Natuurlijk is het genetisch gezien niet erg om alle zwakbegaafden en gehandicapten te steriliseren. Dat maakt het moreel gezien nog niet goed. Maar dat jij niet zo'n last hebt van moreel besef was wel duidelijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:35 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
De Nazi's steriliseerden ruim 400.000 Duitsers met genetische afwijkingen en euthanaseerde ruim 70.000 Duitsers die in instituten verbleven. Voor zover ik weet waren er weinig praktische implicaties, en het zou mij niet verbazen als Duitsland nog steeds de vruchten plukt van dit beleid.
Natuurlijk zou links er alles aan doen om een onderzoek dat dit aan zou tonen in de doofpot te stoppen, maar het is geen geheim dat Duitsland een stuk minder aan gezondheidszorg kwijt is dan omringende landen.
Zoals Pool zegt, roepen dat dit soort plannen vooral door links worden tegengehouden is complete waanzin. De conservatieven zijn nogal sterk van het sanctity of life principe, en liberalen zouden al helemaal gruwelen van zulke overheidsplannen. En de religieuzen krijg je al helemaal niet zover om dit uit te voeren.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:00 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Van die 70.000 debielen en andere geinstitutionaliseerden zal 65 jaar na dato niemand meer wakker liggen, met uitzondering van een linkse huilie natuurlijk.
En zou het niet de moeite waard zijn om na te gaan of eugenetica daadwerkelijk zoden aan de dijk zet? Ik denk dat links eerder bang is voor de resultaten. Wat er gebeurde was vreselijk natuurlijk, maar om dat als je enige argument op te voeren is nogal zwak.
Eh, nee, dat argument is juist ultiem sterk en moreel superieur. Het argument scheidt binnen deze discussie zelfs goed (ik) en kwaad (jij).quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:00 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Van die 70.000 debielen en andere geinstitutionaliseerden zal 65 jaar na dato niemand meer wakker liggen, met uitzondering van een linkse huilie natuurlijk.
En zou het niet de moeite waard zijn om na te gaan of eugenetica daadwerkelijk zoden aan de dijk zet? Ik denk dat links eerder bang is voor de resultaten. Wat er gebeurde was vreselijk natuurlijk, maar om dat als je enige argument op te voeren is nogal zwak.
Het zou niet de eerste keer zijn, en zeker niet de laatste dat links politieke tegenstanders uit de weg ruimt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:01 schreef ethiraseth het volgende:
Zou uitkijken, misschien worden je ideeen wel door links opgepakt en wordt iedereen zonder moreel besef geeuthaniseerd.
Is dat een LOI cursus? Hoe maak ik mezelf onsterfelijk belachelijk in 5 woorden?quote:
Ah, jij vindt het voor discussie vatbaar of het goed of kwaad is om duizenden gehandicapten af te slachten, zodat de ziektekosten 70 jaar later wat lager zijn? Prima hoor, ga je gang.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:20 schreef dddour het volgende:
[..]
Is dat een LOI cursus? Hoe maak ik mezelf onsterfelijk belachelijk in 5 woorden?
En de familieleden, en degenen die ze moesten ombrengen, en degenen die er het bevel toe hebben gegeven.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:00 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Ja joh, want fatsoenlijke rechtse mensen zouden geen enkel probleem hebben met het ombrengen van gehandicapten om even na te gaan of eugenetica "zoden aan de dijk zet".quote:En zou het niet de moeite waard zijn om na te gaan of eugenetica daadwerkelijk zoden aan de dijk zet? Ik denk dat links eerder bang is voor de resultaten. Wat er gebeurde was vreselijk natuurlijk, maar om dat als je enige argument op te voeren is nogal zwak.
Hé, daarentegen, degenen die vermoord zijn, klagen niet (meer)!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 09:53 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En de familieleden, en degenen die ze moesten ombrengen, en degenen die er het bevel toe hebben gegeven.
En dat zijn toch maar mooi 70,000 minder klachten!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 09:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hé, daarentegen, degenen die vermoord zijn, klagen niet (meer)!
Geloof me, als we op IQ gaan meten zal je de grens ook niet halen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:47 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Het zou niet de eerste keer zijn, en zeker niet de laatste dat links politieke tegenstanders uit de weg ruimt.
Links hecht een grote waarde aan het EQ, hetgeen meet of je een schaap bent of niet.
Ik kan wel 1000 andere redenen verzinnen waarom de duitse gezondheidszorg goedkoper is. Als het al goedkoper is.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:35 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
De Nazi's steriliseerden ruim 400.000 Duitsers met genetische afwijkingen en euthanaseerde ruim 70.000 Duitsers die in instituten verbleven. Voor zover ik weet waren er weinig praktische implicaties, en het zou mij niet verbazen als Duitsland nog steeds de vruchten plukt van dit beleid.
Natuurlijk zou links er alles aan doen om een onderzoek dat dit aan zou tonen in de doofpot te stoppen, maar het is geen geheim dat Duitsland een stuk minder aan gezondheidszorg kwijt is dan omringende landen.
Het "onderzoek" van Joseph Mengele is ook grotendeels verloren gegaan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:35 schreef SeventhWave het volgende:
Nouja, op zich is er soms wel wat zinnigs gekomen uit hetgeen de nazi's deden. Een van de meest gebruikte boeken op anatomisch gebied, Eduard Pernkopf's Topographische Anatomie des Menschen, is tot stand gekomen door het gebruik van lijken welke door de gestapo werden geleverd. Desondanks is het een uitstekend werk wat nog steeds niet overtroffen is. Toch is het boek uit de handel gehaald vanwege de nazi-linken. Vind dat toch een beetje moeilijke zaak.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:02 schreef waht het volgende:
[..]
Het "onderzoek" van Joseph Mengele is ook grotendeels verloren gegaan.
Hadden wij de resultaten van zijn martelpraktijken willen weten?
60.000 RM maal 70.000 personen is toch wel mooi 4,2 miljard RM. Nu nog even die RM omrekenen in euro's.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 10:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En dat zijn toch maar mooi 70,000 minder klachten!
[ afbeelding ]
Het is ook uw belastinggeld!
Ja, maar de gedachte daarachter is alleen maar sound indien de verwekkers van die 70K zwakzinnigen gesterilliseerd zijn, en is dat ook gebeurd?quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
60.000 RM maal 70.000 personen is toch wel mooi 4,2 miljard RM. Nu nog even die RM omrekenen in euro's.
En vergeet niet: dankzij de EU profiteren wij ook mee van de baten, terwijl we niet voor de kosten hoefden te betalen.
Dat kan zomaar een mogelijk zijn idd.quote:Op zondag 16 augustus 2009 01:10 schreef Kees22 het volgende:
Ah, natuurlijk. En juist degenen die ongeschikt en onnozel waren, plantten zich na de oorlog in versterkte mate voort, veroorzaakten zo de babyboom, de daarna de grote overmacht van linksigheid in de samenleving creëerde, die nu ons eens zo trotse en sterke volk naar de ondergang drijft.
Dus eigenlijk wordt onze ondergang veroorzaakt door de keuringen voor de Wehrmacht. Klote keuringsartsen ook!
In een ander topic kreeg links al de schuld van de rechtse onderbuikgevoelens (niet mijn uitdrukking!), dus linksom of rechtsom: links zal er aan moeten geloven.quote:Op zondag 16 augustus 2009 01:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat kan zomaar een mogelijk zijn idd.
Ik vraag me alleen af in hoeverre SeventhWave de neiging tot wat hij ziet als linksigheid ook als een gendefect ziet.
Want dan kun je lachen idd. Dan moeten er wrs heel wat mensen gedwongen gesterilliseerd worden.
Sws moet links er altijd aan geloven; daarom kun je het ook beter anti-links, en niet zozeer rechts noemen, want vaak verenigen zij ook nog wel wat klassiek linkse standpunten in zich.quote:Op zondag 16 augustus 2009 01:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
In een ander topic kreeg links al de schuld van de rechtse onderbuikgevoelens (niet mijn uitdrukking!), dus linksom of rechtsom: links zal er aan moeten geloven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |