Ik ben benieuwd of alle gezinnen met iemand in een risicogroep (griepprikgroep) dan ook de vaccinatie krijgen aangeboden. Dat loopt aardig op.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:15 schreef shmoopy het volgende:
Ik heb begrepen dat, omdat mijn zoontje wegens zijn hartafwijking een prik krijgt, het hele gezin ook een prik moeten halen.
Hoe én wanneer weet je dan dat ''het'' zover is?quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:05 schreef Sperzieboon het volgende:
Ik kan niet zeggen dat ik een groots fan ben van prikken; ik denk wel dat ik "deze" prik ga halen als het eenmaal zo ver is.
Gewoon, als er gemeld wordt dat er met de vaccinatie gestart kan worden of als er een briefje op de mat ploft. Tesamen met het overgrote deel van Nederlandquote:Op maandag 17 augustus 2009 19:09 schreef FANN het volgende:
[..]
Hoe én wanneer weet je dan dat ''het'' zover is?
of bedoel je zodra de prikken gaan worden uitgedeeld?
Oké nu snap ik het pasquote:Op maandag 17 augustus 2009 19:35 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Gewoon, als er gemeld wordt dat er met de vaccinatie gestart kan worden of als er een briefje op de mat ploft. Tesamen met het overgrote deel van Nederland
Nooit aan het rijksvaccinatieprogramma meegedaan? Zal wel op eenzelfde manier werken met bekendmaken.
Het is niet 'een' rijksvaccinatieprogramma, het is 'het' rijksvaccinatieprogramma. Dat zijn die inentingen die nagenoeg elk kind in Nederland krijgt, tenzij je ouders Jehova's Getuigen zijn of anderszins niet helemaal goed bij hun hoofd.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:42 schreef FANN het volgende:
[..]
Oké nu snap ik het pasdus jjij gaat de prik gewoon nemen.
Nee ik heb nog nooit aan een rijksvaccinatieprogramma meegedaan, ik heb ook nog nooit de griepprik gehaald.
Ja, ik haal de jaarlijkse griepprik ook altijdquote:Op maandag 17 augustus 2009 19:42 schreef FANN het volgende:
[..]
Oké nu snap ik het pasdus jjij gaat de prik gewoon nemen.
Nee ik heb nog nooit aan een rijksvaccinatieprogramma meegedaan, ik heb ook nog nooit de griepprik gehaald.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:56 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ja, ik haal de jaarlijkse griepprik ook altijd![]()
Uit nieuwschierigheid, heb je dan als kind ook nooit vaccinaties uit het rijksvaccinatieprogramma gehad vanwege bepaalde overtuigingen?
ja ja ik snap nu dat je dat bedoelde.....quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:48 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Het is niet 'een' rijksvaccinatieprogramma, het is 'het' rijksvaccinatieprogramma. Dat zijn die inentingen die nagenoeg elk kind in Nederland krijgt
quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:08 schreef superworm het volgende:
Ga em niet halen. Probeer juist de griep te krijgen. Gisteren uren zitten bankhangen met een vriendin die het twee weken terug opliep in Casablanca. Voel nog niks
Hier doe je nogal een uitspraak zeg, Jehovah's Getuigen mogen zelf bepalen of ze zich willen laten vaccineren of niet tenzij ze fracties van bloedbestandelen bevatten.quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:48 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Het is niet 'een' rijksvaccinatieprogramma, het is 'het' rijksvaccinatieprogramma. Dat zijn die inentingen die nagenoeg elk kind in Nederland krijgt, tenzij je ouders Jehova's Getuigen zijn of anderszins niet helemaal goed bij hun hoofd.
Ach, ieder zijn meningquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:36 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Hier doe je nogal een uitspraak zeg, Jehovah's Getuigen mogen zelf bepalen of ze zich willen laten vaccineren of niet tenzij ze fracties van bloedbestandelen bevatten.
Over dat goed bij je hoofd zijn hebben we het verder maar niet.
Ook bij de laatste epidemie in de Dominicaanse Republiek in 2000 met 19 polio gevallen met acute verlamming, werd in 97% aangetoond dat het orale poliovaccin de veroorzaker was.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:58 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ach, ieder zijn mening
Wat mij betreft zijn ouders die uit religieuze overtuigingen hun kind onthouden van vaccinaties tegen ernstige kinderziekten als polio inderdaad niet helemaal goed bij hun hoofd.
Dan is het maar goed dat we in Nederland het Salk-vaccin gebruiken, zoals ook op die website staat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:30 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Ook bij de laatste epidemie in de Dominicaanse Republiek in 2000 met 19 polio gevallen met acute verlamming, werd in 97% aangetoond dat het orale poliovaccin de veroorzaker was.
Iets om over na te denken misschien.
http://www.post-vaccinaal-syndroom.nl/3908/polio.aspx
Wat leuk dat mevrouw met bronnen komt om die beweringen en aantijgingen te ondersteunen.quote:Wat is wijs ?
Polio komt in de hele westerse wereld al jaren niet meer voor en op het ogenblik is het risico om polio op te lopen via het (orale) vaccin groter dan de kans op een natuurlijke manier met polio besmet te worden. Toch adviseer ik zelf gezien de ernst van de ziekte niet om het polio vaccin weg te laten. Waarschijnlijk zijn we niet zo ver meer af van het wereldwijd afschaffen van het poliovaccin zoals met het pokkenvaccin gebeurde. De aanvankelijke streefdatum was 2000, maar waarschijnlijk zal dat nu wel 2005 worden. In Nederland dateren de laatste gevallen van 1992. Het risico van het besmet worden met polio is nu zo extreem klein, dat het in elk geval geen argument is om kinderen al met 2 maanden in te enten met een DKTP. Zo’n zeer vroege vaccinatie is een extra risico en is ook gezien de andere componenten in dit vaccin geen goede zaak. (zie ook kinkhoest!)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |