databaseje met nummers en planningstool en fileserver met nummers en jingles erop.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:36 schreef Sjowhan het volgende:
Heb even gegoogled (want ja, ik ben wel een luisteraar, maar veel van de technische dingen van de radio weet ik niet), is Dagelet Dalet inderdaad de uitzendsoftware wat ze gebruiken?
Of is't een pc met alle nummers (muziek) die ze willen/kunnen uitzenden?
Dalet is een computerprogramma waarin alle muziek staat opgeslagen en waarin het ook wordt afgespeeld, evenals bijna alle jingles e.d.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:36 schreef Sjowhan het volgende:
Heb even gegoogled (want ja, ik ben wel een luisteraar, maar veel van de technische dingen van de radio weet ik niet), is Dagelet Dalet inderdaad de uitzendsoftware wat ze gebruiken?
Of is't een pc met alle nummers (muziek) die ze willen/kunnen uitzenden?
Ook verkrijgbaar als OpenSource?quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:38 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Dalet is een computerprogramma waarin alle muziek staat opgeslagen en waarin het ook wordt afgespeeld, evenals bijna alle jingles e.d.
Zie het maar als een wel heel erg uit de kluiten gegroeide Windows Media Player.
Hmm, en die staat weer verbonden met machines die zorgen dat wat ze uitzenden in de ether geslingerd wordt en op internet te beluisteren is?quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:37 schreef Feivel1 het volgende:
[..]
Dalet is de play-out software. Zeg maar een soort Winamp, maar dan voor radiodoeleinden ;-)
Alle platen die 3FM heeft staan er in, als het goed is.
[ afbeelding ]
Staat verbonden met een aantal schuiven op het mengpaneel in de studio (meerdere kanalen), en wat er uit het mengpaneel komt gaat via de eindregie e.d. vervolgens de lucht in.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:42 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Hmm, en die staat weer verbonden met machines die zorgen dat wat ze uitzenden in de ether geslingerd wordt en op internet te beluisteren is?
Ik denk van wel. Het geluid uit de Dalet-PC gaat door het mengpaneel heen, welke weer staat aangesloten op de processing, en dan via allerlei omwegen komt het uiteindelijk de zender op ;-).quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:42 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Hmm, en die staat weer verbonden met machines die zorgen dat wat ze uitzenden in de ether geslingerd wordt en op internet te beluisteren is?
Kan dat wel zo dan? Ik neem aan dat je als zender/DJ te maken heeft met Bumra/Stemra die geld van je verlangen als je een nummer draait.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:41 schreef Feivel1 het volgende:
Ik had zaterdag bij de lokale ook zo'n ongelukje.
Halve studiocrash. Mijn MD met muziekjes was maarzo gewist, alle USB sticks werden niet meer gevonden op de computer, en daardoor is ook mn eigen stick overleden. Jammer!
Dus, ik heb mn familie gebeld, of ze me een noodstick konden geven, probleem binnen een half uur opgelost
wat niet weet wat niet deerdquote:Op maandag 3 augustus 2009 19:44 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Kan dat wel zo dan? Ik neem aan dat je als zender/DJ te maken heeft met Bumra/Stemra die geld van je verlangen als je een nummer draait.
Heb je weinig aan als deze crasht en niet meer opkomtquote:Op maandag 3 augustus 2009 19:43 schreef gerbenp het volgende:
Zo kan het ook Riccardo![]()
[ link | afbeelding ]
Moment, fout gelezen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:44 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Kan dat wel zo dan? Ik neem aan dat je als zender/DJ te maken heeft met Bumra/Stemra die geld van je verlangen als je een nummer draait.
Nouja, omdat je aangaf dat je MD gewist was, had ik zo van 'euh'? Bumra/Stemra is daarin behoorlijk streng, want je hoort wel verhalen dat als ze je bedrijf een bezoekje brengen, en dat er radio's staan te schallen, dat je een leuke "fee" mag betalen..quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:48 schreef Feivel1 het volgende:
[..]
Kennelijk wel. Ze geven vast ergens een playlist aan af. Hoe dat met licenties zit, heb ik allemaal geen verstand van.
Ik weet wel dat mijn omroep is aangesloten bij de OLON. Als je daar aan betaald, regelen zij de afdracht van de licenties en dergelijke.
Zo zit dat bij 3FM niet geregeld, maar zo als ik al zei, weet ik niet hoe zij dat hebben geregeld ;-) ('t gaat me niks aan ook..).
Yep, waarschijnlijk een schrijffout toen ik er nieuwe muziekjes bij op heb gezet ;-).quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:52 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Nouja, omdat je aangaf dat je MD gewist was, had ik zo van 'euh'?
Stomme vraag van mij dan.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:41 schreef Sirolf het volgende:
[..]
No way, het kost flink wat kruiwagens met geld!
je verschuilen en oogkleppen voorhouden is het domste wat je kan doen, je moet het proces kennen als techneutquote:Op maandag 3 augustus 2009 19:48 schreef Feivel1 het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben, ik ben slechts een techneut, met bestuurlijke kwesties houd ik me niet bezig. Gaat me helemaal niks aan..
Voor zover ik het 'weet' betaald bijv. Salto, onze frequentie host, een vast bedrag per maand. Daarmee is de spreekwoordelijk kous af. Dacht ik. Want als ze mij gaan luisteren en langskomen, hebben we een probleemquote:Op maandag 3 augustus 2009 19:54 schreef Feivel1 het volgende:
[..]
Yep, waarschijnlijk een schrijffout toen ik er nieuwe muziekjes bij op heb gezet ;-).
Ik heb geen idee hoe het met de Buma/Stemra en lokale omroepen zit. Ik zou het echt niet weten, en durf er ook niks over te zeggen, eigenlijk.
Bij ons zit het in elk geval wel snor ;-).
quote:@gerardekdom: @michielveenstra "hoofd techniek" ligt zeker met zijn penis op een strand of erger: heeft geen idee wat er aan de hand is!
quote:
de zaak ligt nog steeds plat ?quote:
zo'n sound, kan niet missen bijnaquote:Op maandag 3 augustus 2009 20:49 schreef Sirolf het volgende:
Woei, Lovestoned in de Justice-remix!
Heb ik het goed qua namen? Want ik kan nu niet spieken in de Dalet-info.![]()
ik zei toch niets?quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:42 schreef Brennel het volgende:
[..]!
Klets nou niet door dat intro heen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jij niet neequote:
Rhythms Del Mundo.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:04 schreef Noortje. het volgende:
Waarvan is deze versie van Clocks ook al weer?
Vooral The Dark of the Matinee van Franz Ferdinand die op het album staat is geweldig. In het Spaans, gitaartje erbij, helemaal sangia, rosé, tuin, strand.quote:
He, het is Justice, dus vetquote:
quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:22 schreef DJMarcel.nl het volgende:
Michiel in Boulevard en Shownieuws:
Soort correlatie voor lelijke nerd-er-ige lelijke DJ'squote:Op maandag 3 augustus 2009 21:22 schreef DJMarcel.nl het volgende:
Als Patty Brard al zegt dat je te ordinair voor woorden bent...quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:22 schreef DJMarcel.nl het volgende:
Er is nu ook een classics cd met oude hits in de Cuba mix uitgevoerd door de bands en artiesten van nu.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |