NB: Ik ben geen politieke partij of iets dergelijks en ik probeer geen zieltjes te winnen via Fok!. Ik ben gewoon een fokker die -net als veel anderen- ontevreden is over de huidige politiek en derhalve wil onderzoeken of er dingen anders kunnen
Omdat ik veel ontevreden burgers heb gehoord afgelopen jaren en sommige mensen niet op Geert Wilders willen stemmen, ben ik aan het onderzoeken of het wenselijk is een nieuwe politieke partij vanuit de burger op te richten. In plaats van een partijprogramma dat aan burgers wordt voorgelegd, een partijprogramma dat door burgers wordt opgesteld. Geen idee of het gaat werken, maar je weet maar nooit.
Heb een aantal puntjes bedacht, jullie kunnen er op schieten en extra dingen bedenken:
Partijplan
Posten ministers en staatssecretarissen
Wat mij betreft worden de posten van de ministers en staatssecretarissen in het vervolg alleen vervuld door ter zake kundige mensen. Hoewel ik begrijp dat hiervoor salarissen bij bepaalde posten omhoog zullen moeten, denk ik dat de investeringen die we aan die kant doen een efficienter en voordeliger politiek klimaat zullen opleveren. Uiteraard dienen de ervaren personen tevens affiniteit te hebben met politiek en politieke zaken.
Voorbeeld: De post van Minister van Onderwijs zal voortaan worden vervuld door een docent van voortgezet onderwijs (HAVO/VWO), de post van staatssecretaris kan worden vervuld door een docent van het basisonderwijs of Wetenschappelijk Onderwijs (WO). De post van Minister van Justitie zal voortaan worden vervuld door een oud-Officier van Justitie of een ander ter zake kundig persoon.
Automatisering
De afgelopen decennia zijn er honderden miljarden euro’s geinvesteerd in de automatisering van de overheid. Vanaf heden dient er een nieuw departement te worden opgericht binnen het Ministerie van Economische Zaken waarbij er een nieuwe staatssecretaris van automatisering dient te worden aangesteld. Deze staatssecetaris zal verantwoordelijk worden gesteld voor alle automatiseringsprojecten binnen het Rijk. Dit departement kan eventueel worden gevuld door mensen van het Gemeenschappelijk Dienstencentrum ICT.
Justitie
Er zal met ingang van de nieuwe kabinetsperiode strenger worden opgetreden tegen allerhande overtredingen. Het is begrijpelijk dat hiervoor een extra budget moet worden opgesteld, wat tot gevolg kan hebben dat het budget van het Ministerie van Justitie wordt overschreden. Echter, meer investeringen in de veiligheid van de inwoners heeft vrijwel direct tot gevolg dat er minder schade zal ontstaan en derhalve minder kosten worden veroorzaakt.
Kinderen vanaf 14 jaar kunnen verantwoordelijk worden gesteld voor hun daden.
Bureau HALT blijft bestaan, echter in afgezwakte vorm. De huidige strafmaatregelen tegen minderjarige criminelen zijn niet afdoende en zullen daardoor moeten worden aagescherpt.
Medewerkers van de politie zullen in de toekomst harder mogen optreden tegen criminelen. Bedreigingen en mishandelingen jegens surveillanten en agenten zal niet meer worden getolereerd en het is de politie toegestaan in deze gevallen gepast geweld te gebruiken. De medewerkers van de politie is hierna verminderd of niet onderwerp van onderzoek. Gebruik van vuurwapens, wapenstokken en pepperspray zal voortaan in mindere mate worden bestraft met sancties.
Bovenstaande en andere maatregelen die door de opsporings- en handhavingsinstanties worden toegepast zullen in geen enkele mate verdere inperking van de privacy van de gewone burger tot gevolg hebben. De overheid moet af van het imago: Big brother is watching you. De Nederlandse burger heeft inderdaad niets te verbergen, maar privacy is een zeldzaam goed die we moeten beschermen.
Indien een delinquent herhaaldelijke misdaden of ernstige overtredingen heeft begaan en de delinquent is niet in Nederland geboren en is geen Nederlands staatsburger, moet worden onderzocht of het onder de huidige verdragen mogelijk is de verblijfsvergunning van deze delinquent permanent in te trekken. Het is deze delinquent hierna niet meer toegestaan een verblijfsvergunning aan te vragen of door regelingen omtrent gezinshereniging opnieuw een verblijfsvergunning te bemachtigen.
Immigratie
In een onlangs gepresenteerd rapport van het Centraal Planbureau is er bekend gemaakt dat een immigrant de nederlandse burger 43.000 euro kost tijdens de volledige duur van zijn verblijf. Er moet worden onderzocht in hoeverre deze kosten terug te dringen zijn en indien dit niet mogelijk is, dient de immigratie naar Nederland tijdelijk of permanent worden beperkt. Tevens moet worden onderzocht in hoeverre de kosten die worden gemaakt tijdens het verblijf in asielzoekerscentra te verhalen zijn op de aanvrager. Eventueel kunnen deze kosten worden terugverdiend door binnen de asielzoekerscentra werkzaamheden te verplichten (zoals simpel werk).
Er zal er bij asielaanvragen of aanvragen voor een (tijdelijke of permanente) verblijfsvergunning geen staatsburgerschap meer worden verleend (dit mede in verband met uitzetting bij criminaliteit).
Er zal door opsporingseenheden moeten worden onderzocht hoeveel allochtonen er illegaal in Nederland verblijven en deze zullen zo spoedig mogelijk moeten worden uitgezet naar het land van herkomst.
Onderwijs
Na afgelopen jaren zal er een hoop moeten worden geinvesteerd in het onderwijs. Hoewel ook hier investeringen boven het huidige budget