Die opnames zijn zo erg versterkt en op lage bitrate dat de geluiden die je hoort volgens mij gewoon static is.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:52 schreef Ticker het volgende:
Het rare is dat ik weet wat jullie bedoelen.. ik hoor klanken die stemmen moeten vormen.. ik kan alleen de woorden er niet uit halen.. het zijn voor mij lichte rariteiten in de ruis. En ik heb me geluid al zo hard staan.. harder kan niet.
Dat kan heel goed, maar het kan ook zijn dat we 'verkeerd' luisteren.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:30 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Die opnames zijn zo erg versterkt en op lage bitrate dat de geluiden die je hoort volgens mij gewoon static is.
Ik heb zelf ook wel eens EVP's gemaakt waar na vele opnamen een duidelijke zin uitkwam. Om te horen wat manke zegt moet je wel heel erg ver zoeken/luisteren.
Ja, idd. Ik hoor het ook. Ik ga ervanuit dat dat je hersens zijn die razendsnel iets proberen te analyseren. Jij verwacht woorden dus je hersen zijn als een gek combinaties aan het zoeken die er niet zijn. Dat geeft ook dat frustrerende gevoel denk ik.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:36 schreef Ticker het volgende:
Ik hoor iets.. soort gefluister achtig, maar ik kan het niet eruit halen. Zelfs niet met een poging tot 'willen van' en dat frustreerd me.
Toen ik klein was hoorde ik regelmatig klanken, soms woordjes, zacht in het donker toen ik in mn bed lag voor ik ging slapen. Er heel bewust van dat het geen andere mensen/TV/radio kan zijn geweest.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:52 schreef Ticker het volgende:
Het rare is dat ik weet wat jullie bedoelen.. ik hoor klanken die stemmen moeten vormen.. ik kan alleen de woorden er niet uit halen.. het zijn voor mij lichte rariteiten in de ruis. En ik heb me geluid al zo hard staan.. harder kan niet.
Vroeger, toen je van die oude recorders (bandopnames) had, konden sommige mensen heel duidelijk geesten erop horen, in taal. Zoek er maar eens op google. Zit ook een boswachter bij die het bos inging om vogelgeluiden op te nemen, maar thuis onverklaarbaar stemmen op de band hoorde. Alsof die geesten wel goed met analoog overweg kunnen, en met digitaal veel minder.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:41 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ja, idd. Ik hoor het ook. Ik ga ervanuit dat dat je hersens zijn die razendsnel iets proberen te analyseren. Jij verwacht woorden dus je hersen zijn als een gek combinaties aan het zoeken die er niet zijn. Dat geeft ook dat frustrerende gevoel denk ik.
Dezelfde "fluisterende stemmen" krijg je bij elke soortgelijke opname (lage bitrate) die versterkt is.
Niet te veel luisteren naar mensen die zeggen dat je hersens 'graag' dingen willen zien of horen..quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:41 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ja, idd. Ik hoor het ook. Ik ga ervanuit dat dat je hersens zijn die razendsnel iets proberen te analyseren. Jij verwacht woorden dus je hersen zijn als een gek combinaties aan het zoeken die er niet zijn. Dat geeft ook dat frustrerende gevoel denk ik.
Dezelfde "fluisterende stemmen" krijg je bij elke soortgelijke opname (lage bitrate) die versterkt is.
Gewenning en ontkenning.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:42 schreef Railywayman het volgende:
[..]
Toen ik klein was hoorde ik regelmatig klanken, soms woordjes, zacht in het donker toen ik in mn bed lag voor ik ging slapen. Er heel bewust van dat het geen andere mensen/TV/radio kan zijn geweest.
Enige verklaring waarom dat over kan gaan als je over een bepaalde leeftijd bent?
Best raar inderdaad, als je tijdens het beluisteren van vogels, luid en duidelijk ineens je moeder hoort roepen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:47 schreef Railywayman het volgende:
[..]
Vroeger, toen je van die oude recorders (bandopnames) had, konden sommige mensen heel duidelijk geesten erop horen, in taal. Zoek er maar eens op google. Zit ook een boswachter bij die het bos inging om vogelgeluiden op te nemen, maar thuis onverklaarbaar stemmen op de band hoorde. Alsof die geesten wel goed met analoog overweg kunnen, en met digitaal veel minder.
Probleem met deze "authentieke" opnames is dat niemand ze kan verifieren. Ik ken eigenlijk geen opnames van bekende media die dit soort stemmen bevat. Statistisch onmogelijk aangezien er vele miljoenen uren aan blanks moeten zijn. wil niet zeggen dat evp's niet echt kunnen zijn natuurlijk maar wel veel minder snel aanneembaar.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:21 schreef Ticker het volgende:
[..]
Best raar inderdaad, als je tijdens het beluisteren van vogels, luid en duidelijk ineens je moeder hoort roepen.
Die tevens al jaren dood is.
Ik heb zelf een beetje ervaring met E.V.P. en kreeg eenmaal een soort 'sorry' door.. doodse stilte en ineens dat. Erg vaag. Ook telkens kinderen die mijn naam riepen. Dacht eerst dat het buitenspelende kinderen waren maar hoe vaker ik het luisterde hoe vager ik het vond. Ook omdat ik me weinig kinderen op dat moment kon bedenken. Ben er toen ook mee gestopt.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:28 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Probleem met deze "authentieke" opnames is dat niemand ze kan verifieren. Ik ken eigenlijk geen opnames van bekende media die dit soort stemmen bevat. Statistisch onmogelijk aangezien er vele miljoenen uren aan blanks moeten zijn. wil niet zeggen dat evp's niet echt kunnen zijn natuurlijk maar wel veel minder snel aanneembaar.
De EVP die ik had opgenomen was trouwens gek genoeg in het Engels (was in NL).
Aangezien ik Engels spreek meestal proberen mijn hersenen daar ook een woord te vormen. Dat staaft dus ook de bovenstaande theorie.
Waar schrijft Dragorius dat hij het ook hoort?quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:46 schreef Manke het volgende:
bedankt dragorius
heb eens 2 dagen geen medicijnen genomen, stemen waren lekker duidelijk, maar een dialoog ging niet echt, eentje noemde zich azazel.
"ik wordt GEK van hem" [ze horen AL m'n gedachten] "laat hem, vanavond maken we hem af"
jij hoort het ook, ik ben dus niet
Dat valt wel mee hoorquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:30 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Die opnames zijn zo erg versterkt en op lage bitrate dat de geluiden die je hoort volgens mij gewoon static is.
Ik heb zelf ook wel eens EVP's gemaakt waar na vele opnamen een duidelijke zin uitkwam. Om te horen wat manke zegt moet je wel heel erg ver zoeken/luisteren.
Kinderen zijn daar ontvankelijker voor, zodra je ouder wordt leer je dat het niet normaal is en sluiten de meesten zich er voor af.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:42 schreef Railywayman het volgende:
[..]
Toen ik klein was hoorde ik regelmatig klanken, soms woordjes, zacht in het donker toen ik in mn bed lag voor ik ging slapen. Er heel bewust van dat het geen andere mensen/TV/radio kan zijn geweest.
Enige verklaring waarom dat over kan gaan als je over een bepaalde leeftijd bent?
Ik denk dat Manke mij bedoelde.quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:43 schreef Zon het volgende:
[..]
Waar schrijft Dragorius dat hij het ook hoort?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bandstemmenquote:Op dinsdag 1 september 2009 08:59 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoorGeluid op 10. En in die mp3 waar ik het eerder over had is vooral die 1e zin vrij duidelijk. Voor mij dan. Alleen dat wat er achter aan komt dat is in mijn gehoor minder duidelijk.
Wat zijn evp's, ik lees dat hier de hele tijd en geen idee wat het is.
Waarom doe je dat nou ook, nu zie je wat er gebeurt als je zomaar stopt Manke.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:52 schreef Manke het volgende:
kut nacht
wakker gebleven, bedreigingen, gescheld, nieuwelingen, meer gekloot in m'n hoofd, stemmen op een ander niveau gehoord, veel enger, een diepe demonisch gelach en gefladder gevolgd met een vrouwenstem, dit galmde door m'n hoofd ipv in m'n oor, al een concept waaraan je denkt zonder aan het woord t denken.
was eigenwijs dat ik wel even een dag of 2 zonder medicijnen kon.
wie niet horen wil moet voelen.
Denk niet dat die vraag belangrijk is.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:21 schreef Zon het volgende:
Denk je dat het geluid van de stemmen van buiten je hoofd komt, of zitten de stemmen in je hoofd?
In de bijbel staat er ook wat over in...niet dat ik een fundi-gristen ben, maar bepaalde passages gaan over het onderscheid tussen kind en volwassenen. Wat de bijbel ook zegt is dat we ons niet moeten bemoeien met de paranormale wereld.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:20 schreef Ticker het volgende:
[..]
Gewenning en ontkenning.
Ik denk dat we nu we ouder zijn allemaal wel beseffen dat we als jonge 'kinderen' vaak een soort radio zijn die zichzelf niet altijd eve graag openstelt.
Nu we ouder zijn en ons lichaam niet echt goed doen(drank, voedsel), is het moeilijker die radio terug op 0 te zetten om weer bij de bron te komen.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:02 schreef Manke het volgende:
Het zijn helaas entiteiten, wordt ook fysiek lastig gevallen - zie hun schimmen in de ooghoeken als ik staar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schizofrenie#Symptomen_en_medicatiequote:De meest kenmerkende verschijnselen van schizofrenie zijn de hallucinaties, wanen en verwardheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |