Het gaat hier dus om ALBUM openers! Maar de tip van 'beste song opener' zullen we zeker onthouden.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:50 schreef FP128 het volgende:
Er is maar 1 nummer dat een wereldbekende opener heeft door de eerste 3 accoorden te spelen:. Rock'n roll music...
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:52 schreef Litpho het volgende:
Taxman is mijn favoriet maar inderdaad, dát openingsakkoord....
TUNGGGGGGGGGGGGGGGGGGGquote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:00 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat akkoord deed het ook voor mij: A hard days night dus.
De opener der openers, letterlijkquote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:06 schreef Thelonious het volgende:
I saw her standing there is onovertroffen als opener.
Ik heb dan ook wél voor Taxman gestemdquote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:09 schreef hello_goodbye het volgende:
Vraag me ook af of deze en genen op AHDN hadden gestemd, als TNA niet had gepost over dat akkoord...
Nee, want ik had al precies verwacht dat AHDN aan de leiding zou gaanquote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:09 schreef hello_goodbye het volgende:
[..] Tot nu toe ben ik het meest verrast door No reply...! Vraag me ook af of deze en genen op AHDN hadden gestemd, als TNA niet had gepost over dat akkoord...
TNA's post was precies de reactie die ik in gedachte had toen ik naar deze topic kwam... AHDN heb ik ook wel eens geroepen als beste opener allertijden (in een non-poll competitie) en zeker om beste intro van een song. Taxman en toch ook Come Together zijn mijns inziens de meest lekkere nummers.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:09 schreef hello_goodbye het volgende:
Tot nu toe ben ik het meest verrast door No reply...! Vraag me ook af of deze en genen op AHDN hadden gestemd, als TNA niet had gepost over dat akkoord...
Oooooo, dan is het goed.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik heb dan ook wél voor Taxman gestemd.
Ja, het is een lekker nummer, maar vanwege historische redenen (lang verhaal) heb ik (onterecht) moeite met Beatles for sale, en dus ook met de (paar) toppers die erop staan. (No reply was zelfs single-kandidaat (samen met I'm a loser en (inkoppertje) Eight days a week) voordat I feel fine geschreven werd.)quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:21 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Nee, want ik had al precies verwacht dat AHDN aan de leiding zou gaan. Ik vind "No Reply" niet alleen de beste song, maar ook echt de beste album-opener. Niets kan op tegen een 1964 Lennon-vocaal. Wat een opening: Die venijnige tekst over een rustige akoestische achtergrond. Maar dan breekt de hel los: "I SAW THE LIGHT!!!", met de perfect geplaatste cymbalen van Ringo, die in dit nummer sowieso een glansrol vertolkt (let bv. op de snare in de coupletten). "I NEARLY DIED!!!", met die prachtige McCartney-harmonie en donkere George Martin-piano. De beste binnenkomer die je kunt wensen
.
Ik ben blij dat er ook op mijn nummer twee gestemd wordt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:00 schreef NumberNine het volgende:
Taxman voor mij, een heerlijk slimme tekst verpakt in een geweldig rockjasje, de perfecte opener voor het beste popalbum allertijden.
Je zou kunnen zeggen dat dit nummer een pilaar is, dat samen met al die andere pilaren een fundament heeft gebouwd. Het fundament van die enorme grote mooie toren, vol prachtige muziek. Een toren die na al die jaren nog keurig rechtop staat. Ja, die toren die de Top 2000 heet...quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:04 schreef TheGrandWazoo het volgende:
I saw her standing there.
Het begin van een nieuwe muzikale revolutie. 1,2,3 FAH! En niets was meer hetzelfde. Nooit is er zo krachtig een statement neergezet in al z'n onschuld. Ze wisten nog niet wat het ging betekenen maar dat er iets ging gebeuren was evident.
Mvg,
Frits Spits.
Doe gewoon wat je hart je ingeeft... Ik kan ook nooit kiezen als het op The Beatles aankomt, maar ach, het is geen kwestie van leven of dood. Dus kies gewoon maar voor I saw her standing there.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 01:05 schreef Together__ het volgende:
Veel te moeilijk, ik kan niet kiezen...
Ja maar dat het moeilijk is, maakt het juist leuk.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:36 schreef Blinker het volgende:
Wel erg moeilijk zeg!
Toch maar Sgt. Pepper, het zet gelijk de toon voor het gehele album, ondanks dat het bij lange na niet mijn lievelingsnummer is uit de lijst.
Een top tien...nog veel leuker.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:25 schreef Aisumasen het volgende:
Mij lijkt een tournament waarin iedereen onafhankelijk een top 25 moet inleveren wel lachen. Krijg je weer een totaal andere uitkomst. Wel heel lastig te tellen, en weinig spannend...
Favoriet nummer per genre/componist lijkt mij ook best lastig vast te stellen. Want is "Paperback Writer" een pop-single of een rock-plaat? "Martha My Dear", ballad of pop-song? Etc.
Neenee, waarom zou men de geijkte paden kiezen? Ik vind juist dat je dan ECHT moet kiezen. En dat is verrekte moeilijk, ik heb er wel eens een hele avond over gedaan.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:36 schreef Aisumasen het volgende:
Maar dan kiest iedereen juist weer voor de geijkte paden, terwijl je met een top 25 meer vrijheid hebt om 'andere' keuzes te maken.
Hihi, dat zijn precies twee nummers die niet in mijn top tien zouden voorkomen...quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:48 schreef Aisumasen het volgende:
Omdat ik dan verwacht dat de meeste mensen sowieso "A Day In The Life", "Strawberry Fields Forever" en meer nummers die je moeilijk kunt weglaten sowieso zullen meenemen, en dan blijft er weinig ruimte over voor de minder voor de hand liggende nummers.
Maar goed, probeer het uit, zou ik zeggen.
Wat dacht je van oeverloze discussies of The End wel de afsluiter is?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:34 schreef Wii-Style het volgende:
Wat dacht je van The End?
Het stond als laatste nummer vermeld op de LP... dus is het een afsluiter.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wat dacht je van oeverloze discussies of The End wel de afsluiter is?.
Ik had het dan ook uitsluitend over de albums (=top 13), dingen als openers etc vind ik wel kunnen voor een poll.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:52 schreef Robijn1961 het volgende:
Nah...ik lees uit deze reacties dat de Beatles heilig zijn, en daar ben ik het helemaal mee eens hoor. Maar zoals bij de reactie van Arno, dan kan je helemaal geen poll houden, of je zou er een top 100 van moeten maken.
Dat vind ik persoonlijk geen uitdaging meer.
Ik ben hier nog te kort om zelf iets op te zetten, maar als er een poll komt, dan doe ik graag mee.
Dat bedoelde ik iddquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:07 schreef Aisumasen het volgende:
Tuurlijk, waarom niet? Alleen is misschien een centraal poll-topic wel handig. En bedoel je "Beste George Harrison Beatle-nummer"? Solo is nogal lastig in een poll te verwerken.
Neeee, niet overdreven, wat mij betreft.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:08 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik idd(leek me wel logisch). En een centraal topic zou misschien wel handig zijn. Of zouden we dan overdrijven aan Beatles topics?
Tuurlijk, dit is niet mijn forum!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:01 schreef Arn0 het volgende:
Is het trouwens vrij aan iedereen om een poll te openen? Dan wil ik er wel een openen, "Beste George Harrison nummer".
Nou, ik dacht juist dat een centraal poll-topic dat zou voorkomenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:08 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik idd(leek me wel logisch). En een centraal topic zou misschien wel handig zijn. Of zouden we dan overdrijven aan Beatles topics?
Oké, cool. Morgenavond zal ik de poll openen.quote:
Bedoel je alle polls in een centraal topic plaatsen? Dat wordt wat onoverzichtelijk denk ik.. Ik dacht gewoon een topic om te praten over de pollsquote:Nou, ik dacht juist dat een centraal poll-topic dat zou voorkomen:) .
Lijkt me wat snel na het Tournament... We kunnen denk ik beter eerst wat polls doen en dan over 3 maanden of zo een top 25...? Nogmaals, ik ga nergens over en dit is een vrij forum, maar we moeten van Fok ook geen Beatlesfanclub van maken, natuurlijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:19 schreef blckbb het volgende:
Hmm ik wil anders best een Beatles top 25 topic starten, puntentelling kan ik best doen
Ja, lijkt mij dus ook. En het praten over de polls doen we (net als nu) gewoon in de poll.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:20 schreef Arn0 het volgende:
Bedoel je alle polls in een centraal topic plaatsen? Dat wordt wat onoverzichtelijk denk ik.. Ik dacht gewoon een topic om te praten over de polls
Ja dat was ook mijn enigste twijfelpunt om 'm niet onmiddelijk aan te makenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:25 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Lijkt me wat snel na het Tournament... We kunnen denk ik beter eerst wat polls doen en dan over 3 maanden of zo een top 25...? Nogmaals, ik ga nergens over en dit is een vrij forum, maar we moeten van Fok ook geen Beatlesfanclub van maken, natuurlijk.
[..]
Ja, lijkt mij dus ook. En het praten over de polls doen we (net als nu) gewoon in de poll.
Ik zou persoonlijk eerder een top 13 (of top 10) van albums maken, vooraleer je terug naar de nummers gaat.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:30 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ja dat was ook mijn enigste twijfelpunt om 'm niet onmiddelijk aan te maken
Opzich ook een goed idee, nooit eerder gedaan danquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:32 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk eerder een top 13 (of top 10) van albums maken, vooraleer je terug naar de nummers gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |