Omdat deze persoon me op alle mogelijke manieren dwars heeft gezeten en ik dit dus zo lang mogelijk wil rekken.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:32 schreef Lienekien het volgende:
Wat een rare vraag. Waarom stort je het niet gewoon direct terug?
OP aangepast, persoon gaat er uit volgende maand.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:32 schreef Bill_E het volgende:
gewoon verrekenen met de volgende maand.
Ik had jou eerst een paar klappen gegeven, en daarna me geld terug gepakt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:33 schreef NYC. het volgende:
[..]
Omdat deze persoon me op alle mogelijke manieren dwars heeft gezeten en ik dit dus zo lang mogelijk wil rekken.
En dat geeft jouw recht op geld, wat dus zoals je zelf zegt niet echt rechtmatig van jouw is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:33 schreef NYC. het volgende:
[..]
Omdat deze persoon me op alle mogelijke manieren dwars heeft gezeten en ik dit dus zo lang mogelijk wil rekken.
Get over it. Hij is over een maand pleite. Maar dat stort je toch samen met de borg als je weet dat zijn kamer in ongeschonden staat is geretourneerd.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:33 schreef NYC. het volgende:
[..]
Hij heeft spullen mee uit huis genomen die niet van hem zijn bij het verhuizen dus ik hou graag wat geld achter de hand voor het verrekenen hiervan. Dus ik wil het eigenlijk rekken tot de datum dat die persoon hier officieel weggaat, dan krijgt hij het bedrag minus boetes e.d. wel terug.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:36 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
En dat geeft jouw recht op geld, wat dus zoals je zelf zegt niet echt rechtmatig van jouw is.
TS vraagt toch juist of het rechtmatig is of niet? Het is een onverschuldigde betaling: mag je die houden? Zo nee, hoe snel moet het terug.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:36 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
En dat geeft jouw recht op geld, wat dus zoals je zelf zegt niet echt rechtmatig van jouw is.
Daar is de borg voor en niet dit geld.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:38 schreef NYC. het volgende:
Hij heeft spullen mee uit huis genomen die niet van hem zijn bij het verhuizen dus ik hou graag wat geld achter de hand voor het verrekenen hiervan
WGR FAQquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:38 schreef papernote het volgende:
[..]
TS vraagt toch juist of het rechtmatig is of niet? Het is een onverschuldigde betaling: mag je die houden? Zo nee, hoe snel moet het terug.
Als hij nu al weet dat de schuld die de huurder heeft op basis van diefstal en vernielingen aan het gehuurde, mag hij dit verrekenen met dit bedrag (omdat dat dan dus geen onverschuldigde, maar gedeeltelijk onverschuldigde betaling is)quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Daar is de borg voor en niet dit geld.
Je mag het terugbetalen helemaal niet "rekken". Gewoon direct terugbetalen dus.
Dus, nee. Het woord zegt het al.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:38 schreef papernote het volgende:
Het is een onverschuldigde betaling: mag je die houden?
Zo snel je redelijkerwijs kunt weten dat het een onverschuldigde betaling is.quote:Zo nee, hoe snel moet het terug.
Nee, het teveel dat de huurder heeft betaald is gewoon een onverschuldigde betaling. Je mag dit geld niet naar eigen goeddunken verrekenen met welke zaken dan ook.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:07 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Als hij nu al weet dat de schuld die de huurder heeft op basis van diefstal en vernielingen aan het gehuurde, mag hij dit verrekenen met dit bedrag (omdat dat dan dus geen onverschuldigde, maar gedeeltelijk onverschuldigde betaling is)
Euhm, nee.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:07 schreef DABAMaster het volgende:
Als hij nu al weet dat de schuld die de huurder heeft op basis van diefstal en vernielingen aan het gehuurde, mag hij dit verrekenen met dit bedrag (omdat dat dan dus geen onverschuldigde, maar gedeeltelijk onverschuldigde betaling is)
Tot zolang kan je dat in ieder geval rekken (als hij/zij het niet terugvordert)quote:Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van ontvanger als onverschuldigd betaald terug te vorderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |