abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71694698
we hebben geen budget ook nog geen kleding.. althans.. mijn vriend gaat ws. in zijn pak en ik moet nog ff iets zoeken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71696633
Wij hebben alleen nog maar plannen en opties maar nog niets geregeld.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_71696850
wij wel een budget, is aangeraden door onze ceremoniemeester. en is best handig want je schikt je lam als je een echt 'burgelijk' feestje wil, met de echte trouwjurk, dag gasten, heel veel avondgasten locatie hier, locatie daar. bruidssuite, honeymoon en ga zo maar door.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_71696888
heb ook geen ceremoniemeester
en geen feest en geen jurk en alleen maar ouders/zusje+zwager/opa en oma en 2 vrienden
geen suite, vakantie of wat dan ook

alleen ringen en een trouwboekje en een koppie koffie met gebak
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:52:47 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_71696933
Jolene, Pandorah, jullie hebben heerlijk weer gehad vandaag, gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71697437
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:50 schreef gothic-blackie het volgende:
wij wel een budget, is aangeraden door onze ceremoniemeester. en is best handig want je schikt je lam als je een echt 'burgelijk' feestje wil, met de echte trouwjurk, dag gasten, heel veel avondgasten locatie hier, locatie daar. bruidssuite, honeymoon en ga zo maar door.
Dan is het inderdaad handig om een budget op te stellen. Al ga je daar toch wel overheen omdat je denkt dat je alles geregeld hebt en dan kom je er achter dat je nog wat dingen vergeten bent.

Wij doen het klein dus qua budget valt er niet zoveel op te stellen.
pi_71697634
Ik dacht dat we wel goed zouden uitkomen met ons budget die we vooraf hadden opgesteld.
Helaas zijn we er uiteindelijk 100% overheen gegaan hahah
pi_71702987
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:16 schreef nelisb het volgende:
Ik dacht dat we wel goed zouden uitkomen met ons budget die we vooraf hadden opgesteld.
Helaas zijn we er uiteindelijk 100% overheen gegaan hahah
pff ik hoop niet dat we er 100% overheen gaan, want ons budget is nu geschat 15 duizend. en om dan 30 duizend te gaan betalen is wel heel erg veel.
pi_71703410
Ik kan je één ding vertellen, het gaat altijd hard.
En dan komen de rekeningen achteraf, zucht
pi_71703523
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 09:13 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

pff ik hoop niet dat we er 100% overheen gaan, want ons budget is nu geschat 15 duizend. en om dan 30 duizend te gaan betalen is wel heel erg veel.
haha! Hoop het ook niet voor jullie. Wij hadden 10.000 en waren uiteindelijk 20.000 kwijt alleen voor de bruiloft.
Moet wel zeggen dat we echt enorm verwend zijn door iedereen. Had niet verwacht zoveel geld te krijgen.
pi_71703542
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:07 schreef macrony het volgende:
Ik kan je één ding vertellen, het gaat altijd hard.
En dan komen de rekeningen achteraf, zucht
Wij hadden niks achteraf. Wisten precies wat we kwijt waren. Rekening van de locatie zelf was zelfs lager doordat er op het laatst toch mensen niet kwamen.
pi_71703635
15.000!?

wij zitten nu op 6.000 en vinden dat al veel
Ja doei.
pi_71704235
Ons budget was plm 3000 euro, en we zijn er zelfs nog wat onder gebleven. Zelfs nu we dingen hebben moeten verzetten. En toch alles gedaan zoals we in december ook zouden trouwen.

We wachten nu nog op 1 rekening, en daar hebben we nog geld voor staan.
*poef* nu is het weg
pi_71706742
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:28 schreef motorbloempje het volgende:
15.000!?

wij zitten nu op 6.000 en vinden dat al veel
wij vinden dit ook al super veel hoor! maar het is wel altijd mijn droom geweest om een mooie bruiloft te hebben met alles erop en eraan en het vooral niet te doen zoals mijn broer en zus die wel een goedkope bruiloft hadden maar ik vind het niets om te bbqen in de tuin van je broer of het eten via de chinees te laten doen en dan in het huis van je ouders (kleine voorbeelden) of de jurk van weet ik veel wie te krijgen. ik wil graag het volledige plaatje en ben daarbij bereid alles ervoor op te geven (ben bv een grote lezer, en kocht altijd tussen de 5 a 10 boeken per maand, wat nu niet meer mag en gelukkig zit de bieb om de hoek)
pi_71708045
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:28 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

wij vinden dit ook al super veel hoor! maar het is wel altijd mijn droom geweest om een mooie bruiloft te hebben met alles erop en eraan en het vooral niet te doen zoals mijn broer en zus die wel een goedkope bruiloft hadden maar ik vind het niets om te bbqen in de tuin van je broer of het eten via de chinees te laten doen en dan in het huis van je ouders (kleine voorbeelden) of de jurk van weet ik veel wie te krijgen. ik wil graag het volledige plaatje en ben daarbij bereid alles ervoor op te geven (ben bv een grote lezer, en kocht altijd tussen de 5 a 10 boeken per maand, wat nu niet meer mag en gelukkig zit de bieb om de hoek)
Zo willen mijn vriend en ik het ook, maar daarom weten we ook wel dat we nog een paar jaartjes moeten wachten
Maarja dan is het wel perfect
pi_71708765
Zo precies bij ons. Gewacht tot dat we het konden doen zoals het voor ons perfect zou zijn. Dat was dit jaar dis!
pi_71709013
Wij hebben het geluk dat onze ouders / opa & oma veel willen betalen. Mijn vriend krijgt het pak van zijn vader + vriendin, ik mijn jurk van mijn ouders (niet dat onze kleding bijzonder duur is hoor, mijn jurk is incl vermaken 300 euro), de feestzaal + taart krijgen we van mijn opa & oma.... Voormaamste kosten die we zelf maken zijn de ringen (ca 600 euro) en het trouwen zelf (ca 400 euro). Dan zijn er nog de hotelovernachtingen vooraf voor vriend, en de dag erna voor ons samen in een luxe suite wat samen nog iets van 200 euro is.
I had a signature once. It was awful.
pi_71711674
Ik ben blij dat mijn perfecte bruiloft niet zo groots en duur is.
pi_71712357
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:00 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ben blij dat mijn perfecte bruiloft niet zo groots en duur is.
juh..

perfect staat bij ons niet gelijk aan heel veel geld uitgeven..
Ja doei.
pi_71712556
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

juh..

perfect staat bij ons niet gelijk aan heel veel geld uitgeven..
Maar toch 'klaag' je redelijk vaak hier dat je iets niet kan doen of anders moet doen omdat het geld er niet is
En dat bedoel ik met perfect dat je het kan doen zoals jij het het liefste hebt
pi_71712755
Duur is voor iedereen anders. Wat ik heb uitgegeven vind ik niet duur, von het voor ons wel waard ook!
Ik moet er niet aan denken om zo'n "simpele" bruiloft te hebben, daar zou ik onwijs spijt van hebben gekregen. En vond het heerlijk dat we alles konden doen zoals we het wilden en niet dingen anders hoefden te doen omdat er minder geld beschikbaar was.
Gelukkig doet iedereen het op zijn eigen manier en is iedereen achteraf happy dat zijn bruiloft Zo mooi was!

Maar weet bijna zeker, dat als geld niet echt een rol speelde dat zeker 50% of meer het toch anders zou doen.
pi_71713163
Ach ik ben maar simpel.
Ik wil op mijn bruiloft een sfeertje dat bij ons past en wat wij ook thuis hebben/willen creëren. Ik geniet er het meest van als ik met familie en goede vrienden met een fles wijn en een lekkere maaltijd in de tuin zit. Geen gedwongen gedoe, gewoon lekker je schoenen uit schoppen en in het gras gaan liggen.
Hadden wij hier de ruimte gehad dan had ik het ook absoluut thuis willen houden maar dat gaat niet en mijn schoonouders zagen het niet zo zitten bij hun in de tuin.

Wij zouden ook kunnen gaan voor het grote feest als we dat willen want mijn schoonouders hebben aangeboden om het feest te betalen voor 30 daggasten en zo'n 150 avondgasten maar wij zijn alsnog op zoek naar een locatie met diezelfde sfeer en de gastenlijst blijft beperkt tot zo'n 35 gasten.

We hebben nu wel iets op het oog maar we moeten er irl nog gaan kijken. Een restaurant in een oude boerderij met een fantastische tuin waar je kan picknicken, een meertje met roeiboten die je kunt gebruiken en bij slecht weer kan je uitwijken naar de sfeervol verbouwde 'deel'. De locatie is perfect, hopelijk is het eten dat ook want dan zijn we er snel uit.

Ik moet juist weer niet denken aan zo'n enorme bruiloft waarbij je geleefd wordt. Suikerspinnenjurken, truttige corsages en zo'n vreselijke discofeestzaal met polonaises en stukjes. Ieder zijn ding.
Wat ik me afvraag hè, stel nou dat jullie om wat voor reden dan ook er financieel op achteruit gaan en dat geld voor je droombruiloft ammenooitnietmeer bij elkaar zouden kunnen krijgen. Zouden jullie dan dus maar helemaal niet trouwen?
pi_71713286
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:11 schreef MinderMutsig het volgende:

Ik moet juist weer niet denken aan zo'n enorme bruiloft waarbij je geleefd wordt. Suikerspinnenjurken, truttige corsages en zo'n vreselijke discofeestzaal met polonaises en stukjes. Ieder zijn ding.
ik ook niet
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71713400
Wel grappig wat voor mensen voor ideeën hebben bij " enorme" bruiloften. Geleefd worden gebeurde juist helemaal niet! Bij ons op het strand was de sfeer zoo relax. Mensen gingen zwemmen, zonnen, lekker hangen op de loungebanken. Feest wa buiten. Mensen zaten lekker aan het water Bij een kampvuur etc etc. Alles was ongedwongen, gewoon doen waar je zin in had, want dat kon allemaal!
Stukjes, etc waren Bij ons niet aan de orde. Feest in de buite nlucht met een dj, saxofonist en een drummer, heerlijk ongedwongen!!

Mijn ouders wilden ook betalen, maar dat wildeN wij niet. Staan op eigen benen en verdienen ons eigen geld. Altijd in mijn achterhoofd kan je het niet betalen moet je het ook niet doen.

Antwoord op je vraag. Mochten we nog niet met organiseren bezig zijn en er komen financiële problemen zoudeN wij wachten. Zouden we er middenin zitten zouden we concessies moeten doen, want dan zou ik niet meer uitstellen. Maar goed dat is achteraf makkelijk te zeggen.

Pfff wat irritant typen op een iPhone
pi_71713427
Oja 55 daggasten en 150 avondgasten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')