Denk bijvoorbeeld aan You Are van Atomic Kitten en het intro van Out On My Own van Michelle.
Wie weet er nog meer?
[Dit bericht is gewijzigd door Kogando op 18-04-2002 12:32]
quote:En Nigel Kennedy
Op donderdag 18 april 2002 12:31 schreef AlvaK het volgende:
Alles van Vanessa Mae?
quote:Done
Op donderdag 18 april 2002 12:30 schreef Marble het volgende:
Oeps. Kick to Muziek!
V.
'iets' minder pop met viool is bijvoorbeeld Velvet underground (electrische viool) en Sins of thy beloved.
Een chello is danwel geen viool maar ok...
quote:Heheh, die is ook wel leuk ja. Primus heeft 'm ook nog gecovered, zit een hele koele clip bij (zoek maar eens op Kazaa ofzo)
Op donderdag 18 april 2002 13:57 schreef ranja het volgende:
En natuurlijk Charlie Daniels - The devil went down to georgia
quote:Strings uit een synthesizer zijn dat, er worden nog maar zelden echte violen gebruikt bij een popsong
violen (of iets wat daarop lijkt)
quote:Helaas...
Op donderdag 18 april 2002 14:24 schreef Tijn het volgende:
Strings uit een synthesizer zijn dat, er worden nog maar zelden echte violen gebruikt bij een popsong
quote:Tsja... er is een enorm verschil tussen de ene stringsound en de ander. Soms hoor je het verschil met the real thing bijna niet, soms is het zo goedkoop als een Bart Smit pianootje...
Op donderdag 18 april 2002 14:25 schreef Zander het volgende:[..]
Helaas...
ik vind strings uit de synth meestal erg lelijk.
quote:Tenzij ze gewoon duidelijk als synthstrings klinken, ipv een poging tot het nabootsen van een echte strings-klank (en dan bedoel ik natuurlijk niet zo'n sounds als je wel eens hoort bij van die goedkope metal-bands), dan wil het nog wel eens wat hebben. Helaas is het overgrote deel zo'n net niet klank..
Op donderdag 18 april 2002 14:25 schreef Zander het volgende:
Helaas...ik vind strings uit de synth meestal erg lelijk.
quote:Ja idd, ik vind het ook wel wat hebben als je duidelijk laat horen dat er gebruik wordt gemaakt van een synth. Dan is het ten minste echte en instrument, ipv een nabootsing van iets anders.
Op donderdag 18 april 2002 14:27 schreef Vork het volgende:[..]
Tenzij ze gewoon duidelijk als synthstrings klinken, ipv een poging tot het nabootsen van een echte strings-klank (en dan bedoel ik natuurlijk niet zo'n sounds als je wel eens hoort bij van die goedkope metal-bands), dan wil het nog wel eens wat hebben. Helaas is het overgrote deel zo'n net niet klank..
quote:Da's waar, maar dat is eigenlijk ook een uniek en herkenbaar geluid en niet echt een imitatie. Mellotron-fluit is ook koel.
Op donderdag 18 april 2002 14:32 schreef MuadDib het volgende:
mellotron-strings roeleren!
quote:En het mellotron-koor!
Op donderdag 18 april 2002 14:33 schreef Zander het volgende:[..]
Da's waar, maar dat is eigenlijk ook een uniek en herkenbaar geluid en niet echt een imitatie. Mellotron-fluit is ook koel.
en on-topic: In Bittersweet Symphony van The Verve zit ook wel een lekkere string-sample.
quote:Wat een kutnummer is dat zeg!
Op donderdag 18 april 2002 14:36 schreef MuadDib het volgende:[..]
En het mellotron-koor!
en on-topic: In Bittersweet Symphony van The Verve zit ook wel een lekkere string-sample.
quote:Maar wel een leuke string-sample
Op donderdag 18 april 2002 14:37 schreef search64 het volgende:[..]
Wat een kutnummer is dat zeg!
...en zo kut is dat nummer nou ook weer niet...
quote:Volgens mij hadden ze die strings gesampled uit een oude Rolling Stones-plaat, daar is toen nog een of andere rechtzaak over geweest.
Op donderdag 18 april 2002 14:36 schreef MuadDib het volgende:
quote:Precies, vorm boven inhoud, de sound is belangrijker dan het liedje
Op donderdag 18 april 2002 14:38 schreef MuadDib het volgende:[..]
Maar wel een leuke string-sample
quote:
...en zo kut is dat nummer nou ook weer niet...
quote:Kun je nagaan hoe slecht the Verve is.
Op donderdag 18 april 2002 14:39 schreef Zander het volgende:[..]
Volgens mij hadden ze die strings gesampled uit een oude Rolling Stones-plaat, daar is toen nog een of andere rechtzaak over geweest.
quote:Word jij nou nooit moe van je eigen gezeur?
Op donderdag 18 april 2002 14:40 schreef search64 het volgende:
Kun je nagaan hoe slecht the Verve is.
quote:Meneer kan er niet tegen dat iemand anders niet zijn mening deelt, hoor. (en nee ik wordt nooit moe van mezelf)
Op donderdag 18 april 2002 14:43 schreef Zander het volgende:[..]
Word jij nou nooit moe van je eigen gezeur?
quote:Het is toch idioot om iemand's muzikale kwaliteit te beoordelen op de manier waarop hij aan een sample komt
Op donderdag 18 april 2002 14:45 schreef search64 het volgende:[..]
Meneer kan er niet tegen dat iemand anders niet zijn mening deelt, hoor. (en nee ik wordt nooit moe van mezelf)
quote:Ik vind het gewoon een kutnummer, waarop iemand zegt, ja maar de sample is cool, waarop iemand zegt, maar die is gejat, waarop ik zeg, ja ze zijn door en door slecht. Wat jij zegt is een drogredenering dus!
Op donderdag 18 april 2002 14:49 schreef Tijn het volgende:[..]
Het is toch idioot om iemand's muzikale kwaliteit te beoordelen op de manier waarop hij aan een sample komt
oeps, te laat
[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 18-04-2002 14:53]
P.
quote:Logische conclusie
Op donderdag 18 april 2002 14:51 schreef search64 het volgende:[..]
Ik vind het gewoon een kutnummer, waarop iemand zegt, ja maar de sample is cool, waarop iemand zegt, maar die is gejat, waarop ik zeg, ja ze zijn door en door slecht. Wat jij zegt is een drogredenering dus!
quote:Jij snapt echt niks he! Dat was een sarcastische opmerking, dokus. (laat me raden, nu ga je vragen wat sarcastich is!)
Op donderdag 18 april 2002 14:54 schreef Tijn het volgende:[..]
Logische conclusie
quote:Wat is sarcastisch?
Op donderdag 18 april 2002 14:56 schreef search64 het volgende:[..]
Jij snapt echt niks he! Dat was een sarcastische opmerking, dokus. (laat me raden, nu ga je vragen wat sarcastich is!)
quote:Welnee. Alleen: 1x is genoeg, en nu zit je al vijf reacties vol te zeiken met je geneuzel.
Op donderdag 18 april 2002 14:45 schreef search64 het volgende:
Meneer kan er niet tegen dat iemand anders niet zijn mening deelt, hoor.
quote:Dit is precies wat ik bedoel.
Op donderdag 18 april 2002 14:58 schreef Zander het volgende:[..]
Welnee. Alleen: 1x is genoeg, en nu zit je al vijf reacties vol te zeiken met je geneuzel.
quote:Is dat sarcastisch?
Op donderdag 18 april 2002 14:59 schreef search64 het volgende:[..]
Dit is precies wat ik bedoel.
Dust In The Wind van Kansas (met echte viool trouwens )
quote:"Magnum Opus" van Kansas is ook leuk. Echt zo'n bombastisch symfo-nummer, zit wel erg goed in elkaar.
Op donderdag 18 april 2002 15:05 schreef MuadDib het volgende:
Dust In The Wind van Kansas (met echte viool trouwens)
Maar die telt niet want we hadden het over muziek.
quote:Zit nu naar UK te luisteren, ook lekkere symfo met viool.
Op donderdag 18 april 2002 15:07 schreef Zander het volgende:[..]
"Magnum Opus" van Kansas is ook leuk. Echt zo'n bombastisch symfo-nummer, zit wel erg goed in elkaar.
quote:Inderdaad. Mijn favoriet: Mercury Rev - The Dark Is Rising.
Op donderdag 18 april 2002 15:07 schreef search64 het volgende:
Cotton Eye Joe - Rednex (of zoiets)Maar die telt niet want we hadden het over muziek.
Duidelijke nep-strijkers: Vanessa Paradis - Be my baby
Wat betreft iets wat daarop lijkt: cello-gedeelte uit "Heal the pain" van George Michael.
quote:Ik gok van ELO.
Op donderdag 18 april 2002 21:50 schreef andrew het volgende:
Het einde van: Ten Sharp - Mr. Blue Sky (dat is een cover, maar geen idee van wie eik
Wil je violen? Luister naar Mantovani!
Too Young to Die
Emergency on Planet Earth
Revolution 1993
Light Years
Morning Glory
Virtual Insanity
Cosmic Girl
Everyday
Spend a Lifetime
Canned Heat
Butterfly
King for A Day
Deeper Underground [jajajaja toch zeker wel 1 minuut in het begin!]
Little L
Corner of the Earth
Picture of my Life
Als je trouwens hele valse violen wil horen moet je eens naar
Millionaire - Blindfold
Millionaire - She's a Doll
Verder heeft Laurie Anderson een of andere "electrische viool" of iets dergelijks, die hoor je bijvoorbeeld aan het einde van O Superman
quote:En we gaan even door
Op donderdag 23 januari 2003 14:34 schreef Rivoche het volgende:
Juist ja stop maar want dit is gewoon het beste liedje allertijden!!
Vind ik wel een cool nummer, met een heus orkest...
Zit er vol mee.
Ik hou zowieso erg van popmuziek waarbij akoestische instrumenten worden gebruikt. Zo vind ik bijvoorbeeld ook dat soul-muziek uit de jaren '60 zo geweldig met al die koperblazers. Ik zag zo straks nog Nirvana Unplugged op VH1, ook schitterend...
quote:Goh, nog een die "Lamb" kent...
Op vrijdag 21 februari 2003 15:20 schreef Hooghoudt het volgende:
Echte muziek met violen und so weiter: Lamb (Zero en Bonfire, om maar wat te noemen).
Een paar nummers van Massive Attack... Kom alleen niet meer op de titels. Jeeeeez...
Morgul [Dark Metal] heeft ook fantastische nummers met echte violen. Eerst keihard gebeuk en na de climax een heerlijk stukje vrolijke viool in een of ander Frans kroegje...
Ik weet et, ze zijn niet erg bekend.. Tis metallica, maar dan gecoverd door 4 chello's, zonder zang, maar ERG mooi. Damn, als die lui Nothing else Matters spelen lopen de rillingen je over de rug... *ril*
Hooverphonic - Mad About you
quote:Daarom:
Op maandag 10 maart 2003 10:30 schreef RemCow het volgende:
Hoe kan ik deze ook vergetenHooverphonic - Mad About you
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 14:08 schreef Tom_Tom- het volgende:
Luister ook eens naar Hooverphonic (Mad About You bijvoorbeeld). Zit vol met van die violen enzo.
quote:Oops
Op maandag 10 maart 2003 13:32 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Daarom:
[..]
quote:The Beatles hebben natuurlijk nog veel meer nummers met klassiek orkest opgenomen. Het ene wat experimenteler (A Day In The Life, I Am The Walrus, Strawberry Fields Forever) dan het andere (She's leaving home bijvoorbeeld).
Op zaterdag 22 februari 2003 01:51 schreef jammin4life het volgende:
Ik vind zelf Eleanor Rigby van de Beatles een goed voorbeeld van een poplaat met een mooie vioolpartij erin verwerkt.
Zelf vind ik Cloudbusting van Kate Bush ook erg mooi.
quote:Hmmm, ik geloof dat daar weinig echte instrumenten aan te pas zijn gekomen hoor. Allemaal synthesizer-werk.
Op woensdag 19 maart 2003 13:57 schreef ArmaniMania het volgende:
OMD - Maid of Orleans
Maar wel een leuk nummer. Jeugdsentiment.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |