abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71489555

Vorige deel : Seizoensgids VI: Wat vinden we ervan? deel 2

Post hier alle fouten

[ Bericht 46% gewijzigd door vitessezuid113 op 31-07-2009 14:17:03 ]
pi_71489585
Maandag oid even uit mn postvakje vissen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_71489627
Ik mis de gemiddelde toeschouwersaantallen van de afgelopen jaren.
pi_71489756
Toen ik gister in de winkel de ELF-gids door bladerde had ik al één fout te pakken. In een onderschrift bij een foto van Granqvist stond dat die een solo-doelpunt maakte tegen Utrecht en dat later herhaalde tegen De Graafschap, maar dat was tegen NAC.
pi_71490324
De dikke VI is zojuist op de mat gevallen en die van Elf volgt als het goed is binnen een paar dagen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:37:48 #6
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_71490333
Stillll waiting.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 juli 2009 @ 14:40:10 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71490403
Hij plofte hier ook op de mat. Eens doorbladeren.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:05:22 #8
233746 Runselpink
Op snelheid wazig.
pi_71491150
Hiarie bestaat niet (bij wedstrijden FC Groningen)

en ik heb nog een gevonden, weet alleen niet meer waar.....
Supersoep over tong:
]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
pi_71491773
Bram Nuytinck van NEC is volgens de seizoengids in Juliana Malden geboren, maar dat was juist zijn eerste club.
pi_71492354
Aangezien hier ook over andere gidsen dan die van VI wordt gesproken: iemand die van Sp!ts gezien? Hoorde de makers er van nogal hoog over op geven.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_71492483
Ik heb nog steeds een lamme arm van het bezorgen van die krengen
pi_71492900
Zo, beide gidsen inmiddels binnen. ELF bekeken in de winkel en die kon ik niet laten liggen, al was het maar omdat ik er zelf insta (bladzijde 167 en je moet het wel weten, maar vooruit).

Maar ziet er erg interessant uit, lekker uitgebreid. VI-gids beproefd recept van de afgelopen twee jaar, dus weinig verrassing. Moet beide nog wel wat uitgebreider doornemen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71494393
ELF maybe nog maar ff halen dan
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_71501574
Beide gidsen doorgebladerd.

Ik was weleens benieuwd hoeveel man er nu in het stadion van Telstar zouden passen: VI heeft het over 2.687 plaatsen terwijl ELF zegt dat er 3.250 man in kunnen...
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:50:09 #15
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_71501818
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:49 schreef kevin6188 het volgende:
Aangezien hier ook over andere gidsen dan die van VI wordt gesproken: iemand die van Sp!ts gezien? Hoorde de makers er van nogal hoog over op geven.
De poster/voorpagina was hilarisch. Die heb ik alleen even gezien namelijk. Getekende versie van de grote vier coaches, waar Jol een ezel-tekentje maakt achter het hoofd van Been.
Gourmetten of steengrillen?
pi_71504688
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:43 schreef Mark-Hgl het volgende:
Beide gidsen doorgebladerd.

Ik was weleens benieuwd hoeveel man er nu in het stadion van Telstar zouden passen: VI heeft het over 2.687 plaatsen terwijl ELF zegt dat er 3.250 man in kunnen...
Er is een nieuwe tribune bij dit jaar, ik denk dat VI verouderde cijfers gebruikt.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:34:05 #17
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71504831
Ik denk dat ik de gids van ELF morgen maar eens ga kopen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_71510264
Ik snap eigenlijk niet waarom ze die gidsen zo vroeg al uitgeven, zo zit je straks toch weer met een gids die helemaal niet compleet is?
Willem-Jan van Puffelen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:45:41 #19
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71510270
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:45 schreef Rauzer het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom ze die gidsen zo vroeg al uitgeven, zo zit je straks toch weer met een gids die helemaal niet compleet is?
Je gaat geen seizoensgids uitgeven als er al vijf wedstrijden zijn gespeeld.
pi_71510587
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:50 schreef Silenus het volgende:

[..]

De poster/voorpagina was hilarisch. Die heb ik alleen even gezien namelijk. Getekende versie van de grote vier coaches, waar Jol een ezel-tekentje maakt achter het hoofd van Been.
Die was mooi idd.

Als het goed is moet hierboven de foto verschijnen, maar ik zie 'm nu ff niet. Anders even op quote rammen voor de link.

[ Bericht 5% gewijzigd door kevin6188 op 01-08-2009 11:25:49 ]
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_71512235
Vandaag eens even drie seizoengidsen gekocht. Kijk en vergelijk.

Als eerste traditioneel de Seizoengids van VI, die elk jaar dikker lijkt te worden. Nieuw sinds een paar jaar zijn de statistieken van het vorige seizoen en een bladzijde clubgeschiedenis met ook vooral statistieken en records. Verder staan natuurlijk alle spelers erin met hun cv en staat er wat standaardinformatie over de club en een klein verhaaltje over de trainer. Een vooruitblik op het seizoen ontbreekt echter, iets wat je toch zou verwachten in zo'n dik boekwerk dat gericht is op het komende seizoen. Wat moeten we met de statistieken van AZ-Volendam van vorig jaar? Qua fotografie is het ook weinig bijzonders, met slechts statische spelersportretten en elftalfoto's. Tussen de clubpagina's door soms eens een kalender, kaartje of ranglijst, maar veel is het allemaal niet. Het enige enigszins voorbeschouwende artikel is de voorspelling van de eindstand door een aantal journalisten, maar zij krijgen niet de kans hun keuze te onderbouwen. Iets leuks, iets grappigs, iets origineels, in de seizoengids van VI vind je het niet terug. Zakelijk, statistisch en compleet kun je de gids wel noemen, maar verder? Lezen doe je het niet, je kijkt hoogstens even de transfers na of zoekt nog eens iets op, waarna de gids in de kast of bij het oud papier belandt.

Nee, dan ELF, het voetbalblad dat dit jaar voor het eerst met een aparte seizoengids op de proppen komt. Half zo dik als de gids van VI, maar een stuk leuker en beter. Het blad opent met een (onderbouwde!) voorspelling van de belangrijke posities op de ranglijst (1-3, 16-18 en eigen club) door 18 prominente spelers uit de geschiedenis van elke club. Kees Kist voorspelt een nieuw kampioenschap voor AZ. Per club zijn er geen negen, zoals bij VI, maar slechts drie pagina's gereserveerd. Spelersprofielen en overbodige statistieken ontbreken immers. Daarvoor in de plaats een voorbeschouwend stukje tekst, enkele aardige foto's, en de gebruikelijke clubgegevens, de selectie en het programma. Statistieken zijn er wel, maar ze zijn interessanter dan bij VI en ze krijgen niet al te veel aandacht en ruimte. Ook grappig zijn de trivia's, zoals de stadionkroeg van elke club en de opkomstmuziek. Heel Nederland weet nu dus dat de landskampioen het veld betreedt onder de angst inboezemende tonen van, jawel, Marco Borsato. Ook een leuk aspect zijn de plussen en minnen die ze elke club geven. Bij AZ zijn de klappers en de wind in het stadion ruk, maar wordt het stadion zelf erg mooi en positief gevonden. Den Haag wordt geprezen om de vele spelers uit de regio en het verbeterde imago, Heerenveen wordt bekritiseert om het Thialf-publiek. Met deze gids ben je tenminste even zoet omdat er tenminste wat te lezen valt, en het is nog interessant ook.

De gids van ELF is ook uitgebreider in het aantal competities dat belicht wordt. De clubs uit de Eerste Divisie krijgen net als de Eredivisieclubs drie pagina's. De vrouwenploegen is daarnaast elk een pagina toebedeeld. Ook de zes Hoofdklasses komen aan bod, met selecties en clubgegevens (3 clubs op een pagina). Zelfs het zaalvoetbal krijgt een plek in deze seizoengids. Tussendoor staan nog enkele tweepaginabrede artikelen over onder meer het Nederlands Elftal en zaalvoetbal. Al met al een veel bredere en vooral ook leukere en mooiere gids dan die van VI. Liever wat mooie foto's, artikelen en wetenswaardigheden dan eindeloze statistieken die toch bar weinig zeggen over het komende seizoen.

Als derde gids heb ik ook maar eens een Duitse gids gekocht, en wel de seizoengids van het blad 11 Freunde. In Nederland is deze voor 5,40 te koop, en dat is het zeker waard (VI is 4,95 en Elf 4,75). Een magazine van de dikte VI-gids plus een klein handzaam boekje dat de eigenlijke seizoengids is. In dit boekje worden de clubs van de 1. en 2. Bundesliga behandeld, alsmede die van de 3. Liga. De Bundesligaclubs krijgen in dit boekje van ongeveer ¼ A4 elk vier pagina’s. Eentje met het een foto van het logo op het shirt, eentje met de selectie en wat clubgegevens, eentje met een voorbeschouwing/interview met een fan wat natuurlijk altijd erg leuk is en waardoor je een beetje weet wat er écht speelt, en ten slotte een met een mooie foto van het stadion en informatie over leuke fankroegen, fanclubs met aparte namen, het grappig bedoeld ‘clubmotto’ met een hoog inside-joke gehalte en wat reisinformatie.

Het bijgevoegde magazine lijkt meer op een reguliere uitgave, met als verschil dat dit nummer een stuk uitgebreider en ook voorbeschouwender is. Elke club wordt op geheel eigen wijze onder loep genomen, terwijl het magazine doorspekt is met mooie foto’s en sfeerreportages, interviews met fans, logo’s door de jaren heen en wat al niet meer. Met humor geschreven, en ook met aandacht voor de charme van het echte voetbal in de lagere liga’s, ver weg van de commercie van de hoogste divisie. Aanrader!

Samenvattend: VI is precies hetzelfde als vorig jaar en dus weer vooral saai, Elf is een goede debutant met een sprankelender gids dan VI en als je eens op een leuke manier wat over Duits voetbal wilt lezen of gewoon foto’s wilt kijken koop je de uitstekende gids van 11 Freunde. Laten we hopen dat VI ook eens buiten de deur gaat kijken, en volgend jaar met een verbeterde gids komt.
AZ LANDSKAMPIOEN 2008-2009
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 13:10:00 #22
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_71513021
Mooi stuk NAKZ, maar eens even naar de Elf kijken straks

Vind het sowieso wel jammer dat er niks te lezen valt in de VI-gids qua voorbeschouwingen op het seizoen, deden ze vroeger (15 jaar geleden ) wel
De Narcis van Gabon
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 13:46:59 #23
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71513895
Ik heb de gids van de Elf ook gehaald en ik vind dat hij er goed uitziet, zeker voor slechts 3,75. Lekker overzichtelijk en beknopt, maar toch heel veel informatie.
pi_71514108
Die van VI heb ik eens wat doorgebladerd, ziet er inderdaad niet al te vernieuwend en interessant uit. Ga me die van Kicker waarschijnlijk nog wel kopen voor de Bundesliga .
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 13:59:42 #25
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71514202
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:55 schreef Rucebo het volgende:
Die van VI heb ik eens wat doorgebladerd, ziet er inderdaad niet al te vernieuwend en interessant uit.
Nou hoeft de gids ook niet vernieuwend te zijn. Op zich heeft de gids van VI de laatste jaren een goed concept en is er niet veel aanleiding omdat te veranderen.Een iets uitgebreidere voorbeschouwing zou misschien wel leuk zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')