Ik heb het nog altijd gemist. Waarom deze update? Is hij echt nodig? (niet echt zin om weer te moeten jailbreaken)quote:
niet perse nodig deze exploit is pas 2 jaar bekendquote:Op zondag 2 augustus 2009 12:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb het nog altijd gemist. Waarom deze update? Is hij echt nodig? (niet echt zin om weer te moeten jailbreaken)
Neuh, voegt niets toequote:Op zondag 2 augustus 2009 12:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb het nog altijd gemist. Waarom deze update? Is hij echt nodig? (niet echt zin om weer te moeten jailbreaken)
http://news.cnet.com/8301-27080_3-10299378-245.htmlquote:Op zondag 2 augustus 2009 12:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bollocks.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:52 schreef morpheus_at_work het volgende:
niet perse nodig deze exploit is pas 2 jaar bekend
Uhm nee, heb ook 3.0.1 en een jailbreakquote:Op zondag 2 augustus 2009 13:48 schreef Zpottr het volgende:
[..]
http://news.cnet.com/8301-27080_3-10299378-245.html
Ja, wel echt nodig. En je bent een mooie demonstratie van Apples gelijk als ze stellen dat jailbreaken een veiligheidsrisico oplevert
[..]
Bollocks.
Lees toch eens voordat je je oh zo stoerequote:Op zondag 2 augustus 2009 14:11 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Uhm nee, heb ook 3.0.1 en een jailbreak.
Nu wil ik Apple niet heilig verklaren, maar tot ze met man en macht proberen als een op hol geslagen RIAA jailbreakinformatie van het internet te jagen, is de onwetendheid (en de neiging om niet verder te zoeken naar informatie) van gebruikers niet direkt aan hun te wijten, wel?quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:28 schreef Zpottr het volgende:
In Lenny_Leonard's geval gaat het er niet om dat het niet KAN maar dat mensen het niet doen omdat ze DENKEN dat een security update niet (makkelijk) verenigbaar is met hun jailbreak.
En da's dus een mooi argument extra voor Apple
Dat hoor je mij ook zeker niet zeggen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nu wil ik Apple niet heilig verklaren, maar tot ze met man en macht proberen als een op hol geslagen RIAA jailbreakinformatie van het internet te jagen, is de onwetendheid (en de neiging om niet verder te zoeken naar informatie) van gebruikers niet direkt aan hun te wijten, wel?.
Het zou me ten zeerste verbazen als Apple daar extra munitie voor nodig heeft, maar zo is je punt me wel duidelijker, ja.quote:Op zondag 2 augustus 2009 16:21 schreef Zpottr het volgende:
Wat je mij wel hoort zeggen dat het de JB-community nog wel eens rauw op hun dak kon vallen als het internet vol staat met "ik wil mijn JB houden dus security updates be damned"-verhalen (correct of niet) die door Apple gebruikt kunnen worden als munitie in de DMCA-discussie die op dit moment woedt
Iets met aptbackup downloaden van cydiaquote:Op zondag 2 augustus 2009 16:40 schreef Skv het volgende:
Is er een mogelijkheid om alle apps die ik vanuit Cydia heb geïnstalleerd te backuppen op de PC?
Dat ik niet na elke update opnieuw moet jailbreaken en daarna handmatig weer alle repo's toevoegen en programma's downloaden etc?
Dat heeft weinig te maken met de jailbreak, maar meer met luiheid.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:28 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Lees toch eens voordat je je oh zo stoeresmileys gaat gebruiken.
In Lenny_Leonard's geval gaat het er niet om dat het niet KAN maar dat mensen het niet doen omdat ze DENKEN dat een security update niet (makkelijk) verenigbaar is met hun jailbreak.
En da's dus een mooi argument extra voor Apple vóór het blijven verbieden van het kraken van encryptie voor jailbreak-doeleinden in de VShet past precies in hun straatje.
net bekend geworden dat de update niet het probleem heeft opgelostquote:Op zondag 2 augustus 2009 13:50 schreef Jo0Lz het volgende:
Ik vond de update zo Groot... Maar heb begrepen dat de update een heel os is, niet alleen een patch. Dan valt 297 mb wel mee...
Sure. Dus?quote:Op zondag 2 augustus 2009 19:38 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dat heeft weinig te maken met de jailbreak, maar meer met luiheid.
Als jij hierop doelt heb je niet goed gelezen. Da's wel een beetje een thema in deze thread geloof ik.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:29 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
net bekend geworden dat de update niet het probleem heeft opgelost
ken ook genoeg mensen die hem maanden niet aan itunes hangen, die zijn potentieel net zo gevaarlijk als jailbreakersquote:Op zondag 2 augustus 2009 20:36 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Sure. Dus?
EFF zegt "Jailbreaks leveren heul geen securityproblemen op man", Apple zeg "Ech wel jonge, kijk maar", EFF zegt "ja maar die mensen zijn lui man sukkel"...![]()
dat maakt toch niks uit? Het is gewoon objectief waar dat er devices rondzwerven zonder security fixes die in afwezigheid van JB wèl gepatched zouden zijn.
Ik ben niet voor of tegen JB, dat moet iedereen lekker zelf weten, maar het is voor Apple echt niet zo moeilijk aan te tonen dat JBs (al dan niet via het triggeren van bepaald gedrag) potentieel een beveiligingsprobleem veroorzaken.
Het lost niet alles op. Dus kun je zelf wel lezen. Het is net zo vatbaar als daarvoor voor een exploid via sms of mms.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:36 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Sure. Dus?
EFF zegt "Jailbreaks leveren heul geen securityproblemen op man", Apple zeg "Ech wel jonge, kijk maar", EFF zegt "ja maar die mensen zijn lui man sukkel"...![]()
dat maakt toch niks uit? Het is gewoon objectief waar dat er devices rondzwerven zonder security fixes die in afwezigheid van JB wèl gepatched zouden zijn.
Ik ben niet voor of tegen JB, dat moet iedereen lekker zelf weten, maar het is voor Apple echt niet zo moeilijk aan te tonen dat JBs (al dan niet via het triggeren van bepaald gedrag) potentieel een beveiligingsprobleem veroorzaken.
[..]
Als jij hierop doelt heb je niet goed gelezen. Da's wel een beetje een thema in deze thread geloof ik.
Irrelevant, uiteraard. De groep devices met 3.0.0. is simpelweg groter nu.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:38 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
ken ook genoeg mensen die hem maanden niet aan itunes hangen, die zijn potentieel net zo gevaarlijk als jailbreakers
Net als elke andere telefoon op de planeet, bedoel je?quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:40 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Het lost niet alles op. Dus kun je zelf wel lezen. Het is net zo vatbaar als daarvoor voor een exploid via sms of mms.
Het probleem (dat gedemo'ed werd en waarvoor deze update is verschenen) is wel degelijk opgelost. Het nieuwe probleem is (voor zover ik kan zien) een bug in de MMS servers die een attacker toestaat een afzender te spoofen. Als dat klopt kun je dat lokaal helemaal niet oplossen.quote:De aanval werkt op elke GSM-telefoon met MMS-functie, hoewel de aanval ook via sms-berichten kan plaatsvinden.
Same here, ik heb een Mac en een iPhone omdat ik geen gezeik wil. Dan ga ik het dus niet zelf zitten verkloten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:50 schreef Geqxon het volgende:
Doe mij maar origineel. Geen gezeik, updates installeren kan prima, alles werkt 100%.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |