Da's al hartstikke snel!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:10 schreef miss_sly het volgende:
Wat ziet dat hotel er mooi uit
Ik heb ook zo'n zin in vakantie gekregen dat ik net even de weken heb geteld tot we naar Egypte gaan: as dinsdag over 8 weken vertrekken we
Met de auto. Hebben we 3 dagen over gedaan. Dat was zonder kind. Je kunt ook vliegen natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:03 schreef Asyniur het volgende:
[..]
En ben jij dan ook met de auto gegaan of anders?
mrien, de snelweg bij Milaan is altijd druk is onze ervaring
Daar komen alleen maar aso's met bierbuiken, denkt ie, die hele dagen met bier aan het zwembad zitten, schreeuwen, ruzie maken om de ligstoelen en tijdens het buffet drie keer hun bord volscheppen om vervolgens de helft te laten liggen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:43 schreef miss_sly het volgende:
hahaha, wat vindt hij daar zo vreselijk aan? Afhankelijk van de periode en het resort kun je er best een fijne week hebben, vind ik. Ik vind onze combi tussen een weekje luxe in een resort en een week-10 dagen camperen juist zo fijn
Hahaha, daarom zeg ik: je meot het resort wel goed kiezenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:50 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Daar komen alleen maar aso's met bierbuiken, denkt ie, die hele dagen met bier aan het zwembad zitten, schreeuwen, ruzie maken om de ligstoelen en tijdens het buffet drie keer hun bord volscheppen om vervolgens de helft te laten liggen.
Ow dus misschien is in 1x doorrijden hier ook toch een beter planquote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:51 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Zie je! Ik kon me al niet voorstellen dat er zolang niet in gepost was!
Meimel, wij zijn vorig jaar, toen Lente elf maanden was naar Noord Italië gegaan met een tussenovernachting in Frankrijk. Wat een drama! Ze lag bij ons op de kamer in een campingbedje, dus vond het belachelijk dat ze niet bij ons in bed mocht. En zodra we dat wel deden, was het een groot feest. We hadden beter door kunnen rijden om tussendoor wat powernapjes te doen, dan hadden we meer slaap kunnen pakken dan die nacht in het hotel. Het zal ook wel meegespeeld hebben dat ze in de auto al veel geslapen had.
De terugreis deden we ook in twee keer en dat ging wat beter gelukkig. Toen hebben we 'r in bed gelegd, welterusten gewenst, compleet genegeerd en zijn we zelf gaan slapen. Na een half uurtje had ze al in de gaten dat bij ons in bed echt geen optie was gelukkig.
Wij zijn toen onze oudste dochter 6 maanden was, 2 weken naar Tunesie geweest. We zaten in Monastir, erg mooie plaats alleen niets te doen buiten het resort..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:10 schreef Ienemini het volgende:
ervaringen met een baby van ongeveer 5,6 maanden vliegen naar bijv Griekenland, Tunesie??
maximaal 3 tot 4 uur vliegen.
Ook een lekker vooruitzicht!!~quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:30 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Wij gaan trouwens over 8 weken naar Turkije met een meid van 4,5 jaar en een meid van 10 maanden. We gaan naar het plaatsje Lara en onze keus is daarop gevallen omdat onze jongste dochter Lara heet
Killian bestaat wel.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:32 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ook een lekker vooruitzicht!!~
Dan moeten wij maar naar Frankrijk, naar Dijon(de jongste heet Dyon). Kyllian zal wel niet bestaan
Lol, naja dan wordt het dus Amerika en Frankrijk, ook goedquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:40 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Killian bestaat wel.
Killian is een plaats (village) in de Amerikaanse staat Louisiana, aldus wikipedia
Leuke bron van inspiratiequote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:40 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Killian bestaat wel.
Killian is een plaats (village) in de Amerikaanse staat Louisiana, aldus wikipedia
Zou dat niet gewoon bij de ANVR moeten kunnen? Mits de reisorganisatie daarbij is aangesloten natuurlijk.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:18 schreef miss_sly het volgende:
Zo, en toen was onze vakantie naar dit hotel toch neit meer zo zeker
Ik krijg net een berichtje dat vliegen op Taba zeker tot juli niet meer gaat gebeuren, dus dat er uitsluitend op Sharm el Sheikh wordt gevlogen. Maar dat wilden wij dus pertinent niet, want dan zit je nog 2,5 uuur met een klein kind dat net uit het vliegtuig komt in een klein busje door de woestijn. Dat gaat ze niet fijn vinden.
Ik heb ze maar gevraagd of we een alternatief uit mogen zoeken en omboeken (kosteloos natuurlijk) en ik hoop maar dat ze daarin mee gaan.
Iemand een idee tot welke instantie je je kunt wenden met de vraag in hoeverre je redelijk in je recht staat om een alternatief te vragen?
Naar Laos? Ja, maar vanuit Bangkok he, dat is maar twee uurtjes. Van Amsterdam terug naar Bangkok van 't zomer trouwens ook, maar ook daar zie ik niet tegenop: de kinderen zijn al 7 en 9, en gewend aan vliegen. Bovendien is het een ideale vlucht: vertrek rond een uur of 8, en de volgende ochtend ben je er....quote:Op maandag 14 maart 2011 14:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben niet zo bekend in Frankrijk, dus kan je geen advies geven.
Ga je alleen vliegen met de kinderen (2?3?) Dapper!
Onze oudste is ook pas in januari naar groep 1 gegaan en heeft dus ook het eerste half jaar gemist. Ze heeft niet veel gemist, alleen 2 cito toetsen en verder de normale teken en reken opdrachten etc, niets om je zorgen om te maken.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:28 schreef miss_sly het volgende:
Zoiets dacht ik al, inderdaad. Ook dat als ze eenmaal op school zit, we ook aan de schoolregels gehouden zijn.
Ze wordt echter in juli (zomervakantie) 4; zouden we er ook voor kunnen kiezen om haar dan pas bijv na de kerst naar schoolk te doen, dus als ze 4,5 is?
E;en en ander is natuurlijk ook erg afhankelijk van haar ontwikkeling en in hoeverre ze zo'n achterstand (is dat er al in de eerste groep) kan hebben of niet.
Ja want scholen en de leerplichtambtenaren hanteren de regels alleen maar om de ouders te pesten natuurlijkquote:Op maandag 14 maart 2011 16:53 schreef Ticootje het volgende:
Zet gewoon een eigen bedrijf op, of doe dat op papier en schrijf je in bij de kvk... Dan kun je 10 dagen buiten de schoolvakanties om op vakantie... Onder het mom dat je in de vakantie niet weg kan.
Dat is ook nog een optie, idd. maar de precieze invulling komt nog, we gaan eerst sparen en dus info zoeken over de mogelijkheden mbt schoolquote:Op maandag 14 maart 2011 16:41 schreef owlet het volgende:
Ik vind mijn dochter van ruim vier juist weer een heel stuk makkelijker mee te nemen dan toen ze eind drie, net vier was.
Ze is wel minder makkelijk onder de arm te pakken en ze heeft een veel grotere eigen wil maar ze is daarentegen weer veel gevoeliger voor normaal overleg en ze zal weer veel minder snel zo maar weg lopen. Ze kan flinke stukken lopen, vind veel meer dingen interessant en is overduidelijk een schoolkind en geen peuter meer.
Als ik achteraf zou moeten kiezen wanneer ik haar mee zou willen nemen op een lange reis dan zou het zonder twijfel nu zijn. Zo tussen 4,5 en 5.
Australie met een tussenstop van een paar dagen in een Aziatisch land is misschien wel een heel mooie ervaring voor een kleuter.
Volgens mij niet. Een vriendje van Morris is vorig jaar januari zelfs 3 weken naar Nieuw Zeeland geweest met toestemming van de school. Hij was toen al 5.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:44 schreef miss_sly het volgende:
De school deed er dus niet moeilijk over, snoop?
Ik weet dat de school waar mijn neefjes op zitten wel moeilijk doet over afwezigheid. Het is kennelijk niet gebruikelijk dat het zonder problemen kan.
Jij hebt schoolgaande kinderen? Je weet dat scholen voor een groot deel zelf de vakanties mogen bepalen? Dus een week meivakantie en de week erop hemelvaart enz, maar wel tussendoor 2 schooldagen. Dat is namelijk handig. Dus nee dat neem ik niet serieus.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja want scholen en de leerplichtambtenaren hanteren de regels alleen maar om de ouders te pesten natuurlijk
Niet voor een groot deel. Dat is precies de enige vakantie die ze zelf mogen bepalen. Herfst-, kerst-, voorjaars- en zomervakantie staan allemaal vast per regio.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jij hebt schoolgaande kinderen? Je weet dat scholen voor een groot deel zelf de vakanties mogen bepalen? Dus een week meivakantie en de week erop hemelvaart enz, maar wel tussendoor 2 schooldagen. Dat is namelijk handig. Dus nee dat neem ik niet serieus.
sharm el sheikhquote:Op maandag 14 maart 2011 17:50 schreef miss_sly het volgende:
Het gaat ons er niet om dat we per se buiten de schoolvakanties op vakantie willen. Het gaat erom dat we éénmalig een grotere reis (week of 5-6 ofzo) willen maken vóórdat Senna echt leerplichtig is
KD, leuk! Waarheen?
Oh ja, dat is wel handig. Ik heb wel laatst besloten dat ik wil gaan sparen voor een reis naar Afrika. Verder heb ik nog niet nagedacht. Vrije dagen hoef ik niet echt over na te denken, als eigen baas zijnde. Dan zijn er geen inkomsten, dat is het enige waar ik rekening mee moet houden.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:50 schreef miss_sly het volgende:
oeke, wij zijn ons nu een beetje aan het orienteren, ook met het oog op wanneer we dan voldoende geld en vrije dagen gespaard moeten hebbenMaar het lijkt me gewoon echt heel bijzonder en fijn om met z'n drieen echt op reis te gaan een tijdje.
Ja, dat is het voordeel van eigen baas. Wij hebben natuurlijk allebei een werkgever. Mijn werkgever bestaat uit twee directeuren waarvan er eentje hetzelfde gedaan heeft twee jaar geleden. Nou ja, ongeveer, hij is 3 maanden weggeweest (Zuid-Afrika, Australie en nog een paar weken bijkomen op Bali), maar hij begrijpt het idee wel. En schaap heeft de mogelijkheid om wat dagen op te sparen en zelfs om onbetaald verlof te nemen. Dus we gaan eea eens op een rijtje zetten.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:55 schreef oeke het volgende:
[..]
Oh ja, dat is wel handig. Ik heb wel laatst besloten dat ik wil gaan sparen voor een reis naar Afrika. Verder heb ik nog niet nagedacht. Vrije dagen hoef ik niet echt over na te denken, als eigen baas zijnde. Dan zijn er geen inkomsten, dat is het enige waar ik rekening mee moet houden.
Wij hebben vlakbij deze camping gestaan:quote:Op maandag 14 maart 2011 14:49 schreef Gaoxing het volgende:
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen miss_sly, het zit inderdaad erg op het randje. Welke organisatie is het?
Heeft iemand ervaring met een camping aan een rivier (/de rivier) in de Dordogne? We zoeken iets redelijk rustigs -er hoeft geen halve kermis bij te zitten- waar we een caravan kunnen huren.
En ik heb net tickets geboekt voor vijf dagen in LaosBest spannend, ik ga alleen met de kinderen omdat manlief geen vrij kan krijgen. Nu nog een hotel vinden.....
quote:Op maandag 14 maart 2011 21:00 schreef miss_sly het volgende:
Maar Australie trekt me ook al jaren, dus dat is ook een goede optie, zeker als we idd 6 weken weg kunnen.
Tnx Grijs. Dat is inderdaad een goede mogelijkheid (op welke camping zaten jullie?). Wel een gebied wat ik al heel erg goed ken (ik heb een half jaar pakweg halverwege Brive en Souillac gewoond, en dit keer gaan we ook eerst daar een week in een huisje).quote:Op maandag 14 maart 2011 21:44 schreef Grijs het volgende:
[..]
Wij hebben vlakbij deze camping gestaan:
http://www.ombrages.fr/articles.php?lng=fr&pg=25
(de camping waar wij zijn geweest, ligt niet aan de rivier)
Goed voor je persoonlijke ontwikkeling kerel. Geniet ervanquote:Op zondag 2 augustus 2009 23:30 schreef vosss het volgende:
Ik gaan over 4 weken samen met 3 stelletjes.
2 ervan hebben kinderen tussen de 2 en 3.
Ik hoop maar dat die zich een beetje gedragen, zodat we flink door kunnen rijden en niet elk uur of elke 2 of 3 uur moeten stoppen
Groote Keeten ken ik van vroegerquote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:51 schreef Kleurdoos het volgende:
wij gaan dus eerst naar Egypte en in de zomervakantie naar de caravan in grote keeten, lekker aan t strand
alleen ben ik bang dat we elin echt moeten vastpinnen, willen we een keer rustig op t gras willen zitten
Rijden of vliegen?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:57 schreef draaijer het volgende:
Wij hebben 3 kinderen en wij willen graag naar de zon in een huis met 4 slaapkamers.
Heeft iemand dat eerder gedaan en hebben jullie een goed adres?
Een collega van me huurt vaak een groot huis in Toscane. Zal hem eens vragen of hij dat via een organisatie doet of prive. Schijnt een prima plek te zijn, vooral in de zomer, maar heb er zelf geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:29 schreef draaijer het volgende:
Ik
[..]
Ik vind rijden het leukst. Dat geeft echt een vakantie gevoel
TOPquote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:36 schreef Fogel het volgende:
[..]
Een collega van me huurt vaak een groot huis in Toscane. Zal hem eens vragen of hij dat via een organisatie doet of prive. Schijnt een prima plek te zijn, vooral in de zomer, maar heb er zelf geen ervaring mee.
http://www.labaume-lapalmeraie.com/quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:48 schreef Brighteyes het volgende:
Wij gaan begin September en verder kan ik niet kiezen.
We vonden het vorig jaar vooral 's nachts toch wel erg koud in de caravan al.
Dus we denken nu aan Italie, en dan Toscane.
Gisteren al gekeken naar plekje waar mijn zus in de voorjaarsvakantie heen gaat, maar helaas zit dat vol op de datum dat wij erheen willen. Wie zou dat denken, de eerste 2 weken van September.
Iemand een tip? Voor een camping met huurstacaravans? Of anders een echt leuke camping waar we met eigen caravan heen kunnen? Zwembad heeft wel een pre met 2 kleintjes.
(En onder echt leuk versta ik niet per se een camping met nederlands sprekend personeel en elke avond disco.![]()
)
Volgens mij beginnen de vakanties in Italie dit jaar laat.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:48 schreef Brighteyes het volgende:
Gisteren al gekeken naar plekje waar mijn zus in de voorjaarsvakantie heen gaat, maar helaas zit dat vol op de datum dat wij erheen willen. Wie zou dat denken, de eerste 2 weken van September.
Tot dusverre nog geen reactie, ik bel hem maandag wel even.quote:
Dat klinkt heerlijk zo!quote:Op zondag 20 maart 2011 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
Dat wordt vast een groot succes, Stiemie. Je dames zijn volgens mij allebei oud genoeg om het hartstikke leuk te vinden.
Zoals jij het omschrijft zagen onze dagen er ook uit, al deden we Ivan wel op tijd naar bed. Misschien gaan we daar deze keer wat minder 'krampachtig' mee om. Wat ik zo fijn vind aan landen als Frankrijk en Italië is dat de dag niet verloren is als je kind een flinke middagdut doet. Sterker nog, er is vaak niks te beleven tussen 12 en 4 ongeveer.
Ik ben benieuwd hoe het gaat met 2 kinderen. We hebben in ieder geval een gigantisch huis met een grote tuin geregeld zodat we altijd nog heerlijk aan huis kunnen lummelen. We gaan net buiten het hoogseizoen - nu kan het nog! - en dus is het heel betaalbaar.
Hehe, als Leia op dit tempo doorgaat, dan kan ze misschien wel zitten in juni, maar rolt ze gewoon nog steeds nietquote:Op zondag 20 maart 2011 21:22 schreef Kleurdoos het volgende:
och Orea, ik hoop het zo voor je he
wij waren iig de hele dag bezig met het kind 'ontzanden' uit de zon houden,, daar was t weer te koud, kleertjes aan, kleertjes uit, insmeren, verschrikkelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |