abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:01:52 #51
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_71482514
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:21 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

(Over Atlanta)
Maar zijn de vliegveld-taxen daar dan ook niet ontiegelijk hoog?

Bij mijn weten een stuk goedkoper dan Schiphol in elk geval.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:03:09 #52
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_71482548
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:17 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ze doen er beter aan om een ambulance stand by te zetten. Na een half glas begin ik al te lallen.
Damn, en dat missen wij weer...
Veel plezier in elk geval!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_71482622
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:00 schreef Hik het volgende:
maar ongeveer iedere service in Nederland (banken, loodgieters, postpakketjes) schijn je alleen te kunnen krijgen tussen 9-5 doordeweeks. Dan werk ik
Oh, jij werkt overdag? Laat dat nou toch ook gelden voor die bankbediende, die loodgieter en die postbode. Die werken ook graag overdag. Waarom pas je zelf je werktijden niet aan als het je zo stoort?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2009 10:07:17 ]
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 10:10:34 #54
45833 crew  Fogel
pi_71482728
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:00 schreef Hik het volgende:

[..]

Helemaal mee eens... Persoonlijk vind ik het absurd dat onze economie nog steeds gericht is op een gezin met iemand thuis en niet op singles of tweeverdieners met een full time baan. En dat gaat niet alleen om de supermarkten (en niet alleen om Utrecht), maar ongeveer iedere service in Nederland (banken, loodgieters, postpakketjes) schijn je alleen te kunnen krijgen tussen 9-5 doordeweeks. Dan werk ik
Of nou ja, dan zit ik in elk geval niet thuis achter het internet

Het is huis vandaag stiiil trouwens!

¡Que lo disfrutes, Blik!
Banken zijn inderdaad nooit open als ik iets te regelen heb, maar gelukkig kan tegenwoordig bijna lles met een e-mail opgelost worden (zelf een hypotheekaanvraag). Loodgieters komen wel 's avonds en in het weekend, maar dan ben je zo 200¤ verder om een klein lek te verhelpen. Voor pakketten heeft de posthier inmiddels door dat mensen die 'savonds willen ontvangen, je betaalt wat extra, maar het pakket komt wel na 17u en ze sturen een sms of bellen je op wanneer het afgeleverd gaat worden. Verder zijn er nu veel afhaalpunten bij supermarkten waar het pakket gedropt wordt als je niet thuis bent (voor het geval je niet de avondoptie hebt gekozen), kan je tussen 7-22 terecht om het op te halen, da's wel handig.
Misschien is de economie hier wat meer op tweeverdieners gericht dan het op het eerste gezicht lijkt?

Ik heb gelukkig een behoorlijk vrije baan en kan vanaf thuis werken als er iets is, of overdag gewoon een paar uur weggaan zonder dat het wat uitmaakt (op een doordeweekse dag overdag inkopen doen is heerlijk rustig), maar niet iedereen heeft die luxe.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_71482820
Ik woon gewoon in een veredelde bejaardenflat, dus mijn pakketjes worden altijd bij de buren afgegeven.
En mocht het nodig zijn, dan kan ik thuis werken en daar mijn dingen doen.
Of ik schakel mijn ouders in natuurlijk.
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 10:24:19 #56
45833 crew  Fogel
pi_71483102
Ken je al je buren en vertrouw je ze ook? En zo ja, weet de postbode dat ook of wil die gewoon van het pakket afzijn? Kan je opgeven dat het pakket onder geen voorwaarde bij de buren afgegeven moet worden?
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_71483231
Ik kan mijn sleutel in mn voordeur laten zitten en dan gebeurt er nog steeds niets.
Maar afijn, ik vertrouw mijn buren wel. Dat kan nog bij mij in het dorp.

Overigens wil de postbode vooral van het pakket af volgens mij. En wil ik het vooral hebben. Dus graag bij de buren afgeven graag. Vind het wel iets minder briljant als er pakketjes aan de deur worden gehangen, maar afijn, dat kan bij mij in het gebouw ook niet echt veel kwaad.
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 10:38:37 #58
45833 crew  Fogel
pi_71483485
OK, hier kan de sleutel ook nog in de voordeur zitten zonder dat er iets gebeurd, en dat in een stad
Ik vertrouw mijn buren ook, maar dat weet de postbode niet. Wie heeft de verantwoording als de buren jouw pakket niet aan jou willen geven? Natuurlijk de buren, maar die zouden het pakket in de eerste instantie niet moeten ontvangen dus wat mij betreft (ook) de postbode want die levert het pakket verkeerd af.

Sinds enige tijd worden pakketten standaard bij een ophaalpunt (postkantoor of supermarkt) neergelegd en je krijgt een SMS of een briefje in de brievenbus dat je het op kan halen, vind ik een prima oplossing.
pi_71483538
Zo wat gaat deze topicreeks ineens snel

Starbucks
Ik ben geen koffiedrinker maar de frapuccinos zijn goddelijk. Ik ben vóór de inburgering van de Starbucks in NL

pi_71483932
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:28 schreef Liejannuh het volgende:
Ik kan mijn sleutel in mn voordeur laten zitten en dan gebeurt er nog steeds niets.
Maar afijn, ik vertrouw mijn buren wel. Dat kan nog bij mij in het dorp.

Overigens wil de postbode vooral van het pakket af volgens mij. En wil ik het vooral hebben. Dus graag bij de buren afgeven graag. Vind het wel iets minder briljant als er pakketjes aan de deur worden gehangen, maar afijn, dat kan bij mij in het gebouw ook niet echt veel kwaad.
Ik denk het wel ja. Ik ben postbode geweest en het was de gewone gang van zaken.
Vooral in dorpen en de wat kleinere steden, denk ik.
Bij ons in de regio (NL) kun je ook nog steeds je auto open laten staan en je huissleutel in de voordeur laten zitten zonder dat er wat gebeurt, maar ik denk dat die gemoedelijkheid over niet al te lange tijd ook niet meer bestaat...
 FR
pi_71484113
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:38 schreef Fogel het volgende:
OK, hier kan de sleutel ook nog in de voordeur zitten zonder dat er iets gebeurd, en dat in een stad
Ik vertrouw mijn buren ook, maar dat weet de postbode niet. Wie heeft de verantwoording als de buren jouw pakket niet aan jou willen geven? Natuurlijk de buren, maar die zouden het pakket in de eerste instantie niet moeten ontvangen dus wat mij betreft (ook) de postbode want die levert het pakket verkeerd af.

Sinds enige tijd worden pakketten standaard bij een ophaalpunt (postkantoor of supermarkt) neergelegd en je krijgt een SMS of een briefje in de brievenbus dat je het op kan halen, vind ik een prima oplossing.
Ik ben het helemaal met je eens, maar voor nu werkt dit uitstekend.
Vind de oplossing van de ophaalpunten trouwens geweldig! Zolang die ophaalpunten maar open zijn als jij niet hoeft te werken dan.
pi_71484421
Die ophaalpunten hebben we hier ook hoor.

Zeker als het pakketjes betreft waarvoor je persoonlijk moet tekenen, kun je ze - als je op het tijdstip van bezorgen niet thuis was - afhalen bij een ophaalpunt.
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 11:16:01 #63
45833 crew  Fogel
pi_71484473
Bij de supermarkt van maandag tot zaterdag 7-22 als ik het goed herinner, zou moeten lukken om een pakket op te halen dan
Ik zie ook steeds meer ophaalpunten bij tankstations en die zijn 24/7 open. Dat is een soort van kluizensysteem, je krijgt een code + luiknummer die je daar in moet toetsen en dan gaat je luik open. Het handige daar is dat de luiken verschillende formaten hebben zodat er altijd wel plek is, en het kost het personeel van de pomp ook geen tijd (wat bij de supermarkt wel het geval is want die moeten je ID checken voordat ze wat mee kunnen geven).
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 11:16:47 #64
45833 crew  Fogel
pi_71484491
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:14 schreef k_man het volgende:

Zeker als het pakketjes betreft waarvoor je persoonlijk moet tekenen, kun je ze - als je op het tijdstip van bezorgen niet thuis was - afhalen bij een ophaalpunt.
Maar het probleem is dan dat je pakket die dag 'onderweg' is ipv dat je het meteen op kan halen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:20:02 #65
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71484585
Even ultiem on-topic:
quote:
Top Ten Green Coffee Producers - 2006 (millions of metric tons)

Brazil 2.59
Vietnam 0.85
Colombia 0.70
Indonesia 0.65
Mexico 0.29
India 0.27
Ethiopia 0.26
Guatemala 0.26
Honduras 0.19
Peru 0.17

World Total 7.80
Source: UN Food & Agriculture Organisation (FAO)[1]
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:57:39 #66
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_71485764
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:14 schreef k_man het volgende:

Nee, dat systeem is echt zooo dom in Nederland. Als je de pech hebt dat ze op donderdag of vrijdag een pakketje komen aanbieden, dan komen ze (ook al geef je aan niet thuis te zijn) tóch op de volgende werkdag nog een keer en dan ligt je pakketje pas de werkdag dáárna bij het postkantoor (in dit geval dus op maandag of dinsdag). Al met al kan ik dan dus pas de week dáárop, op zaterdag, mijn pakketje ophalen.
Ik laat ook wel eens wat op mijn werk bezorgen, maar dat wil ik ook niet met alles doen (en dan doel ik op grote pakketten, niet op dingen uit de Pabo-catalogus ).

Al met al gaat het er helemaal niet om dat de wereld zich aan mij moet aanpassen (zou wel makkelijk zijn overigens ), maar meer dat het gewoon handiger kan. Ook met de eerder genoemde loodgieters: ik wil best wat extra's betalen als iemand bereid is 's avonds te komen. De ING was altijd alleen open van 10-16 uur (en heeft héél weinig kantoren, maar je moest wel voor iedere scheet langskomen op kantoor ). Nu ben ik dus bij een bank die géén kantoren heeft en dus alles via telefoon en post afhandeld. Dat kan dus ook.
pi_71485951
De vorige keer (twee weken geleden) dat ik een pakketje had waarvoor getekend moest worden, kon het de dag na de eerste keer aanbieden opgehaald worden bij het postagentschap. En als het daar bijv vanaf maandag klaar ligt, dan kun je het ook vanaf maandag ophalen (ok, niet op maandagochtend waarschijnlijk).

Ik heb mijn betaalrekening ook bij de ING, voorheen Postbank, en ik kan me de laatste keer niet heugen dat ik voor bankzaken daadwerkelijk fysiek naar de bank moest. Waarschijnlijk was dat drie jaar terug toen ik zo'n ¤ 15.000 cash wilde opnemen. Dat doet de pin-automaat niet.
pi_71486053
De stationshal van Utrecht is ook best groot als je er op donderdagnacht omstreeks 2 uur de trein neemt naar Rotterdam. Er zat 1 iemand in de stationshal en uiteindelijk had de trein waar ik in zat 6 reizigers; 3 conducteurs, 2 enquêteurs en ik
pi_71486135
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:57 schreef Hik het volgende:
Nee, dat systeem is echt zooo dom in Nederland. Als je de pech hebt dat ze op donderdag of vrijdag een pakketje komen aanbieden, dan komen ze (ook al geef je aan niet thuis te zijn) tóch op de volgende werkdag nog een keer en dan ligt je pakketje pas de werkdag dáárna bij het postkantoor (in dit geval dus op maandag of dinsdag). Al met al kan ik dan dus pas de week dáárop, op zaterdag, mijn pakketje ophalen.
Heel herkenbaar allemaal... zit nu ook weer thuis omdat er wat spullen bezorgd moeten worden...
pi_71487106
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook regelmatig dingen bij mijn ouders laat bezorgen, die wonen toch in de buurt en zijn een stuk meer thuis dan ik.
Werkt alleen niet als ze op vakantie zijn.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 12:57:14 #71
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_71487302
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:03 schreef k_man het volgende:
De vorige keer (twee weken geleden) dat ik een pakketje had waarvoor getekend moest worden, kon het de dag na de eerste keer aanbieden opgehaald worden bij het postagentschap. En als het daar bijv vanaf maandag klaar ligt, dan kun je het ook vanaf maandag ophalen (ok, niet op maandagochtend waarschijnlijk).
Ja, je kunt het ook op maandag ophalen als je niet aan het werk bent dan! Dat was mijn hele punt.
Wat ik probeerde te zeggen (en wat ik al een aantal aan de TNT meneer heb proberen uit te leggen) is dat het geen zin heeft de dag erna nog eens aan te bellen, want dan ben ik óók niet thuis. Ze verspillen dan nog eens tijd en benzine en door al dat gedoe is mijn pakketje nog later op het kantoor (dus niet op de zaterdag dat ik hem op zou kunnen halen, maar op de maandag, wanneer ik er wéér niet ben).
pi_71487331
Dat gaat wat lastig met meubels

En jawel... het is gelukt om voor de vierde keer de bank in de verkeerde kleur te leveren

Weer een ochtend voor niets thuisgezeten (want dit keer niet gecombineerd met allerlei andere bezorgmomenten)
pi_71487406
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:58 schreef DutchTrain het volgende:
Weer een ochtend voor niets thuisgezeten
Op de grond, want je had geen bank?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 13:06:18 #74
45833 crew  Fogel
pi_71487569
Wat een prutsers bij de meubelzaak waar je bank vandaan komt...
pi_71487577
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:58 schreef DutchTrain het volgende:
Dat gaat wat lastig met meubels

En jawel... het is gelukt om voor de vierde keer de bank in de verkeerde kleur te leveren

Weer een ochtend voor niets thuisgezeten (want dit keer niet gecombineerd met allerlei andere bezorgmomenten)
Heb je zo'n ingewikkelde kleur besteld dan?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')