abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71677248
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 11:46 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Klopt grotendeels ja, we hadden toen die geweldige samenwerking.
Wij betaalde aan die club (Bello Horizonte?) een jaarlijks bedrag en konden dan geloof ik iedere zoveel tijd een speler van hun halen, we hadden er toen nog eentje te goed omdat Fred niet wilde en deze jongen zou het dan ook wel maken, niet dus.
Die Somalia was wel een geval apart trouwens, kwam daar geloof ik ook vandaan.
America Bela Horizonte dacht ik ja.
pi_71679206
Als er iemand is die de DVD 'Het laatste gevecht' over Pierre van Hooijdonk wil overnemen, stuur me even PM.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_71679547
quote:
Tomasson jaagt op sluipschutter
Door WIETSE DIJKSTRA

ROTTERDAM - Als Jon Dahl Tomasson komende zondag in de uitwedstrijd tegen Vitesse scoort, is hij meteen de meest productieve Deen die ooit in Nederland voetbalde.

Met zijn doelpunt op de eerste speeldag tegen NEC, zijn nummer 102 in de eredivisie, evenaarde de Feyenoorder het record van zijn bijna vergeten landgenoot John Eriksen. ,,Dat is iets om trots op te zijn.''

De statistische waarde van zijn laatste goal ontdekte hij afgelopen weekeinde pas toen hij naar de Deense versie van teletekst keek.

Een op het eerste gezicht zoveelste zinloos voetbalfeitje, maar voor Tomasson is het wel degelijk een nieuwe mijlpaal om te koesteren.

De aanvaller houdt van lijstjes, vooral omdat hij er zelf zo vaak en zo hoog op staat.

,,Ik moet eerlijk bekennen dat ik statistieken heel leuk vind,'' zegt Tomasson, die in Nederland verder drie seizoenen speelde voor SC Heerenveen en in Rotterdam-Zuid bezig is aan zijn tweede periode. ,,Die feiten kun je toch meenemen als je bent gestopt. Niemand neemt ze je meer af.''

Dat klinkende cijfers overigens niet altijd eeuwige roem garanderen, bewijst het verhaal van John Eriksen. Zelfs Jon Dahl Tomasson ('Ik was zelf nog heel jong toen hij voetbalde') weet niet veel van de man die in zijn lange loopbaan een garantie was voor goals.

De introverte Eriksen, in dienst van het Zwitserse Servette met 36 doelpunten winnaar van de zilveren schoen in 1988, scoorde in vier seizoenen bij Roda JC liefst tachtig keer. Als spits van Feyenoord maakte hij er daarna 22.

,,Eriksen was een echte goaltjesdief,'' zegt Piet de Visser, die de Deen als trainer van Roda JC tussen 1980 en 1983 onder zijn hoede had.

,,Een fijne spits. Trainer Bert Jacobs had hem een jaar eerder als jong talent naar Roda gehaald, maar ik had Dick Nanninga al als spits. Daar moest ik een oplossing voor verzinnen. Toen kwam ik op het idee om Eriksen in een vrije rol als linkerspits te laten spelen. Dat ging fantastisch. Hij was er altijd bij als Nanninga een bal doorkopte. John was een echte sluipschutter, een fenomeen. Vanuit het niets kon hij scoren.''

Bij de Deense nationale ploeg stond hij in de schaduw van Michael Laudrup en Preben Elkjaer Larsen. Zijn finest hour als international beleefde hij op het WK van 1986 in Mexico. Eriksen scoorde tegen Duitsland (2-0), maar kon niet voorkomen dat Denemarken als oppermachtige poulewinnaar een ronde later werd afgemaakt door Spanje (5-1) en naar huis kon.

Als bijna tienjarig jochie maakte die uitschakeling grote indruk op Tomasson. ,,Ik heb gehuild toen het fout ging met Denemarken tegen Spanje,'' bekent hij.

,,Ik was dat jaar op vakantie met mijn ouders in Griekenland. We keken naar de wedstrijd in een restaurant. Van dat WK kan ik me niet meer alles herinneren, maar ik weet nog wel dat ik na de 5-1 tegen Spanje huilend naar buiten liep.''

Eriksen was een paar weken eerder clubtopscorer van Feyenoord geworden. Desondanks moest hij na een jaar alweer vertrekken uit de Kuip.

Is hij mislukt in Rotterdam? De Visser vindt van niet, maar heeft wel een idee waar het mis ging.

,,Je moest hem wel gebruiken als een goaltjesdief. Eriksen werd wel verguisd, omdat je hem in een wedstrijd niet veel zag. Als hij niet scoorde, was hij een slechte speler. Nee, hij was geen 'fantoom'. Makaay is een speler die je moet lanceren. Eriksen was altijd in beweging en loerde op zijn kansjes. Als er een bal op de paal kwam, zat hij erbij. Hij scoorde overal aan de lopende band.''

John Eriksen werd slechts 44 jaar oud. In 2002 overleed hij aan de ziekte van Alzheimer. De Visser: ,,Ik ben hem na zijn loopbaan nog een keer tegengekomen in Denemarken. Hij was toen al ziek. Ik herkende hem bijna niet meer. Heel triest. John was een hele prettige jongen om in je elftal te hebben.''
-
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:30:17 #279
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_71680275
quote:
Giovanni van Bronckhorst moet de wedstrijd van komende zondag tegen Vitesse aan zich voorbij laten gaan. De verdediger kampt met knieklachten. Van Bronckhorst had hier voor de afgelopen wedstrijd tegen N.E.C. ook al last van, maar speelde toen met pijnstillers.

‘Dat kunnen we alleen niet elke week volhouden’, zei trainer Mario Been vrijdag. Van Bronckhorst liep zijn blessure op in het oefenduel met Sampdoria. De afgelopen week trainde de aanvoerder individueel. Het herstel van zijn klachten verloopt voorspoedig, alleen komt het duel van zondag te vroeg. Tim de Cler, die volledig fit is, zal zijn plaats in de defensie overnemen.

Darley is niet op tijd hersteld van zijn knieblessure om zondag onder de lat te staan. De doelman moest zich afgelopen zondag in de rust laten vervangen en liet zich sindsdien niet op het trainingsveld zien. Rob van Dijk zal in zijn plaats het doel verdedigen. Omdat Erwin Mulder eveneens nog herstellende is van een blessure, zal Kostas Lamprou zondag op de bank beginnen.

Op de training van vrijdag moest Sekou Cissé voortijdig naar de kant, maar de Ivoriaan zal gewoon in actie kunnen komen tegen Vitesse. ‘Hij viel ongelukkig op zijn knie en moest daardoor uit voorzorg naar de kant’, vertelde Been achteraf.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:30:50 #280
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71680299
quote:
John Eriksen werd slechts 44 jaar oud. In 2002 overleed hij aan de ziekte van Alzheimer. De Visser: ,,Ik ben hem na zijn loopbaan nog een keer tegengekomen in Denemarken. Hij was toen al ziek. Ik herkende hem bijna niet meer. Heel triest. John was een hele prettige jongen om in je elftal te hebben."
Dat vind ik eigenlijk het vreemdste stuk. Zo jong al overleden aan Alzheimer .
2000 light years from home
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:30:57 #281
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71680304
De Cler.
pi_71680357
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:30 schreef Kopbal het volgende:
De Cler.
Ach hij kan het voetballen niet verleerd zijn in 1 jaar, ik vind het niet zo erg dat ie nog een kans krijgt.
-
pi_71680419
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:30 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk het vreemdste stuk. Zo jong al overleden aan Alzheimer .
Jong ja, maar geen uniek geval ofzo. Komt helaas steeds vaker voor bij veertigers en zelfs dertigers.
-
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:36:14 #284
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71680439
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:33 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ach hij kan het voetballen niet verleerd zijn in 1 jaar, ik vind het niet zo erg dat ie nog een kans krijgt.
Ja, dat riep ik vorig seizoen ook het hele jaar. Laat hij het maar eens een keer zien dan.
pi_71680466
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:36 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Ja, dat riep ik vorig seizoen ook het hele jaar. Laat hij het maar eens een keer laten zien dan.
Vorig seizoen moet je vergeten, zelfs Messi was toen kut geweest bij ons.
-
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:58:44 #286
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71681344
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:37 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Vorig seizoen moet je vergeten, zelfs Messi was toen kut geweest bij ons.
Bij De Cler heb ik geen moment het idee gehad dat het hem wat boeide, iets wat ik bij alle andere spelers sporadisch nog wel eens heb kunnen ontdekken. Denk niet dat hij erg gretig zal zijn om een basisplek te veroveren.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:59:42 #287
123545 DatMeenJeNiet
pi_71681374
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:58 schreef Merkie het volgende:

[..]

Bij De Cler heb ik geen moment het idee gehad dat het hem wat boeide, iets wat ik bij alle andere spelers sporadisch nog wel eens heb kunnen ontdekken. Denk niet dat hij erg gretig zal zijn om een basisplek te veroveren.
De frustraties spatten er wekelijks vanaf hoor?
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:00:40 #288
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71681412
Inderdaad, het boeit hem juist te veel. Als hij niet lekker in z'n vel zit kan hij de rust niet bewaren en loopt hij als een kip zonder kop over het veld heen.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:01:15 #289
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71681438
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:59 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

De frustraties spatten er wekelijks vanaf hoor?
Weet ik eigenlijk niet meer, zo veel heb ik hem niet zien spelen. Het enige wat ik me herinnerde is dat hij er niks van bakte ? Het lijkt me in ieder geval stug dat hij de pannen van het dak gaat spelen.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:08:28 #290
123545 DatMeenJeNiet
pi_71681654
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:01 schreef Merkie het volgende:

[..]

Weet ik eigenlijk niet meer, zo veel heb ik hem niet zien spelen. Het enige wat ik me herinnerde is dat hij er niks van bakte ? Het lijkt me in ieder geval stug dat hij de pannen van het dak gaat spelen.
Ik herinner me sowieso nog wel dat hij na een wissel een reservebal hard wegtrapt tegen zo'n drinkbushouder en deze het veld ingaat. Vervolgens sprint hij maar om het veld heen richting de kleedkamer. De blik van Gert-Jan op de achtergrond zei veel.

Maar ik sluit me aan bij Kopbal en ben verder bang dat hij ook fysieke problemen heeft. Echt zonde.. in zijn eerste seizoen was het een heerlijk opkomende back.
  Moderator vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:16:08 #291
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71681875
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:08 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Ik herinner me sowieso nog wel dat hij na een wissel een reservebal hard wegtrapt tegen zo'n drinkbushouder en deze het veld ingaat. Vervolgens sprint hij maar om het veld heen richting de kleedkamer. De blik van Gert-Jan op de achtergrond zei veel.

Maar ik sluit me aan bij Kopbal en ben verder bang dat hij ook fysieke problemen heeft. Echt zonde.. in zijn eerste seizoen was het een heerlijk opkomende back.
't Is (was) gewoon een uitstekende back, met 17 interlands op z'n naam ook.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_71691000
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:16 schreef Gert het volgende:

[..]

't Is (was) gewoon een uitstekende back, met 17 interlands op z'n naam ook.
Ik denk ook dat er nog best wat in zit. Vorig seizoen mag je eigenlijk bij niemand als maatstaf gebruiken. Ik denk ook niet dat het hem aan mentaliteit ontbeert. Zelfde verhaal als Tiendalli: elke keer het deksel op de neus krijgen en toch blijven proberen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_71691036
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 12:55 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Als er iemand is die de DVD 'Het laatste gevecht' over Pierre van Hooijdonk wil overnemen, stuur me even PM.
Niemand?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_71691526
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:37 schreef NelsonWandelaar het volgende:

[..]

Niemand?
Probeer V&A eens.
-
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:43:29 #295
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_71692874
Bahia krijgt de voorkeur boven Hofland.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_71693075
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:43 schreef Happel het volgende:
Bahia krijgt de voorkeur boven Hofland.
En zo hoort het.
-
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:58:48 #297
260599 StefanoSanders
Glad en Stijlvol
pi_71693326
Bahia Wel goed als er een voetballend iemand naast hem staat.
Hij zou wel blij zijn dat hij niet meer naast Greene of Lucius staat
Stefano Sanders
Glad en stijlvol
pi_71693525
Mooi zo! Met Hofland wordt het Wimbledon: lange ballen naar voren en wegkoppen wat terugkomt en geen enkele opbouw. Doe mij die cheyle Braziliaan maar!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_71694537
Excelsior staat achter. 0-2.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:48:13 #300
123545 DatMeenJeNiet
pi_71694782
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:40 schreef buddyb het volgende:
Excelsior Feyenoord II staat achter. 0-2.
2-2 inmiddels met een goal van Erasmus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')