abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:25:22 #1
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71506101
Om te voorkomen dat m'n andere topics vervuild worden met al teveel offtopic geneuzel over m'n eigen huis maak ik gewoon een verzameltopic dat ik in de loop der tijd wat kan aanvullen.

De oude K&W garde kent me nog wel, voor de nieuwe:
Long story short: ik ben eigenhandig mijn ouderlijke huis (waar ik alleen nog met m'n zus woon) aan het renoveren. Door allerhande omstandigheden is dat huis verwaarloosd geraakt (geen wc, 1 kraan, vochtproblemen, geen badkamer, geen keuken, enz.). Omdat dat huis toch mijn jeugd omvat vond ik het de moeite waard om de werken aan te vatten. Ik ben daarmee begonnen rond 2003, gewoon als hobby naast het studentenleven.
Dit geeft wel een algemeen beeld:

Ja ik ben Belg, en nee, niet alle Belgische huizen zijn zo rampzalig, maar het is een lastig verhaal, en daarvoor moet je m'n andere topics van vroeger wel eens gelezen hebben.

Ik weet niet hoe snel en hoe vaak dit topic geupdate zal worden, maar ik heb al een nieuwe klus in de pijplijn staan als eerste post
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:39:05 #2
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71506373
Situatieschets:
Het huis is uit 1910 en heeft in die tijd nooit een badkamer gezien. Ik heb me dus 23 jaar op deze wijze gewassen:

Ik vond dat eigenlijk niet erg, gaat snel en goed, en de mensen hebben zich zo al duizenden jaren gewassen.

Ik heb echter wel vriendinnen gehad die het gebrek aan een badkamer maar moeilijk konden verdragen. Ik had in deze vakantie 2 weekjes vrij (tijdens de Gentse Feesten die uiteraard ook bezocht moesten worden), dus dacht ik: ik begin es aan de badkamer. Lowbudget as always.

Mijn broer was er vroeger ooit eens aan begonnen, maar heeft het nooit afgewerkt. Een foto van de beginsituatie heb ik niet direct, maar wel van als ik de leidingen had gelegd:

Om een of andere reden had mijn broer de wanden met een houtraamwerk gemaakt, wat dus uiteindelijk niet duurzaam te betegelen valt...

Maargoed.
De eerste taak was leidingen leggen, zowel electriciteit, als gas, waterafvoer, etc.

Al wat verder in het proces:

In die nis komt de boiler. Omdat dit een gebruiksruimte is moet dat uiteraard een gesloten type zijn. Het is uiteindelijk de Vaillant turbomag14 geworden:

Omdat ik vandaag niet zo heel veel tijd heb, post ik de rest als cronologische foto's

De nis voor de boiler, met een paneel dat vasthangt met magneetklemmen:

Het deurkozijn (nog maar na de eerste laag verf):

De ondervloer:
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:43:59 #3
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71506471

De vloer: superbestendig gelijmde vinyl:

De douche in aanbouw. Als je vooruit gaat in de tijd kan je dat maar beter goed doen. Het is een Van Marcke douchecabine geworden:

Met een grohe eco douchekop, om ook wat aan het milieu te denken:

Met de plinten:

En een close up van de plint. Met het nodige natte vingerwerk voor de kit

zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:44:58 #4
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_71506488
tof! een nieuw speed klus topic van onze klus belg!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:48:13 #5
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71506557
Dat begint al ergens op te lijken:

Ik ben verslaafd aan muziek, dus ook hier mag muziek niet ontbreken. Het is een licht gemodificeerd Logitech Z4 setje. Met vocht hebben die boxsjes geen probleem, de tijd van kartonnen conussen is al lang voorbij.

De subwoofer die later in de boilerkast geplaatst wordt.

De controlepod van de installatie:

Het hart van de badkamer..

Een haakje onder de controlepod zodanig dat er verschillende mp3spelers aan kunnen hangen:

De gasleiding is het enige werk dat ik uit handen heb gegeven:
pi_71506584
Klusheld daar ben je weer .

(ordinaire tvp uiteraard!)
pi_71506591
hee leuk weer een MMach topic! Heb een hele tijd geleden ook je topics gevolgd en er van genoten. Deze begint ook al weer veel belovend. Knap werk hoor zo!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:51:04 #8
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71506614
Next on the list was het badkamermeubel:

Met een happy zus ernaast:

Eindconclusie:
14dagen op het gemak gewerkt
2100¤ kosten, wat ik echt niet veel vind
en een propere badkamer

Deze keer was de worklog niet te volgen op Fok omdat ik nog steeds hostingproblemen heb, maar Fokkers die ook op m'n Facebook zaten konden het wel realtime volgen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:56:04 #9
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_71506706
a- Fantastisch werk, 1 van de mooiste badkamers die ik heb gezien.
b- Knappe zus
c- Die logitech set, hoe kom je erop.
d- Knap qua budget, had duurder verwacht.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 00:58:57 #10
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71506759
Geen topic zonder filmpjes:

Een overzichtje tussen vorige week en begin deze week:

De badkamer die af is:

En om het af te leren nog een algemener filmpje dat de geverfde trappenhal ( ) ook eens meeneemt, maar ook zelfde beelden bevat van het filmpje in de topicstart:
Bekijk deze YouTube-video

Dat was het weer voor deze keer De volgende dingen die moeten gedaan worden zijn grotere dan dit, en ik ga eerst nog wat sparen voor ik grotere werken aanvat. Ik blaas het stof op tijd en stond van het topic
pi_71506804
.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 01:01:40 #12
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71506813
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 00:56 schreef cerror het volgende:
a- Fantastisch werk, 1 van de mooiste badkamers die ik heb gezien.
b- Knappe zus
c- Die logitech set, hoe kom je erop.
d- Knap qua budget, had duurder verwacht.
Niets tegen de zwaar ondergewaardeerde pc boxen! Op mijn moto's heb ik een zelfgebouwde radio die opgebouwd is rond de sets van creative; de t6100 serie. En die functioneren al een heel jaar, zonder ook maar enig probleem in vrieskou tot gietende regen Zo ben ik erop gekomen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 01:03:26 #13
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_71506848
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 01:01 schreef MMach het volgende:

[..]

Niets tegen de zwaar ondergewaardeerde pc boxen! Op mijn moto's heb ik een zelfgebouwde radio die opgebouwd is rond de sets van creative; de t6100 serie. En die functioneren al een heel jaar, zonder ook maar enig probleem in vrieskou tot gietende regen Zo ben ik erop gekomen
Maar die damp en hoge vochtigheidsgraad, niet te vergeten de woofer vlakbij de cv. Is dat wel slim?
Desalnietemin zou ik een moord doen voor goede muzak tijdens het douchen.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 01:14:16 #14
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71507021
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 01:03 schreef cerror het volgende:

[..]

Maar die damp en hoge vochtigheidsgraad, niet te vergeten de woofer vlakbij de cv. Is dat wel slim?
Desalnietemin zou ik een moord doen voor goede muzak tijdens het douchen.
Als het regent op een box is de vochtigheidsgraad 100%, en dat kunnen ze probleemloos aan. Dat zijn lage vermogens, redelijk goed afgeschermd van de buitenwereld. En op zich is een speaker maar een magneet in een spoel. Erg weinig dat kapot kan gaan.

Een boiler is overigens geen cv. De boiler is het type doorstroomboiler en warmt het water dus op als het erdoorheen passeert. Verder wordt de buitenwand van de boiler niet meer dan 65°C en is de afstand boiler - sub behoorlijk hoog.
pi_71507146
Held .

Als ik je zus verover, krijg ik jou als gruwelijk goed klussende zwager er dan eigenlijk gratis bij?
pi_71507176
Even een tvp voor later.Ik heb toen met veel plezier je topics gelezen.Zowel omdat je op een leuke manier je makeover beschreef maar ook omdat je zo openhartig over je priveleven kon vertellen.Daarvoor veel respect.

[ Bericht 0% gewijzigd door Terpentin07 op 01-08-2009 01:40:06 ]
pi_71507275
Klusheld!
pi_71507290
wow weer een echte mmach klus
daar schrok je van!!
pi_71508093
heel mooi!!!
The less one forgets, the less one can remember.
pi_71508566
Als vanouds : een real MMach karwei !
En het ziet er weer allemaal tof uit!
Je hebt een goed gevoel voor kleur.

Trouwens: zuslief houdt haar kamer mooi opgeruimd !

Nog even en je mag aan het betaalde werken beginnen.
Succes met de kickoff.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 05:11:27 #21
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_71508570
Goed werk in dit topic zeg.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_71508590
1. Goed bezig
2. Lekkere zus
pi_71509330
Zo dat gaat goed hier! Knap en sjiek gedaan!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_71509548
Eerste wat ik dacht was: poepiesjiek zeg!
Mooi gedaan. Ziet eruit als goede strakke afwerking.
En superidee van die geluidsinstallatie.

Samengevat: complimenten!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:53:56 #25
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71509697

Heel mooi gedaan MMach.
Heb al eens eerder delen van je topics doorgelezen.. Je hebt echt super werk geleverd en je filmpje uit je eerste post hier. Super mooi overzicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')