quote:
Op zondag 2 augustus 2009 00:06 schreef KrentebolHooft het volgende:[..]
Precies, jij kijkt liever een speelfilm, ik kijk een tekenfilm. Zelfde verhaal, ander jasje.
Het zijn vaak juist totaal verschillende verhalen; anime staat vaak een stuk verder van de werkelijkheid - en al helemaal van ons Nederlanders af en neigt al snel naar een grote mate van scifi/fantasy al dan niet met allerlei maffe japanse grappen en grollen erbij.
Daarbij komt ook nog eens het emotionele aspect. Persoonlijk vind ik het vrij jammer als mensen een film op voorhand al afschrijven omdat deze (bewust) in zwart/wit geschoten en uitgebracht is, dit doet naar mijn idee immers weinig tot niets aan de film af en zou zelfs in 't voordeel ervan kunnen werken. Los van 't vraagstuk of er echt anime is met emotionele diepgang kan ik me prima voorstellen dat niet iedereen zich kan verplaatsen in 'vreemde ietwat kinderlijk getekende' tweedimensionale figuren die soms dan ook nog eens matig/slechts spaarzaam geanimeerd zijn en qua expressie een gemiddelde donald duck net evenaren.
Prima dat jij 't digt 'Otaku', maar 't lijkt mij zinniger verschillen te erkennen en benoemen dan ze krampachtig te ontkunnen en vrij stupide uitspraken te doen als "Een goede anime serie heeft een minstens zo goed verhaal als een goede film/speel serie/boek en door het te tekenen worden er geen beperkingen gesteld.".
Het eerste deel van die bewering is subjectief en erg afhankelijk van je eigen smaak, waarbij nog eens komt dat je naar mijn idee appels en peren aan het vergelijken bent, vrij zinloos. Het tweede deel van je bewering is simpelweg onjuist.