Kijk nou gewoon, Desunoto. Oasis maakte de "alternatieve" muziek beschikbaar voor het grote publiek, zo'n beetje als de Sex Pistols met de punk deden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:20 schreef Desunoto het volgende:
Oasis en alternatief, tong?
Ja, oke. Maar vandaag de dag is er niks alternatiefs meer aan dus.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:31 schreef cafca het volgende:
[..]
Kijk nou gewoon, Desunoto. Oasis maakte de "alternatieve" muziek beschikbaar voor het grote publiek, zo'n beetje als de Sex Pistols met de punk deden.
Alles beter waar ze tegen vochten in de hitparadequote:
Mooie vergelijkingh ik weet wel wie ik cooler vondquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:35 schreef cafca het volgende:
Noel Gallagher lijkt een beetje op Jean Jacques Burnel, tegenwoordig.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mooie vergelijkingh ik weet wel wie ik cooler vond
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:44 schreef tong80 het volgende:
Iermand die een numkmer kent van de Arctic Monkeys
Dat weiger ik helemaal niet te erkennen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 04:28 schreef TC03 het volgende:
Het is niet zo dat je AM moet kennen of goed moet vinden, maar weigeren te erkennen dat er anno 2009 ook goede muziek wordt gemaakt die in de toekomst misschien net zo legendarisch kan worden als muziek van 20/30 jaar geleden is gewoon erg kortzichtig.
Wat is een underground hit dan volgens jou? Ik snap je punt niet helemaal.quote:Op zondag 2 augustus 2009 05:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat weiger ik helemaal niet te erkennen.
Maar de Arctic Monkeys is de Britpop band van dit moment.
Als je dat vergelijkt met The Smiths of Oasis is het toch vreemd dat ze geen echte underground hits hebben ?
Of mis ik iets en loop ik idd achter ?
Nieuw album in aantocht he (als je de lek nog niet gevonden hebtquote:Op zondag 2 augustus 2009 13:02 schreef ranja het volgende:
Wordt het nog een keer herhaald? Gister niet gezien.
Arctic Monkeys verbaast mij ook. Was even een hype met 'you look good on the dancefloor' maar daarna heb ik er niks meer van gehoord en nu zijn ze ineens afsluiter op Lowlands![]()
Idd, FF zat er alleen maar zo uitgebreid omdat ze met de frontman konden praten natuurlijk...quote:Op zondag 2 augustus 2009 10:44 schreef BoerBert het volgende:
Jammer dat Arctic Monkeys er zo kort in zat vergeleken met bijv. Franz Ferdinand.
Als het over britpop of algemeen britse indie gaat wel hoorquote:Op zondag 2 augustus 2009 13:29 schreef Numbie het volgende:
Alsof dat blad zo invloedrijk is (geweest)...
Bij de Smiths bijvoorbeeld Hand in Glove of Panic. Nummers die de hitparade hier niet haalden maar wel de tand des tijds voor de underground liefhebbers doorstaan. Ik heb ook de albums van The Arctic Monkeys. Maar kan me geen nummer herinneren dat we over 20 jaar nog kennen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat is een underground hit dan volgens jou? Ik snap je punt niet helemaal.
Dat blad maakte je groot of brak je af.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:29 schreef Numbie het volgende:
[..]
Idd, FF zat er alleen maar zo uitgebreid omdat ze met de frontman konden praten natuurlijk...
Bovendien vond ik het een betje raar dat ze niet met 1, maar met 3 journalisten van de NME praatten. Alsof dat blad zo invloedrijk is (geweest)...
Die zijn er 100% zeker wel hoor.quote:Op zondag 2 augustus 2009 16:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Bij de Smiths bijvoorbeeld Hand in Glove of Panic. Nummers die de hitparade hier niet haalden maar wel de tand des tijds voor de underground liefhebbers doorstaan. Ik heb ook de albums van The Arctic Monkeys. Maar kan me geen nummer herinneren dat we over 20 jaar nog kennen.
Dan ligt het aan mij. Leuke band. Maar de nummers beklijven niet bij me.quote:
Het is een serie van de BBC uit 2006, als ik het mij goed herinner, en al redelijk vaak uitgezonden. Toen stonden Arctic Monkeys pas aan de begin van hun vogelvlucht.quote:Op zondag 2 augustus 2009 10:44 schreef BoerBert het volgende:
Jammer dat Arctic Monkeys er zo kort in zat vergeleken met bijv. Franz Ferdinand.
Het zal dat laatste zijn. Zelfs B-kanten en album-tracks worden woord voor woord meegezongen door elk publiek. Ik dacht dat jij toentertijd nog zo genoten had van hun optreden als Glastonbury-hoofdactquote:Op zondag 2 augustus 2009 05:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat weiger ik helemaal niet te erkennen.
Maar de Arctic Monkeys is de Britpop band van dit moment.
Als je dat vergelijkt met The Smiths of Oasis is het toch vreemd dat ze geen echte underground hits hebben ?
Of mis ik iets en loop ik idd achter ?
Dat jij de band nooit een kans hebt gegeven, en ze niet hebt willen volgen, betekend niet dat ze iets 'ineens' zijn. Die door jou genoemde 'hype' duurt nu al ruim 4 jaarquote:Op zondag 2 augustus 2009 13:02 schreef ranja het volgende:
Wordt het nog een keer herhaald? Gister niet gezien.
Arctic Monkeys verbaast mij ook. Was even een hype met 'you look good on the dancefloor' maar daarna heb ik er niks meer van gehoord en nu zijn ze ineens afsluiter op Lowlands![]()
Dat staat me idd nogal tegen van dat blad; ja ze hebben behoorlijk wat dingen ontdekt, maar als je dat elke week doet dan is de lol er gauw vanaf...quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:50 schreef ranja het volgende:
[..]
NME is wel de grote hypemaker die zo'n beetje elke week een nieuwe Beatles heeft ontdekt
Na een half jaar kraken ze dan ook de door hun eerst gehypte bands af.quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:37 schreef Numbie het volgende:
[..]
Dat staat me idd nogal tegen van dat blad; ja ze hebben behoorlijk wat dingen ontdekt, maar als je dat elke week doet dan is de lol er gauw vanaf...
Dat kun je wel denken maar nooit zeker wetenquote:
quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:24 schreef ranja het volgende:
[..]
.....................Inspiral Carpets ............
Ja, weet ik ook wel, vind het alleen wel jammerquote:Op zondag 2 augustus 2009 17:25 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Het is een serie van de BBC uit 2006, als ik het mij goed herinner, en al redelijk vaak uitgezonden. Toen stonden Arctic Monkeys pas aan de begin van hun vogelvlucht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |