abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93953045
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:10 schreef miss_sly het volgende:
Wat ziet dat hotel er mooi uit O+

Ik heb ook zo'n zin in vakantie gekregen dat ik net even de weken heb geteld tot we naar Egypte gaan: as dinsdag over 8 weken vertrekken we *O*
Da's al hartstikke snel! *O*
  Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 13:21:23 #102
5428 crew  miss_sly
pi_93953359
Ja *O*

En we gaan dus hier hier:

[ Bericht 60% gewijzigd door Jippie op 20-06-2023 13:52:14 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 11 maart 2011 @ 13:27:39 #103
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93953660
miss dat ziet er ook goed uit!!

Ssserpente waar wil je van het voorjaar naar toe?
pi_93954288
Wauw, wat luxe, Miss! O+

Asy, het liefst naar die biologische boerderij waar ik het eerder over had, maar we hebben nog geen reactie terug gehad.

Weet je, ik ben al blij met wat zon en ontspanning, dan maakt het me eigenlijk niet zoveel uit waar we zitten, dus opperde al een week all inn in Turkije, maar Nils maakt zichzelf nog liever van kant dan dat ie dat doet, zei ie. :')
  Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 13:43:07 #105
5428 crew  miss_sly
pi_93954390
hahaha, wat vindt hij daar zo vreselijk aan? Afhankelijk van de periode en het resort kun je er best een fijne week hebben, vind ik. Ik vind onze combi tussen een weekje luxe in een resort en een week-10 dagen camperen juist zo fijn O+
pi_93954428
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:03 schreef Asyniur het volgende:

[..]

En ben jij dan ook met de auto gegaan of anders?

mrien, de snelweg bij Milaan is altijd druk is onze ervaring :)
Met de auto. Hebben we 3 dagen over gedaan. Dat was zonder kind. Je kunt ook vliegen natuurlijk.
pi_93954471
Ssserpente, wat een prachtig hotel!

En Miss, dat ziet er luxe uit zeg!
  Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 13:48:13 #108
45833 crew  Fogel
pi_93954643
All-inclusive is handig met (kleine) kinderen, de hele dag buffet om precies te kiezen waar je zelf zin in hebt ipv in restaurants "geluk" te moeten hebben. En vanaf daar genoeg mogelijkheden om toch uitstapjes te maken indien je een OK locatie uitkiest voor het hotel.

Punt is alleen dat velen blijkbaar denken dat je het terrein niet af moet gaan omdat je dat "gratis" eten misloopt, en dat kan natuurlijk niet ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_93954749
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:43 schreef miss_sly het volgende:
hahaha, wat vindt hij daar zo vreselijk aan? Afhankelijk van de periode en het resort kun je er best een fijne week hebben, vind ik. Ik vind onze combi tussen een weekje luxe in een resort en een week-10 dagen camperen juist zo fijn O+
Daar komen alleen maar aso's met bierbuiken, denkt ie, die hele dagen met bier aan het zwembad zitten, schreeuwen, ruzie maken om de ligstoelen en tijdens het buffet drie keer hun bord volscheppen om vervolgens de helft te laten liggen.
  Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 13:54:59 #110
5428 crew  miss_sly
pi_93954940
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:50 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Daar komen alleen maar aso's met bierbuiken, denkt ie, die hele dagen met bier aan het zwembad zitten, schreeuwen, ruzie maken om de ligstoelen en tijdens het buffet drie keer hun bord volscheppen om vervolgens de helft te laten liggen.
Hahaha, daarom zeg ik: je meot het resort wel goed kiezen ;)
Die Nils schetst zijn er natuurlijk plenty!

Wij gaan dus naar het Hilton in Nuweiba en zijn daar al eerder geweest. Alles heel gezellig en beschaafd, geen narigheid meegemaakt en vooral heel erg fijn personeel dat de vakantie ook echt geweldig wil maken voor je.

Fogel, ik denk dat wij ook het resort neit af zullen komen, puur omdat het voor ons met klein kind lekker relaxt is om een weekje aan het water te zitten en niets te moeten.

Uitstapjes doen we als we in september gaan kamperen. Maar natuurlijk is het heel goed mogelijk omleuke uitstapjes te maken als je een all inclusive reis doet :Y
  Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 14:13:24 #111
45833 crew  Fogel
pi_93955882
All-in tourisme heeft nogal veel vooroordelen. Het ligt maar net aan het doel van de vakantie of een all-in hotel een goede keuze is of niet, en naar mijn mening is het zeer zeker een goede keuze indien men met kleine kinderen op pad is. Warmte, zwembad, goed eten en geen zorgen, dat is waar het bij velen om gaat :)
Als je bij de goedkoopste opties wegblijft, heb je al snel geen last meer van de brallende bierbuiken die om strandstoelen vechten.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 11 maart 2011 @ 14:26:32 #112
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_93956582
Wij hebben afgelopen jaar in Oostenrijk een More Inclusive gehad. Bijna all inclusive, alleen alcoholische dranken waren niet inbegrepen. Maar omdat wij toch geen enorme alcoholdrinkers zijn, was dat geen probleem. Je betaalde voor een halve liter bier ook maar iets van 2 euro dus met 4 euro per avond was mijn vriend wel klaar :')

Het was een kleinschalig complex (20 kamers ofzo), dus geen uitgebreide buffetten, maar er zat altijd wat lekkers bij, zelfs voor mijn nogal kieskeurige dochter.

Ik vind het heel fijn, 's ochtends schuif je lekker aan de gedekte ontbijttafel, 's middags kun je lunchen, je pakt een drankje wanneer je er zin in hebt en 's avonds hoef je nooit na te denken wat je nú weer met het eten moet.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_93973235
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:51 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Zie je! Ik kon me al niet voorstellen dat er zolang niet in gepost was!

Meimel, wij zijn vorig jaar, toen Lente elf maanden was naar Noord Italië gegaan met een tussenovernachting in Frankrijk. Wat een drama! Ze lag bij ons op de kamer in een campingbedje, dus vond het belachelijk dat ze niet bij ons in bed mocht. En zodra we dat wel deden, was het een groot feest. We hadden beter door kunnen rijden om tussendoor wat powernapjes te doen, dan hadden we meer slaap kunnen pakken dan die nacht in het hotel. Het zal ook wel meegespeeld hebben dat ze in de auto al veel geslapen had.

De terugreis deden we ook in twee keer en dat ging wat beter gelukkig. Toen hebben we 'r in bed gelegd, welterusten gewenst, compleet genegeerd en zijn we zelf gaan slapen. Na een half uurtje had ze al in de gaten dat bij ons in bed echt geen optie was gelukkig. :)
Ow dus misschien is in 1x doorrijden hier ook toch een beter plan :D De jongens slapen beiden heel goed in de auto, maar ik vond het voor onszelf erg lang rijden. Hoelang hebben jullie er over gedaan. Het zal toch minimaal wel 14 uur rijden zijn? Als we nergens overnachten zullen we 's avonds gaan rijden (overdag kids maar even bij oma, zodat wij even van te voren kunnen slapen :P). Dan zijn we de volgende ochtend al een heel eind en hoeven de kids niet zoveel van de hele lange reis te merken denk ik.
pi_93973263
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:10 schreef Ienemini het volgende:
ervaringen met een baby van ongeveer 5,6 maanden vliegen naar bijv Griekenland, Tunesie??
maximaal 3 tot 4 uur vliegen.
Wij zijn toen onze oudste dochter 6 maanden was, 2 weken naar Tunesie geweest. We zaten in Monastir, erg mooie plaats alleen niets te doen buiten het resort..

De vlucht was iets meer dan 3 uur en ze heeft alleen bij het opstuigen en landen een beetje gepiept en verder alleen maar geslapen. Het enige nadeel aan Tunesie is, dat ze er Frans praten en wij dat niet deden. En bij het inchecken weer terug naar huis wilde ze die kleine niet inchecken. Daar stonden we dan, gelukkig was er in de rij achter is iemand die frans sprak en ons heeft geholpen.

Wij gaan trouwens over 8 weken naar Turkije met een meid van 4,5 jaar en een meid van 10 maanden. We gaan naar het plaatsje Lara en onze keus is daarop gevallen omdat onze jongste dochter Lara heet :)
pi_93973272
Miss, wat een heerlijk vooruitzicht!! *O*
pi_93973382
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:30 schreef Webcrowler het volgende:

[..]
Wij gaan trouwens over 8 weken naar Turkije met een meid van 4,5 jaar en een meid van 10 maanden. We gaan naar het plaatsje Lara en onze keus is daarop gevallen omdat onze jongste dochter Lara heet :)
Ook een lekker vooruitzicht!!~
Dan moeten wij maar naar Frankrijk, naar Dijon :P (de jongste heet Dyon). Kyllian zal wel niet bestaan :D
pi_93973824
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:32 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ook een lekker vooruitzicht!!~
Dan moeten wij maar naar Frankrijk, naar Dijon :P (de jongste heet Dyon). Kyllian zal wel niet bestaan :D
Killian bestaat wel.

Killian is een plaats (village) in de Amerikaanse staat Louisiana, aldus wikipedia
pi_93973876
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:40 schreef Webcrowler het volgende:

[..]

Killian bestaat wel.

Killian is een plaats (village) in de Amerikaanse staat Louisiana, aldus wikipedia
Lol, naja dan wordt het dus Amerika en Frankrijk, ook goed :P
  Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 20:49:49 #119
45833 crew  Fogel
pi_93974401
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:40 schreef Webcrowler het volgende:

[..]

Killian bestaat wel.

Leuke bron van inspiratie :)
Ik moet ook richting de VS om de plaatsnamen die gelijk zijn aan de namen van mijn kinderen te vinden. Vreemd genoeg liggen ze alle 3 nog geen 200km bij elkaar vandaan. Over een paar jaar maar eens een roadtrip doen.
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 13:18:44 #120
5428 crew  miss_sly
pi_94090570
Zo, en toen was onze vakantie naar dit hotel toch neit meer zo zeker -O-

Ik krijg net een berichtje dat vliegen op Taba zeker tot juli niet meer gaat gebeuren, dus dat er uitsluitend op Sharm el Sheikh wordt gevlogen. Maar dat wilden wij dus pertinent niet, want dan zit je nog 2,5 uuur met een klein kind dat net uit het vliegtuig komt in een klein busje door de woestijn. Dat gaat ze niet fijn vinden.

Ik heb ze maar gevraagd of we een alternatief uit mogen zoeken en omboeken (kosteloos natuurlijk) en ik hoop maar dat ze daarin mee gaan.
Iemand een idee tot welke instantie je je kunt wenden met de vraag in hoeverre je redelijk in je recht staat om een alternatief te vragen?
pi_94091056
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:18 schreef miss_sly het volgende:
Zo, en toen was onze vakantie naar dit hotel toch neit meer zo zeker -O-

Ik krijg net een berichtje dat vliegen op Taba zeker tot juli niet meer gaat gebeuren, dus dat er uitsluitend op Sharm el Sheikh wordt gevlogen. Maar dat wilden wij dus pertinent niet, want dan zit je nog 2,5 uuur met een klein kind dat net uit het vliegtuig komt in een klein busje door de woestijn. Dat gaat ze niet fijn vinden.

Ik heb ze maar gevraagd of we een alternatief uit mogen zoeken en omboeken (kosteloos natuurlijk) en ik hoop maar dat ze daarin mee gaan.
Iemand een idee tot welke instantie je je kunt wenden met de vraag in hoeverre je redelijk in je recht staat om een alternatief te vragen?
Zou dat niet gewoon bij de ANVR moeten kunnen? Mits de reisorganisatie daarbij is aangesloten natuurlijk.
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 13:36:52 #122
5428 crew  miss_sly
pi_94091187
Ik heb op de site van de ANVR gekeken en zij vermelden specifiek dat ze NIET zijn voor consumentenvragen, maar voor de branchevereniging.
pi_94091808
Hmm, je hebt gelijk. Wat nader speurwerk geeft 2 opties;

* Geschillencommissie Reizen; maar dan moet je er al niet uit zijn gekomen met de reisorganisatie.
* Consuwijzer; al lezende over hun achtergrond denk ik dat je bij hun aan 't juiste adres bent. Er staat 'n heel gedeelte over geboekte pakketreizen en negatieve reisadviezen. Daarnaast kun je ze altijd bellen.

Balen dat jullie reis op de helling staat....hoop dat er 'n leuk alternatief is.
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 13:54:46 #124
5428 crew  miss_sly
pi_94091957
Ow bedankt, ga ik daar eens kijken!

Een alternatief had ik al uitgezocht (2 zelfs) voor het geval er een negatief reisadvies zou zijn. Dat is er dus niet, maar of ze ermee in willen stemmen is de vraag. Ik wil dus graag weten in hoeverre ik in mijn recht sta om daar toch dringend op aan te sturen of zelfs te eisen.
pi_94092291
Oh, gat, Miss, wat klote. Snap dat dat busje echt geen optie is. Ik hoop dat ze meegaan in het alternatief en je de brancheorganisaties ed niet nodig hebt. Sterkte!
pi_94092360
Ik snap dat je 't om zou willen zetten, ik zie mezelf ook niet met m'n man en drie kinderen naar Egypte afreizen momenteel. Zelfs als ze van BuZa 't kwalificeren als 'n 2 (Waakzaamheid betrachten). Hopelijk staan ze daar bij de reisorganisatie ook voor open. Succes

Op de site van de ANVR wordt dit aangegeven over wijzigen

Ik wil mijn reeds geboekte pakketreis wijzigen naar een andere bestemming. Mag dat?

Ja, dat mag. Dit wordt behandeld als het annuleren van de ene reis en het boeken van een nieuwe reis. Het is dus geen wijziging zoals wordt bedoeld in de ANVR Reisvoorwaarden.

Als uw reisorganisator het toestaat om een bestemming om te boeken zonder u annuleringskosten in rekening te brengen, kunt u dit zien als een 'coulance regeling'(cadeautje).

En zoals gezegd op de site van Consuwijzer, en dan specifiek hier;
http://www.consuwijzer.nl(...)s_van_een_reisadvies
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 14:17:10 #127
5428 crew  miss_sly
pi_94092875
Op zich wil ik nog steeds best naar dit hotel, maar niet via de vlucht en transfer die ze nu aanbieden. Wij hebben specifiek voor een andere luchthaven geboekt dan Sharm el Sheik en ik wil dat nu niet veranderen. Mijn redenen om naar Taba te vliegen zijn ongewijzigd.

Ik zat dus meer aan dit stukje te denken:
http://www.consuwijzer.nl(...)overeenkomst_Kan_dat

Vraag is of ons argument dat we met een klein kind geen 2,5 uur in een busje willen zitten na een vliegreis van een uur of 5-6 een maakt dat het een ingrijpende wijziging is. Is dat zo, dan maak ik hieruit op dat we zonder meer recht hebben op een kosteloze overboeking en zelfs op een kosteloze annulering.
pi_94093609
Hoe zit het met wijzigingen nadat u gereserveerd hebt?
De reisorganisator is verplicht de gemaakte afspraken na te komen. Brengt hij vóór uw vertrek ingrijpende veranderingen aan in uw pakketreis, dan moet u daarvan zo snel mogelijk op de hoogte worden gesteld. Gaat u niet akkoord met de wijziging(en)? Dan heeft u de keuze:

De reis annuleren. U moet dan alles terugkrijgen wat u al betaald heeft, zonder aftrek van annuleringskosten.
Een gelijkwaardige of betere pakketreis accepteren.
Een mindere pakketreis accepteren, in combinatie met een vergoeding voor het verschil.
Deze keuze heeft u niet als het gaat om een geringe wijziging, zoals bijvoorbeeld een andere luchthaven voor vertrek of aankomst, of een andere vertrektijd op dezelfde datum, nog voor u de tickets heeft ontvangen. Alleen als u kunt aantonen dat een kleine wijziging voor u een groot nadeel oplevert, hoeft u er niet mee akkoord te gaan.

In Nederland kunt u ook nog in aanmerking komen voor een schadevergoeding voor reëel geleden financiële schade plus een vergoeding voor 'gederfd reisgenot'. Meer hierover vindt u op www.consuwijzer.nl en op http://www.anvr.nl.

Zo te zien is het afhankelijk van de coulance van je reisorganisatie. Mits je aantoonbaar kunt maken dat de "kleine wijziging voor u een groot nadeel oplevert".
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 14:38:47 #129
5428 crew  miss_sly
pi_94093784
Dat zeg ik: de vraag is of het als ingrijpende wijziging telt aangezien wij ivm de leeftijd van onze dochter specifiek gezocht hebben naar en gevraagd hebben om de vlucht op die specifiek luchthaven.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:49:52 #130
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94094167
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen miss_sly, het zit inderdaad erg op het randje. Welke organisatie is het?

Heeft iemand ervaring met een camping aan een rivier (/de rivier :) ) in de Dordogne? We zoeken iets redelijk rustigs -er hoeft geen halve kermis bij te zitten- waar we een caravan kunnen huren.

En ik heb net tickets geboekt voor vijf dagen in Laos *O* Best spannend, ik ga alleen met de kinderen omdat manlief geen vrij kan krijgen. Nu nog een hotel vinden.....
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 14:55:53 #131
5428 crew  miss_sly
pi_94094396
tjingo/sky tours.
Ik moet het zien, want so far waren ze nog niet erg behulpzaam, Toen ik ten tijde van de rellen enzo informeerde of we wellicht vast om konden boeken (negatief reisadvies toen) omdat we toch wel kost wat kost op vakantie wilde de geboekte datum, kregen we bericht dat dat best kon, maar dat daar (hoge) omboekingskosten aan vast zaten en dat we onze aanbetaling uiteraard kwijt waren. Bovendien reisde Sky tours volgens Tjingo alleen op Tunesie en Kroatie ofzo, terwijl vogens de site van Sky Tours ze echt wel meer bestemmingen hebben.

Ik heb Consuwijzer even een mailtje gestuurd en mijn vraag voorgelegd. WE wachten even af :)

Ik ben niet zo bekend in Frankrijk, dus kan je geen advies geven.
Ga je alleen vliegen met de kinderen (2?3?) Dapper!
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 14:56:33 #132
5428 crew  miss_sly
pi_94094417
Ow ja, in het kader van ver vooruit plannen: wij willen nog een keer voor Senna leerplichtig is een langere reis maken met z'n drieeen. Vraag is even: is ze al echt leerplichtig als ze 4 is, of pas echt als ze 5 is?
  maandag 14 maart 2011 @ 15:27:08 #133
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_94095639
Ze is pas leerplichtig als ze 5 is, miss_sly. Maar mijn ervaring is wel dat als ze eenmaal naar school zijn er toch een drempel is om echt langere tijd buiten de vakanties om weg te gaan. Je zit heel snel in dat schoolritme op een of andere manier. Maar het mag wel als je het met school bespreekt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 14 maart 2011 @ 15:27:51 #134
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94095675
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben niet zo bekend in Frankrijk, dus kan je geen advies geven.
Ga je alleen vliegen met de kinderen (2?3?) Dapper!
Naar Laos? Ja, maar vanuit Bangkok he, dat is maar twee uurtjes. Van Amsterdam terug naar Bangkok van 't zomer trouwens ook, maar ook daar zie ik niet tegenop: de kinderen zijn al 7 en 9, en gewend aan vliegen. Bovendien is het een ideale vlucht: vertrek rond een uur of 8, en de volgende ochtend ben je er....
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 15:28:50 #135
5428 crew  miss_sly
pi_94095726
Zoiets dacht ik al, inderdaad. Ook dat als ze eenmaal op school zit, we ook aan de schoolregels gehouden zijn.
Ze wordt echter in juli (zomervakantie) 4; zouden we er ook voor kunnen kiezen om haar dan pas bijv na de kerst naar schoolk te doen, dus als ze 4,5 is?
E;en en ander is natuurlijk ook erg afhankelijk van haar ontwikkeling en in hoeverre ze zo'n achterstand (is dat er al in de eerste groep) kan hebben of niet.
pi_94095903
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:28 schreef miss_sly het volgende:
Zoiets dacht ik al, inderdaad. Ook dat als ze eenmaal op school zit, we ook aan de schoolregels gehouden zijn.
Ze wordt echter in juli (zomervakantie) 4; zouden we er ook voor kunnen kiezen om haar dan pas bijv na de kerst naar schoolk te doen, dus als ze 4,5 is?
E;en en ander is natuurlijk ook erg afhankelijk van haar ontwikkeling en in hoeverre ze zo'n achterstand (is dat er al in de eerste groep) kan hebben of niet.
Onze oudste is ook pas in januari naar groep 1 gegaan en heeft dus ook het eerste half jaar gemist. Ze heeft niet veel gemist, alleen 2 cito toetsen en verder de normale teken en reken opdrachten etc, niets om je zorgen om te maken.

Wij gaan zelf ook buiten de schoolvakantie om op vakantie en hebben dat netjes bij de directeur gemeld en het was geen enkel probleem, natuurlijk, ze mist daardoor wel 2 weken van de les maar ze kunnen je niet verplichten om te blijven omdat ze simpelweg nog niet leerplichtig is.
  maandag 14 maart 2011 @ 15:35:40 #137
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_94096095
Ik zou het er bij de inschrijving op school meteen over hebben, Miss_Sly.
Job ging naar school in november en heeft tot de schoolvakantie in juli helemaal niks uitgevoerd. Hij was er wel, maar dat was dan ook het enige. Dus feitelijk komt het dan op het zelfde neer als een half jaar later naar groep 1 laten gaan. In het geval van Job betekende dat wel dat hij een jaartje extra gekleuterd heeft, maar dat hoeft helemaal niet zo te gaan, natuurlijk. Ik vermoed wel dat dat een argument is waarmee de school zal komen.
Als het je lukt zou ik wel proberen om die kans te grijpen, trouwens :Y
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_94096441
Een jongetje uit Lis haar klas is net terug van 4 maanden rondreizen met zijn ouders. Hij is wel gewoon het schooljaar begonnen in groep 1. En sinds een paar weken dus gewoon weer verder in dezelfde klas. Ik heb niet de indruk dat het 'lastig' voor hem is. De kinderen weten ook nog precies wie hij is :)
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 15:44:38 #139
5428 crew  miss_sly
pi_94096451
We willen sowieso die reis gaan maken, maar het lijkt me voor Senna leuker als ze dan ruim 4 is dan ruim 3. Dat jaartje maakt toch wel behoorlijk wat verschil, lijkt me.

Inderdaad bespreken tegen die tijd met de inschrijving is het handigste. 'Gelukkig' is dat hier in de regio al vroeg noodzakelijk, dus weten we op tijd hoe de schoole r dan tegenover staat.

De school deed er dus niet moeilijk over, snoop?
Ik weet dat de school waar mijn neefjes op zitten wel moeilijk doet over afwezigheid. Het is kennelijk niet gebruikelijk dat het zonder problemen kan.
  maandag 14 maart 2011 @ 16:11:21 #140
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94097637
Heel eerlijk gezegd denk ik dat 3 of 4 niet zo heel veel uitmaakt. Het zich herinneren doen ze toch niet of nauwelijks (wij zijn verhuisd toen oudste 4 was, en die weet nog maar heel weinig van voor Bangkok), en eerlijk gezegd vond ik 4 niet echt een makkelijke leeftijd. Soort van 2, maar dan met wat meer kracht erachter. Vanaf 3 vond ik reizen prima te doen.

Waar zouden jullie heen willen?
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 16:31:48 #141
5428 crew  miss_sly
pi_94098729
Ow, daar heb ik nog niet eens aan gedacht, dat 4 wellicht geen gemakkelijke leeftijd zou zijn. Ik heb zelf wel wat herinneringen van rond mijn 4e, maar niet echt van daarvoor. Dus in dat kader leek 4 ons een fijnere leeftijd.

Afhankelijk van welke tijd van het jaar we gaan, zijn er een paar opties. We zouden graag naar Zuid-Afrika willen, daar zijn we samen al eens eerder geweest en willen we graag terug. Of naar de VS. Heel misschien Australie maar mijn vriend denkt dat die reis te lang is voor haar.

Ow ja, en eea is natuurlijk afhankelijk van de toestand in de verschillende landen op dat moment!

[ Bericht 9% gewijzigd door miss_sly op 14-03-2011 16:40:46 ]
pi_94099240
Ik vind mijn dochter van ruim vier juist weer een heel stuk makkelijker mee te nemen dan toen ze eind drie, net vier was.
Ze is wel minder makkelijk onder de arm te pakken en ze heeft een veel grotere eigen wil maar ze is daarentegen weer veel gevoeliger voor normaal overleg en ze zal weer veel minder snel zo maar weg lopen. Ze kan flinke stukken lopen, vind veel meer dingen interessant en is overduidelijk een schoolkind en geen peuter meer.
Als ik achteraf zou moeten kiezen wanneer ik haar mee zou willen nemen op een lange reis dan zou het zonder twijfel nu zijn. Zo tussen 4,5 en 5.

Australie met een tussenstop van een paar dagen in een Aziatisch land is misschien wel een heel mooie ervaring voor een kleuter. :)
  maandag 14 maart 2011 @ 16:53:50 #143
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94099931
Zet gewoon een eigen bedrijf op, of doe dat op papier en schrijf je in bij de kvk... Dan kun je 10 dagen buiten de schoolvakanties om op vakantie... Onder het mom dat je in de vakantie niet weg kan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94101214
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:13 schreef Ssserpente het volgende:[..]

Da's al hartstikke snel! *O*
Wij gaan ook naar Egypte!!! We vertrekken 29 april tm 6 mei
pi_94102177
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:53 schreef Ticootje het volgende:
Zet gewoon een eigen bedrijf op, of doe dat op papier en schrijf je in bij de kvk... Dan kun je 10 dagen buiten de schoolvakanties om op vakantie... Onder het mom dat je in de vakantie niet weg kan.
Ja want scholen en de leerplichtambtenaren hanteren de regels alleen maar om de ouders te pesten natuurlijk :{
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 17:50:45 #146
5428 crew  miss_sly
pi_94102350
Het gaat ons er niet om dat we per se buiten de schoolvakanties op vakantie willen. Het gaat erom dat we éénmalig een grotere reis (week of 5-6 ofzo) willen maken vóórdat Senna echt leerplichtig is :)

KD, leuk! Waarheen?
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 17:51:48 #147
5428 crew  miss_sly
pi_94102389
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:41 schreef owlet het volgende:
Ik vind mijn dochter van ruim vier juist weer een heel stuk makkelijker mee te nemen dan toen ze eind drie, net vier was.
Ze is wel minder makkelijk onder de arm te pakken en ze heeft een veel grotere eigen wil maar ze is daarentegen weer veel gevoeliger voor normaal overleg en ze zal weer veel minder snel zo maar weg lopen. Ze kan flinke stukken lopen, vind veel meer dingen interessant en is overduidelijk een schoolkind en geen peuter meer.
Als ik achteraf zou moeten kiezen wanneer ik haar mee zou willen nemen op een lange reis dan zou het zonder twijfel nu zijn. Zo tussen 4,5 en 5.

Australie met een tussenstop van een paar dagen in een Aziatisch land is misschien wel een heel mooie ervaring voor een kleuter. :)
Dat is ook nog een optie, idd. maar de precieze invulling komt nog, we gaan eerst sparen en dus info zoeken over de mogelijkheden mbt school :)
pi_94107303
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:44 schreef miss_sly het volgende:
De school deed er dus niet moeilijk over, snoop?
Ik weet dat de school waar mijn neefjes op zitten wel moeilijk doet over afwezigheid. Het is kennelijk niet gebruikelijk dat het zonder problemen kan.
Volgens mij niet. Een vriendje van Morris is vorig jaar januari zelfs 3 weken naar Nieuw Zeeland geweest met toestemming van de school. Hij was toen al 5.
  maandag 14 maart 2011 @ 19:47:08 #149
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94108301
quote:
Op maandag 14 maart 2011 17:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja want scholen en de leerplichtambtenaren hanteren de regels alleen maar om de ouders te pesten natuurlijk :{
Jij hebt schoolgaande kinderen? Je weet dat scholen voor een groot deel zelf de vakanties mogen bepalen? Dus een week meivakantie en de week erop hemelvaart enz, maar wel tussendoor 2 schooldagen. Dat is namelijk handig. Dus nee dat neem ik niet serieus.
  maandag 14 maart 2011 @ 19:48:06 #150
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94108365
Oh en geweldig ook al 1 kind in leiden en de ander in Zoetermeer op school zit. Kun je alleen de zomer weg.
pi_94108995
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jij hebt schoolgaande kinderen? Je weet dat scholen voor een groot deel zelf de vakanties mogen bepalen? Dus een week meivakantie en de week erop hemelvaart enz, maar wel tussendoor 2 schooldagen. Dat is namelijk handig. Dus nee dat neem ik niet serieus.
Niet voor een groot deel. Dat is precies de enige vakantie die ze zelf mogen bepalen. Herfst-, kerst-, voorjaars- en zomervakantie staan allemaal vast per regio.
En het is maar net wat voor voorbeeld je wilt zijn voor je kinderen natuurlijk. Een bedrijf faken om buiten de schoolvakantie op vakantie te kunnen :{
Zeker als ze de kleuterleeftijd voorbij zijn is het gewoon niet handig om lesstof te missen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94110747
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:50 schreef miss_sly het volgende:
Het gaat ons er niet om dat we per se buiten de schoolvakanties op vakantie willen. Het gaat erom dat we éénmalig een grotere reis (week of 5-6 ofzo) willen maken vóórdat Senna echt leerplichtig is :)

KD, leuk! Waarheen?
sharm el sheikh ;)
pi_94112538
Oh, wij hebben allebei een eigen bedrijf en werken inderdaad allebei vaak in de zomer. Goed om te weten! :D
Voor de rest onthoud ik me even van deze discussie. ;)

Miss, wij willen ook graag een lange reis maken, Ik wil heel graag naar Oost-Afrika, daar heb ik zelf een tijd gewoond als kind en dat wil ik mijn gezin laten zien.
En we willen graag nog eens naar een Boedhistisch land, Thailand of Laos staat op de verlanglijst. Maar wanneer?
Nog geen idee. Afrika misschien als Ko groter is, 10 jaar ofzo. En Azie kan wat mij betreft voor zijn 4de.
Nu al zin in! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 14 maart 2011 @ 20:47:33 #154
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94112613
Ach, ik ben heel m'n basisschooltijd buiten de vakanties op vakantie geweest. Alsof ze een onoverkomelijke leerachterstand opdoen van een paar dagen weg. Als ze ziek zijn kunnen ze ook niet naar school. Wij namen altijd huiswerk mee, we liepen nooit achter als we terug kwamen.
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 20:50:15 #155
5428 crew  miss_sly
pi_94112816
Als iedereen maar een beetje op vakantie gaat wanneer ze daar zin in hebben, wordt het wel een zootje op school, natuurlijk. En in het juow voorbeeld ticootje van de hele slechte timing vind ik het dan nog weer wat anders, maar ik zou er absoluut geen gewoonte van willen maken. En zoals gezegd, daar gaat het ons ook niet om.

oeke, wij zijn ons nu een beetje aan het orienteren, ook met het oog op wanneer we dan voldoende geld en vrije dagen gespaard moeten hebben ;) Maar het lijkt me gewoon echt heel bijzonder en fijn om met z'n drieen echt op reis te gaan een tijdje.
pi_94113134
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:50 schreef miss_sly het volgende:
oeke, wij zijn ons nu een beetje aan het orienteren, ook met het oog op wanneer we dan voldoende geld en vrije dagen gespaard moeten hebben ;) Maar het lijkt me gewoon echt heel bijzonder en fijn om met z'n drieen echt op reis te gaan een tijdje.
Oh ja, dat is wel handig. Ik heb wel laatst besloten dat ik wil gaan sparen voor een reis naar Afrika. Verder heb ik nog niet nagedacht. Vrije dagen hoef ik niet echt over na te denken, als eigen baas zijnde. Dan zijn er geen inkomsten, dat is het enige waar ik rekening mee moet houden. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 21:00:00 #157
5428 crew  miss_sly
pi_94113521
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:55 schreef oeke het volgende:

[..]

Oh ja, dat is wel handig. Ik heb wel laatst besloten dat ik wil gaan sparen voor een reis naar Afrika. Verder heb ik nog niet nagedacht. Vrije dagen hoef ik niet echt over na te denken, als eigen baas zijnde. Dan zijn er geen inkomsten, dat is het enige waar ik rekening mee moet houden. ;)
Ja, dat is het voordeel van eigen baas. Wij hebben natuurlijk allebei een werkgever. Mijn werkgever bestaat uit twee directeuren waarvan er eentje hetzelfde gedaan heeft twee jaar geleden. Nou ja, ongeveer, hij is 3 maanden weggeweest (Zuid-Afrika, Australie en nog een paar weken bijkomen op Bali), maar hij begrijpt het idee wel. En schaap heeft de mogelijkheid om wat dagen op te sparen en zelfs om onbetaald verlof te nemen. Dus we gaan eea eens op een rijtje zetten.

Wij zijn samen al eens in Zuid-Afrika geweest en ik zou daar heel graag met Senna nog een keer heengaan. Maar Australie trekt me ook al jaren, dus dat is ook een goede optie, zeker als we idd 6 weken weg kunnen. En de VS heeft ook veel dat ik nog (een keer) zou willen zien. Dus opties genoeg; meer opties dan tijd en geld waarschijniljk ;)
  maandag 14 maart 2011 @ 21:00:49 #158
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94113581
Ik wil ooit als ik groot ben naar Aruba, Australië, zuid Afrika. Ooit. Eerst geld.
pi_94115407
Wij hebben ook wat vastere vakantieplannen *O*
mn zus en ik hebben besloten dat we in september naar corsica willen, en anders gewoon zuid frankrijk
en volgend jaar februari/maart gaan we naar thailand. misschien ook nog een buurland, moeten t programma nog samenstellen ;)
we gaan dan met mn ouders en zus+gezin.
zin in, nu al ;)
  maandag 14 maart 2011 @ 21:29:04 #160
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94115597
Oh onze vakantie wordt ook steeds vaster. September. Zuid Frankrijk.
  maandag 14 maart 2011 @ 21:32:54 #161
11682 Moonah
Jolie femme
pi_94115823
Oeh, wat een fijn plan Slybeeb!
Wellicht kun je eens contact opnemen met renzell. Zij is met haar man en toen net vierjarige zoon een aantal maanden op reis geweest.

En wat onze plannen betreft:
Wij (zoon en ik) gaan (wederom) in de meivakantie all inclusive met schoonmoeder, schoonzus en kinders anderhalve week naar de zon. Ditmaal naar Rhodos. Tja, vroeger echt nooit gedacht, maar met kinderen heerlijk. Zon, zee, zwembad, lekker eten, rust, boekje lezen.... O+
Van de zomer met de hele familie naar een chateau in Zuid Frankrijk. We dubben nog of we met de auto gaan en dan onderweg lekker met ons drietjes kamperen (wel veel spullen mee...), of dat we met de TGV gaan.
Anyway, veel fijns in het vooruitzicht. :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_94115860
we zaten een beetje moeilijk te doen kws vakantie.
eerst was t misschien Bali in oktober ivm school van lieke (wordt 4in december), maar nu toch maar frankrijk in september en thailand in februari
  maandag 14 maart 2011 @ 21:44:21 #163
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_94116625
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:49 schreef Gaoxing het volgende:
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen miss_sly, het zit inderdaad erg op het randje. Welke organisatie is het?

Heeft iemand ervaring met een camping aan een rivier (/de rivier :) ) in de Dordogne? We zoeken iets redelijk rustigs -er hoeft geen halve kermis bij te zitten- waar we een caravan kunnen huren.

En ik heb net tickets geboekt voor vijf dagen in Laos *O* Best spannend, ik ga alleen met de kinderen omdat manlief geen vrij kan krijgen. Nu nog een hotel vinden.....
Wij hebben vlakbij deze camping gestaan:
http://www.ombrages.fr/articles.php?lng=fr&pg=25
(de camping waar wij zijn geweest, ligt niet aan de rivier)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:35:25 #164
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94127707
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:00 schreef miss_sly het volgende:
Maar Australie trekt me ook al jaren, dus dat is ook een goede optie, zeker als we idd 6 weken weg kunnen.
:Y Fijn land om met kinderen te reizen. We hebben het 1 keer gedaan met een camper, en 1 keer (omdat jongste toen wel erg mini was, we naar het zuiden wilden en het net begin voorjaar = koud was) van huisje naar huisje, en het is ontzettend goed bevallen. Als onze ouders niet al zo oud waren zouden we graag onze zomervakantie daar doorbrengen, in plaats van in Europa.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:42:15 #165
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94127963
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:44 schreef Grijs het volgende:

[..]

Wij hebben vlakbij deze camping gestaan:
http://www.ombrages.fr/articles.php?lng=fr&pg=25
(de camping waar wij zijn geweest, ligt niet aan de rivier)
Tnx Grijs. Dat is inderdaad een goede mogelijkheid (op welke camping zaten jullie?). Wel een gebied wat ik al heel erg goed ken (ik heb een half jaar pakweg halverwege Brive en Souillac gewoond, en dit keer gaan we ook eerst daar een week in een huisje).
pi_94130740
wij gaan dus eerst naar Egypte en in de zomervakantie naar de caravan in grote keeten, lekker aan t strand

alleen ben ik bang dat we elin echt moeten vastpinnen, willen we een keer rustig op t gras willen zitten :o
pi_94130763
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2009 23:30 schreef vosss het volgende:
Ik gaan over 4 weken samen met 3 stelletjes.

2 ervan hebben kinderen tussen de 2 en 3.

Ik hoop maar dat die zich een beetje gedragen, zodat we flink door kunnen rijden en niet elk uur of elke 2 of 3 uur moeten stoppen :X
Goed voor je persoonlijke ontwikkeling kerel. Geniet ervan
pi_94130769
Wij hebben 3 kinderen en wij willen graag naar de zon in een huis met 4 slaapkamers.
Heeft iemand dat eerder gedaan en hebben jullie een goed adres?
pi_94131047
niets specifieks, maar ik zou dan voor spanje kiezen, lekker veilig en goedkoop doch awesome :P
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 08:26:21 #170
5428 crew  miss_sly
pi_94131056
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 07:51 schreef Kleurdoos het volgende:
wij gaan dus eerst naar Egypte en in de zomervakantie naar de caravan in grote keeten, lekker aan t strand

alleen ben ik bang dat we elin echt moeten vastpinnen, willen we een keer rustig op t gras willen zitten :o
Groote Keeten ken ik van vroeger O+ Gingen wij naar het strand als we in Zijdewind op vakantie waren!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:48:58 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94131399
Wij gaan begin September en verder kan ik niet kiezen. :P
We vonden het vorig jaar vooral 's nachts toch wel erg koud in de caravan al.
Dus we denken nu aan Italie, en dan Toscane.
Gisteren al gekeken naar plekje waar mijn zus in de voorjaarsvakantie heen gaat, maar helaas zit dat vol op de datum dat wij erheen willen. Wie zou dat denken, de eerste 2 weken van September. 8)7

Iemand een tip? Voor een camping met huurstacaravans? Of anders een echt leuke camping waar we met eigen caravan heen kunnen? Zwembad heeft wel een pre met 2 kleintjes. :Y
(En onder echt leuk versta ik niet per se een camping met nederlands sprekend personeel en elke avond disco. ;) O-) )
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 09:12:23 #172
45833 crew  Fogel
pi_94131863
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 07:57 schreef draaijer het volgende:
Wij hebben 3 kinderen en wij willen graag naar de zon in een huis met 4 slaapkamers.
Heeft iemand dat eerder gedaan en hebben jullie een goed adres?
Rijden of vliegen?
pi_94132254
Ik
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:12 schreef Fogel het volgende:

[..]

Rijden of vliegen?
Ik vind rijden het leukst. Dat geeft echt een vakantie gevoel
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 09:36:05 #174
45833 crew  Fogel
pi_94132405
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:29 schreef draaijer het volgende:
Ik

[..]

Ik vind rijden het leukst. Dat geeft echt een vakantie gevoel
Een collega van me huurt vaak een groot huis in Toscane. Zal hem eens vragen of hij dat via een organisatie doet of prive. Schijnt een prima plek te zijn, vooral in de zomer, maar heb er zelf geen ervaring mee.
pi_94132427
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:36 schreef Fogel het volgende:

[..]

Een collega van me huurt vaak een groot huis in Toscane. Zal hem eens vragen of hij dat via een organisatie doet of prive. Schijnt een prima plek te zijn, vooral in de zomer, maar heb er zelf geen ervaring mee.
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 16:48:13 #176
5428 crew  miss_sly
pi_94148047
Update: de reisorganisatie wil niet kosteloos omboeken. Als wij aangeven in welk hotel in Sharm el Sheik (!) we dan eventueel willen zitten, willen ze wel kijken wat ze voor ons kunnen doen.

Consuwijzer heb ik gesproken en zij geven aan dat deze wijziging voor ons een ingrijpende wijziging, een wezenlijk punt, is. Dit kunnen we ook hardmaken door eerdere mailtjes waarin we aangeven dat we deze reis alleen maar willen boeken als we kunnen vliegen op Taba. We staan dus in ons recht om een andere (door onszelf uit te zoeken) bestemming/reis te vragen en indien ze daarin niet mee wensen te gaan, zelfs ontbinding en geld terug.

Ik ga vanavond even een mooie brief maken!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:50:59 #177
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94148175
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 08:48 schreef Brighteyes het volgende:
Wij gaan begin September en verder kan ik niet kiezen. :P
We vonden het vorig jaar vooral 's nachts toch wel erg koud in de caravan al.
Dus we denken nu aan Italie, en dan Toscane.
Gisteren al gekeken naar plekje waar mijn zus in de voorjaarsvakantie heen gaat, maar helaas zit dat vol op de datum dat wij erheen willen. Wie zou dat denken, de eerste 2 weken van September. 8)7

Iemand een tip? Voor een camping met huurstacaravans? Of anders een echt leuke camping waar we met eigen caravan heen kunnen? Zwembad heeft wel een pre met 2 kleintjes. :Y
(En onder echt leuk versta ik niet per se een camping met nederlands sprekend personeel en elke avond disco. ;) O-) )
http://www.labaume-lapalmeraie.com/

http://www.lespinsparasols.com/
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:29:12 #178
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94290835
Wij zijn klaar voor de vakantie!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:31:25 #179
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_94290935
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 08:48 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij beginnen de vakanties in Italie dit jaar laat.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator vrijdag 18 maart 2011 @ 14:41:17 #180
45833 crew  Fogel
pi_94291320
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:37 schreef draaijer het volgende:

[..]

Tot dusverre nog geen reactie, ik bel hem maandag wel even.
pi_94336263
Asy: en waar gaat de reis naartoe met dat stoeren mannetje?? ;)

Miss: Bij Kyllian op school moet je (ook als ze 4 jaar zijn) een forumlier invullen waarop het schoolhoofd toestemming geeft. Ze zijn dan nog niet leerplichtig maar moeten wel verantwoording afleggen. Ze kunnen niet zeggen, tja we weten niet waar hij/ zij is. Ligt ook helemaal aan het kind of ze het wel of niet aanraden om veel weken te missen. Wij gaan 2 weken voor de zomervakantie, gewoon omdat het het laatste jaar is waarop dat kan, het rustiger is die periode en natuurlijk scheelt het een heleboel geld.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 20:21:19 #182
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94345867
Meimel, in het voorjaar naar Graubünden (Zwitserland) en in de zomer naar het Lago Maggiore (Italië)
pi_94390789
Hoe staat er nu mee, Miss? Hebben ze al op je brief gereageerd?

Wij gaan niet meer naar Italie dit voorjaar, het is Oostenrijk geworden. En wel dit huisje om precies te zijn. O+
pi_94392004
Ja Miss, ben ook wel benieuwd eigenlijk!

Ooooh nog ongeveer 2,5 maand O+ ik kan zó niet wachten.. Zon, zee, strand.. 12 dagen he-le-maal niets! _O_ mijn baby die lekker de hele dag kan rondscharrelen, elke dag zwemmen O+
  Moderator zondag 20 maart 2011 @ 21:12:12 #185
5428 crew  miss_sly
pi_94392848
De brief is pas gisteren weggegaan. Eerst problemen met printen thuis (en dat met een it-er in huis :') ) en daarna kwam het reisbureau er nog een keer tussen dat ze misschien konden helpen...ow nee, toch niet :')

We hebben ze drie weken gegeven om het te regelen, maar ik hoop toch wel dat we eind deze week duidelijkheid hebben!

Ssserpente, wat een schattig huisje O+

Orea, heerlijk vooruitzicht he!
pi_94393371
vorig jaar zomer was ik meer bezig de baby uit de zon houden dan da tik zelf lekker kon genieten, verschrikkelijk was dat. ik verheug me erg op dit jaar in ieder geval, behalve op de camping.. (ivm weglopertje, dus die ga ik echt aanlijnen hoor :P )
pi_94393488
och Orea, ik hoop het zo voor je he :D
wij waren iig de hele dag bezig met het kind 'ontzanden' uit de zon houden,, daar was t weer te koud, kleertjes aan, kleertjes uit, insmeren, verschrikkelijk :D
  Moderator zondag 20 maart 2011 @ 21:23:01 #188
5428 crew  miss_sly
pi_94393538
Ik vond het wel meevallen, wij hebben vorig jaar genoten :Y
Nou moet ik zeggen dat we ook wel handige oppas bij ons hadden, mijn ouders waren mee. En die gaan dit jaar weer mee :P
pi_94393708
wij dus niet :P

en op t strand was het echt een hel, wind waaide steeds zand op r kop, zelfs over t scherm heen enzo, als ze r handje in t zand stak dan stopte ze t in r mond enzo, ja echt.. fan-tas-tisch ;(
  Moderator zondag 20 maart 2011 @ 21:30:01 #190
5428 crew  miss_sly
pi_94394016
Wij hadden eht wat dat betreft getroffen: Senna vond het strand niets :D Ze wilde er nog niet eens overheen lopen, laat staan in zitten of haar handen in stoppen :{w Wij hebben dus aan een klein peuterbadje gezeten, en dat was geweldig!
pi_94394233
Whaahhh Kleurdoos :D
Maar bedankt, nu zal ik me ook maar wat minder gaan verheugen op Italië :P
Alhoewel ik wel ervaren heb dat je een beetje gelijk hebt hoor. Ik vond het vorig jaar ook minder doordat Dyon nog maar 9 maanden was. We waren zo afhankelijk van slaapjes, flesjes e.d. en het was gewoon heel erg warm! Konden zelf ook eigenlijk alleen in de schaduw zitten omdat Dyon in de schaduw moest. Hij kon ook eigenlijk gewoon nog te weinig om er zelf ook iets aan te hebben. Op een kleed op het strand rolde hij er steeds vanaf en idd die zandhandjes dan in zn mond. Op dit moment vind Dyon zand bahhhh (op zn handen) en doet hij het ook echt niet in zn mond :D Hij kan nu vast wel leuk spelen met emmertje en schepje enzo en ik zie hm ook wel plezier hebben in het water :)
pi_94395498
Wij hebben zojuist geboekt en het wordt Bretagne! *O* In een huis met 4 slaapkamers trouwens, draaijer.

Ivan was ongeveer 7 maanden oud toen we naar Zuid-Frankrijk gingen en ik vond het geweldig! Ivan sliep uit (en wij dus ook) en deed zijn slaapjes tussendoor in de auto als we op weg waren naar leuke plaatsjes.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94396337
Lekker Claudia!! *O*

Dat heb ik denk ik ook echt gemist hoor....een auto...
Het was echt heet en met die hitte met een baby en peuter (toen nog 3 jaar :P) uitstapjes maken vond ik bijna niet te doen. Met zn viertjes in een volgepropt busje, pfff krijg het er nu weer warm van :P Het was een heerlijke vakantie hoor, maar we zaten dus echt voornamelijk bij het hotel aan het zwembad. Ben blij dat we nu met de auto gaan, kun je daar nog alle kanten op :)
  zondag 20 maart 2011 @ 22:26:54 #194
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94397484
Heerlijk hoor Claudia *O*

Wij hadden op Mallorca ook een auto (2 jaar geleden) en dat ging net zoals jij schreef. Met slaapjes in de auto enzo Ideaal. 's Morgens laat op, lekker broodjes halen en ontbijten. Dan even naar plaatsje slenteren en op strandje zitten. Dan deed Linde 's middags een slaapje en ik was 7 mnd zwanger dus ik sliep mee :D En dan gingen we 's middags zwemmen, plaatsje bezoeken ofzo en dan 's avonds lekker laat eten. Soms zaten we tot 23 uur met zijn allen aan de tapas. O+

Vorig jaar 2 weken naar Texel geweest (wel een eiland, maar iets minder tropisch :') ) ook erg leuk, maar wel meer gedoe met 2 kindjes waarvan 1 nog echt baby. Gelukkig een ruim huisje met eigentuin enzo dus dat was relaxed.

En dit jaar gaan we kamperen. Ben benieuwd hoe het gaat met de dames in een tent in Limburg :D We gaan eerst 1 week gelijk met mijn ouders (kunnen wij ook even bijkomen O-) ) en de 2e week zijn we met zijn viertjes. Lekker kamperen bij de boer O+
pi_94398161
Dat wordt vast een groot succes, Stiemie. Je dames zijn volgens mij allebei oud genoeg om het hartstikke leuk te vinden.

Zoals jij het omschrijft zagen onze dagen er ook uit, al deden we Ivan wel op tijd naar bed. Misschien gaan we daar deze keer wat minder 'krampachtig' mee om. Wat ik zo fijn vind aan landen als Frankrijk en Italië is dat de dag niet verloren is als je kind een flinke middagdut doet. Sterker nog, er is vaak niks te beleven tussen 12 en 4 ongeveer.

Ik ben benieuwd hoe het gaat met 2 kinderen. We hebben in ieder geval een gigantisch huis met een grote tuin geregeld zodat we altijd nog heerlijk aan huis kunnen lummelen. We gaan net buiten het hoogseizoen - nu kan het nog! - en dus is het heel betaalbaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 20 maart 2011 @ 22:44:19 #196
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94398682
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
Dat wordt vast een groot succes, Stiemie. Je dames zijn volgens mij allebei oud genoeg om het hartstikke leuk te vinden.

Zoals jij het omschrijft zagen onze dagen er ook uit, al deden we Ivan wel op tijd naar bed. Misschien gaan we daar deze keer wat minder 'krampachtig' mee om. Wat ik zo fijn vind aan landen als Frankrijk en Italië is dat de dag niet verloren is als je kind een flinke middagdut doet. Sterker nog, er is vaak niks te beleven tussen 12 en 4 ongeveer.

Ik ben benieuwd hoe het gaat met 2 kinderen. We hebben in ieder geval een gigantisch huis met een grote tuin geregeld zodat we altijd nog heerlijk aan huis kunnen lummelen. We gaan net buiten het hoogseizoen - nu kan het nog! - en dus is het heel betaalbaar.
Dat klinkt heerlijk zo!

Het voordeel was dat als ze laat naar bed ging, ze ook lekker uitsliep ;) Dus voor 10 uur waren we vaak niet uit bed. Heerlijk zo en ze kon overdag ook lekker bijslapen op het strand, onder een parasol. O ja we hadden een opblaasbootje mee. Daar konden we dan water indoen zonder dat je de hele tijd mee moest hobbelen in de volle zon in zee. Zo kon ze mooi in de schadus spelen!
pi_94410173
Wij hebben voor Morris ooit zo'n miniopblaasbadje van Nijntje meegenomen. Daarin zat hij op het strand te spelen op een handdoek. Zo zat hij niet de hele tijd in het zand.

Voordeel van met de auto gaan is dat je lekker veel mee kan nemen. Op het strand sliep hij in de Bugaboo en bij het huisje gebruikten we het campingbedje ook als box buiten. Kon hij lekker rustig spelen.
  maandag 21 maart 2011 @ 20:20:27 #198
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_94436774
Iemand nog tips waar je leuke babyvakantie's kan boeken. Begin september gaan we met onze dan 14.5 maand oude dochter naar het buitenland. Ik zat te denken aan iets luxe all inclusive in Spanje, Griekenland of Turkije.
Ik zie wel zoiets als babyworld, maar dat lijkt toch meer voor iets oudere kinderen.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  maandag 21 maart 2011 @ 20:24:00 #199
100412 mefke79
komt goed!
pi_94436994
yvette, eigenlijk heb je geen echte babyvakantieparken nodig. Tenminste, vond ik niet. Onze uk was zes maanden toen we naar een all inclusive resort vlogen op Tenerife en dik 9 maanden toen we naar zuid-frankrijk reden. Hij vond het vooral heerlijk dat ie een tijdlang onze volledige aandacht had en dat het lekker weer was, zodat ie veel naar buiten kon.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94437207
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 21:22 schreef Kleurdoos het volgende:
och Orea, ik hoop het zo voor je he :D
wij waren iig de hele dag bezig met het kind 'ontzanden' uit de zon houden,, daar was t weer te koud, kleertjes aan, kleertjes uit, insmeren, verschrikkelijk :D
Hehe, als Leia op dit tempo doorgaat, dan kan ze misschien wel zitten in juni, maar rolt ze gewoon nog steeds niet :D lekker makkelijk!

Nou ja, we zien het wel! Denk toch dat we meer aan het zwembad zitten dan aan het strand. Wij zijn wel meer van het in de zee zwemmen, maar weet niet of dat een succes gaat zijn met een dan 10 maanden oude baby (zouttttt!)

Bij het Hotel zit een mega tuin, veel gras O+ dus ook daar kunnen we prima bivakkeren. We willen er wel nog een paar keer op uit en nog een boottochtje maken (even kijken hoe we dat doen met baby :)) maar ik verwacht eigenlijk niet zoveel moeilijkheden!

En zo wel, sja.. daar komen we dan daar pas achter :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')