quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:42 schreef wapwip het volgende:
Ik zou de desbetreffende nigeriaan even vragen waarom het via een cheque moet
Ik zou dat zeker niet accpeteren als ik jou wasquote:cheque accpeteren uit engeland?
Om even op je laatste 2 vragen in te gaan:quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Hai, ik heb net een geinteresseerde koper die vroeg of ik chques accepteer.
De koper woont in Engeland.
Hoe verzilver je een cheque, nooit gedaan namelijk. En moet ik hiervoor perse bij een Engelse Bank zijn ofzo?
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:42 schreef wapwip het volgende:
Ik zou de desbetreffende nigeriaan even vragen waarom het via een cheque moet
Zelfs kan nog kan het in sommige gevallen weer van je rekening worden afgehaald...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:57 schreef Jordy-B het volgende:
Je verzendt je product toch niet voordat het geld op je rekening staat?
Ja, maar niet als iemand met cheques werkt. Die ontvang je, verzilver je en je verstuurt het product naar de koper. Kan je de cheques niet verzilveren, dan verstuur je het product niet.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:59 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Zelfs kan nog kan het in sommige gevallen weer van je rekening worden afgehaald...
retourtje engelandquote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:31 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik zou met de koper en cheque samen naar bank gaan.
Daar kan je direct verzilveren. vervolgen het product geven
Jawel, ook als je met cheques werkt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:00 schreef Jordy-B het volgende:
Ja, maar niet als iemand met cheques werkt. Die ontvang je, verzilver je en je verstuurt het product naar de koper. Kan je de cheques niet verzilveren, dan verstuur je het product niet.
Je hebt gelijk... Ik had er even niet bij stilgestaan dat je cheques niet in contanten kan verzilveren.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jawel, ook als je met cheques werkt.
Banken geven jou namelijk het geld voordat zij het hebben ontvangen van degene die de cheque heeft uitgeschreven. Dus de bank maakt het geld van de cheque over naar jouw rekening en neemt dan contact op met de bank waar de cheque vandaan komt. Die checkt (harhar) of er genoeg slado op de rekening staat van degene die de cheque heeft uitgeschreven en zo ja, transfereert het geld naar jouw bank.
Zo nee, krijgt jouw bank dat te horen en zal het geld terughalen van jouw rekening.
Het zal ongetwijfeld een beetje anders in z'n werk gaan, maar dit zijn volgens mij de grote lijnen van het hele cheque-gebeuren.
Alsof Paypal zo veilig is voor verkopersquote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:01 schreef Schenkstroop het volgende:
Paypal of een money transfer per iban-bic moet ie toch ook wel kunnen accpeteren denk ik.
Nou ik heb alleen gezeik met kopers uit Italie en dat is ongeveer 2-3% dus dat vind ik redelijk acceptabel.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:14 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Alsof Paypal zo veilig is voor verkopers
Werkte het maar zo makkelijk in Nederland.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:00 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, maar niet als iemand met cheques werkt. Die ontvang je, verzilver je en je verstuurt het product naar de koper. Kan je de cheques niet verzilveren, dan verstuur je het product niet.
lekker vakantie in england! of andersom mag ook..quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |