abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71549823
NB: Ik ben geen politieke partij of iets dergelijks en ik probeer geen zieltjes te winnen via Fok!. Ik ben gewoon een fokker die -net als veel anderen- ontevreden is over de huidige politiek en derhalve wil onderzoeken of er dingen anders kunnen
Omdat ik veel ontevreden burgers heb gehoord afgelopen jaren en sommige mensen niet op Geert Wilders willen stemmen, ben ik aan het onderzoeken of het wenselijk is een nieuwe politieke partij vanuit de burger op te richten. In plaats van een partijprogramma dat aan burgers wordt voorgelegd, een partijprogramma dat door burgers wordt opgesteld. Geen idee of het gaat werken, maar je weet maar nooit.

Heb een aantal puntjes bedacht, jullie kunnen er op schieten en extra dingen bedenken:

Partijplan

Posten ministers en staatssecretarissen
Wat mij betreft worden de posten van de ministers en staatssecretarissen in het vervolg alleen vervuld door ter zake kundige mensen. Hoewel ik begrijp dat hiervoor salarissen bij bepaalde posten omhoog zullen moeten, denk ik dat de investeringen die we aan die kant doen een efficienter en voordeliger politiek klimaat zullen opleveren. Uiteraard dienen de ervaren personen tevens affiniteit te hebben met politiek en politieke zaken.

Voorbeeld: De post van Minister van Onderwijs zal voortaan worden vervuld door een docent van voortgezet onderwijs (HAVO/VWO), de post van staatssecretaris kan worden vervuld door een docent van het basisonderwijs of Wetenschappelijk Onderwijs (WO). De post van Minister van Justitie zal voortaan worden vervuld door een oud-Officier van Justitie of een ander ter zake kundig persoon.

Automatisering
De afgelopen decennia zijn er honderden miljarden euro’s geinvesteerd in de automatisering van de overheid. Vanaf heden dient er een nieuw departement te worden opgericht binnen het Ministerie van Economische Zaken waarbij er een nieuwe staatssecretaris van automatisering dient te worden aangesteld. Deze staatssecetaris zal verantwoordelijk worden gesteld voor alle automatiseringsprojecten binnen het Rijk. Dit departement kan eventueel worden gevuld door mensen van het Gemeenschappelijk Dienstencentrum ICT.

Justitie
Er zal met ingang van de nieuwe kabinetsperiode strenger worden opgetreden tegen allerhande overtredingen. Het is begrijpelijk dat hiervoor een extra budget moet worden opgesteld, wat tot gevolg kan hebben dat het budget van het Ministerie van Justitie wordt overschreden. Echter, meer investeringen in de veiligheid van de inwoners heeft vrijwel direct tot gevolg dat er minder schade zal ontstaan en derhalve minder kosten worden veroorzaakt.

Kinderen vanaf 14 jaar kunnen verantwoordelijk worden gesteld voor hun daden.

Bureau HALT blijft bestaan, echter in afgezwakte vorm. De huidige strafmaatregelen tegen minderjarige criminelen zijn niet afdoende en zullen daardoor moeten worden aagescherpt.

Medewerkers van de politie zullen in de toekomst harder mogen optreden tegen criminelen. Bedreigingen en mishandelingen jegens surveillanten en agenten zal niet meer worden getolereerd en het is de politie toegestaan in deze gevallen gepast geweld te gebruiken. De medewerkers van de politie is hierna verminderd of niet onderwerp van onderzoek. Gebruik van vuurwapens, wapenstokken en pepperspray zal voortaan in mindere mate worden bestraft met sancties.

Bovenstaande en andere maatregelen die door de opsporings- en handhavingsinstanties worden toegepast zullen in geen enkele mate verdere inperking van de privacy van de gewone burger tot gevolg hebben. De overheid moet af van het imago: Big brother is watching you. De Nederlandse burger heeft inderdaad niets te verbergen, maar privacy is een zeldzaam goed die we moeten beschermen.

Indien een delinquent herhaaldelijke misdaden of ernstige overtredingen heeft begaan en de delinquent is niet in Nederland geboren en is geen Nederlands staatsburger, moet worden onderzocht of het onder de huidige verdragen mogelijk is de verblijfsvergunning van deze delinquent permanent in te trekken. Het is deze delinquent hierna niet meer toegestaan een verblijfsvergunning aan te vragen of door regelingen omtrent gezinshereniging opnieuw een verblijfsvergunning te bemachtigen.

Immigratie
In een onlangs gepresenteerd rapport van het Centraal Planbureau is er bekend gemaakt dat een immigrant de nederlandse burger 43.000 euro kost tijdens de volledige duur van zijn verblijf. Er moet worden onderzocht in hoeverre deze kosten terug te dringen zijn en indien dit niet mogelijk is, dient de immigratie naar Nederland tijdelijk of permanent worden beperkt. Tevens moet worden onderzocht in hoeverre de kosten die worden gemaakt tijdens het verblijf in asielzoekerscentra te verhalen zijn op de aanvrager. Eventueel kunnen deze kosten worden terugverdiend door binnen de asielzoekerscentra werkzaamheden te verplichten (zoals simpel werk).

Er zal er bij asielaanvragen of aanvragen voor een (tijdelijke of permanente) verblijfsvergunning geen staatsburgerschap meer worden verleend (dit mede in verband met uitzetting bij criminaliteit).

Er zal door opsporingseenheden moeten worden onderzocht hoeveel allochtonen er illegaal in Nederland verblijven en deze zullen zo spoedig mogelijk moeten worden uitgezet naar het land van herkomst.

Onderwijs
Na afgelopen jaren zal er een hoop moeten worden geinvesteerd in het onderwijs. Hoewel ook hier investeringen boven het huidige budget
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:06:55 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_71549899
Ah weer een PVV erbij.
  Forum Admin zondag 2 augustus 2009 @ 22:12:09 #3
35723 crew  GGMM
pi_71550034
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:06 schreef remlof het volgende:
Ah weer een PVV erbij.
Ik vind dat jij wel heel weinig toevoegt aan dit topic.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:14:14 #4
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_71550087
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:12 schreef GGMM het volgende:

[..]

Als GGMM dit al vind...
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:14:29 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_71550095
quote:

[..]

Ik heb de OP gelezen en herken er heel veel programmapunten van de PVV in. Dat jij dat niet uit mijn post kan halen zegt meer over jou dan over mij.
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:14:37 #6
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71550101
Volgens mij denkt TS dat politie nu geen proportioneel (of in zijn woorden: gepast) geweld mag gebruiken.

Dat is onjuist. Om het nog maar niet over de vele tegenstrijdigheden te hebben bij dit en andere punten.

Al is 'hard aanpakken!' al wel jaren een succesvolle one-liner.

Wat is het doel van TS?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71550148
Ik zou eens wat meer in het onderwijs investeren, als we een "kenniseconomie"willen blijven.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_71550156
TS wel dan?
pi_71550172
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:14 schreef Bowlingbal het volgende:
Volgens mij denkt TS dat politie nu geen proportioneel (of in zijn woorden: gepast) geweld mag gebruiken.

Dat is onjuist.

Wat is het doel van TS?
Mischien wil TS dat jongere kinderen nu ook met geweld aangepakt mogen worden? Een schot in de knie, dat zal onze reljochies leren!
Cool story, Hansel.
pi_71550177
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:14 schreef Bowlingbal het volgende:

Dat is onjuist.

Wat is het doel van TS?
Ik ben er van op de hoogte dat het mag, ik vind alleen dat het meer moet! OP dit moment zijn veel agenten bang voor sancties, en dat zou niet de bedoeling moeten zijn.
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:17:50 #11
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71550184
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:17 schreef nieuwepolitiek het volgende:

[..]

Ik ben er van op de hoogte dat het mag, ik vind alleen dat het meer moet! OP dit moment zijn veel agenten bang voor sancties, en dat zou niet de bedoeling moeten zijn.
Hoe kom je daarbij? Ik noem een voorbeeld: Politiegeweld Pijnacker in één geval buitensporig
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71550243
quote:

[..]

Nee, ik vind van wel hoor, volgens mij wijst hij erop dat dat program -- tot nu toe -- wel wat weg heeft van c.q. lijkt op dat van de PVV, inclusief identieke retoriek. Alhoewel ik moet toegeven dat er wel weer een leuke nieuwe, actuele, vondst in zit. Allochtonen kosten ons hoofdelijk 43K ¤, verhaal die kosten op iedere individuele asielzoeker die er nu bij komt.
Het lijkt op een wedstrijdje wie de meest draconische maatregelen durft te nemen, dat wel.
Trouwens waarom niet de streep doortrekken? Gewoon iedere allochtoon aanslaan voor 43K ¤. Of is dat te draconisch?
I´m back.
pi_71550412
Je weet dat alle politieke partijen door burgers zijn opgericht? En de partijprogramma's worden bij de meeste partijen (Bijv. wel bij de PvdA, CDA en VVD maar bijv. niet bij de PVV) door de leden (en dus alle burgers die dat willen) opgesteld tijdens ledenvergadering en congressen.
pi_71550441
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:27 schreef Tja..1986 het volgende:
Je weet dat alle politieke partijen door burgers zijn opgericht? En de partijprogramma's worden bij de meeste partijen (Bijv. wel bij de PvdA, CDA en VVD maar bijv. niet bij de PVV) door de leden (en dus alle burgers die dat willen) opgesteld tijdens ledenvergadering en congressen.
PVV heeft een nieuwe trend ingeluid, denk ik.
I´m back.
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:30:45 #15
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_71550510
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:03 schreef nieuwepolitiek het volgende:De post van Minister van Onderwijs zal voortaan worden vervuld door een docent van voortgezet onderwijs (HAVO/VWO), de post van staatssecretaris kan worden vervuld door een docent van het basisonderwijs of Wetenschappelijk Onderwijs (WO). De post van Minister van Justitie zal voortaan worden vervuld door een oud-Officier van Justitie of een ander ter zake kundig persoon.
En een bankier als minister van financieen
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_71550950
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zo nieuw is dicatuur niet hoor
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_71550957
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:30 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

En een bankier als minister van financieen
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_71551056
quote:

[..]

Ja, de trent van een niet democratische partij. Die partij is (intern) een dictatuur. Verder lijkt het idee van TS een beetje op TON. Ik zie het nut van een nieuwe partij niet. We hebben in Nederland al zoveel partijen.
pi_71551142
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:03 schreef nieuwepolitiek het volgende:
Immigratie
In een onlangs gepresenteerd rapport van het Centraal Planbureau is er bekend gemaakt dat een immigrant de nederlandse burger 43.000 euro kost tijdens de volledige duur van zijn verblijf.
"Onlangs" gepresenteerd rapport? O, ja?
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:25:27 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71552236
quote:

Er zal met ingang van de nieuwe kabinetsperiode strenger worden opgetreden tegen allerhande overtredingen. Echter, meer investeringen in de veiligheid van de inwoners heeft vrijwel direct tot gevolg dat er minder schade zal ontstaan en derhalve minder kosten worden veroorzaakt.
Wat hebben overtredingen (spugen op straat) met veiligheid te maken?

Een discussie over wetshandhaving zal ook over de wetten zelf moeten gaan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71555689
Dat gedoe met die buitenlanders allemaal . Gratis bier , 4 weken vakantie extra , pensioen-gerechtigde leeftijd naar 38 verlagen en een 12-rittenkaart voor de Wallen gratis bij de aanschaf van een energiezuinige stofzuiger . Concreet , moet haalbaar zijn . Ergens....
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  maandag 3 augustus 2009 @ 07:41:20 #22
262650 kitao
prikplaatje
pi_71555919
Ik wil je wel helpen met je onderzoek :

Nieuw politiek systeem: alle partijen afschaffen

[ Bericht 23% gewijzigd door kitao op 03-08-2009 07:48:52 ]
megalomaniac
pi_71562641
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:47 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ja, de trent van een niet democratische partij. Die partij is (intern) een dictatuur. Verder lijkt het idee van TS een beetje op TON. Ik zie het nut van een nieuwe partij niet. We hebben in Nederland al zoveel partijen.
Er zit natuurlijk een tegenstelling verborgen in het feit dat een partij/beweging enerzijds een dictatoriale interne partijstructuur heeft, en anderzijds pretendeert een vraagzijde gedreven politieke partij te zijn. Dat kan alleen maar als in dit geval Geert Wilders als individu blijkbaar de samengebalde, geconcentreerde wil van het volk vertegenwoordigt. Dat is mythologie die wel erg ver gaat.
En nee, een nieuwe politieke partij die er nog eens een schepje bovenop doet, daarop zit niemand te wachten. Het radicaliseren kun je wrs ook gewoon aan de PVV overlaten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 03-08-2009 13:31:50 ]
I´m back.
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:46:14 #24
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_71563154
quote:

[..]

het begon al met LPF-afsplitsingen, zoals DeConservatieven.nl, NieuwRechts, Lijst Ratelband...
Ze willen niet de puinhopen zoals bij de LPF en Leefbaar Nederland, op zich logisch, maar om dan maar de kiezers uit te sluiten van je partij is dan weer zo'n typische maatregel.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:48:53 #25
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_71563211
quote:

Voorbeeld: De post van Minister van Onderwijs zal voortaan worden vervuld door een docent van voortgezet onderwijs (HAVO/VWO), de post van staatssecretaris kan worden vervuld door een docent van het basisonderwijs of Wetenschappelijk Onderwijs (WO).
Dat betekent 2 goede docenten minder in het onderwijs.
Géén kloon van tvlxd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')