abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71576606
11augustuss!!
pi_71587849
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:46 schreef endr0me het volgende:
Volgens mij is het inderdaad echt een kwestie van geluk hebben.. je moet natuurlijk ook je koppie erbij houden.. wat wij bijvoorbeeld meemaakte:

liepen over de hoofdweg terug naar huis na 't stappen, vraagt een groep meiden 'mogen we met jullie meelopen want we horen allemaal enge verhalen over Bulgarije'. Nou prima, waren leuke meiden dus no problemo

Stopt er een taxi bij één van de dames, en bied ze een gratis rit aan naar hun appartement, waarop ze vrolijk schreeuwend die taxi instappen, ik bedoel hoe naïef kun je zijn
Nooit weer gezien?
Bomen zijn relaxt
pi_71589824
Nee.. ik zei nog meisje dat zijn dus dingen die je niet moet doen.. maar ze waren al verdwenen aan de horizon

Wellicht zijn ze netjes afgezet bij het appartement maar voor hetzelfde geld gaat het dus helemaal fout, dat bedoel ik dus met je koppie erbij houden nadat je gedronken hebt

Taxichauffeur bood ons ook wiet, coke en xtc aan.. hoewel dat best interessant was gewoon niet gedaan omdat je er gewoon mogelijk problemen mee kan krijgen.
Brett Holman
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:21:55 #29
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_71606012

Fags in de Viking
Deathlift or Die.
pi_71632531
Moet dat nou ook al weer in dit topic?!

Morgen om 9 uur vliegen
Bomen zijn relaxt
pi_71650794
Ik ben gisteren teruggekomen uit Bulgarije en na een diepe slaap van liefst 18 uur weer enigsinds boven Jan. Op alles wat hier en in het andere topic is gezegd kan ik inderdaad zeggen dat het gewoon een kwestie van pech of geluk is of je een goede vakantie hebt.

We zaten in een prima appartement op Royal Sun Holiday, mooi complex en aardig personeel/beveiliging, maar ze zijn erg snel met boetes geven voor lawaaioverlast of glaswerk bij het zwembad. Zelf had ik na 5 minuten de deur uit het schanier door een 'subtiele' schop omdat dat ding niet los ging, de ligbank knapte als een kaartenhuis in elkaar als je op de verkeerde plek ging zitten (had iedereen last van). Over het hotel was ik verder goed te spreken. Grootste nadeel was dat je per appartement 1 sleutel had en we als groep van 9, 3 appartementen op een andere deel hadden, zonder sleutel kon je niet bij een ander appartement komen omdat je beneden al een deur open moest maken met zon loggertje.

Wij zijn met name naar Glade Viking geweest, leuke tent. Voelde me de eerste dagen allerminst veilig daar, en daar is ook zeker reden voor. Wel is het zo dat het met name de dronken eenlingen en mensen met een te grote waffel zijn die problemen krijgen. Loop niet alleen en dronken over straat, pas op voor hoertjes en neem geen fietstaxi, dan heb je al een stuk minder kans op problemen.

Wat betreft de prijzen; Glade Viking is niet veel goedkoper dan Nederland, 6 Lev voor Heineken, 5 lev voor Tuborg, ong 7 lev voor een cocktail. Maar bij ons hotel was een halve liter Kamenitza (prima lokaal bier) slechts 2.5 lev, een tequila 1.3 lev (!! ). Voor mensen die nog moeten gaan en goedkoop cocktails willen drinken raad ik 'The Blue Bar' voor hotel Iskar aan, we werden naar binnen gelokt door een Bulgaar die helemaal blij was dat we kwamen zitten. Toen we vertelden dat we uit Nederland kwamen, haalde hij gelijk een waterpijp op. Voor ons was het altijd happy houre (2 cocktails voor 7 lev, dus ong 1.75 euro per stuk) en op aanvraag hebben ze zelfs Aardbei-tabak besteld een paar dagen later. Hij werd helemaal blij toen we hem 40 lev fooi gaven, later heb ik een uur met hem gepraat en bleek dat hij honderden kilometers naar het westen woonde en hij zo'n 500 lev per maand verdiende en daar werkelijk 20 uur per dag voor maakte, omgerekend een halve euro per uur! Het viel dan ook wel te begrijpen dat hij dolblij was met onze fooi. We zijn er een paar dagen geweest en mochten er ook nog internetten en dergelijke, een echte aanrader. Mocht er iemand heen gaan, doe hem de groeten en zeg vooral dat je uit Nederland komt (bleek hij stuk aardiger te vinden dan oa Engelsen)

Voor onze vakantie voor volgend jaar weten we echter één ding al zeker, voor ons geen/nooit Bulgarije meer en ook geen Hongarije. Dat heeft slechts een klein beetje met de beperkte vrijheid te maken, maar grotendeels met de hygiëne. Van onze groep van 9 was 1 jongen 3 dagen zo ziek als een hond, later heb ik mezelf 1 dag echt hondsziek gevoelt (terwijl ik in geen 10 jaar ziek ben geweest), en kort voor vertrek hadden 2 anderen dezelfde klachten en schreeuwden zelfs dat ze naar een ziekenhuis wouden. Bij thuiskomst bleken nog 3 anderen ziek te zijn geworden en ik heb net begrepen dat 2 maten van me naar de dokter gaan vanmiddag. Al met al zijn 7 van de 9 echt ziek geweest en heb ik zelf ook de hele overige week met een lam gevoel in mijn kop rondgelopen (geen kater, die herken ik als duizenden ). Het zou me ook geen snars verbazen als we allemaal een Mexicaanse griep als souvenir mee hebben genomen, inclusief de rest van het kuchende vliegtuig.

Kortom, je kunt het er prima hebben voor een laag prijs (als was het appartement niks te goedkoop), maar net zo goed ben je een paar dagen of achteraf zo ziek als een hond of wordt je er beroofd. Dan ga ik volgend jaar 10x liever weer naar Kroatië (Porec), waar we geen problemen gehad hebben.

EDIT: meiden hebben inderdaad een stuk minder te vrezen. Aan drugs moet je niet beginnen, of je moet van poppers houden, die zijn daar legaal, zelfs de barman snoof er van.
pi_71657673
Dat er zoveel mensen ziek worden vind ik toch echt apart.. dat is echt bizar
Brett Holman
pi_71661559
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:21 schreef endr0me het volgende:
Tja, Bulgaren hebben waarschijnlijk geen Voedsel- en Warenautoriteit die geregeld komt controleren en als je nagaat dat een gemiddelde serveerder nog geen euro per uur verdiend zal men ook wel geen schoonmakers hebben voor de keuken. Verder zullen er vast nog mensen zijn die kraanwater drinken (paar groepsgenoten gingen er koffie mee zetten, maar beseften niet dat je vooral ziek wordt van de Chloor, ipv bacteria, zaten gelijk te schijten).

Uiteraard speelt ook de lefenstijl aldaar mee, de meesten hier gaan niet naar Bulgarije voor voor stedentrips, museumbezoekjes of de mooie natuur (voor zover dit alles al aanwezig is in Sunny Beach). Onze inventaris voor de hele week rijkte ook niet verder dan chips (waar die Bulgaren trouwens halve supermarkten mee vullen en heerlijke chips ook), Vodka (5 euro/fles) en bronwater. Maar dat was in voorgaande jaren niet zo veel anders, daar waren we ook niet ziek.
pi_71674820
Ik ben in 2005 & 2007 naar SB geweest en heb er nooit problemen gehad (ja één keer hadden we ruzie met enkele Zweden in een cafe en één keer gooide een straathoertje een fles water naar onze kop ) maar verder heb ik me er prima geamuseerd ! In 2007 waren we zelfs met een groep van 10 mensen.
Toen werd één vriend wel es opgelicht door een taxichauffeur toen hij straalbezopen was, maar dat was meer zijn eigen fout.

Dus, om mensen gerust te stellen, in SB kun je evengoed feesten als in Chersonissos, Mallorca, Lloret, Turkije, ... het is er allleen stukken goedkoper !

De Fenix Bar is ook een aanrader voor goedkope cocktails (24/24 happy hour en veel Scandinavische vrouwen) en de disco Lazur is ook geweldig.
pi_71727538
Heb gisteren geboekt, 3 tot en met 11 september (leuke datum om te vliegen). We logeren in Rodopi Zwete Ben benieuwd!
“I'm just like anyone. I cut and I bleed. And I embarass easily.” M.J.J.
[quote]Op woensdag 12 augustus 2009 21:21 schreef ... het volgende:
Is fiddlergurl nog een kloon van Paul?
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 9 augustus 2009 @ 12:21:25 #36
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_71727567
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:19 schreef Fiddlergurl het volgende:
Heb gisteren geboekt, 3 tot en met 11 september (leuke datum om te vliegen). We logeren in Rodopi Zwete Ben benieuwd!
Wel buiten het seizoen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_71727615
Ik ga altijd buiten het seizoen op vakantie.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 9 augustus 2009 @ 12:25:30 #38
80791 crew  Paul
pi_71727650
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:23 schreef Fiddlergurl het volgende:
Ik ga altijd buiten het seizoen op vakantie.
Is toch niet leuk
Wat moet je daar doen in sunnybeach buiten het seizoen
pi_71727703
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:25 schreef Paul het volgende:

[..]

Is toch niet leuk
Wat moet je daar doen in sunnybeach buiten het seizoen
Hetzelfde als in het seizoen?? In september gaan er wel minder mensen, maar het is niet uitgestorven ofzo
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 9 augustus 2009 @ 12:28:24 #40
80791 crew  Paul
pi_71727725
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:27 schreef Fiddlergurl het volgende:

[..]

Hetzelfde als in het seizoen?? In september gaan er wel minder mensen, maar het is niet uitgestorven ofzo
Ja maar kan je dan nog wel uitgaan enzo? of ga je daar niet voor
pi_71727761
Ja hoor, de discotheken e.d. zijn gewoon open, Gogo reist ook in september gewoon naar SB.
Tis niet mijn doel ofzo, maar een avond uit is natuurlijk nooit verkeerd Lazur is sowieso tot en met oktober open.
pi_71742879
Sunny Beach lijkt me wel een regio waar je buiten het seizoen echt niks meer te zoeken hebt. In september zal er vast nog wel wat te doen zijn, maar er zullen ook al hele delen zijn waar amper mensen komen.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 9 augustus 2009 @ 21:28:01 #43
80791 crew  Paul
pi_71743369
Idd ik was er begin juli, de eerste dagen waren sommige kroegen nog uitgestorven, kan je nagaan hoe het er dan is in september
pi_71743545
Gelukkig is uitgaan niet het primaire doel van mijn vakantie
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 9 augustus 2009 @ 21:33:45 #45
80791 crew  Paul
pi_71743569
Okaaaaaaaaay dan zijn we eruit
Nou mag je een foto van jezelf posten
pi_72125648
Ben zelf nu net terug uit Sunny Beach. Erg naar m'n zin gehad daarzo.

Wij verbleven in het Grenada Hotel dat een stukje buiten het centrum van Sunny Beach lag, wat ik overigens erg prettig vond aangezien je dan geen last heb van al het geluid van mensen vroeg of nachts laat. Het was een 4 sterren hotel zag er allemaal netjes uit en ook aardig personeel. Strand lag ook op 4 minuten lopen van het hotel en was niet onwijs druk maar gewoon lekker de ruimte. Het restaurant van het hotel was ook erg goed en betaalbaar. Verder totaal geen problemen gehad met eten of ziek zijn van het eten. Maar dat komt misschien ook wel omdat mijn meisje Bulgaarse is en dus wist waar we wel of niet moesten zijn.

Ik heb verder ook niks gemerkt van de hoertjes of rare gasten op straat. We zijn vaak genoeg met z'n 2'en terug gelopen (rond 0:00-1:00) naar het Hotel (was ongeveer 30 mins lopen van uit het centrum). En als we gingen stappen namen we gewoon een Taxi terug. Even een prijs afspreken en je bent zo bij je hotel voor 10-20 lev. Wat ook erg leuk en goedkoop was (tenminste al je met een kleine groep bent of met z'n 2en) is een soort van treintje nemen die over de weg rijdt. Kostte ons 3 lev per persoon voor naar het centrum enige nadeel is dat ze rijden tot 0:00 en als je dus gaat stappen je met de Taxi moet of lopen moet. En voor de supermarktjes die overal zitten, soms gewoon ff goed rondkijken in de buurt van je hotel soms scheelt dat een paar lev voor je boodschappen

Ik was aangenaam verrast door Sunny Beach en heb een onwijs leuke tijd gehad. Nesebar is ook in de buurt als je nog wat leuks wilt bekijken en Vlaz ligt iets noordelijker (5km) en is met de bus goed te doen, daar liggen ook redelijk wat hotels. Het is daar wat berg achtiger en zijn meer appartementen dan hotel en een mooie haven met wat uitgaans gelegenheden, maar die zijn volgens mij een stuk luxer en duurder (lagen ook onwijs dure boten en de auto's die daar stonden waren ook redelijk aso). Maar leuk om even een avondtje te kijken een hapje te eten in het centrum.
hmmmm... ben je nou nog aan het lezen ?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:08:43 #47
253447 Ethanolic
pi_72254630
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:33 schreef Paul het volgende:
Okaaaaaaaaay dan zijn we eruit
Nou mag je een foto van jezelf posten
Deathlift or Die.
pi_72658598
Nou ik ben net terug, ik kan je vertellen, het was geweldig Het hotel was goed, je kon nog goed stappen ondanks einde seizoen! Topplaats, ga zeker nog eens terug!
pi_72659363
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:21 schreef endr0me het volgende:
Is het ook. Ik ben deze zomer ook drie weken in Hongarije, Bulgarije en Turkije geweest, in hostels, en ik heb daar niemand gezien die ziek was en ben zelf ook niet ziek geworden.

En ik heb genoeg beruchte dingen (zoals schepijs, gevulde mossels etc.) gegeten. Ik denk dat je gewoon een heel klein beetje moet opletten en dat soort eten niet bij de allersmerigste straatverkoper van de stad moet halen.
  zaterdag 12 september 2009 @ 12:35:17 #50
253447 Ethanolic
pi_72670049
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 22:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Is het ook. Ik ben deze zomer ook drie weken in Hongarije, Bulgarije en Turkije geweest, in hostels, en ik heb daar niemand gezien die ziek was en ben zelf ook niet ziek geworden.
Ja iedereen die de airco dag en nacht daar aan hebt staan komt met keelkanker thuis en dan zijn ze daar zogenaamd ziek geworden.
Ik had er zelf ook last van ^^
Deathlift or Die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')