Dus jou pauze is ook strikt 30 minuten, je rookt niet en je doet echt NOOIT wat voor jezelf. Toch?quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Als ik een kwartier eerder aanwezig moet zijn, dan betalen ze dat kwartier ook maar.
Maar dat zouden ze niet doen, dus ben ik ook niet een kwartier voor aanvang op m'n werk. Simpel.
Ook als dit in je contract staat?quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:51 schreef Chain_Reaction het volgende:
Een kwartier eerder je nest uitkomen om vervolgens te gaan zitten browsen met een kop koffie tot 8:00?
De enige verplichting die je hebt is vanaf 8:00 (dat je betaald wordt) je werk te doen.
Wel een Nugget met 1 g, maar toch..quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:30 schreef Babbelzz het volgende:
heb ik t over mc donalds, dient zich een Nuget aan
Hoe lager het salaris, hoe meer werknemers worden onderdrukt is mijn idee.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:55 schreef karr-1 het volgende:
Bij de McDonalds moet je al pissen in je eigen tijd, die zijn echt heel erg. Ik ben uit mezelf wel wat eerder op mijn werk aanwezig zodat ik even rustig naar het toilet kan etc en dan relaxed kan beginnen aan de dag.
Maar zolang het niet officieel is vastgelegd kan inderdaad niemand het je verplichten volgens mij.
Ik doe genoeg overwerk. En dat doe ik graag, geen probleem mee.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:50 schreef draaijer het volgende:
Dus jou pauze is ook strikt 30 minuten, je rookt niet en je doet echt NOOIT wat voor jezelf. Toch?
Anders mogen ze dat gewoon lekker van je salaris afpakken
Wat is dit voor logica? In mijn contract staat dat mijn werkgever mijn studiekosten vergoedt. Dit zijn ze echter niet wettelijk verplicht. Hoeven ze het dan ook niet te doen?quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:47 schreef oinkoink12 het volgende:
Ik had een discussie met een collega over het "Kwartier van tevoren aanwezig zijn".
Deze wist te melden dat ondanks dit in je contract staat, dit wettelijk niet verplicht is.
is dit zo, of kletst ie slap uit zijn nek.
(zo ja, is daar bewijs van)
groetjes
oink!
Ik bedoel het meer andersom,quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:28 schreef dddour het volgende:
[..]
Wat is dit voor logica? In mijn contract staat dat mijn werkgever mijn studiekosten vergoedt. Dit zijn ze echter niet wettelijk verplicht. Hoeven ze het dan ook niet te doen?
Dit snap ik allemaal,quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:39 schreef sempron2400 het volgende:
De wet gaat boven datgene wat een werkgever in de arbeidsovereenkomst zet. Anders raakt het einde zoek. Werkgever kan dus de boom in, en bij ontslag sta je in principe in je recht.
Een werkgever kan in een contract ook wel zetten dat je maar 10 vakantiedagen hebt, als 20 het wettelijk minimum is, overtroeft de wet datgene wat in de arbeidsovereenkomst staat.
Nee, er staat nergens dat een werkgever niet in een contract mag zetten dat zijn werknemers 15 minuten voor aanvang op het werk moeten zijn.quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:52 schreef oinkoink12 het volgende:
Dit snap ik allemaal,
maar staat dus in de wet ergens dat dit niet mag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |