Een warme douche!quote:Op zondag 2 augustus 2009 02:34 schreef Great_Expectations het volgende:
1. Warme melk met honing
2. Rukken
3. Seks met één of meer andere mensen
4. Thee (zonder theïne) drinken
5. Schaapjes tellen
6. Mediteren
7. Lezen
8. Fok!en
Nog meer suggesties?
staatscourant lezen ?quote:Op zondag 2 augustus 2009 02:34 schreef Great_Expectations het volgende:
1. Warme melk met honing
2. Rukken
3. Seks met één of meer andere mensen
4. Thee (zonder theïne) drinken
5. Schaapjes tellen
6. Mediteren
7. Lezen
8. Fok!en
Nog meer suggesties?
Ik neem 's morgens juist een douche om wakker te worden.quote:Op zondag 2 augustus 2009 02:36 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Een warme douche!
Dat helpt het beste. Een beker warme melk of thee is juist heel slecht
heerlijk gefermenteerd appelsapquote:Op zondag 2 augustus 2009 02:35 schreef Great_Expectations het volgende:
Oeh, drank, dat is een goede.
*glas calvados inschenk*
Je bent wel heel erg aan het generaliseren hoorquote:Op zondag 2 augustus 2009 02:37 schreef wonderer het volgende:
Ik zing altijd "slaap kindje slaap" in mijn hoofd.
En bartje, misschien is het "normaal" maar het is ook stom. Je eigen verwachtingen en dromen projecteren is HET recept voor verknipte kids. Ik wou dat meer mensen dat doorhadden. Kinderen neem je niet voor jezelf, die neem je voor de kinderen. Daar hoor je geen dingen als "later moet je dit en dit worden om mij gelukkig te maken en daar heb ik recht op want ik heb je op deze wereld gezet".
Natuurlijk hoop je het beste voor je kinderen. Maar sinds wanneer zijn kleinkinderen "het beste voor je kinderen"? Dat is gewoon leuk voor jezelf. Lekke de toffe oma spelen. Kleine kinderen om je heen zonder dat je ze zelf hoeft te barenquote:Op zondag 2 augustus 2009 02:55 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Je bent wel heel erg aan het generaliseren hoor
Iedere ouder heeft altijd wensen en dromen voor zijn of haar kinderen. Je hoopt altijd dat ze erg succesvol zijn, makkelijk kunnen leren, een leuke relatie krijgen en daarbij ook kleinkinderen voor je maken. En dat deze wensen sterker worden wanneer je kinderen in de puberteit komen is ook niet mee dan normaal volgens mij. Natuurlijk is de manier waarop je daarmee omgaat nadat deze wens niet of niet gemakkelijk te realiseren is, is wel bepalend natuurlijk.
Tenzij oma zelf de draagmoeder wordquote:Op zondag 2 augustus 2009 02:57 schreef wonderer het volgende:
[..]
Natuurlijk hoop je het beste voor je kinderen. Maar sinds wanneer zijn kleinkinderen "het beste voor je kinderen"? Dat is gewoon leuk voor jezelf. Lekke de toffe oma spelen. Kleine kinderen om je heen zonder dat je ze zelf hoeft te baren
Dus als jouw kind z'n leven vergooit omdat hij z'n lessen mist en liever bij het winkelcentrum hangt, maar donders gelukkig is, ben jij blij?quote:Op zondag 2 augustus 2009 03:00 schreef Eustace. het volgende:
Bovenop alles wat jij zegt heb ik nog het liefst dat mijn kind gelukkig is.
Er is een verschil tussen dat je wil dat je kinderen hun eigen talenten benutten, dus dat je ze stimuleert om dat te doen waar ze goed in zijn of wat ze leuk vinden, of dat je als ouder jouw ambities op hen projecteert.quote:Op zondag 2 augustus 2009 03:01 schreef Bartjebart het volgende:
Sterker nog. Ik vermoed dat wanneer je geen 'wensen/verwachtingen' voor je kinderen hebt, je je kinderen misschien nog wel verknipter maakt dan uiteindelijk andersom. Je moet je kinderen namelijk wel uitdagen alles 'eruit' te halen. Doe je dat niet dan worden ze lui en hoeven ze niks. Vooral kinderen hebben wat dat betreft weinig intrinsieke motivatie.
(afhankelijk van de situatie natuurlijk)
Doe niet alsof je niet begrijpt wat ik bedoel.quote:Op zondag 2 augustus 2009 03:02 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dus als jouw kind z'n leven vergooit omdat hij z'n lessen mist en liever bij het winkelcentrum hangt, maar donders gelukkig is, ben jij blij?
Ow dat is absoluut zo hoor. Alles valt en staat met de wijze waarop je met situaties omgaat. Maar zoals Wonderer het stelt is het zo dat ouders vaak/veel projecteren.quote:Op zondag 2 augustus 2009 03:03 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen dat je wil dat je kinderen hun eigen talenten benutten, dus dat je ze stimuleert om dat te doen waar ze goed in zijn of wat ze leuk vinden, of dat je als ouder jouw ambities op hen projecteert..
Dit is mijn interpretatie van jouw post.quote:Op zondag 2 augustus 2009 03:05 schreef Eustace. het volgende:
[..]
Doe niet alsof je niet begrijpt wat ik bedoel.
Het liedje van TMM?quote:Op zondag 2 augustus 2009 03:07 schreef Great_Expectations het volgende:
Kunnen we het trouwens niet over iets saaiers hebben, dit is niet slaapverwekkend genoeg.
Duh...quote:
Oh.quote:Op zondag 2 augustus 2009 03:10 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Duh...
ik bood je een saaier onderwerp...
'Bovenop alles wat jij zegt', en dan begin jij opeens over hangjongeren in een winkelcentrum? Erg vrije interpretatie, laten we het daar maar op houden. ;-)quote:Op zondag 2 augustus 2009 03:07 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dit is mijn interpretatie van jouw post.
daarom ben ik zo verdrietig, juist door dat opvoed gedeelte.quote:
Geef mij nummer 3 maarquote:Op zondag 2 augustus 2009 03:17 schreef Great_Expectations het volgende:
Als alternatief voor schaapjes tellen:
1:
[ afbeelding ]
2:
[ afbeelding ]
3:
[ afbeelding ]
Nee het is een gedachte die ik op zich al langer had. Een wat extremere om mijn punt aan te geven. Het had ook het voorbeeld kunnen zijn van een 12 jarige die kiest voor VMBO gemengd theoretisch ipv havo/vwo omdat dat korter is/ gemakkelijker is. Ik heb niks tegen VMBO GT, maar vind het wel zonde dat kinderen niet uit zich zelf halen wat er in zit.quote:Op zondag 2 augustus 2009 03:13 schreef Eustace. het volgende:
[..]
'Bovenop alles wat jij zegt', en dan begin jij opeens over hangjongeren in een winkelcentrum? Erg vrije interpretatie, laten we het daar maar op houden. ;-)
Wat is dit nou weer voor een dramatische reactiequote:Op zondag 2 augustus 2009 03:18 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
daarom ben ik zo verdrietig, juist door dat opvoed gedeelte.
Verstandelijk weet ik dat het niet zo is, maar als ik vanavond voor de zoveelste keer geconfronteerd wordt met een jongen die ik destijds bij de welpen heb gehad die homo is geworden dan valt het soms verkeerd.
Ik zou het echt heel erg vinden als ik daar een rol in heb gespeeld, als iemand door mij homoseksueel geworden zou zijn.
En JA verstandelijk weet ik dat dat zo niet kan, maar emotioneel ligt dat echt anders
ik heb een ongelukje gehad en zit u hier met iets van 25 hechtingen in mijn hoofd en een compleet opgezwollen en zwart en blauw en rood gezicht. Saai genoeg ?quote:Op zondag 2 augustus 2009 03:07 schreef Great_Expectations het volgende:
Kunnen we het trouwens niet over iets saaiers hebben, dit is niet slaapverwekkend genoeg.
En toen heb je maar even een broeder gepakt? Om de pijn te verzachten?quote:Op zondag 2 augustus 2009 03:21 schreef Nuno_G het volgende:
[..]
ik heb een ongelukje gehad en zit u hier met iets van 25 hechtingen in mijn hoofd en een compleet opgezwollen en zwart en blauw en rood gezicht. Saai genoeg ?
Dat is doodzonde inderdaad, maar pushen werkt denk ik niet. Maar iemand met zon instelling is misschien op dat niveau wel beter af.quote:Op zondag 2 augustus 2009 03:19 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nee het is een gedachte die ik op zich al langer had. Een wat extremere om mijn punt aan te geven. Het had ook het voorbeeld kunnen zijn van een 12 jarige die kiest voor VMBO gemengd theoretisch ipv havo/vwo omdat dat korter is/ gemakkelijker is. Ik heb niks tegen VMBO GT, maar vind het wel zonde dat kinderen niet uit zich zelf halen wat er in zit.
Naja lange discussie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |