niet gewend aan kind achterop omdat we normaal een bakfiets hebben.
pi_95816285
je kan er overal komen met het OV of evt. een fiets huren voor korte stukjes
wij pakken ook gewoon de bus als we gaan. en met de boot vanaf den helder is al een belevenis opzich voor pepijn :) en ecomare moet je gewoon doen O+
pi_95872755
We gaan naar Texel, 4 nachtjes in een heerlijk super de luxe bed & breakfast *O*
Met bad O+
pi_95884650
Klinkt heerlijk p_iglet!

Wij gaan eind mei een week met schoonfamlie in een huis in zuid-limburg. Ergens tussen Maastricht en Valkenburg.. Ik heb al gezien dat er in Valkenburg een sprookjesbos is waar we heen kunnen, maar verder heb ik géén idee wat daar te doen is voor kinderen. Timo is ook het enige kind dat mee gaat, dus qua activiteiten die door anderen gepland worden verwacht ik ook niks geschikts voor Timo.. Heeft iemand leuke tips?
pi_95884838
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 12:34 schreef Chan het volgende:
Klinkt heerlijk p_iglet!

Wij gaan eind mei een week met schoonfamlie in een huis in zuid-limburg. Ergens tussen Maastricht en Valkenburg.. Ik heb al gezien dat er in Valkenburg een sprookjesbos is waar we heen kunnen, maar verder heb ik géén idee wat daar te doen is voor kinderen. Timo is ook het enige kind dat mee gaat, dus qua activiteiten die door anderen gepland worden verwacht ik ook niks geschikts voor Timo.. Heeft iemand leuke tips?
De mergelgrotten?
  zaterdag 23 april 2011 @ 12:44:26 #264
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95884915
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 12:34 schreef Chan het volgende:
Klinkt heerlijk p_iglet!

Ik mag er dan wel wonen maar echt iets voor hele kleintjes weet ik ook niet zo 1 2 3
Misschien Kinderstad?
Of het Gaiapark? Steinerbos maar dat is misschien leuker als hij ouder is.
De Valkenier
Kinderboerderij/speeltuin Pietersheim bij Lanaken (België)
Stoomtreinen kijken en ritjes maken in Simpelveld
Ca.ra is pas nog in Bokrijk (België) geweest, in de speeltuin. Daar heeft Thomas zich prima vermaakt. :Y

Misschien vind je hier nog wat tips:
http://www.vvvzuidlimburg(...)idlimburg/index.aspx

[ Bericht 8% gewijzigd door Asyniur op 23-04-2011 12:49:31 ]
pi_95911292
Thanks Asy! Hele handige linkjes :D Ik wist niet eens dat het Gaiapark zo dichtbij is daar :o Kinderboerderij klinkt ook erg leuk :) En stoomtrein. Ja, we gaan ons wel vermaken zo :D
pi_95911479
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:10 schreef p_iglet het volgende:
We gaan naar Texel, 4 nachtjes in een heerlijk super de luxe bed & breakfast *O*
Met bad O+
gheh, goed idee! :+
pi_95911686
Dus kom maar op met nog meer tips op texel :D
pi_95911709
zeehondjes knuppeleeeeeeeh!
  zondag 1 mei 2011 @ 13:05:59 #269
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96203298
Even een vraagje: wij gaan deze zomer in Nederland kamperen. Nu wil ik voor onze dan kleuter ( :o ) een slaapzak kopen. Zijn er hier nog mensen met tips wat betreft kinderslaapzakken?
pi_96203653
na heel lang zoeken zijn we eruit. Het is Gran Canaria geworden *O*
Morgen ff bellen voor een optie op de reis en dan de vrije dagen regelen.

isset al juli???
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96203834
Houd eens op met die plaatjes Vicky. }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96203881
quote:
6s.gif Op zondag 1 mei 2011 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
Houd eens op met die plaatjes Vicky. }:|
solly ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96204575
Ohh, dat ziet er lekker uit zeg!

Wij gaan a.s. vrijdag voor het eerst naar het buitenland met Anne. We gaan naar Center Parcs Les Trois Forets in Lotharingen, Frankrijk. Ik heb er zin in! *O*

zondag 1 mei 2011 @ 14:04:53 #274
57497 happyme28
I'm so happy
pi_96205165
Stiemie, helaas geen ervaring met kinderslaapzakken, maar merken als Nomad of bijv. bij de zwerfkei moeten ze toch wel kunnen adviseren toch? Ik neem aan dat 'gewone' babyslaapzakken inmiddels te klein zijn?

Vicky, dat ziet er super uit!! Is het nou all-inclusive geworden?

Fannetje, heerlijk vooruitzicht! Wij gaan volgende week ook naar Center Parcs. Maar dan een mid-weekje naar Limburg dus niet het buitenland, maar kijk er wel naar uit!

Overigens gaat Daan nu voor de 3e keer mee naar zo'n vakantiepark. Hopelijk wordt dit nu de eerste keer met redelijk weer ;( We hebben steeds slecht weer, dus hebben eigenlijk nog nooit lekker buiten kunnen zijn. Zeker nu Daan loopt, zou het wel leuk zijn als hij lekker buiten kan spelen. Maar zo niet, dan vermaken we ons evengoed wel hoor. We zitten in een VIP-huisje dus lekker luxe met elke ochtend verse broodjes bezorgd aan de deur O+
  zondag 1 mei 2011 @ 14:59:44 #275
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_96207141
Chan, Valkenburg heeft ook een hele leuke speeltuin bij Kasteel Oost. Omdat Timo en Jorja ongeveer even oud zijn denk ik dat hij het ook wel leuk vindt daar! En daar is ook een kinderboerderij-isch iets bij.
En de speeltuin Fort Willem in Maastricht heeft een speciaal dreumes/peuter gedeelte. Is ook heel leuk hoor!

En Pietersheim zijn wij pas nog geweest, maar in mijn herinnering was het heel veel groter. Viel me een beetje tegen eigenlijk! Maar was wel in het begin van het seizoen, misschien is het nu wel wat levendiger.
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_96211609
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 13:18 schreef Vicky het volgende:
na heel lang zoeken zijn we eruit. Het is Gran Canaria geworden *O*
Morgen ff bellen voor een optie op de reis en dan de vrije dagen regelen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

isset al juli???
Ooooh O+ lekker joh!!
  zondag 1 mei 2011 @ 17:18:41 #277
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_96213101
Wie weet er een beetje een fris vakantiepark/camping vlakbij Disneyland? Kamperen is geen optie, er moeten gewone bedden en een appartement/huisje/stacaravan zijn.
Er zijn er best aardig wat in die omgeving maar ik vind het erg lastig beoordelen zo vanaf mijn bureaustoel :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 1 mei 2011 @ 21:06:18 #278
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_96221968
28 augustus vliegen wij naar Kos met onze dan 14.5 maand oude dochter. Alleen vraag ik me af hoe we haar rustig houden in het vliegtuig, ze kan namelijk niet rustig stil zitten.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  zondag 1 mei 2011 @ 21:21:49 #279
57497 happyme28
I'm so happy
pi_96222815
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:18 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wie weet er een beetje een fris vakantiepark/camping vlakbij Disneyland? Kamperen is geen optie, er moeten gewone bedden en een appartement/huisje/stacaravan zijn.
Er zijn er best aardig wat in die omgeving maar ik vind het erg lastig beoordelen zo vanaf mijn bureaustoel :)
Ik ken de camping zelf niet, maar weet wel van anderen dat Canvas Holidays over het algemeen goede campings heeft en dito accomodaties.
Deze ligt op een half uur rijden van Disneyland:
http://www.canvasholidays.nl/Campsite-Overview.aspx?id=PP05T

Misschien kent iemand anders het?
pi_96223144
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:06 schreef yvette1982 het volgende:
28 augustus vliegen wij naar Kos met onze dan 14.5 maand oude dochter. Alleen vraag ik me af hoe we haar rustig houden in het vliegtuig, ze kan namelijk niet rustig stil zitten.
Over 3 weken gaan we met het vliegtuig naar Bonaire met onze 15 maanden oude dochter. Ik ben ook heeel benieuwd hoe het gaat. Ik denk dat er wel veel mee rondgelopen gaat worden (mijn ouders en schoonouders gaan mee) en dat ze vrij veel van schoot naar schoot gaat. Ik vrees alleen voor het slapen. We nemen de babydrager (Beco) mee, maar het lijkt me niet echt comfortabel om urenlang een slapende dreumes tegen je aan te hebben zitten in een stoel.

Ik ben wel alvast wat speeltjes voor onderweg aan het verzamelen. Potloden en een kladblok, zo'n schrijfding wat je uit kan wissen, boekjes, handpop. Iemand verder nog leuke ideeën?

Wat ik wel heel vervelend vind is dat we ws. geen autostoeltje hebben als we van het vliegveld naar het hotel gaan -O-

[ Bericht 9% gewijzigd door octopussy op 01-05-2011 21:33:27 ]
  Moderator zondag 1 mei 2011 @ 21:36:41 #281
5428 crew  miss_sly
pi_96223660
Vicky dat ziet er geweldig uit! Heerlijk joh.

Fannetje, wat een leuk huisje zo.

octo, als je zo lang gaat vliegen is misschien een draagbare dvd-speler nog een optie? Weet niet of Hannah wel eens tv kijkt en of ze dat leuk vindt, maar zo ja, dan kun je daarmee ook weer wat tijd vullen, misschien.
  zondag 1 mei 2011 @ 22:49:24 #282
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96227495
Zo'n zak met verschillende boerderijbeestjes van zeeman was hier een vliegtuigtopper! Net als stickers :Y
  zondag 1 mei 2011 @ 23:15:20 #283
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_96228839
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:28 schreef octopussy het volgende:

[..]

Over 3 weken gaan we met het vliegtuig naar Bonaire met onze 15 maanden oude dochter. Ik ben ook heeel benieuwd hoe het gaat. Ik denk dat er wel veel mee rondgelopen gaat worden (mijn ouders en schoonouders gaan mee) en dat ze vrij veel van schoot naar schoot gaat. Ik vrees alleen voor het slapen. We nemen de babydrager (Beco) mee, maar het lijkt me niet echt comfortabel om urenlang een slapende dreumes tegen je aan te hebben zitten in een stoel.

Ik ben wel alvast wat speeltjes voor onderweg aan het verzamelen. Potloden en een kladblok, zo'n schrijfding wat je uit kan wissen, boekjes, handpop. Iemand verder nog leuke ideeën?

Wat ik wel heel vervelend vind is dat we ws. geen autostoeltje hebben als we van het vliegveld naar het hotel gaan -O-
Wij zijn naar Curacao gevlogen toen Beppie ongeveer zo oud was. Heen was overdag en heeft ze niet geslapen, terug was 's avonds (lokale tijd 20.00 uur) en heeft ze de hele vlucht geslapen. Ik vond de terugvlucht erger, omdat wij niet konden slapen en zij bij aankomst helemaal fris en fruitig was en wij gebroken (plus daarna alle extra controle nog voordat je eindelijk eens dat vliegveld af bent) :(.

Van alle kadootjes die ik had meegenomen wilde ze eigenlijk alleen met mijn Nintendo DS spelen, of door het gangpad rennen, verder dus helaas geen tips :).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 1 mei 2011 @ 23:37:11 #284
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96230014
Octopussy, als ik je een tip mag geven... Neem een draagdoek of mei tai mee voor in het vliegtuig i.p.v. de Beco.
Als je urenlang met (slapend) kind op schoot moet zitten dan is het fijn om zo min mogelijk schurende en harde plastic onderdelen tegen je aan te hebben drukken. Een doek of mt is wat dat betreft veel comfortabeler, vooral voor jou :Y
Als je wil kun je mijn mt wel lenen.
.... met gevoel voor drama....
  maandag 2 mei 2011 @ 08:08:08 #285
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_96236926
Bij de meeste maatschappijen mag je kostenloos of tegen een kleine vergoeding een autostoeltje inchecken. Ik zou de site even checken.

Oh men, ik krijg altijd helemaal de vakantiekriebels van dit topic! *O*
A grand adventure has begun.
pi_96270089
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:04 schreef happyme28 het volgende:
Vicky, dat ziet er super uit!! Is het nou all-inclusive geworden?

:Y

vanmiddag de definitieve boeking gedaan.. begin juli voor 16 dagen All in op vakantie!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 2 mei 2011 @ 21:33:48 #287
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_96270172
Heerlijk Vicky!
Wij gaan (pas) in augustus op vakantie, laat zomervakantie in deze regio dit jaar.... maar dat mag de pret niet drukken!!
pi_96270275
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:33 schreef mikoxx het volgende:
Heerlijk Vicky!
Wij gaan (pas) in augustus op vakantie, laat zomervakantie in deze regio dit jaar.... maar dat mag de pret niet drukken!!
hier begint de vakantie al op 1 juli. Amber moet dan wel weer 15 augustus naar school.
van 29 juli tot 5 augustus gaan we ook nog een weekje weg maar dan met mijn ouders, zusje/zwager/inieminie-nichtje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 2 mei 2011 @ 21:36:59 #289
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_96270370
Hier begint de vakantie pas eind juli. Best een groot verschil dan eigenlijk he? Ik vind het schooljaar ook behoorlijk lang hoor, het is gewoon uitschuiven qua lesprogramma in de laatste weken....

En ontopic: Iemand nog campingtips (wat moet je vooral niet vergeten ;)) voor italie?
pi_96312727
Keshet, ik heb het even laten navragen bij de vliegmaatschappij (Arkefly) over dat autostoeltje. Het mag mee naar binnen mits er een stoel vrij is, anders gaat het alsnog het laadruim in. Ik moet nog even kijken of we Hannah uberhaupt nog wel in de maxi-cosi kunnen proppen, maar het is een optie.
  Licht Ontvlambaar woensdag 4 mei 2011 @ 09:20:19 #291
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_96330266
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 13:05 schreef Stiemie het volgende:
Even een vraagje: wij gaan deze zomer in Nederland kamperen. Nu wil ik voor onze dan kleuter ( :o ) een slaapzak kopen. Zijn er hier nog mensen met tips wat betreft kinderslaapzakken?
Isa heeft een Coleman kinderslaapzak, bij de Vrijbuiter gehaald. Super ding :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Jubileum moderator woensdag 4 mei 2011 @ 14:25:35 #292
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_96341732
Wij zijn dus voor het eerst met de kinderen gaan vliegen. Nou echt, petje af voor mensen die dit regelmatig doen, ik vond het vliegen helemaal geweldig, de kinderen waren ook echt heel lief en zoet (en zelfs slapend) . Maar die securitycheck, man o man wat een klucht was dat in ons geval :o
Stel je voor, de security staat op een stukje van 5 meter lang. Daarbij 2 detectiepoortjes, 2 xray's en een klein gedeelte waar je je spullen in een bak moet gooien die vervolgens door de xray schuift. Voor je een rij, achter nog meer ongeduldige mensen en jij met 2 tassen, 1 Eva en een heleboel knuffels die Eva vastheeft.
Ergens hoor ik "iPad moet uit je handtas, moet los erdoor". Oke! terwijl ik iPad uit mijn veel te volle tas probeer te krijgen zonder dat alles eruit ploft vind Eva het helemaal grappig dat mensen hun spullen in een bak doen dus die stopt zonder pardon haar knuffels bij de spullen van wildvreemde mensen. Die willen natuurlijk niet betrapt worden op iets illegaals, dus die gooien die knuffels er weer uit. Eva snapt daar niks van en als ik dan eindelijk hysterisch doordring "Eva stop! stop!" kijkt ze naar me. Met het zweet op mijn rug heb ik eindelijk mijn iPad t epakken, stop die in een bak maar eigenlijk wil ik daar het liefst beetje bij in de buurt blijven of niemand hem eruit vist. Maar ondertussen is Eva al richting het detectiepoortje gelopen en probeert met armen vol knuffels er door te gaan. Mag niet, wordt onverbiddelijk terug gestuurd want pasje (autipas) moet ze afdoen, Buck (knuffel Ice Age) moet in een bakje, KLM knuffel (pluche vliegtuig) mag echt niet door het poortje vliegen, moet ook in de bak, en ergens herinner ik me dat ik nog mijn telefoon, paspoorten, instapkaarten en aansteker in mijn broekzak heb zitten.
Rustig ademhalen.....
Oke, alles in een bak gedaan, maar Eva wil haar knuffels nakijken die door de xray gaan, en wil dan vervolgens met een rotvaart naar de andere kant rennen om Buck en KLM op te vangen maar dat vind de beveilingsbeambte niet goed. Ze moet terug, en dan opnieuw rustig door het poortje. Daar snapt ze natuurlijk niets van, maar ik trek haar naar mijn kant en duw haar dan zachtjes opnieuw door het poortje. Dan moet ik er zelf door, maar andere mensen zijn aan de beurt, en ik zie Eva haar knuffels pakken en verder lopen. Beelden duiken in mijn hoofd van Eva die dwaalt over Schiphol dus ik brul "Eva!! stop!!"
Eindelijk mag ik door het poortje, gris mijn spullen uit de bak, vergeet mijn tas van de band te halen, moet dus weer terug en kan Eva nog net in haar nekvelletje pakken.

