abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71466617
Na het topic 'Studeren naast je werk' nu even een 'Werken naast je studie' topic.

Het kan zijn dat je een bijbaan wilt of hebt naast je studie.
Dit kan bij de ene studie en persoon makkelijker dan bij de andere.

Het kan zijn dat je flink moet werken voor je studie en daardoor weinig tijd hebt om te werken als je ook nog een sociaal leven wilt hebben. Het kan ook zijn dat je heel veel contact-uren hebt en daarom alleen in de avonden kan werken waardoor het aanbod aan baantjes wellicht wat beperkt is.

De één werkt om de studie überhaupt te kunnen betalen, de ander wordt bijvoorbeeld door ouders gesteund en doet het alleen om leuke dingen van te kunnen doen.

Kortom, vele verschillende varianten.

Bij mij is het zo dat ik moet werken om mijn studie te kunnen betalen. Daarom kan het zijn dat ik niet nominaal zal afstuderen, aangezien het geld er überhaupt moet zijn voordat ik kan gaan studeren

Op het moment werk ik 12 uur en ga dit waarschijnlijk terugbrengen naar 8 uur, aangezien ik ook een bestuursjaar ga doen, wat tijd gaat kosten. Ik verdien ¤12,12 per uur en werk bij een softwarebedrijf, hoofdzakelijk als vertaler en tester.

Mijn prioriteit ligt in die zin bij studeren, dat ik zoveel mogelijk wil studeren en zo min mogelijk wil werken ernaast. Omdat het echter wel een noodzakelijk iets is, kan het zijn dat ik dus wat vakken niet in het daarvoor bestemde studiejaar zal halen.

Hoe combineer jij werken en je studie? Wat doe je voor werk, op welke dagen valt dit en wat schuift het?

Doe je het puur voor de lol (leuke dingen) of is het noodzakelijk dat je er bij klust om zo te kúnnen studeren?

Het grote werken-naast je studie-topique
Ja doei.
pi_71466712
Ah, ik wil hier graag een tvp ik ga in september studeren, en mijn ouders hebben aangegeven dat zij me wel financieel willen sponsoren voor de komende tijd.. Maar ik voel me toch beter als ik zelf ook wat geld binnenhaal zodat ik niet alleen van hun bijdrage afhankelijk ben en zodat zij geen bakken met geld aan me kwijt zijn.

Ik ga dus op zoek naar een leuke baan die je makkelijk naast een studie kunt doen en dit is ongetwijfeld een goed topic voor wat inspiratie.
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:27:19 #3
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_71467331
Mijn ouders sponsoren me, dus tot nu toe werk ik voor de leuke dingen en om wat te sparen. Het komende jaar krijg ik echter geen stufi meer. Dus zal het werken wat meer noodzakelijk worden.

Het werk dat ik nu doe is alleen maar omdat het redelijk verdiend bijna 10 euro per uur. en erg vrijblijvend is. Ik wordt gebeld met de vraag of ik dan en dan kan werken, als ik niet kan is dat ook prima dan zoeken ze iemand anders. Het verschilt dus per maand hoeveel ik werk soms is het 2 dagen per week en soms is het een maand niet werken.

Het is trouwens promotiewerk op het moment. (gelukkig sta ik nooit op straat maar altijd in winkels om producten te demonstreren of te laten proeven) Komend jaar wil ik wel wat vasters gaan vinden en dan het liefst in het onderwijs. Zodat het ook aansluit bij mijn studie. (leraaropleiding)
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:28:00 #4
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71467351
Een bijbaantje is wel essentieel voor mij. Maar volgens mij is het wel erg moeilijk om aan een studiegerelateerde bijbaan te komen als je je P nog niet binnen hebt.
Oh really?
  donderdag 30 juli 2009 @ 23:34:56 #5
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_71476217
Ik heb altijd gewerkt naast mijn studie, dan doe je tenminste overal wat ervaring op. Is natuurlijk ook goed voor je sociale vaardigheden.
Tijdens mijn HBO-studie heb ik gewerkt als verkoper in een supermarkt, administratief verkoopmedewerker bij een groentegroothandel en als inkoopassistent in een ziekenhuis. Meestal tussen de 10 en 20 uur per week.
Dit was helaas niet meer te combineren met mijn huidige studie op het WO, dus heb geswitcht naar nachtportier bij een hotel voor 16 uur per week. Betaald erg goed en je hebt mooi de tijd om te studeren.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
  donderdag 30 juli 2009 @ 23:59:50 #6
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71476947
Tijdens mijn HBO heb ik altijd wel 20 uur gewerkt, was prima te doen naast sociaal leven, hobbies en andere verplichtingen. De eerste jaren winkelwerk, later bij marketingbureau's.
Waarom? Om studie, buitenlandstages en hobbies te bekostigen .

Nu diploma en een goede, leuke en studiegerelateerde baan waar ik veel leer. Komend jaar ga ik beginnen aan een schakeljaar aan de VU en wil 24 uur blijven werken (16 uur absoluut minimum). Ik vraag me af of dat realistisch is maar ik wil mijn werk niet opgeven vanwege de werkervaring maar ook de inkomsten natuurlijk... Vrij lastige keuze wel.

Zitten hier schakeljaarstudenten en hoeveel werken jullie?
Levenswerk: Berlijn Blog.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 00:08:39 #7
163216 bioloogje
pi_71477156
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:59 schreef Leinonlein het volgende:
Tijdens mijn HBO heb ik altijd wel 20 uur gewerkt, was prima te doen naast sociaal leven, hobbies en andere verplichtingen. De eerste jaren winkelwerk, later bij marketingbureau's.
Waarom? Om studie, buitenlandstages en hobbies te bekostigen .

Nu diploma en een goede, leuke en studiegerelateerde baan waar ik veel leer. Komend jaar ga ik beginnen aan een schakeljaar aan de VU en wil 24 uur blijven werken (16 uur absoluut minimum). Ik vraag me af of dat realistisch is maar ik wil mijn werk niet opgeven vanwege de werkervaring maar ook de inkomsten natuurlijk... Vrij lastige keuze wel.

Zitten hier schakeljaarstudenten en hoeveel werken jullie?
Het verschilt zoveel per studie of je ernaast kunt werken of niet. Tijdens mijn jaar op de Uni heb ik niet gewerkt omdat ik elke dag colleges en practica had van 9 tot 5, en daarnaast nog veel moest doen om de punten te halen. (niet gelukt trouwens) Mijn zus daarentegen heeft naast haar universitaire studie ontzettend veel kunnen werken omdat ze maar erg weinig colleges had, en geen practica.

Ik weet niet wat je van plan bent op de VU. Maar het ligt dus aan de studie of die 24 uur realistisch is...

[ Bericht 0% gewijzigd door bioloogje op 31-07-2009 00:16:26 ]
  vrijdag 31 juli 2009 @ 00:12:19 #8
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71477263
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 00:08 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je van plan bent op de VU. Maar het licht dus aan de studie of die 24 uur realistisch is...

Maar ik ben van plan communicatiewetenschappen te doen .
  vrijdag 31 juli 2009 @ 00:17:26 #9
170712 Tuinboon
Vers uit de groentetuin
pi_71477404
Ik heb ook een bijbaantje naast mijn studie voor ongeveer 2 dagdelen in de week (ong. 8 uur) Ik werk via een studentenuitzendbureau voor een directeur om hem wat simpele klusjes uit handen te nemen, zoals vergaderingen plannen, afspraken maken e.d.

Van mijn ouders krijg ik maandelijks wel een financiële bijdrage, maar dat is meer bedoeld voor de noodzakelijke dingen als eten, boeken en dat soort dingen. Ik heb dus een bijbaan om wat rianter te kunnen leven Van het geld wat ik verdien bekostig ik dingen zoals uitgaan, kleren en vakanties.
Verder werk ik ook om wat werkervaring op te kunnen doen, om wat te leren. Dat vind ik best wel belangrijk.

De werktijden zijn op kantoortijden waarin er dus ook vaak colleges zijn. Soms is het wel wat moeilijk om het te plannen om de colleges heen maar gelukkig is mijn baas daar flexibel in
  vrijdag 31 juli 2009 @ 00:18:10 #10
163216 bioloogje
pi_71477430
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 00:12 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Maar ik ben van plan communicatiewetenschappen te doen .
Het is laat en de spellingscontrole vond het goed

Ik weet niet hoe zwaar communicatiewetenschappen is maar ik vermoed weinig practica iig.
pi_71477526
Mijn ouders sponsoren me ook voor een bepaald gedeelte. Maar helaas kunnen ze niet de hele studie zes jaar lang alles betalen, dus werk ik ernaast. Ik heb in de afgelopen jaren voordat ik ging studeren al een aardig bedrag gespaard waarmee ik sowieso nog twee jaar vooruit kan. Het probleem zit hem in mijn co-schappen. Deze nemen zoveel tijd in beslag dat je geen tijd hebt voor een bijbaantje en als je stufi dan je enige bron van inkomsten is ben je bijna gedwongen om te lenen.
Doordeweeks heb ik eigenlijk ook wel tijd, maar omdat bij mijn studie veel optioneel is heb ik iedere week op verschillende dagen een uurtje of twee onderwijsgroep/praktijk. Ik heb sinds kort een bijbaantje die aansluit bij mijn studie en is dus ideaal, maar is ook 'oproep' basis, want ik weet van te voren nooit wanneer een transplantatie plaats vind. Daarom heb ik nog steeds een bijbaantje in de schoonmaak, wat eigenlijk alleen zaterdagochtend mogelijk is. Vandaar ik nu zoveel in de vakanties probeer te werken. Ik probeer nog een flexibel baantje te vinden, waarin ik gewoon iedere dag een aantal uurtjes kan draaien, maar ik heb tot nu toe weinig gevonden.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 00:25:27 #12
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71477606
Hehe. Van wat ik zo heb gelezen is het niet een van de zwaardere studies dus ik hoop echt dat het te doen is, vind werken gewoon ook erg leuk en nuttig. De studie lijkt me leuk en interessant dus probeer het als een soort hobby te zien, dan lijkt het me ook makkelijker om er energie voor op te brengen naast werk. Wel is het lastig om nu met mijn huidige werkgever af te spreken hoeveel ik blijf werken en met hoeveel verantwoordelijkheden.... De tijd zal uitwijzen of het lukt .

Wat doet jouw zus voor studie bioloogje?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 00:50:13 #13
163216 bioloogje
pi_71478127
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 00:25 schreef Leinonlein het volgende:
Hehe. Van wat ik zo heb gelezen is het niet een van de zwaardere studies dus ik hoop echt dat het te doen is, vind werken gewoon ook erg leuk en nuttig. De studie lijkt me leuk en interessant dus probeer het als een soort hobby te zien, dan lijkt het me ook makkelijker om er energie voor op te brengen naast werk. Wel is het lastig om nu met mijn huidige werkgever af te spreken hoeveel ik blijf werken en met hoeveel verantwoordelijkheden.... De tijd zal uitwijzen of het lukt .

Wat doet jouw zus voor studie bioloogje?
Mijn zus is afgestudeerd orthopedagoge
pi_71479250
Tijdens mijn HBO propedeuse ging ik in het eerste semester soms 26 a 28 uur in de week werken, mijn cijfers gingen naar beneden dus besloot ik in het tweede semester wat minder te werken (circa 14 uur) en toen stegen mijn cijfers gemiddeld met 2 punten. Dus is er een verband tussen aantal uren in de week werken en cijfers voor tentamens.

Hoeveel uur je kunt werken naast je studie hangt volgens mij sterk af van je studie. Hoor vaak verhalen van bèta's die ruim 45 uur in de week met hun studie bezig zijn . Maar dat soort mensen worden toch de nieuwe Bill Gates of Steve Jobs (Apple), die maken zich geen zorgen om geld.
pi_71479301
Ik werk niet naast mijn studie, ik doe twee studies (Economie en Werktuigbouwkunde) en ik heb geen zin om daarnaast ook weer te gaan werken, ik wil ook nog vrije tijd over houden. Ook kan ik mij niet goed richten op meerdere taken, ik haal echt betere resultaten als ik mij gewoon volledig op de studie kan richten of volledig op het werk. Werken doe ik meestal wel in de vakantie, een weekje tijdens de kerstvakantie en dan een maand in de zomervakantie, ik probeer altijd fulltime werk te doen zodat ik meestal in de zomer mijn hele studie kan verdienen inclusief aanschaf van boeken en nog een klein beetje over hou. Overigens krijg ik ook nog wel eens wat toegestopt van m'n ouders en familie, en ik teer al jaren op het geld wat ik tijdens een jaar werken heb verdiend.
pi_71479347
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 02:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik werk niet naast mijn studie, ik doe twee studies (Economie en Werktuigbouwkunde) en ik heb geen zin om daarnaast ook weer te gaan werken, ik wil ook nog vrije tijd over houden. Ook kan ik mij niet goed richten op meerdere taken, ik haal echt betere resultaten als ik mij gewoon volledig op de studie kan richten of volledig op het werk. Werken doe ik meestal wel in de vakantie, een weekje tijdens de kerstvakantie en dan een maand in de zomervakantie, ik probeer altijd fulltime werk te doen zodat ik meestal in de zomer mijn hele studie kan verdienen inclusief aanschaf van boeken en nog een klein beetje over hou.
Niet om te persoonlijk te worden, maar hoe betaal jij dan je vakanties (neem aan dat jij ook wel eens de behoefte hebt om er even tussenuit te gaan?) en kledij. Daar heb je volgens mij echt wel meer dan 1½ maand werken voor nodig.
pi_71479413
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 02:38 schreef Muzz_ het volgende:
Niet om te persoonlijk te worden, maar hoe betaal jij dan je vakanties (neem aan dat jij ook wel eens de behoefte hebt om er even tussenuit te gaan?) en kledij. Daar heb je volgens mij echt wel meer dan 1½ maand werken voor nodig.
Mijn ouders hebben een bootje en daar ga nog wel eens mee zeilen (Waddenzee, Noordzee, IJsselmeer, Friese Meren), zowel met mijn vader als gewoon met een paar vrienden. Daarnaast ga ik wel eens een paar dagen fietsen op de racefiets, meestal regel ik het zo dat ik dan kan logeren bij kennissen/vrienden die verspreid door het land wonen (scheelt ook weer bagage). Aan kleding geef ik niet echt veel geld uit, maar dat betaal ik dus uit het geld wat ik destijds in een jaar werken bij elkaar heb verdiend en van het geld dat ik ontvang uit giften.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bolkesteijn op 31-07-2009 02:55:24 ]
  vrijdag 31 juli 2009 @ 09:34:00 #18
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_71481869
Ik werk naast mn studie 8 uur per week op de uni bij een van de departementen. Het verdient erg goed, maaar dat is de minst belangrijke reden dat ik het werk doe. Omdat ik werk op hetzelfde gebied als mijn studie leer ik veel meer. Het is zelfs zo dat het laatste jaar ik veel dingen die we nog moesten leren al wist vanuit mijn werk. Daarnaast is het ook gewoon heel erg leuk werk
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_71482656
ik heb ook een bijbaantje naast mn studie.
afgelopen jaar (mijn eerste jaar) betaalden mijn ouders nog redelijk veel (studie en wat extra's voor eten en kleren) en deed ik het vooral voor mijn vakantie etc.

aankomend jaar gaan mijn ouders minder betalen en zal ik meer zelf moeten betalen.

ik heb twee baantjes
eentje bij een boomkwekerij daar verdien ik 7 euro per uur (hier kan ik werken als het me uitkomt, dus soms in het weekend en in vakanties)
verder werk ik bij een naschoolse en tussenschoolse opvang. Hier verdien ik 11.26 per uur. Naschoolse is op oproep, dus soms kan ik een hele week werken en soms 2 weken niet. En tussenschoolse doe ik te vaak eigenlijk, want dat is voor mij onder schooltijd. Maar ja, ik vind het zo leuk
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:51:17 #20
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_71485514
Ik ga in september studeren en wordt gesteund door mijn ouders, maar ik ben sowieso van plan iedere zaterdag te gaan werken, ik moet wat te doen hebben. Ik verwacht niet geen tijd te hebben om te werken.
Als ik bv. maar 4 dagen in de week naar school hoef, ben ik ook van plan die ene vrije dag te gaan werken als ik dat kan combineren met m'n studie en een sociaal leven.

Maar dat hangt ook een beetje af van waar je werkt, als ik zomaar een dag wil gaan werken hoef ik alleen maar even te bellen en dan ben ik welkom, er is altijd wel werk.
Dat is niet overal zo.
pi_71489206
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 02:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik werk niet naast mijn studie, ik doe twee studies (Economie en Werktuigbouwkunde) en ik heb geen zin om daarnaast ook weer te gaan werken, ik wil ook nog vrije tijd over houden. Ook kan ik mij niet goed richten op meerdere taken, ik haal echt betere resultaten als ik mij gewoon volledig op de studie kan richten of volledig op het werk. Werken doe ik meestal wel in de vakantie, een weekje tijdens de kerstvakantie en dan een maand in de zomervakantie, ik probeer altijd fulltime werk te doen zodat ik meestal in de zomer mijn hele studie kan verdienen inclusief aanschaf van boeken en nog een klein beetje over hou. Overigens krijg ik ook nog wel eens wat toegestopt van m'n ouders en familie, en ik teer al jaren op het geld wat ik tijdens een jaar werken heb verdiend.
Same, ik werk ook niet tijdens de studie ( ik consider beleggen als een hobby ) en werk alleen tijdens de vakanties als het een baan betreft waar ik wat aan heb betreffende mn studie die ik volg.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:51:43 #22
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71490762
Heb je trouwens nog een leuke internship weten te regelen voor de zomer s_e?
Oh really?
pi_71516448
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:51 schreef Matthijs- het volgende:
Heb je trouwens nog een leuke internship weten te regelen voor de zomer s_e?
Niet voor deze zomer, maar het zit wel snor voor volgende zomer. Uiteraard moet ik nog door de interviews en dergelijke heen maar aan m'n p + cv zal het niet liggen denk ik
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71519592
Ik werk gemiddeld zo'n 10 uur in de maand als invalkracht bij de buitenschoolse opvang.
Niet erg veel dus, maar heb het geld ook niet echt ergens voor nodig.
Woon nog thuis en boeken etc betalen mijn ouders.

Afgelopen periode heb ik er trouwens ook nog student-assistent werk bij gedaan.
pi_71520159
Ik werk zo'n 20 uur per week als barman. Waarom? Om rond te komen, ik krijg niks van mijn ouders en leen ook niks bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')