abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71836464
Ik noem het sociale bijeenkomst welke van tevoren gepland was.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 00:16:32 #102
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_71836565
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:05 schreef Verlicht het volgende:

[..]

Gewoon afspraak, lijkt mij. Heb je zin om iets te drinken morgenavond/volgende week? Ja? Okay, ... Afspraak op ****. Zo.
Afspraak(je) is toch gewoon de nederlandse vertaling van Date?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_71836584
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Afspraak(je) is toch gewoon de nederlandse vertaling van Date?
Nee dat is deal. (als je het verkeerd interpreteert)
pi_71836645
"Date" betekent gewoon dat je een afspraak hebt die gericht is op het leren kennen van een mogelijke partner. Je hebt geen date met je familie, vrienden of vriendinnen. Je hebt alleen dates met mogelijk relatiemateriaal. Zo staat het in ieder geval bekend in de volksmond. Je gaat niet zeggen ik heb morgen een date met m'n moeder, je zegt dan ik ga morgen thee drinken bij m'n moeder. Door het woord te gebruiken weet zij al precies wat je nou eigenlijk van haar wil.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 00:43:41 #105
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_71837200
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:19 schreef Xeanor het volgende:
"Date" betekent gewoon dat je een afspraak hebt die gericht is op het leren kennen van een mogelijke partner. Je hebt geen date met je familie, vrienden of vriendinnen. Je hebt alleen dates met mogelijk relatiemateriaal. Zo staat het in ieder geval bekend in de volksmond. Je gaat niet zeggen ik heb morgen een date met m'n moeder, je zegt dan ik ga morgen thee drinken bij m'n moeder. Door het woord te gebruiken weet zij al precies wat je nou eigenlijk van haar wil.
De vraag blijft staan: Welk woord moet je dan gebruiken?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_71837330
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De vraag blijft staan: Welk woord moet je dan gebruiken?
Moet je dan een woord gebruiken?

"Zin om vanavond wat te gaan drinken?"
"Is goed, waar?"
"Cafe ......"
"Hoe laat?"
"9 uur?"
blablabla, you get the picture.

Je hoeft niet te benoemen waar je mee bezig bent. Tegen je vrienden kan je best zeggen dat je een date hebt/had, je moet het alleen niet tegen de date zelf zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')