De CIA staat bekend om zijn falende acties en te late voormeldingen van terreuraanslagen.quote:Iran arresteert Amerikaanse toeristen
Internationaal - door Redactie op 01-08-2009 @ 18:48
Iran bevestigde vandaag de arrestatie van drie Amerikaanse toeristen. Dat meldde de Arabischtalige Iraanse staatszender al-Alam.
Het drietal was volgens Koerdische bronnen per ongeluk vanuit Noord-Irak de grens met Iran overgestoken waarna ze werden gearresteerd. De grens in deze regio is niet goed aangegeven.
Het zou gaan om een man en twee vrouwen. Ze wandelden in de buurt van Halabja toen ze per ongeluk de grens moeten zijn overgestoken. Het bergachtige gebied is populair bij wandelaars. De drie Amerikanen hadden geen tolk of gids bij zich.
Waarom zouden het meteen CIA agenten moeten zijn die het Iraanse regime omver willen gooien of willen bespioneren/hinderen dan? En ik vind de referentie aan 9/11 en CIA ook een beetje vreemd.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:40 schreef kitao het volgende:
[..]
De CIA staat bekend om zijn falende acties en te late voormeldingen van terreuraanslagen.
(Zie Iran-ambassade onder Carter en 9/11.)
Moeten wij nu echt geloven dat die "wandelaars" een afslag hebben gemist ?
Iran arresteert Amerikaanse toeristen
9/11 is toch best aardig gelukt zou je zo zeggen?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:40 schreef kitao het volgende:
[..]
De CIA staat bekend om zijn falende acties
quote:
Het nieuws dat drie Amerikanen zijn gearresteerd klopt wel.quote:
Ze hebben niet geluisterd en zijn per ongeluk in Iran belandt.quote:Volgens een veiligheidsfunctionaris in Iraaks Koerdistan heeft de politie de Amerikanen gewaarschuwd niet de bergen in te gaan, omdat Iran zo dichtbij was.
Volgens mij waren ze op vakantie in Irak.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:31 schreef Frutsel het volgende:
Als Amerikaan op 'vakantie' gaan in Iran... als je snugger bent dan zet je dat ff uit je hoofd voor je er aan begintZeke vanwege de gespannen verhoudingen tussen die landen. Net als bij Noord Korea en de VS.
Titel aangepast om het topic nog een kans te geven, de mening van de TS kunnen we met mate bespreken en anders moet hij toch maar naar BNW.
Ze zijn niet naar Iran gegaan maar naar Iraaks Koerdistan en hebben niet naar het advies van de Koerdische politie geluisterd en zijn toen verdwaald geraakt en in Iran aanbeland.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:31 schreef Frutsel het volgende:
Als Amerikaan op 'vakantie' gaan in Iran... als je snugger bent dan zet je dat ff uit je hoofd voor je er aan begintZeke vanwege de gespannen verhoudingen tussen die landen. Net als bij Noord Korea en de VS.
Titel aangepast om het topic nog een kans te geven, de mening van de TS kunnen we met mate bespreken en anders moet hij toch maar naar BNW.
Ja daarom! Dat zeg ik.. je gaat niet uit jezelf naar Iran.. dus of ze zijn verdwaald of het zijn CIA agentenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:47 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Volgens mij waren ze op vakantie in Irak.
Waarom dat nou weer?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:31 schreef Frutsel het volgende:
Laatst een programma gezien op Discovery of iets dergelijks dat tijdens de gijzeling van de VS - ambassade in Teheran een aantal westerlingen zijn ondergedoken. Deze zijn toen bevrijd door een zgn. filmploeg die in werkelijkheid uit CIA-agenten bestond. Die was dus wel gelukt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:31 schreef Frutsel het volgende:
Sure...quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja daarom! Dat zeg ik.. je gaat niet uit jezelf naar Iran..
Dus nu is bij jou zowat elke toerist in die regionen automatisch een agent van een inlichtingendienst? Want dat suggereer je wel in je OP.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:50 schreef kitao het volgende:
[..]
Laatst een programma gezien op Discovery of iets dergelijks dat tijdens de gijzeling van de VS - ambassade in Teheran een aantal westerlingen zijn ondergedoken. Deze zijn toen bevrijd door een zgn. filmploeg die in werkelijkheid uit CIA-agenten bestond. Die was dus wel gelukt.
De mislukte bevrijdingsactie , mede opgezet door de CIA , ook in Teheran, is zoals bekend een fiasco gebleken.
Het onderzoek naar de functionaliteit van de inlichtingendiensten na 9/11 is uitgebreid behandeld in het VS-congres meen ik.
Dan moet je in het vervolg beter opletten als je een docu volgt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:50 schreef kitao het volgende:
[..]
Laatst een programma gezien op Discovery of iets dergelijks dat tijdens de gijzeling van de VS - ambassade in Teheran een aantal westerlingen zijn ondergedoken. Deze zijn toen bevrijd door een zgn. filmploeg die in werkelijkheid uit CIA-agenten bestond. Die was dus wel gelukt.
De mislukte bevrijdingsactie , mede opgezet door de CIA , ook in Teheran, is zoals bekend een fiasco gebleken.
Het onderzoek naar de functionaliteit van de inlichtingendiensten na 9/11 is uitgebreid behandeld in het VS-congres meen ik.
Als dat zo zou zijn, dan had ik er geen ? achtergezet. Ook niet in de veranderde titel.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dus nu is bij jou zowat elke toerist in die regionen automatisch een agent van een inlichtingendienst? Want dat suggereer je wel in je OP.
Ik zie in de eerste zin:quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:03 schreef kitao het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, dan had ik er geen ? achtergezet. Ook niet in de veranderde titel.
Ik geloof niet dat de CIA en FBI er met lofuitingen zijn afgekomen na het onderzoek van 9/11.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik zie in de eerste zin:
"De CIA staat bekend om zijn falende acties en te late voormeldingen van terreuraanslagen."
Ik zie geen vraagteken of er sprake is van de CIA, je zegt al meteen "De CIA staat bekend om.....".
Dat snap ik ook wel, maar je begon zonder aanleiding over de CIA als inmenging, terwijl het nieuwsbericht slechts toeristen aangaf. Thats all.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:10 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de CIA en FBI er met lofuitingen zijn afgekomen na het onderzoek van 9/11.
het onderzoek is net als de warren commision, een wasse neus.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:10 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de CIA en FBI er met lofuitingen zijn afgekomen na het onderzoek van 9/11.
Bedankt , ik had al wat docu's gezien en een boek gelezen over een cia-agent in Afganistan , die zelf niet zo positief was over de resultaten en zijn ontslag heeft ingediend.quote:Op zondag 2 augustus 2009 00:21 schreef The.Apple het volgende:
[..]
het onderzoek is net als de warren commision, een wasse neus.
CIA heeft niet gefaalt mbt 911, word nergens beweerd dat het wel zo zou zijn,Anders lees het raport er maar op na. wel dat ze informatie uitwisseling wat beter hadden kunnen delen met o.a. de FBI
Toeristen is een beetje ongeloofwaardig in die regio,
zoals iemand anders schreef op de fronpage:
net zoiets als nederlandse backpackers in kenia aan de grens met somalie.....
CIA zou dit idd niet zo aanpakken lijkt me, koerden lopen zo noord irak/iran in en uit. Lijkt me toch een beter optie.
DoD daarin tegen die ik dit nog wel doen (al was het maar om de reactie te testen van iran)
en ALLE toeristen vanuit de VS naar Iran worden door de CIA gedebriefd voor mogelijke informatie.
En ja de amerikanen missen wel meer "toeristen" in Iran.
O.a deze :
http://www.cnn.com/2007/US/04/02/iran.missing/index.html
http://abcnews.go.com/US/story?id=3001180
Sinds april 2007
Jawbreaker.... heet dat boek denk ik,quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:23 schreef kitao het volgende:
[..]
Bedankt , ik had al wat docu's gezien en een boek gelezen over een cia-agent in Afganistan , die zelf niet zo positief was over de resultaten en zijn ontslag heeft ingediend.
Boek uitgeleend , nooit meer teruggezien.
Ik zoek het op.
Ik meen/weet bijna zeker dat hij het is : Scheuer.quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:25 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Jawbreaker.... heet dat boek denk ik,
Micheal Scheuer heeft meerde boeken geschreven, Ook nog toen hij bij de CIA werkte.quote:Op zondag 2 augustus 2009 01:31 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik meen/weet bijna zeker dat hij het is : Scheuer.
http://www.cbsnews.com/st(...)tes/main655407.shtml
FYIquote:Op zondag 2 augustus 2009 02:12 schreef kitao het volgende:
Yep,
Jawbreaker - Gary Berntsen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Berntsen
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |