Ik woon heul niet op Urkquote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:06 schreef pisnicht het volgende:
misschien moet je wat vaker uit dat debiele incestdorp van je komen
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:06 schreef pisnicht het volgende:
misschien moet je wat vaker uit dat debiele incestdorp van je komen
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:08 schreef Adidah het volgende:
http://www.vote4me.nl/site/fotoalbum/34923
Ah, je hebt ze met moeite gedaan?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:12 schreef PeZu het volgende:
ik ben fries en al mijn nichtjes zijn moeilijk lekker![]()
opgelost slotje
tuurlijk je zit toch met dat aspect van wat de mensen zullen zeggen als je je nichtjes hebt gedaanquote:
Het blijft wel in de familie, dat dan weer welquote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:14 schreef PeZu het volgende:
[..]
tuurlijk je zit toch met dat aspect van wat de mensen zullen zeggen als je je nichtjes hebt gedaan_!
PICs or it didn't happen!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:16 schreef leipeshitouwes het volgende:
Nou.. Ik kan je als Amsterdammer zeggen dat de frieze meisjes gewoon blond en normaal zijn, en ze hebben geen gevoel voor stijl.
Dat zeg ik als amsterdamse
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:14 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
ja, die zwartbonte, op vier poten, ze roepen af en toe boooeeee, das dan weer minder
wat, je voordeur?quote:
quote:
Rofl, nee, een van A'damse afkomstquote:
wat is dat nu weer voor kneuzig dialect.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:12 schreef PeZu het volgende:
ik ben fries en al mijn nichtjes zijn moeilijk lekker![]()
opgelost slotje
Hebben jullie nou wel eens files?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:26 schreef michiel_merk het volgende:
ik woon 26 jaar in friesland, en ik vind het behoorlijk tegenvallen![]()
doe niet moeilijkquote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:27 schreef pisnicht het volgende:
[..]
wat is dat nu weer voor kneuzig dialect.
Tsssss.....quote:
stadse trienenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:18 schreef Overdrive het volgende:
Nou, ik heb er één, en vergeleken met die stadse trienen in het Gooi en omstreken kan ik rustig stellen: Ja de Friezin IS knapper dan de rest.
En beter en intelligenter en...Nou ja, Fryslan boppe dus!![]()
Inderdaad, stadse trienen ken ik ook nietquote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:26 schreef PeZu het volgende:
[..]
stadse trienen_!
een trien is per definitie boers
Als je ;t nou ook nog eens goed had gespeld..quote:
Het is nu the place to be.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:28 schreef Stuurloos het volgende:
Friese mokkels nee, maar mokkels in Friesland.. een volmondig ja. Tijdens de Sneekweek stroomt de provincie vol met (Gooise) hockeykutjes. Dan is het de place to be.![]()
*spreekt uit ervaring*
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:46 schreef Aanvoerder het volgende:
Alles uit Friesland is kut, behalve roggebrood Leeuwarden.
leeuwarden haal je niet zo makkelijk uit Friesland.quote:
Dat hoeft toch ook niet als je heel Friesland verwijdert?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:07 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
leeuwarden haal je niet zo makkelijk uit Friesland.
Doutzen Kroes en Yfke Sturm.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:46 schreef Aanvoerder het volgende:
Alles uit Friesland is kut, behalve roggebrood.
Als je heel Friesland verwijderd, blijf Leeuwarden vanzelf staan. Simpelweg omdat het niet Fries isquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:10 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat hoeft toch ook niet als je heel Friesland verwijdert?
Maar dan zit er iig geen Friesland meer omheen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 00:24 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Als je heel Friesland verwijderd, blijf Leeuwarden vanzelf staan. Simpelweg omdat het niet Fries is
Fryslân boppe.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 10:36 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Als je ;t nou ook nog eens goed had gespeld..
Niet persoonlijk neem ik aan.quote:Op zondag 2 augustus 2009 19:26 schreef Chav het volgende:
Ik ken geen Friezen![]()
![]()
(en dat wil ik graag zo houden)
Te laatquote:Op zondag 2 augustus 2009 19:26 schreef Chav het volgende:
Ik ken geen Friezen![]()
![]()
(en dat wil ik graag zo houden)
quote:Op zondag 2 augustus 2009 19:56 schreef Infinti het volgende:
Mensen die denken dat Snekers Friezen zijn.
Nèt te stoppe!quote:
Vooral Leeuwarden bedoel je.quote:
Must hier komme, dan sil'k bei die komme!quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:35 schreef justmattie het volgende:
Godverdomme fries pratende mensen rot op naar je eigen hoekje hier op het forum
quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:32 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Correctie : Kale koppen , niet te stoppenMOSSSEEELSSSS!!!
In elk geval beter dan dat friesquote:Op maandag 3 augustus 2009 14:49 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Must hier komme, dan sil'k bei die komme!
Want Liwadders is veel logischer.
Voor een Fries klinkt Leeuwarders hetzelfde als een wigger voor een Nederlander.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:08 schreef justmattie het volgende:
[..]
In elk geval beter dan dat fries
Ik zeg ook niet dat Leeuwarden geen voordelen heeft, het zijn er alleen zo weinig in vergelijking met de rest van Friesland..quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:21 schreef justmattie het volgende:
Een hollander kan Leeuwarders aardig verstaan hoor
Dat is met fries niet zo
Wat voor voordelen heeft friesland danquote:Op maandag 3 augustus 2009 15:25 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat Leeuwarden geen voordelen heeft, het zijn er alleen zo weinig in vergelijking met de rest van Friesland..
De acceptatie van het woord enigste.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:27 schreef justmattie het volgende:
[..]
Wat voor voordelen heeft friesland dan
Het eigen paspoort? Het maffe taaltje waar de rest van NL niks van snapt?
Enigste voordeel dat ik weet is dat het rustiger is qua omgeving. In vergelijking met het westland dan.
Ze giechelen wel minder, maar hinniken meer.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:01 schreef pisnicht het volgende:
Nou ik heb in de afgelopen 2 weken 2 x face-to-face met een Fries gesproken maar waar ik met iedereen al snel kan levelen, lukte het tot 2 maal toe niet bij die typische friezen. Het is gewoon een stug volk met een apart soort humor. Een soort belgen maar dan anders.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:42 schreef Kabolter het volgende:
[..]
De acceptatie van het woord enigste.
De prijzen van het wonen in vergelijking met Nederland.
Qua woonplek heb ik dan ook nog eens het voordeel dat alles goed te bereiken is.
Ik lig centraler dan menig ander plekje in Nederland.
Met de rest van Nederland kan je het niet vergelijken, omdat zelfs het bovenstaande punt voor meerdere gebieden in Nederland op gaat.
Alleen de zomer al vind ik super fijn in Friesland.
Hele avonden buiten zijn. Overal kunnen BBQ-en (zolang het niet te droog is). Zaterdagavonden in de natuur rond een kampvuur hangen met wat lekkere muziek, drank en hapjes.
Daarna lekker uitgaan.
Bij mooi weer lekker het water op kunnen. Altijd de keuze hebben om voor de rust of de drukte te kiezen.
Actief bezig te zijn, of juist passief.
Ik denk dat het je moet liggen. Daar is het begroeten op straat wel een mooi voorbeeld van.
Als ik er bij ons mensen uit het buitenland op visite zijn dan vinden ze de Nederlanders meteen erg vriendelijk, open en gemoedelijk.
In de stad is dat meteen anders. Daar moet je een overeenkomst hebben.
De rokerspaal op het station is daar een goed voorbeeld van.
Ik denk dat de opvattingen die je hebt en de 'roots' erg bepalen hoe je over dingen om je heen denkt.
Je gaat toch op zoek naar de bevestiging, zowel negatief als positief.
Maar ik ben daarom wel super blij dat die roots hier liggen. Al zie ik mijzelf hier niet mijn hele leven wonen.
Wat ook grappig is is dat ik plaatsvervangende schaamte heb als er weer een Fries in Hart van Nederland in beeld is.
Oostenrijkers denken inderdaad dat Nederlanders erg gastvrij en vriendelijk zijn, totdat ze een dagje Amsterdam hebben gehad en op de minder toeristische plekken zijn geweest.quote:
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:46 schreef Aanvoerder het volgende:
Alles uit Friesland is kut, behalve roggebrood. De ijzeren heinen
quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:42 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Qua woonplek heb ik dan ook nog eens het voordeel dat alles goed te bereiken is.
Met de rest van Nederland kan je het niet vergelijken, omdat zelfs het bovenstaande punt voor meerdere gebieden in Nederland op gaat.
Hele avonden buiten zijn. Overal kunnen BBQ-en (zolang het niet te droog is). Zaterdagavonden in de natuur rond een kampvuur hangen met wat lekkere muziek, drank en hapjes.
Daarna lekker uitgaan.
Bij mooi weer lekker het water op kunnen. Altijd de keuze hebben om voor de rust of de drukte te kiezen.
Ik denk dat het je moet liggen. Daar is het begroeten op straat wel een mooi voorbeeld van.
Als ik er bij ons mensen uit het buitenland op visite zijn dan vinden ze de Nederlanders meteen erg vriendelijk, open en gemoedelijk.
Ik denk dat de opvattingen die je hebt en de 'roots' erg bepalen hoe je over dingen om je heen denkt.
Maar ik ben daarom wel super blij dat die roots hier liggen. Al zie ik mijzelf hier niet mijn hele leven wonen.
Wat ook grappig is is dat ik plaatsvervangende schaamte heb als er weer een Fries in Hart van Nederland in beeld is.
Dat heeft verder weinig te maken met het volk zelf. De omgeving gaf ik zelf al aan is een van de weinige dingen wat mooi is aan friesland.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:42 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Daarna lekker uitgaan.
Volgens mij heeft dat meer met opleidingsniveau te maken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:30 schreef justmattie het volgende:
[..]
Dat heeft verder weinig te maken met het volk zelf. De omgeving gaf ik zelf al aan is een van de weinige dingen wat mooi is aan friesland.
Ik stoor me vaak aan mensen die stug fries zijn. Van die echte boeren dus die zich niet kunnen anticiperen aan andere mensen en lekker fries door blijven praten. Ook al komt de ander uit een andere provincie of verstaat diegene het niet tot nauwelijks.
Ik zie ze zelfs bij mij op school wel op klompen lopen. Zijn er een stuk of 3/4![]()
![]()
Daar word ik geil vanquote:Op maandag 3 augustus 2009 12:26 schreef Annnet het volgende:
Heb je zo'n lekker wijf, praat ze Fries.
Dan heb je het ook over Hollanders he.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:21 schreef justmattie het volgende:
Een hollander kan Leeuwarders aardig verstaan hoor
Dat is met fries niet zo
quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:26 schreef Annnet het volgende:
Heb je zo'n lekker wijf, praat ze Fries.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:32 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
mijn vriendin woont in friesland (ik zelf niet), en ze is knap![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |