Bij mijn weten een stuk goedkoper dan Schiphol in elk geval.quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:21 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
(Over Atlanta)
Maar zijn de vliegveld-taxen daar dan ook niet ontiegelijk hoog?
Damn, en dat missen wij weer...quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:17 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ze doen er beter aan om een ambulance stand by te zetten. Na een half glas begin ik al te lallen.
Oh, jij werkt overdag? Laat dat nou toch ook gelden voor die bankbediende, die loodgieter en die postbode. Die werken ook graag overdag. Waarom pas je zelf je werktijden niet aan als het je zo stoort?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:00 schreef Hik het volgende:
maar ongeveer iedere service in Nederland (banken, loodgieters, postpakketjes) schijn je alleen te kunnen krijgen tussen 9-5 doordeweeks. Dan werk ik![]()
Banken zijn inderdaad nooit open als ik iets te regelen heb, maar gelukkig kan tegenwoordig bijna lles met een e-mail opgelost worden (zelf een hypotheekaanvraag). Loodgieters komen wel 's avonds en in het weekend, maar dan ben je zo 200¤ verder om een klein lek te verhelpen. Voor pakketten heeft de posthier inmiddels door dat mensen die 'savonds willen ontvangen, je betaalt wat extra, maar het pakket komt wel na 17u en ze sturen een sms of bellen je op wanneer het afgeleverd gaat worden. Verder zijn er nu veel afhaalpunten bij supermarkten waar het pakket gedropt wordt als je niet thuis bent (voor het geval je niet de avondoptie hebt gekozen), kan je tussen 7-22 terecht om het op te halen, da's wel handig.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:00 schreef Hik het volgende:
[..]
Helemaal mee eens... Persoonlijk vind ik het absurd dat onze economie nog steeds gericht is op een gezin met iemand thuis en niet op singles of tweeverdieners met een full time baan. En dat gaat niet alleen om de supermarkten (en niet alleen om Utrecht), maar ongeveer iedere service in Nederland (banken, loodgieters, postpakketjes) schijn je alleen te kunnen krijgen tussen 9-5 doordeweeks. Dan werk ik![]()
Of nou ja, dan zit ik in elk geval niet thuis achter het internet![]()
Het is huis vandaag stiiil trouwens!![]()
¡Que lo disfrutes, Blik!
Ik denk het wel ja. Ik ben postbode geweest en het was de gewone gang van zaken.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:28 schreef Liejannuh het volgende:
Ik kan mijn sleutel in mn voordeur laten zitten en dan gebeurt er nog steeds niets.
Maar afijn, ik vertrouw mijn buren wel. Dat kan nog bij mij in het dorp.
Overigens wil de postbode vooral van het pakket af volgens mij. En wil ik het vooral hebben. Dus graag bij de buren afgeven graag. Vind het wel iets minder briljant als er pakketjes aan de deur worden gehangen, maar afijn, dat kan bij mij in het gebouw ook niet echt veel kwaad.
Ik ben het helemaal met je eens, maar voor nu werkt dit uitstekend.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:38 schreef Fogel het volgende:
OK, hier kan de sleutel ook nog in de voordeur zitten zonder dat er iets gebeurd, en dat in een stad
Ik vertrouw mijn buren ook, maar dat weet de postbode niet. Wie heeft de verantwoording als de buren jouw pakket niet aan jou willen geven? Natuurlijk de buren, maar die zouden het pakket in de eerste instantie niet moeten ontvangen dus wat mij betreft (ook) de postbode want die levert het pakket verkeerd af.
Sinds enige tijd worden pakketten standaard bij een ophaalpunt (postkantoor of supermarkt) neergelegd en je krijgt een SMS of een briefje in de brievenbus dat je het op kan halen, vind ik een prima oplossing.
Maar het probleem is dan dat je pakket die dag 'onderweg' is ipv dat je het meteen op kan halen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:14 schreef k_man het volgende:
Die ophaalpunten hebben we hier ook hoor.
Zeker als het pakketjes betreft waarvoor je persoonlijk moet tekenen, kun je ze - als je op het tijdstip van bezorgen niet thuis was - afhalen bij een ophaalpunt.
quote:Top Ten Green Coffee Producers - 2006 (millions of metric tons)
Brazil 2.59
Vietnam 0.85
Colombia 0.70
Indonesia 0.65
Mexico 0.29
India 0.27
Ethiopia 0.26
Guatemala 0.26
Honduras 0.19
Peru 0.17
World Total 7.80
Source: UN Food & Agriculture Organisation (FAO)[1]
Nee, dat systeem is echt zooo dom in Nederland. Als je de pech hebt dat ze op donderdag of vrijdag een pakketje komen aanbieden, dan komen ze (ook al geef je aan niet thuis te zijn) tóch op de volgende werkdag nog een keer en dan ligt je pakketje pas de werkdag dáárna bij het postkantoor (in dit geval dus op maandag of dinsdag). Al met al kan ik dan dus pas de week dáárop, op zaterdag, mijn pakketje ophalen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:14 schreef k_man het volgende:
Die ophaalpunten hebben we hier ook hoor.
Zeker als het pakketjes betreft waarvoor je persoonlijk moet tekenen, kun je ze - als je op het tijdstip van bezorgen niet thuis was - afhalen bij een ophaalpunt.
Heel herkenbaar allemaal... zit nu ook weer thuis omdat er wat spullen bezorgd moeten worden...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:57 schreef Hik het volgende:
Nee, dat systeem is echt zooo dom in Nederland. Als je de pech hebt dat ze op donderdag of vrijdag een pakketje komen aanbieden, dan komen ze (ook al geef je aan niet thuis te zijn) tóch op de volgende werkdag nog een keer en dan ligt je pakketje pas de werkdag dáárna bij het postkantoor (in dit geval dus op maandag of dinsdag). Al met al kan ik dan dus pas de week dáárop, op zaterdag, mijn pakketje ophalen.![]()
Ja, je kunt het ook op maandag ophalen als je niet aan het werk bent dan!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:03 schreef k_man het volgende:
De vorige keer (twee weken geleden) dat ik een pakketje had waarvoor getekend moest worden, kon het de dag na de eerste keer aanbieden opgehaald worden bij het postagentschap. En als het daar bijv vanaf maandag klaar ligt, dan kun je het ook vanaf maandag ophalen (ok, niet op maandagochtend waarschijnlijk).
Op de grond, want je had geen bank?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:58 schreef DutchTrain het volgende:
Weer een ochtend voor niets thuisgezeten
Heb je zo'n ingewikkelde kleur besteld dan?!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:58 schreef DutchTrain het volgende:
Dat gaat wat lastig met meubels
En jawel... het is gelukt om voor de vierde keer de bank in de verkeerde kleur te leveren
Weer een ochtend voor niets thuisgezeten (want dit keer niet gecombineerd met allerlei andere bezorgmomenten)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |