abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:49:56 #131
236046 NotYou
tigerblood
pi_71528729
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 00:42 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Nou kijk het zelf eens, aangezien er twee live action films van uit zijn. Ik zal niet zeggen dat ze briljant waren maar voor Death Note fans toch wel vermakelijk

En je mag het kijken van de debiele fokkertjes, want het is geen tekenfilm
Ik heb er één (grotendeels) gezien en wil van jou graag vragen mijn reactie in de juiste context te blijven zien.

"het de aars kickte van al die kut programmas als NCIS, numb3rs, bones enzo"

Ik denk dat we er wel van kunnen uitgaan dat het budget van een serie per aflevering en per minuut een stuk lager zal liggen dan dat van de genoemde films, nog los van de cgi die me in de film soms al redelijk tegenviel laat dit maar weinig ruimte over voor de grootse verhaallijnen die we kennen uit de anime. Overigens zeg je 't zelf al, "voor death note fans wel vermakelijk" en ik zelf ken buiten die groep om ook niemand die 'm zou willen huren. Ass kicken van de genoemde series qua ratings/populariteit/succes lijkt mij niet echt haalbaar.
Je suis Charlie Sheen
pi_71528822
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 00:06 schreef NotYou het volgende:

[..]

Denk niet dat Death Note erg geschikt zou zijn als uitgangspunt/blauwdruk voor een live action serie maar als anime overtreft het inderdaad met gemak de amerikaanse series die je noemt. Wel wat jammer van 't einde though.

Wat je hier uit 't oog lijkt te verliezen is trouwens het typische anime sfeertje, zowel qua setting als verhalen/manier van vertellen. Dit zou zich nooit op een dusdanige manier naar live action laten vertalen dat het echt aan zou slaan. Het publiek hier is met dank aan de amerikanen een totaal ander soort televisie gewend en ik betwijfel ten zeerste of men echt staat te springen om een concept als laten we zeggen death note.
Zoiets als Dead Like Me, maar dan alleen met dat schriftje

En dan een andere detective, eentje die niet zo kut is
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:56:55 #133
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_71528835
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 00:22 schreef NotYou het volgende:

[..]

Het zijn vaak juist totaal verschillende verhalen; anime staat vaak een stuk verder van de werkelijkheid - en al helemaal van ons Nederlanders af en neigt al snel naar een grote mate van scifi/fantasy al dan niet met allerlei maffe japanse grappen en grollen erbij.

Daarbij komt ook nog eens het emotionele aspect. Persoonlijk vind ik het vrij jammer als mensen een film op voorhand al afschrijven omdat deze (bewust) in zwart/wit geschoten en uitgebracht is, dit doet naar mijn idee immers weinig tot niets aan de film af en zou zelfs in 't voordeel ervan kunnen werken. Los van 't vraagstuk of er echt anime is met emotionele diepgang kan ik me prima voorstellen dat niet iedereen zich kan verplaatsen in 'vreemde ietwat kinderlijk getekende' tweedimensionale figuren die soms dan ook nog eens matig/slechts spaarzaam geanimeerd zijn en qua expressie een gemiddelde donald duck net evenaren.

Prima dat jij 't digt 'Otaku', maar 't lijkt mij zinniger verschillen te erkennen en benoemen dan ze krampachtig te ontkunnen en vrij stupide uitspraken te doen als "Een goede anime serie heeft een minstens zo goed verhaal als een goede film/speel serie/boek en door het te tekenen worden er geen beperkingen gesteld.".

Het eerste deel van die bewering is subjectief en erg afhankelijk van je eigen smaak, waarbij nog eens komt dat je naar mijn idee appels en peren aan het vergelijken bent, vrij zinloos. Het tweede deel van je bewering is simpelweg onjuist.
Je hebt echt geen idee waarover je praat hé?

Er zal vast crappy anime zijn, ieder genre heeft crappy films.

Kijk jij maar eens de Japanse tekenfilm 5 Centimeters Per Second:

Veegt zo al je argumenten vooroordelen weg
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_71528849
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 00:22 schreef NotYou het volgende:

[..]

Het zijn vaak juist totaal verschillende verhalen; anime staat vaak een stuk verder van de werkelijkheid - en al helemaal van ons Nederlanders af en neigt al snel naar een grote mate van scifi/fantasy al dan niet met allerlei maffe japanse grappen en grollen erbij.

