Kijken of we van dat azijn nog een beetje wijn kunnen maken...
Ik zeg altijd tegen mensen dat de foto voornamelijk in je "oog" zit. Hoeveel mensen hebben geweldige apparatuur en maken bagger foto's. Ik werk in toerisme en zie veel troep langskomen... En het tegenovergestelde is vaak ook het geval. Iemand die een beetje "talent" heeft schiet met een slecht toestel vaak hele mooie dingetjes.
Tuurlijk zal deze talent volle persoon graag overstappen op betere apparatuur want die geeft hem immers meer mogelijkheden en "bewegingsvrijheid"
Zoals een opmerking die ik regelmatig hoor als ik de foto's van een paar toeristen onder ogen krijg: "Tja het zullen niet zulke goede foto's als de jouwe zijn, want ik heb maar een simpel fototoestel..."
En dan zie regelmatig foto's waar je weer wat aan inspiratie uit haalt.
Ik krijg ook vaak de vraag om even een foto te maken van wat toeristen (hij zal wel goede foto's maken, hij heeft zo'n grote Nikon). Dan krijg je het simpele aldi toestel (Euh, je moet op dit knopje druken... Oh ja joh??). Om dan vervolgens zorgen dat er minimaal een foto zonder hoofden op zit en die als eerste laten zien. Hilarisch om dat onbegrip te zien (maar hij heeft toch een nikon???)
Anyway, Het begint erg off topic te raken...
Milanees
P.S. Hoeveel deelnemers met een "simpel" toestel hebben er al eens gewonnen? Ik weet zeker dat de afgelopen jaren er meerdere gevallen zullen zijn.
P.P.S. Cuba: Salsa & Mojitos, daar moet iets van te maken zijn...
Sin Fronteras!