Geweldig man dat vliegen :') en op Rhodos op de terugreis gebeurde weer hetzelfde, met hetzelfde brute stressniveau....... _O-
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 14:59:19 #293
45833 crew  Fogel
pi_96343130
Het vliegen op zich is het probleem niet ... maar voordat je bij het vliegtuig bent heb je het blijkbaar niet makkelijk ;)
Ga je het nog vaker doen? (mijn ervaring is dat hoe vaker je vliegt, hoe makkelijker alles gaat, zelfs als je alleen bent met 3 kleine kinderen.)
  woensdag 4 mei 2011 @ 15:02:04 #294
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_96343243
Oh lieverd, daarom bereiden mensen die het regelmatig doen (zij het over het algemeen niet met een Eva), het al thuis voor: ipad in het voorvakje van de tas, bij eventuele vloeibare spullen in ziplockzakje en broek zonder zakken zodat daar in elk geval niets in kan zitten. En de tijd die je staat te wachten bij inchecken of voor de marechaussee kun je goed gebruiken voor "wat hebben jullie zoal in je zakken? Net twee euro in gedaan? Geef maar aan mama ja, die krijg je in 't vliegtuig wel weer terug...". 100 meter voor de check krijgen ze commando's: "jij, vest uit. Jij.... bodywarmer met 800 zakken uit. Die moeten zo in een bakje". En toen ze kleiner waren hielden we altijd dezelfde volgorde aan: manlief eerst door de poortjes, dan de kinderen ("zie je papa? Ga maar naar papa, en dan stil blijven staan"), en dan ik als bezemwagen (en om ze vast te houden totdat ze mochten).

Ik denk dat Fogel gelijk heeft; het wordt makkelijker als je het vaker doet. Ik denk met name doordat je zelf heel veel dingen voorziet en er ver vantevoren op kunt anticiperen. Er gebeuren elke keer wel onverwachte dingen, maar als heel - zoals die ipad - geen verrassing meer is, valt de rest wel mee....

Was het verder wel leuk? Hoe ging het met slapen, en het onbekende, enzo?
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 15:09:42 #295
45833 crew  Fogel
pi_96343565
Als je zelf vaak vliegt denk je er niet eens meer over na, bij mij is alles standaard zo ingepakt dat ik alles wat apart moet zo apart heb liggen. Kan me daardoor waarschijnlijk ook meer op mijn kinderen concentreren, maar gelukkig doen die hun jas gewoon zelf uit uit en leggen het in een bak zonder dat ik het moet vragen, dat scheelt erg veel :)
Een ander aspect naast het vaak vliegen is dat ze ook iedere keer weer wat ouder zijn en dus ook meer begrijpen. Binnenkort zijn ze zelfs oud genoeg om alleen te mogen vliegen, maar dat zie ik voorlopig nog niet zitten.
  Jubileum moderator woensdag 4 mei 2011 @ 15:25:33 #296
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_96344184
Dit was de eerste keer dat ik vloog met de kinderen, ik was niet eens alleen maar met familieleden.
En ik ben zelf nb nog beveiligsbeambte geweest op Schiphol, ik deed dat werk dus ik weet precies wat het inhoud zou je zeggen, maar nee hoor, ik deed dat in de tijd toen het nog aan de gate gebeurde, en je er dus veel meer tijd en ruimte voor had, niet op die 3 vierkante meter dat het nu moet gebeuren. :X
Ik heb gelachen in ieder geval, zag al voor me dat Eva gefouilleerd zou moeten worden, en hoe we dat moesten doen, maar het ging goed gelukkig.
Voor de rest was de vakantie echt geweldig. Zon, zee, zwembad, all inclusive, what more can you wish for O+

Gao, slapen was net zo naadje als thuis natuurlijk, maar goed. 2 nachten heb ik rond 3 uur met een wakkere Eva spelletjes gedaan, bij papa op de slaapkamer sliep ze wel tot 6 uur. Ik heb daardoor wel veel nieuwe vrienden gemaakt daar met het personeel, ik wist precies welke activiteiten waar plaatsvonden in het hotel gedurende dag
Wat mij verwonderde was de argeloosheid waarmee de kinderen het vliegtuig ingingen. Bij het opstijgen gewoon vol pret "dit kriebelt in je buik" gillen en bij de ietwat hardhandige hinkstapsprong landing vrolijk gillen "dit was gaaf!" terwijl ik mijn hart in mijn keel had zitten (en mjin eten bijna in het beruchte papieren zakje )
Prachtig vond ik dat, zo vol vertrouwen O+
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator woensdag 4 mei 2011 @ 15:42:38 #297
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_96344739
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:18 schreef De_Taartjesfee het volgende:
http://www.campint.com/

Wij zijn vaker naar deze camping geweest, met een caravan via vacansoleil of eurocamp (weet niet meer precies welke organisatie).
Goede schone camping! en zeer makkelijk openbaar vervoer naar Parijs en/of Disney land.
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')