abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73375985
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 01:28 schreef Prosac het volgende:
Even de PCGameplay er weer bijgepakt. Ze hebben een review gemaakt op basis van de Singleplayer campaign. De multiplayer konden ze nog niet testen dus geen eindscore nog.

Ik citeer

"In Arma II kon je gaan en staan waar je wilde, in Dragon Rising is dit niet het geval. Het lijkt erop dat de 'enorme' spelwereld is opgedeeld in kleine zones die niet onderling verbonden zijn. Er is voor iedere opdracht wel voldoende speelruimte voorzien, maar op een bepaald ogenblik overschrijd je een onzichtbare grens en mislukt je missie"

"APC's en jeeps waren nog regelmatig voorhanden, maar zwaardere tanks bleven in handen van de AI. Elke poging geforceerd in zo'n tank te klimmen eindigde onderaan de rupsband. Eerst dachten we nog dat het eenvoudigweg niet voorzien was in de campagne om te vliegen met aanvalshelikopters of om te rijden met tanks....tot onze grote ergernis bleek dit in de single missions ook niet mogelijk, die ook nog eens uit exact dezelfde 11 opdrachten als de campaign bestaan!'

"..de totale speelduur is dan weer aan de korte kant. We hebben een zestal uren nodig gehad om de elf opdrachten af te werken...."
"De beperking van je bewegingsvrijheid binnen de speelmap is wat ons betreft onvergeeflijk en ook de schaarse hoeveelheid speelbare voertuigen is voor Operation Flashpoint veteranen geen al te best nieuws. Het is opvallend dat Dragon Rising goed scoort op zaken waar ArmA II het minder doet en omgekeerd."
jeetje.. dat zou een domper zijn zeg.
pi_73377420
De demo komt ná de release van de hele game. Da's lekker debiel.
Dan test ik de game eerst wel op minder legale wijze. Als de multiplayer dan wel bevalt koop ik hem toch wel, die teksten over de singleplayer zijn wel een domper ja.
  maandag 5 oktober 2009 @ 08:47:05 #103
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_73383433
Ik ben benieuwd naar de eerste reviews.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_73383517
Vind het wel jammer van die tijdlimiet op missies maar toch ben ik wel benieuwd naar dit spel.
pi_73383758
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 08:56 schreef Gewas het volgende:
Vind het wel jammer van die tijdlimiet op missies maar toch ben ik wel benieuwd naar dit spel.
tijdlimiet?

Dan haak ik meteen af.
pi_73383978
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 09:15 schreef -Dries- het volgende:

[..]

tijdlimiet?

Dan haak ik meteen af.
+ onzichtbare muren.

Jammer dat de gamers zo in de maling worden genomen. Uiteindelijk lijkt deze 'militaire combatsim op een enorm eiland' dus te bestaan uit kleine levels met onzichtbare muren, geen bestuurbare voertuigen en een tijdslimiet. Het gaat dus meer richting Call of Duty dan ArmA.
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:05:48 #107
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_73384581
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 09:28 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

+ onzichtbare muren.

Jammer dat de gamers zo in de maling worden genomen. Uiteindelijk lijkt deze 'militaire combatsim op een enorm eiland' dus te bestaan uit kleine levels met onzichtbare muren, geen bestuurbare voertuigen en een tijdslimiet. Het gaat dus meer richting Call of Duty dan ArmA.
Voor zover ik weet gaat het hier om tether restrictie,... niet meer dan 275m (radius) van je leider verwijderd zijn in co-op mode. Tja,... noem dat meer realisme dan arcade om eerlijk te zijn. Er is heel veel informatie te vinden op de forums van Operation Flashpoint en alles heeft wel een reden. Tevens een 90 minuten tijdslimiet voor 1 missie is uiteraard meer dan voldoende.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_73384715
275m van je leider slaat natuurlijk nergens op. In ArmA ben ik tijdens combat soms wel 400-500 meter van de leider verwijderd. En dat is dan nog te voet. En wat dan als je zelf de leider bent? Volgt je squad je dan opeens niet meer als je een omweg neemt?

En ja, aan de tijd heb je misschien wel genoeg, maar waarom stoppen ze de limiet er in de eerste plaats in? Bederft alleen maar het plezier en de mogelijkheid van de gamer om een beetje creatief met het spel om te gaan. Dat wordt nu helemaal uitgebannen met dit soort regeltjes.
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:16:30 #109
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_73384781
Volgens de onderstaande review moet ik je negeren

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=224624

Operation Flashpoint: Dragon Rising has achieved the singular feat of being a military simulator that's actually fun to play on more than just a "Look how much stuff is here!" way. Codemasters have remembered that the most important thing for a game to be is fun. At the end of the day, if your CO disintegrates for no reason and you can't proceed with the mission, it doesn't matter how accurate the spark plugs are on the vehicle you're driving, you'll get fed up and sack it off. What you want to do is be given an objective, go there and shoot some baddies, without any weirdness occurring.

Dragon Rising makes this activity challenging but always pleasurable. It might be helping you out a bit too much at times with its life-giving checkpoints and magic syringes, but sometimes a bit of assistance isn't a bad thing. Some people will doubtless hate it, saying it's not a par on ArmA II, moaning about how it isn't realistic enough or that the PLA don't have accurate uniforms, but I advise you to ignore the naysayers and play the game. It's not perfect, there are little problems and niggles that can be found if you look for them, but none of them spoil the game or ruin the playing experience.

This might not be the proper successor to the original Operation Flashpoint, but as a game in its own right, it's a stormer.
90%

Uppers
  • Great fun
  • Hard but fair
  • Co-op campaign
  • More of a game than ArmA II

    Downers
  • Some console touches

  • A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_73385159
    Beetje oppervlakkige review zonder al te veel details. Ik lees niks over de 'open wereld' of de voertuigen, of enkele andere punten die de PCGP wel naar voren haalt.
      maandag 5 oktober 2009 @ 10:35:21 #111
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73385192
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 22:26 schreef jpjedi het volgende:

    [..]

    jeetje.. dat zou een domper zijn zeg.
    Pff.. open world my ass dus.. en die speeltijd is ook erg karig.
    The truth was in here.
      maandag 5 oktober 2009 @ 10:43:34 #112
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_73385400
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 10:34 schreef ufopiloot het volgende:
    Beetje oppervlakkige review zonder al te veel details. Ik lees niks over de 'open wereld' of de voertuigen, of enkele andere punten die de PCGP wel naar voren haalt.
    This is probably true of most open-world games, but I don't think I've ever felt it as strongly, as innately, as I did when playing Dragon Rising.

    Hier,... ook nog wat voertuigen



    Wachten op andere reviews
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      maandag 5 oktober 2009 @ 10:43:52 #113
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_73385410
    Ik snap niet dat sommige mensen denken dat dit een soort Battlefield zou worden, GTA met een militaire setting. Die indruk heb ik van alle previews en trailers nooit gekregen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      maandag 5 oktober 2009 @ 12:05:48 #114
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_73387431
    In Operation Flashpoint kon je natuurlijk wel helikopters en tanks besturen tijdens de SP missies. Die indruk wekte deze game ook, dus dan valt het wel wat tegen als je dat dus niet kan doen in de single player mode.
    pi_73401287
    quote:
    And no, you can't tell your squad to get exactly into cover. Nor can you order them to all look in one direction or even better, for some to aim forwards while one watches your back. The point-hold-drag approaches to squad management of both Full Spectrum and Brothers In Arms seem to have passed the developers of Operation Flashpoint 2 by.

    These problems are a frustration in many games. But in Dragon Rising they're worse – because if your squad get themselves killed, or you fumble a menu selection under pressure, that can set you back a long time: up to twenty minutes on the easier "Normal" setting (which has regular checkpoints, a full HUD and squad mates that respawn at checkpoints). On the "Hardcore" setting (no checkpoints, no HUD – including radar and scope, no respawns), you could be put back over an hour by one bad move.
    pi_73406674
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 19:37 schreef ufopiloot het volgende:

    [..]

    Tering. Dat is toch wel een gevalletje "de grond in schrijven"
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:48:59 #117
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_73414998
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 08:01:50 #118
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73415113
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 19:37 schreef ufopiloot het volgende:

    [..]

    Fail.
    The truth was in here.
    pi_73416378
    Ik ga hem toch wel kopen. Maar wanneer komt ie nou uit? Morgen of overmorgen?
    pi_73416558
    Ik wacht de reviews en impressies af. Maar het belooft niet veel goeds..
    pi_73418680
    Is er al wat meer bekend over de multiplayer? Ik heb ergens gelezen dat je in de multiplayer een computergestuurd squad van een aantal man om je heen hebt.
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:49:29 #122
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_73421288
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 08:01 schreef Bastard het volgende:

    [..]

    Fail.
    Ja,... beetje wel ja. De onderstaande review van Eurogamer is OK,... maar vind OF2 niet goed genoeg voor aanschaf. Er komen meerdere games uit! De review heeft heel veel minpunten die ik niet trek.

    http://www.eurogamer.net/(...)rising-review?page=2

    Even so, Operation Flashpoint offers a sobering counterpoint to the riotous action of the typical contemporary console FPS and as such is very welcome. As with Race Driver: GRID, with which it shares elements of its engine, some will find the concessions to reality go too far while others will say they don't go nearly far enough. There is, however, just enough range between its difficulties to appease both ends of the spectrum: those who want an unflinching recreation of island-based warfare, and those who want a manageable, mostly enjoyable military videogame. But its mild shortcomings ensure that, until Codemasters can fill its framework with a little more imagination and purpose, neither group will come away fanatical about the effort.

    7/10
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:48:25 #123
    225308 Row-1
    'sup money?
    pi_73422921
    Kappen met die warez-discussie

    [ Bericht 92% gewijzigd door Strolie75 op 06-10-2009 14:47:47 ]
    pi_73427829
    Franchise naar de klote
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:36:12 #125
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_73428267
    IGN review was iets beter,... 8.1 overal. Klagen wat over de singleplayer experience. A.I. issues en dergelijke. Co-op is waar de fun ligt,... maar ja. Klinkt echt als een net niet game!
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')