Situatieschets:
Het huis is uit 1910 en heeft in die tijd nooit een badkamer gezien. Ik heb me dus 23 jaar op deze wijze gewassen:
![]()
Ik vond dat eigenlijk niet erg, gaat snel en goed, en de mensen hebben zich zo al duizenden jaren gewassen.
Ik heb echter wel vriendinnen gehad die het gebrek aan een badkamer maar moeilijk konden verdragen. Ik had in deze vakantie 2 weekjes vrij (tijdens de Gentse Feesten die uiteraard ook bezocht moesten worden), dus dacht ik: ik begin es aan de badkamer. Lowbudget as always.
Mijn broer was er vroeger ooit eens aan begonnen, maar heeft het nooit afgewerkt. Een foto van de beginsituatie heb ik niet direct, maar wel van als ik de leidingen had gelegd:
![]()
![]()
Om een of andere reden had mijn broer de wanden met een houtraamwerk gemaakt, wat dus uiteindelijk niet duurzaam te betegelen valt...
![]()
Maargoed.
De eerste taak was leidingen leggen, zowel electriciteit, als gas, waterafvoer, etc.
![]()
![]()
Al wat verder in het proces:
![]()
In die nis komt de boiler. Omdat dit een gebruiksruimte is moet dat uiteraard een gesloten type zijn. Het is uiteindelijk de Vaillant turbomag14 geworden:
![]()
![]()
Omdat ik vandaag niet zo heel veel tijd heb, post ik de rest als cronologische foto's
![]()
De nis voor de boiler, met een paneel dat vasthangt met magneetklemmen:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()