Op mij ook.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:42 schreef superworm het volgende:
[..]
Was laatst een onderzoek gedaan, waaruit bleek dat mensen die downloaden méér dingen daadwerkelijk kopen dan mensen die niet downloaden. Het heeft dus een positieve werking.
Als de filmmaker een schappelijke compensatie zou willen, dan zou dat best willen. De situatie is echte nu zo dat de filmMAKER een klein bedrag krijgt en de investeringsmaatschappij de rechten van de film krijgt en vervolgens de consumenten een poot uit wil draaien door debiele prijzen te rekenen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:39 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk, de filmmaker is zijn film niet fysiek kwijt of zo.
Daarom heb ik ook heel expliciet gezegd dat het om de wisselwerking gaat. Iemand doet investeringen om iets te maken. Hij vindt het leuk om iets te maken, absoluut, maar hij is ook niet zo gek dat hij dat geheel belangeloos doet, want dan is hij snel klaar. Hij vraagt daarom aan de mensen die willen genieten van dat wat hij maakt, een compensatie. Dat is al tienduizenden jaren zo, met alles wat je kunt bedenken. Geen heel oneerlijk principe toch?
Ik vind het vreemd dat zodra iets makkelijk te kopiëren is, dat principe vervalt.
En DAAROM gaat de klassieke muziek en film industrie het gewoon verliezen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:42 schreef superworm het volgende:
[..]
Was laatst een onderzoek gedaan, waaruit bleek dat mensen die downloaden méér dingen daadwerkelijk kopen dan mensen die niet downloaden. Het heeft dus een positieve werking.
Edit: canadees onderzoek in 2007 http://tweakers.net/nieuw(...)-kopen-meer-cds.html
amerikaans 2003 http://www.zdnet.be/news/27171/downloaders-kopen-meer-cd-s/
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:45 schreef DoctorB het volgende:
[..]
En DAAROM gaat de klassieke muziek en film industrie het gewoon verliezen.
Precies mijn punt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:45 schreef superworm het volgende:
O en Frollo, je zegt "maar hij is ook niet zo gek dat hij dat geheel belangeloos doet, want dan is hij snel klaar." Een gemiddelde Hollywood-bioscoopfilm levert tientallen, zo niet honderden miljoenen op. Vaak al in de eerste paar weken. Daarnaast meestal nog zeker eens zoveel aan legale verkoop.
In principe heb je gelijk. Maar het is praktisch onuitvoerbaar.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:39 schreef Frollo het volgende:
Dat klopt natuurlijk, de filmmaker is zijn film niet fysiek kwijt of zo.
Daarom heb ik ook heel expliciet gezegd dat het om de wisselwerking gaat. Iemand doet investeringen om iets te maken. Hij vindt het leuk om iets te maken, absoluut, maar hij is ook niet zo gek dat hij dat geheel belangeloos doet, want dan is hij snel klaar. Hij vraagt daarom aan de mensen die willen genieten van dat wat hij maakt, een compensatie. Dat is al tienduizenden jaren zo, met alles wat je kunt bedenken. Geen heel oneerlijk principe toch?
Ik vind het vreemd dat zodra iets makkelijk te kopiëren is, dat principe vervalt.
De trailer ziet er wel oke uit zegt zequote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
nee, dat is ook niet om naar te kijken
The Shawshank Redemption ook maar aangezet. Trailer ziet er wel oke uit
ja, zal best. Ik ken hem niet. Dus de trailer ziet er wel oke uit.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De trailer ziet er wel oke uit zegt zeTSR is een van de betere films ooit gemaakt, en overigens ook gewoon voor 2,50 te koop in zo'n beetje elke cd/dvdwinkel trouwens, laatst zelf nog origineel op de kop getikt voor die prijs.
Wat ik me dan wel afvraag...waarom maken zoveel mensen gebruik van torrents, waarom niet van UseNet. En dat is gewoon een oprechte vraag, niet om nou de hele discussie Torrents/Usenet/FTP etc aan te slingeren.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
ja, zal best. Ik ken hem niet. Dus de trailer ziet er wel oke uit.
En ik heb geen zin om helemaal naar de winkel te moeten. TPB
Omdat ik dingen moet veranderen aan de router, die niet van mij is.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat ik me dan wel afvraag...waarom maken zoveel mensen gebruik van torrents, waarom niet van UseNet. En dat is gewoon een oprechte vraag, niet om nou de hele discussie Torrents/Usenet/FTP etc aan te slingeren.
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:50 schreef superworm het volgende:
[..]
Heheh, ik heb niet doelgericht gezocht. gewoon gesorteerd op meeste seeders, en de eerste drie pagina's binnengehaald.
Ik weet niet hoe dat allemaal werkt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat ik me dan wel afvraag...waarom maken zoveel mensen gebruik van torrents, waarom niet van UseNet. En dat is gewoon een oprechte vraag, niet om nou de hele discussie Torrents/Usenet/FTP etc aan te slingeren.
Weet ik veel. Ik hoor usenet wel eens vallen, maar ik heb me er nooit in verdiept.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik had hem net weer aangezet omdat ik dacht dat mijn online slam fm player daardoor niet wilde openenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:09 schreef Shoombak het volgende:
[..]
20kb/s
het is maar waar je blij mee bent
Zou zeggen, houden zo, hoe minder de massa gebruik maakt van usenet/ftp hoe langer het duurt voordat dat aangepakt wordt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
In principe werkt het als torrents, je hebt een client nodig en nzb bestanden, dat is alles. En je hebt tegenwoordig al een jaar retentie. Er wordt meer dan 7 TB per dag gepost en ik vind bijna altijd alles wat ik zoek.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat allemaal werkt.
Plus ik heb geen zin in payservers.
En last but not least: het gaat veel te snel erop en er weer af. Ik hoef niet per se altijd het nieuwste, eerder integendeel.
Sinds wanneer is het normaal dat buitenlandse partijen mij gebieden wat te doen met mijn site?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:16 schreef Frollo het volgende:
Fris mijn geheugen even op alsjeblieft, waarom had je ook alweer precies het recht om zonder vergoeding gebruik te maken van datgene waar andere mensen tijd, geld en moeite in hebben gestoken?
Als je genoeg seeders hebt, is er ook geen probleem. Maar zodra er weinig seeders zijn, gaat het dus traag.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Weet ik veel. Ik hoor usenet wel eens vallen, maar ik heb me er nooit in verdiept.
Maar wat is er mis met torrents? Ik download al vet lang torrents. Greys anatomy, burn notice, criminal minds, the unit, ect... kwaliteit is goed IMHO, en het gaat ook best vlot vind ik
Te snel er op en er weer af? Nou, dat is niet echt een argument, want bij de meeste payservers heb je een retentie van minimaal 4 maanden ofzo. Nou, dat vind ik niet echt 'snel er af'.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat allemaal werkt.
Plus ik heb geen zin in payservers.
En last but not least: het gaat veel te snel erop en er weer af. Ik hoef niet per se altijd het nieuwste, eerder integendeel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |