abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71513844
Hoi,

Ik heb een rabobank europas (ik ben 17 jaar) en ik had een keer geen geld op mijn bank en een instantie had 17 euro afgeboekt van mijn bank. Hierdoor stond ik 17 euro in de min, dus ik kan in de min staan op deze manier. Mijn vraag is dus hoeveel ik in de min kan staan?

bij voorbaat dank
pi_71513886
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:44 schreef xbcc het volgende:
Hoi,

Ik heb een rabobank europas (ik ben 17 jaar) en ik had een keer geen geld op mijn bank en een instantie had 17 euro afgeboekt van mijn bank. Hierdoor stond ik 17 euro in de min, dus ik kan in de min staan op deze manier. Mijn vraag is dus hoeveel ik in de min kan staan?

bij voorbaat dank
Als je niks bij de bank hebt aangevraagd dan kun je niet in de min staan, maar bij automatische afschrijvingen kan dat wel, maar nu kun je dan niks meer pinnen.
pi_71513896
Dat zal wel 1000 euro zijn.
pi_71513926
ik heb het dus ook over automatische afschrijvingen, is dat dus 1000 euro?
pi_71514027
automatische afschrijvingen verschilt ook per bank, bij de ING bijv. kan (ik) het niet.. wel kan ik kosteloos een krediet aanvragen..
Gewoon, omdat het kan.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 13:54:02 #6
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_71514061
Kan je niet. zoals hierboven is beschreven. zodra het hoger wordt dan een bepaald bedrag(meestal 50 euro) of constant is krijg je een brief dat je 1 week hebt om dit tekort aan te vullen.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:20:48 #7
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_71514624
Bij het openen van de rekening is dat waarschijnlijk afgesproken? Bij mij is het 5000 euro.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_71514657
quote:
Hoi,

bij voorbaat dank
Misschien je bank even bellen maandag? Wij weten hier toch niet hoe jouw bankpakket er uit ziet?
pi_71514705
Je hebt alleen krediet (zoals in dit geval niet), als je dat hebt aangevraagd. Het staat geloof ik zelfs op je bankafschriften.. In dit geval is er gewoon geld van je rekening afgeschreven (maar niet door jezelf). Je staat hierdoor rood, maar dit is geen vorm van krediet. Indien je langer dan een week negatief/rood staat, ontvang je hiervan bericht, omdat dit niet de afspraak is. Hierin wordt gewoon gevraagd dit negatieve saldo aan te vullen tot een positief saldo of tot ¤0,00..
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
pi_71514722
quote:
....Mijn vraag is dus hoeveel ik in de min kan staan?
Gewoon blijven pinnen tot het niet meer gaat en je hebt je antwoord.

Maar makkelijker is het om maandag even de Rabobank te bellen. (Bij sommige banken zetten ze de limiet ook op het afschrift of is het te zien bij telebanking)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_71519401
als je nog niet volwassen bent mag je ook niet rood staan lijkt me. Het is wel afgeschreven maar je kunt nu niet nog meer afschrijven. Alleen automatische incasso's en betalingen aan andere ed werken zo trouwens, het is niet dat je nog kan pinnen als je 0 e op je rekening hebt staan. Kwestie van aanvullen, anders krijg je gezeik
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  FOK!fotograaf zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:16:19 #12
145146 Andyy
pi_71519436
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:48 schreef xbcc het volgende:
ik heb het dus ook over automatische afschrijvingen, is dat dus 1000 euro?
Je bent pas 17
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:01:24 #13
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_71528907
Zou niet te vaak op deze manier de min in gaan... als het vaker voorkomt kan de rabo je automatische incasso's blokkeren...en moeilijk doen om ze weer toe te laten
  zondag 2 augustus 2009 @ 10:10:54 #14
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_71531601
Als je de rabofoon belt, melden ze tegenwoordig je bestedingsruimte. Kijk er even naar.

Overigens is het zo dat als je in de min schiet vanwege een automatische overschrijving, terwijl je dat niet hebt afgesproken, dan wordt de overboeking automatisch gestorneerd als er na 48 uur nog steeds geen voldoende saldo is om weer in het zwart te komen.
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:47 schreef Mylene het volgende:
Dat zal wel 1000 euro zijn.
zucht.. ze maken modjes ook niet meer zoals vroeger
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_71531780
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:24 schreef JMarsden het volgende:
Je hebt alleen krediet (zoals in dit geval niet), als je dat hebt aangevraagd. Het staat geloof ik zelfs op je bankafschriften.. In dit geval is er gewoon geld van je rekening afgeschreven (maar niet door jezelf). Je staat hierdoor rood, maar dit is geen vorm van krediet. Indien je langer dan een week negatief/rood staat, ontvang je hiervan bericht, omdat dit niet de afspraak is. Hierin wordt gewoon gevraagd dit negatieve saldo aan te vullen tot een positief saldo of tot ¤0,00..
Dat lijkt me heel sterk,

Toen ik 17 was stond ik standaard rood, ik haalde namelijk altijd even snel me resterende geld van de bank, zodat ik het nog uit kon geven, aangezien het anders naar vaste lasten zou gaan. Sportclub etc. Aangezien ik toen nog niet erg veel verdiende was dat best handig. Dus stond regelmatig zo'n 100euro of meer in de min, soms ook wel 3 weken, en nog nooit een brief gezien.

Sterker nog, nog nooit iets over gehoord, van de rabobank.
pi_71531820
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 10:28 schreef wapwip het volgende:

[..]

Dat lijkt me heel sterk,

Toen ik 17 was stond ik standaard rood, ik haalde namelijk altijd even snel me resterende geld van de bank, zodat ik het nog uit kon geven, aangezien het anders naar vaste lasten zou gaan. Sportclub etc. Aangezien ik toen nog niet erg veel verdiende was dat best handig. Dus stond regelmatig zo'n 100euro of meer in de min, soms ook wel 3 weken, en nog nooit een brief gezien.

Ga jij even mensen leren hoe je niet met geld om moet gaan
pi_71531866
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 10:33 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Ga jij even mensen leren hoe je niet met geld om moet gaan
ik wist dat ie zou komen Gelukkig is dat inmiddels niet meer nodig
  zondag 2 augustus 2009 @ 10:40:06 #18
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_71531890
Pas wel op, op die manier rood staan is erg duur. Voorbeeld: De Fortisbank rekent een rente van 19% op rood staan buiten je kredietruimte!
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_71532000
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 10:38 schreef wapwip het volgende:

[..]

ik wist dat ie zou komen Gelukkig is dat inmiddels niet meer nodig
Nee okee, maar er zijn genoeg mensen die zo in de problemen komen he
pi_71532072
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 10:10 schreef avotar het volgende:
Als je de rabofoon belt, melden ze tegenwoordig je bestedingsruimte.
meen je serieus dat je nog steeds de rabofoon gebruikt
pi_71532079
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 10:48 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Nee okee, maar er zijn genoeg mensen die zo in de problemen komen he
Ja ach, daar ben je 17 voor toch

Ik was dan trouwens wel zo slim om te bedenken dat een beter betaald baantje zoeken, misschien wel een puik plan was
  zondag 2 augustus 2009 @ 12:12:07 #22
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_71533499
Als je internetbankieren van de Rabobank hebt, kun je zien hoeveel je rood kan staan.

Open het rekenoverzicht van de rekening waarvan je wilt weten hoeveel je rood kan staan. Naast het saldo staat de bestedingsruimte. Het bedrag dat je maximaal rood mag staan is de bestedingsruimte minus het saldo. Als de bestedingsruimte gelijk is aan het saldo, mag je dus niet rood staan.

En als je wil weten hoeveel rente je betaalt over dit rood staan: via Rekening- & pasgegevens en dan Rekeningsdetails is bij Debetrente te zien wat het rentepercentage is.
pi_71534218
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 10:28 schreef wapwip het volgende:

[..]

Dat lijkt me heel sterk,

Misschien is dit iets voor jou: www.nibud.nl
pi_71534376
Via internet bankieren bij de Rabobank kan je zien wat je overeenkomst is.
Bij mij staat ie op ¤ 2500 rood, niet dat ik ooit 1 dag rood sta:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')