Daarbij komt ook nog eens het emotionele aspect. Persoonlijk vind ik het vrij jammer als mensen een film op voorhand al afschrijven omdat deze (bewust) in zwart/wit geschoten en uitgebracht is, dit doet naar mijn idee immers weinig tot niets aan de film af en zou zelfs in 't voordeel ervan kunnen werken. Los van 't vraagstuk of er echt anime is met emotionele diepgang kan ik me prima voorstellen dat niet iedereen zich kan verplaatsen in 'vreemde ietwat kinderlijk getekende' tweedimensionale figuren die soms dan ook nog eens matig/slechts spaarzaam geanimeerd zijn en qua expressie een gemiddelde donald duck net evenaren.

Prima dat jij 't digt 'Otaku', maar 't lijkt mij zinniger verschillen te erkennen en benoemen dan ze krampachtig te ontkunnen en vrij stupide uitspraken te doen als "Een goede anime serie heeft een minstens zo goed verhaal als een goede film/speel serie/boek en door het te tekenen worden er geen beperkingen gesteld.".

Het eerste deel van die bewering is subjectief en erg afhankelijk van je eigen smaak, waarbij nog eens komt dat je naar mijn idee appels en peren aan het vergelijken bent, vrij zinloos. Het tweede deel van je bewering is simpelweg onjuist.
Mijn punt is dat een anime net zo goed kan zijn en je het dus niet meteen moet dissen omdat het getekend heeft. Er zijn slechte films en er zijn ook slechte animes, maar er zijn van beiden ook goeden en die zijn gelijkwaardig
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:04:36 #135
236046 NotYou
tigerblood
pi_71528957
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 00:56 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee waarover je praat hé?

Er zal vast crappy anime zijn, ieder genre heeft crappy films.

Kijk jij maar eens de Japanse tekenfilm 5 Centimeters Per Second:

Veegt zo al je argumenten vooroordelen weg
Oh nee, op je lange otaku teentjes getrapt? Verwijs anders ook nog even naar Akira en Spirited Away. Maar wees bovenal eens realistisch en vraag je af of dit echt de norm is.

Qua gezichtsuitdrukkingen zie ik hier trouwens vrij weinig in maar ik geef zonder meer toe dat dit prachtig gemaakt is. Niets dan respect.
Je suis Charlie Sheen
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:10:06 #136
242089 NRaider
Flamers will be scorched!
pi_71529030
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:04 schreef NotYou het volgende:

[..]

Oh nee, op je lange otaku teentjes getrapt? Verwijs anders ook nog even naar Akira en Spirited Away. Maar wees bovenal eens realistisch en vraag je af of dit echt de norm is.

Qua gezichtsuitdrukkingen zie ik hier trouwens vrij weinig in maar ik geef zonder meer toe dat dit prachtig gemaakt is. Niets dan respect.
Goedzo, en nu wieberen!
The cake was a lie,
The cake was a pie!!
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:15:46 #137
222384 Bonzai.
pi_71529097
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:04 schreef NotYou het volgende:

[..]

Maar wees bovenal eens realistisch en vraag je af of dit echt de norm is.
Voor mij wel. Net zoals een film als American Beauty voor mij de norm is qua drama met echte personen, en niet een of ander random tv-filmpje.

Snap niet wat daar zo moeilijk aan is...
waarin de stenen rusten,
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:18:47 #138
236046 NotYou
tigerblood
pi_71529140
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:15 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Voor mij wel. Net zoals een film als American Beauty voor mij de norm is qua drama met echte personen, en niet een of ander random tv-filmpje.

Snap niet wat daar zo moeilijk aan is...
"Alle anime is goed omdat ik alleen maar goede kijk! Ik snap niet waarom mensen het met mij oneens zijn."
Je suis Charlie Sheen
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:20:08 #139
222384 Bonzai.
pi_71529157
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:18 schreef NotYou het volgende:

[..]

"Alle anime is goed omdat ik alleen maar goede kijk! Ik snap niet waarom mensen het met mij oneens zijn."
Waar zei ik dat alle anime goed is?
waarin de stenen rusten,
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:21:00 #140
222384 Bonzai.
pi_71529176
Ik verdenk je trouwens een beetje van trollen
waarin de stenen rusten,