D I K K E S P O I L E R S ! ! ! Dus niet lezen als je de uitslag niet wil weten

.
Zo, dat was wel even een goedmakertje voor de matte performance show zeg. Heerlijk om al mijn favoriete dansen voorbij zien te komen. Ze pakten flink uit zeg, nog nooit zijn zoveel dansen in de repeat gegooid

. Snelle rundown en mijn mening over de uitslag.
Openingsnummer The Wiz (Tyce)
De eerste keer vond ik dit een rommeltje, maar nu vond ik het geweldig! De dans was erg goed omgevormd voor twintig dansers, dat gesleep met die lijst was minder. Wat ik vooral zo leuk vond was de sterrol voor de Top 4, en de veel duidelijker naar voren komende afzonderlijke stukjes, zoals een beetje chacha van Jonathan en Max, stukje ballet voor Melissa, Ade en Jason, potje poppen voor Phillip en Tony, salsa voor Janette en Jonathan. Erg goed gedaan

. Enjoyed it.
Jeanine & Phillip - hip hop (Tabitha & Napoleon)
De allereerste dans van seizoen 5 en een blijvertje. De leukste hip hop die ik me kan herinneren van alle seizoenen, en Phillip en Jeanine zijn zo schattig in deze dans.
Janette & Brandon - Argentine tango (even geen zin om de namen van de choreografen op te zoeken…)
Het blijft een fantastische dans, helaas was ‘ie deze keer belabberd in beeld gebracht. Godver, Janette had toch écht gewoon in de finale moeten staan, maar ja… En Brandon was een beetje mat. Misschien was zijn energie op? Kan me er wel iets voorstellen, maar toch…
Asuka & Vitolio – waltz (Louis van Amstel)
Mooie wals, meer niet. Had voor mij niet herhaald hoeven worden. Vind Asuka nog steeds een vrieskist.
Jeanine & Jason – contemporary (Travis Wall)
Beeldschoon. Traantje gelaten, prachtig

. Voor mij één van de top 5 dansen van dit seizoen.
Kayla & Max – samba (Louis van Amstel)
Yeah, fantastisch dat deze nog een keer langskwam

. Niet gedacht. Wel een stukje minder scherp, maar ik vind hem nog steeds erg leuk. Kayla was weer fantastisch voor een non-latindanser.
Calle ocho YYYYYYAAAAAAAAAAAAI LOVE LOVE LOVE LOVE THIS ROUTINE!!!!!!!!

Ik blijf dit het hoogtepunt van het seizoen vinden. Heerlijk broeierig en zo’n geniale choreografie. Cat zei overigens dat ‘ie gedanst werd door de Top 16, maar het was toch echt de Top 20 (tel maar na!).
Talia Fowler, winnares SYTYCD AustraliëPetje af. Superdanseres, en ach ja, een Sonya-choreografie, dus weer veel vallen en opstaan, maar deze keer in ieder geval geen man-vrouw gevecht.
Jason & Caitlin – Bollywood (Nakul)
Jason, kissing all the girls. Naughty

. Leuk om de dans nog een keer te zien, maar ik blijf erbij dat ik de Bollywood van Katee en Joshua beter vond.
Randi & Evan - The Butt Routine (Mia Michaels)
Dit was toch wel Evan’s hoogtepunt denk ik, als een puppy achter Randi bipsie aanhobbelen. Het blijft een grappige dans. Fijne muziek, prima interpretatie en leuke gimmicks. Toch opvallend dat Evan in de finale is gekomen zonder een dans die legendarisch zal worden.
Jeanine & Brandon - paso doble (Louis van Amstel)
Hattrick voor Louis van Amstel, drie dansen in de repeat. Wow

! Vond het gisteravond al niet om over naar huis te schrijven, en nu nog steeds niet. Maar ik gun Mary haar pleziertje hoor.
Kayla & Kupono – Addiction (Tyce)
Gotver

. Kon het weer niet laten, het blijft een enorm krachtige dans en Kupono is zo griezelig en tegelijkertijd zo aantrekkelijk. Klasse.
Rage Boys Crew: Dansende kids, dat is makkelijk scoren. Dat kleine menneke met zijn fietsenstalling is wel een durfal hoor, het was nog net geen dwergwerpen.
Janette & Brandon – disco (Doriana Sanchez (die heel ongelukkig groothoek in beeld werd gebracht waardoor ze enorm leek

).
Tofffffffff. Beste disco die ik ooit bij SYTYCD heb gezien. Janette

.
Melissa & Ade – Breast Cancer (Tyce)
Heel mooi. Chills. En toen weer even emo-tv door Tyce en zijn kankervrije vriendin, en een uitgebreid shot van de huilende breast cancer survivor Christina Applegate… nou, daar kan Malahide niet tegen hoor

.
OneWas dat alles? Ik verwachtte een uitbundige chorus line van de choreografen, met de beentjes de lucht in en meezingen. Yeaaaahhh. Maar nee, hoe lang duurde het? Hooguit dertig seconden. Moeite van de pakjes naaien niet waard joh. Ik vond overigens Mary lekker smeuig

en Tyce was duidelijk helemaal in zijn element.
De uitslag:Ik ben blij. Blij dat Evan niet gewonnen heeft, want hij was gewoon niet goed genoeg. Het blijft een schatje en hij heeft heus wel een leuke carrière voor de boeg. Kayla heeft had nét niet genoeg personality om bij de laatste twee te eindigen, maar ik vind haar toch een briljante, prachtige danseres (wel aan dat gewiebel werken meisje!). Brandon mocht gewoon niet winnen om de bekende redenen en Jeanine heeft gewoon op het allerlaatste moment laten zien dat ze een terechte winnaar is. Dus gefeli.
Het zit erop mensen. Het was gezellig

!
[ Bericht 98% gewijzigd door Malahide op 07-08-2009 12:15:05 ]