Als je tips voor een goedkoop hotel hebt zijn die zeker welkomquote:Op dinsdag 22 september 2009 22:45 schreef oeke het volgende:
Berlijn is ook mooi! En best goedkoop. Wat eten enzo dan, verblijf is weer wat duurder.
Zoek je een tip voor een goedkoop hotel?
Precies datquote:Op zaterdag 13 februari 2010 21:10 schreef Fogel het volgende:
Mijn kinderen hebben uitsluitend de Noorse nationaliteit en het is totaal geen probleem om ze mee te nemen naar Nederland zonder hun moeder. Ze hebben wel mijn achternaam, misschien dat het wat uitmaakt.
En bij de douane gewoon in de korte rij voor EU burgers aansluiten, zelfs al is dat officieel niet van toepassing op je dochter als ze alleen op de Canadese pas reist
Geen probleem met anderhalf jaar. Iets ouder is wel wat lastiger, omdat ze dan supermobiel zijn, maar het nog moeilijk is met ze te redeneren waarom mama precies niet wil dat ze door het gangpad rennen, of zo leuk tegen de stoel van de meneer voor ze schoppenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:27 schreef Poepoog het volgende:Wat zijn de ervaringen met een langere vliegreis met een kind van een dergelijke leeftijd, is het niet handig om even te wachten tot bv. 3-4?
Ver vliegen geen ervaring mee, maar heb voor lange ritten heb ik sinds de zomer een DVD installatie in de auto met 2x7" scherm. Voordat die erin kwam kotste minimaal een van de 3 de boel onder bij ritten van meer dan een uur (het record is 4x op een rit van 4 uurquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:51 schreef Poepoog het volgende:
Vermaken in de autorit er naar toe, en een vliegreis van pakweg 10 uur of zo. Tja en om dan 10 uur lag verliefd naar mijn dochter te staren in een verkrampte houding.Vandaar ook ervaringen van mensen die die lange vluchten hebben gemaakt.
Wij hebben een draagbaar dvd-spelertje, voor lange vluchten, maar vooral.... vliegvelden! Schiphol is hartstikke aangenaam, maar we hebben ook wel eens (lang) op vliegvelden gezeten waar geen bal te doen was. Anderhalf is alleen misschien een beetje jong....quote:Op zondag 14 februari 2010 10:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ver vliegen geen ervaring mee, maar heb voor lange ritten heb ik sinds de zomer een DVD installatie in de auto met 2x7" scherm. Voordat die erin kwam kotste minimaal een van de 3 de boel onder bij ritten van meer dan een uur (het record is 4x op een rit van 4 uur), en sinds ze film kunnen kijken is dat gereduceerd tot 0!
Maar, die installatie gaat uitsluitend aan op ritten van minimaal een uur.
Een kin dmet een eigen paspoort kan in principe zelf reizen, heb ik me laten vertellen. Precies de reden dat wij voor Senna ook ene paspoort hebben genomen, ipv bij laten schrijven bij (een van) ons. Mocht er met (een van) ons iets gebeuren in het buitenland, kan ze altijd met de andere ouder of zelfs met een ambassadeur, stewardess of opa en oma mee terug naar Nederland. Indien bijgeschreven en de betreffende ouder reist zelf niet, Kunnen ze wel degelijk een probleem maken.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:39 schreef Basboussa het volgende:
Als we het toch even over vakanties/reisjes hebben, over 2 weken vlieg ik met dochter naar Nederland, zonder man/vader. Dochter reist op Canadees paspoort, en ik op mijn Nederlandse paspoort. Dochter heeft wel Nederlands paspoort, maar ik neem er maar 1tje mee, uit angst dat ik er 1tje kwijtraak. Heb ik naast een brief, getekend door man, waarin hij toestemming geeft dat ik dochter meeneem, nog iets anders nodig? We hebben allebei ook nog andere namen, kan dat problemen opleveren? Wat moet er precies in zo'n brief staan? Iemand ervaring?
Veel vragen....
Beisan heeft een eigen paspoort, maar omdat ik alleen reis, zonder de vader, kan het zijn dat ze er lastig over gaan doen, ivm het 'ontvoeren' van kinderen. Daarom wordt het aangeraden om een brief mee te nemen, al is het voor vaders met name lastiger om hun kinderen zonder de moeder mee te nemen. Met name vaders met bepaalde nationaliteiten/achtergrond etc. ...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een kin dmet een eigen paspoort kan in principe zelf reizen, heb ik me laten vertellen. Precies de reden dat wij voor Senna ook ene paspoort hebben genomen, ipv bij laten schrijven bij (een van) ons. Mocht er met (een van) ons iets gebeuren in het buitenland, kan ze altijd met de andere ouder of zelfs met een ambassadeur, stewardess of opa en oma mee terug naar Nederland. Indien bijgeschreven en de betreffende ouder reist zelf niet, Kunnen ze wel degelijk een probleem maken.
Hier kon dat niet meer. Ik woon in Canada, en ik kom dan met dochter gewoon de EU niet in. Maar ik ga met haar en haar Canadese paspoort, want 3 paspoorten in totaal, dat is wel veel verantwoordelijkheid voor mijn chaotische persoonlijkheidquote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:52 schreef mefke79 het volgende:
Basboussa, bijschrijven mag hier nog een jaar geloof ik en dan niet meer. Maar wij hebben om de reden die Miss al aangeeft ook een eigen idkaart voor Driekus. Kan ie altijd met wie dan ook mee.
Even een update en waarschuwing voor alle ouders die hun kind meenemen zonder de andere ouder. Ik ben bij de Nederlandse grens door een jong broekie verteld dat ik in het vervolg toch echt een brief mee moest nemen (was ik toch vergeten), want zonder brief 'moeten' ze nu in principe elk 'geval' onderzoeken (dus partner bellen, verifieren dat dat de partner is, verhalen vergelijken ed). Dat kan uren duren. Onderdeel van de verscherpte internationale reisverdragen enzo, ontvoeringen, met name door de moeder, is een steeds groter probleem...quote:Op zondag 14 februari 2010 01:53 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Precies dat
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gedacht over zo'n brief en er is me nooit naar gevraagd (wat niet wil zeggen dat je er geen mee moet nemen, trouwens, als je je daar prettig bij voelt; schrijf er precies in wat je wilt zeggen "ik verklaar dat mijn vrouw onze kinderen mee mag nemen." En doe er een kopie van z'n paspoort bij).
Maar goed, ook ik heb dus nog nooit problemen gehad, ook niet toen zij op Amerikaans en ik op NLs paspoort reisden.
Wat een onzin dat dat moet als je geen brief bij je hebt. Zo'n brief vervalsen is niet echt een groot probleem als je dan toch al van plan zou zijn om je eigen kinderen te ontvoeren natuurlijk... Hoe willen ze gaan checken dat het echt de vader was die het ondertekende bijvoorbeeld?quote:Op maandag 15 maart 2010 17:58 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Even een update en waarschuwing voor alle ouders die hun kind meenemen zonder de andere ouder. Ik ben bij de Nederlandse grens door een jong broekie verteld dat ik in het vervolg toch echt een brief mee moest nemen (was ik toch vergeten), want zonder brief 'moeten' ze nu in principe elk 'geval' onderzoeken (dus partner bellen, verifieren dat dat de partner is, verhalen vergelijken ed). Dat kan uren duren. Onderdeel van de verscherpte internationale reisverdragen enzo, ontvoeringen, met name door de moeder, is een steeds groter probleem...
Ging overigens met name om het feit dat wij dus verschillende achternamen hebben.
Volgende stap wordt dus, vertelde hij, dat zo'n brief in bijzijn van een notaris moet ondertekend worden door de ouder...quote:Op maandag 15 maart 2010 18:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wat een onzin dat dat moet als je geen brief bij je hebt. Zo'n brief vervalsen is niet echt een groot probleem als je dan toch al van plan zou zijn om je eigen kinderen te ontvoeren natuurlijk... Hoe willen ze gaan checken dat het echt de vader was die het ondertekende bijvoorbeeld?
Als dit zou moeten werken, zouden ze iedere ouder die alleen met kinderen reist aan een grondige check moeten onderwerpen, ongeacht of ze een brief bij zich hebben of niet.
En hoe willen ze dan nagaan dat de "notaris" (een echt uitziende stempel, briefpapier en een handtekening is natuurlijk ook zo geregeld) echt is? Goed, ze zullen vast wat opties hebben, maar dan nog...quote:Op maandag 15 maart 2010 18:29 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Volgende stap wordt dus, vertelde hij, dat zo'n brief in bijzijn van een notaris moet ondertekend worden door de ouder...
Ik vond het ook onzin, en had niet veel oren naar zo'n verhaal na een vliegreis, en dan daarna mij gewoon door laten lopen... Maar goed, misschien heeft een ander minder geluk.
Jaha, want moeders met een verschillende achternaam ontvoeren natuurlijk een stuk sneller dan wanneer ze dezelfde naam hebben.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:58 schreef Basboussa het volgende:
Ging overigens met name om het feit dat wij dus verschillende achternamen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |