Wat een enge, kille wereld zouden we in leven als jij het voor het zeggen had.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is de consequentie die we moeten nemen. Het is niet eerlijk dat ik moet opdraaien voor de kosten die anderen maken en die ze zelf niet kunnen betalen.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:32 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Wat een enge, kille wereld zouden we in leven als jij het voor het zeggen had.
Slechts van een klein deel van de bevolking, dit in tegenstelling van het huidige beleid, waar de overheid zich indirect bezighoud met de voortplanting van iedereen en zich het recht voorbehoudt om kinderen uit huis te plaatsen en mensen levenslang op te sluiten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 04:47 schreef reem het volgende:
Beleid gebaseerd op Eugenetica is dus erg 'links' dan, omdat de overheid zich met het meest persoonlijke recht bezighoudt: het recht op leven en voortplanting.
En andersom ook niet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is de consequentie die we moeten nemen. Het is niet eerlijk dat ik moet opdraaien voor de kosten die anderen maken en die ze zelf niet kunnen betalen.
Omdat het nogal een schrale bedoening wordt als iedereen uitsluitend en alleen zijn eigen straatje schoonveegt en niet bereid is om eens een ander te helpen. Zoals een van mijn broertjes wel eens zegt: "We hebben onszelf niet gemaakt." Waarom zou je weigeren een chronisch zieke te helpen? Krijg jij nooit hulp uit verwachte of onverwachte hoek?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat is er precies eng en kil aan?
In de ogen van zulk soort mensen is het euthaniseren van de zwakkeren gelijk aan hulp bieden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Omdat het nogal een schrale bedoening wordt als iedereen uitsluitend en alleen zijn eigen straatje schoonveegt en niet bereid is om eens een ander te helpen. Zoals een van mijn broertjes wel eens zegt: "We hebben onszelf niet gemaakt." Waarom zou je weigeren een chronisch zieke te helpen? Krijg jij nooit hulp uit verwachte of onverwachte hoek?
Mensen willen nu eenmaal niet bekend staan als zwak.quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
In de ogen van zulk soort mensen is het euthaniseren van de zwakkeren gelijk aan hulp bieden.![]()
Sowieso hebben die mensen nogal last van de "Fuck you, i got mine. [ afbeelding ]"-houding die je wel vaker ziet bij mensen die nu toevallig niet ziek zijn en een goede baan hebben.
Inderdaad, je hebt makkelijk praten als je een dikke baan hebt omdat je toevallig met een goed stel hersens geboren bent, en verder gezond bent. Maar als je opeens ziek word en een dure operatie nodig hebt, ben je maar wat blij dat je dat niet zelf hoeft te betalen zoals in landen als Amerika. Verder worden dingen als autowegen ook onbetaalbaar als alleen automobilisten het geld zouden moeten ophoesten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Omdat het nogal een schrale bedoening wordt als iedereen uitsluitend en alleen zijn eigen straatje schoonveegt en niet bereid is om eens een ander te helpen. Zoals een van mijn broertjes wel eens zegt: "We hebben onszelf niet gemaakt." Waarom zou je weigeren een chronisch zieke te helpen? Krijg jij nooit hulp uit verwachte of onverwachte hoek?
quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:59 schreef Dennis_enzo het volgende:
Maar als je opeens ziek word en een dure operatie nodig hebt, ben je maar wat blij dat je dat niet zelf hoeft te anderen gedwongen worden voor jou te betalen
Okee, ik reken er op dat jij uit principe weigert dat anderen voor je betalen als je kanker krijgt, en dat je dus dood gaat of een gigantische lening moet afsluiten zodat je de rest van je leven aan het afbetalen bent. Sympathiekquote:
Lening? Wie wil een terminale kankerpatiënt nou een lening verstrekken? De DSB?quote:Op zondag 16 augustus 2009 01:11 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Okee, ik reken er op dat jij uit principe weigert dat anderen voor je betalen als je kanker krijgt, en dat je dus dood gaat of een gigantische lening moet afsluiten zodat je de rest van je leven aan het afbetalen bent. Sympathiek
Goed puntquote:Op zondag 16 augustus 2009 01:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Lening? Wie wil een terminale kankerpatiënt nou een lening verstrekken? De DSB?
Hier heb je wel een goed punt. Waarom behandelen we terminale kankerpatienten? Ik vind het prima als die patienten daar zelf voor betalen, maar ik zie het nut er niet zo van in als ze volgende week toch de pijp uit gaan.quote:Op zondag 16 augustus 2009 01:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Lening? Wie wil een terminale kankerpatiënt nou een lening verstrekken? De DSB?
Zo te lezen heb jij echt totaal geen idee wat terminale zorg inhoudt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 07:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hier heb je wel een goed punt. Waarom behandelen we terminale kankerpatienten? Ik vind het prima als die patienten daar zelf voor betalen, maar ik zie het nut er niet zo van in als ze volgende week toch de pijp uit gaan.
Dit is ook meteen een van grootste problemen met het huidige systeem. Een verschrikkelijk groot deel van het budget wordt MI verspild aan het op de been houden van patienten die heeel erg snel dood zullen gaan. 25% van alle kosten worden opgemaakt in het laatste jaar (het zou me niet verbazen als dat dichter tegen de 30% aan ligt), en 40% van die 25% worden opgemaakt in de laatste maand.
Nogmaals, ik vind het prima als mensen daar zelf voor betalen, maar we hebben het hier over vaak meer dan 100.000 euro. Moet dat collectief gefinancierd worden?
Ik heb een tijd in het ziekenhuis gewerkt met patienten met oogkaskanker. Daar zijn er gelukkig niet zo veel van, maar het viel me op dat die mensen vaak al dood waren voordat wij ons onderzoek gepubliceerd kregen. En het was echt niet zo dat die mensen nog aan het genieten waren, in de laatste maand van hun leven.
Dus 30% van je totale budget, dat je over ~60 jaar bij elkaar verzekerd hebt, gaan op aan pijnstillers? Wat gebruiken ze daarvoor? Pure heroine? We hebben het hier over bedragen die rond een ton liggen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 10:58 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Zo te lezen heb jij echt totaal geen idee wat terminale zorg inhoudt.Denk je nou werkelijk dat men terminale patiënten nog probeert te genezen? Natuurlijk niet, men geeft pijnstilling en andere dingen die voor een enigszins waardig levenseinde moeten zorgen. Is het echt teveel gevraagd om daaraan mee te betalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |