Ik denk dat het voornamelijk komt door het feit dat Chelsea een van de eerste clubs was die door een externe geldschieter overgenomen werd en er in het eerste jaar meteen flink met geld gesmeten werd..quote:Op woensdag 23 september 2009 11:06 schreef duguid het volgende:
[..]
Hoor ik ook vaak. Mensen die een hekel hebben aan Chelsea omdat ze veel geld uitgeven maar wel clubs als Real, Manchester en Liverpool steunen, die ook vrijwel hun hele selectie van buitenaf halen (MU in minder mate, oke).
Dat er de laatste jaren minder uit is gegeven komt natuurlijk ook doordat er in de eerste jaren onder Abramovich dusdanig is geïnvesteerd dat dat niet meer nodig is nu. Er staat al jaren een uitstekende selectie.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:21 schreef mcyodogg het volgende:
Daarbij blijft bij velen het beeld van de beginjaren hangen. De afgelopen drie zomers bij elkaar heeft Chelsea netto 25-30 miljoen uitgegeven aan transfers. Als je dat eens vergelijkt met andere topclubs, is dat een schijntje. En ik durf te wedden dat Chelsea de komende transferperiode geen stuiver meer uitgeeft dan anderen
Das aan de ene kant waar, maar Chelsea heeft wel degelijk geprobeerd op een goedkopere manier aan spelers te komen. Zo zijn er twee zomers geleden een handvol transfervrije spelers gekomen, allemaal mislukt, maar het was wel een signaal. En ook deze transferperiode, na 3 verloren titels, is alleen Zhirkov gekomen. Staat wel tegenover dat ze veel investeren om de huidige spelers te behouden.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:30 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Dat er de laatste jaren minder uit is gegeven komt natuurlijk ook doordat er in de eerste jaren onder Abramovich dusdanig is geïnvesteerd dat dat niet meer nodig is nu. Er staat al jaren een uitstekende selectie.
Dat het geld van "buitenaf" komt is voor velen denk ik een probleem. Maar ik denk dat men over het algemeen het meeste moeite heeft met het feit dat Chelsea er behoorlijk succesvol mee is.
Klopt, je ziet ook duidelijk wel de intentie om de club zelf runnend te maken om het zo maar te noemen. Maar die eerste jaren blijven toch wel even hangen bij voetballiefhebbers denk ik. Al is dat misschien ook weer snel minder als Man City straks prijzen gaat pakken.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:05 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Das aan de ene kant waar, maar Chelsea heeft wel degelijk geprobeerd op een goedkopere manier aan spelers te komen. Zo zijn er twee zomers geleden een handvol transfervrije spelers gekomen, allemaal mislukt, maar het was wel een signaal. En ook deze transferperiode, na 3 verloren titels, is alleen Zhirkov gekomen. Staat wel tegenover dat ze veel investeren om de huidige spelers te behouden.
Dat verschil ziet de gemiddelde voetballiefhebber niet denk ik.quote:Het geld komt inderdaad vooral van buiten, maar niets is vooralsnog een gift geweest. Alle investeringen van Roman staan nog als lening danwel aandelen op de balans. Nou denk ik niet dat Chelsea ooit al het cash terug gaat betalen aan hem, maar Abramovich krijgt dalijk wel het volle pond als ie de club wil verkopen.
Echt waar? Vet hoor. Waar zit je ongeveer?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:02 schreef Juweel het volgende:
Spannend vanavond. En zaterdag ook, want ik ga erbij zijn!
op de West Stand, West Middle. Ik heb kaartjes kunnen regelen via een Engels contactpersoon van werk die daar vaste seats oid heeft.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:44 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Echt waar? Vet hoor. Waar zit je ongeveer?
Leuk, veel plezier alvastquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:02 schreef Juweel het volgende:
Spannend vanavond. En zaterdag ook, want ik ga erbij zijn!
Gisteren avond het debuut van de 17 jarige Nederlander Jeffrey Bruma in het eerste van Chelseaquote:Op woensdag 16 september 2009 15:33 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Jeugd een kans krijgen en chelsea kan dat in 1 zin?
Ik zit echt nog steeds na te genietenquote:Op zondag 25 oktober 2009 13:04 schreef mcyodogg het volgende:
Wat een wedstrijd om uit te kiezen, Juweel
Ik ookquote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:56 schreef Juweel het volgende:
Die is binnen en weer iets uitgelopen op Man U.
Ben benieuwd morgenavond!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |