abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71448865
quote:
ROTTERDAM - Zeker 30.000 liter urine belandt bij evenementen in Rotterdam keurig waar het hoort: in een plaskruis of mobiel toilet.

Al die andere liters worden ‘geleegd’ tegen gevels en bomen, waardoor een penetrante geur dagenlang blijft hangen. Jakkes! Rotterdam zet nu tijdens de Dance Parade op 8 augustus meer toiletten neer dan ooit.

Met 83 toiletcabines en 85 plaskruizen moeten tienduizenden feestgangers worden overgehaald om hun behoefte vooral netjes op het toilet te doen. Borden met digitale informatie - waarop onder meer staat waar wel en waar niet alcohol gedronken mag worden - wijzen naar de dichtsbijzijnd wc. ,,Mensen weten vaak niet waar de toiletten zijn en gaan daarom wildplassen,’’ meent een woordvoerster van de gemeente Rotterdam. ,,Als ze weten dat er na vijftig meter links een wc is, dan nemen ze de moeite wel om even een stukje te lopen.’’

Urine is een grote business voor mobiel toilettenfabrikant Dixi uit Papendrecht, die ook in Rotterdam de plaskruizen en cabines neerzet. Het aantal liters pis dat ze hebben verzameld tijdens het Zomercarnaval van afgelopen weekeinde, weet Fons Rijnberg van Dixi niet. ,,Met de Rotterdam Marathon was het in ieder geval 30.000 liter. Dat brengen we naar het waterzuiveringsschap. Die verwerken het weer verder.’’

Toch blijven er genoeg feestvierders die liever de broek openristen om tegen een gevel aan te plassen. Ellendig voor de bewoners van het centrum, die tientallen mannen en vrouwen voor hun deur zien urineren. ,,Ik heb op het raam getikt om ze weg te sturen. Een minuut later staat er wéér iemand,’’ zegt bewoner Floris van de Breitnerstraat, een zijstraat van de Mathenesserlaan waar de grote Rotterdamse Zomerfestival-optochten vaak doorheen trekken.

Hij wil niet met zijn achternaam in de krant, omdat één van de wildplassers dreigend op hem af kwam toen hij er wat van zei. ,,Het is zo asociaal. Ze plasten tegen het rooster van mijn souterrain aan. Het liep zo de kelder in.’’

In sommige hoeken hebben woningcorporaties schuine platen gehangen, zodat de urine op de schoenen beland. Dat moet de wildplassers afschrikken. Politie en Stadstoezicht beloven streng te controleren op wildplassen, maar het komt er niet altijd van. ,,Als er links een opstootje is en rechts staat een wildplasser, dan is onze keuze logisch. Dan heeft de wildplasser geluk,’’ zegt een politiewoordvoerster. Wie wel betrapt wordt, kan rekenen op een boete van negentig euro.

Rotterdam kijkt aandachtig naar een ander wapen in de strijd tegen de urinelucht: een nieuw biologisch goedje. Een stof met bacteriën en enzymen die metselwerk beschermt én de geur snel afbreekt. Ideaal, zegt een gemeentewoordvoerder van Nijmegen, waar het tijdens de Vierdaagse werd gebruikt. ,,Weliswaar is het alleen symptoombestrijding, want je lost het probleem dat mensen het doen er niet mee op. Maar verder heeft het alleen voordelen. Geen stank, bescherming van gebouwen en je hoeft het maar eens per week op te spuiten en het daarna niet meer schoon te maken,’’ weet de zegsman. ,,Het is haast alsof ik reclame maak voor dat product, maar we zijn er echt erg tevreden over.’’
http://www.ad.nl/rotterda(...)_je_er_nog_niet.html
Ik verdom het om op die smerige toiletten te gaan staan pissen. Gewoon in de bosjes dat is het lekkerste en het meest hygienisch.
to the point!
  donderdag 30 juli 2009 @ 08:08:01 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71449018
Dus ook op straat loop je overal te zeiken.

Als ik het je zie doen krijg je een trap van me, kun je lekker in je broek zeiken
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 30 juli 2009 @ 08:13:36 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71449056
Wat een zeikerig nieuws is dit.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_71449275
Gewoon een KLB installeren daar.
Dan kan en zal iedereen daar zeiken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_71449303
De toiletjes bij de matrixx tijdens de vierdaagse feesten waren anders erg netjes!
geen gore urine lucht en pis overal oid, maar gewoon droog en relatief schoon..
Ligt dus ook aan het publiek, grappig overigens dat het publiek van de matrixx voornamelijk 15-25 jarige waren,
rest van de stad waar het oudere publiek uit hing was een stuk smeriger
maarja, toiletten waren er ook veels te weinig..
pi_71449307
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:08 schreef eleusis het volgende:
Als ik het je zie doen krijg je een trap van me, kun je lekker in je broek zeiken
quote:
Studierichting Computational Economics
Ah, een internetheld.

[ Bericht 3% gewijzigd door Klaas.Kopkaas op 30-07-2009 10:01:22 ]
  donderdag 30 juli 2009 @ 08:54:14 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71449488
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 07:28 schreef turnpoint76 het volgende:

[..]

Ik verdom het om op die smerige toiletten te gaan staan pissen. Gewoon in de bosjes dat is het lekkerste en het meest hygienisch.
Heerlijk, die bosjes waar je in de modder van de vorige 300 zeikerds kan staan...
censuur :O
pi_71449510
Typische weer iets voor een provinciaal hollands stadje als rotterdam om alleen plaskruizen neer te zetten. Iedere cosmpoliet die net als ik wel eens bij een groot festival in de USA is geweest weet dat men het daar groter aanpakt en gewoon ook "schijtkruizen" neerzet. Kun je met 4 man tegelijk schijten, ideaal!
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:03:04 #9
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71449629
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:39 schreef spijkerbroek het volgende:
Gewoon een KLB installeren daar.
Dan kan en zal iedereen daar zeiken.
whehe
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:18:10 #10
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71449938
Gewoon de horeca en winkels die dagen verplichten om hun toiletten gratis beschikbaar te stellen aan mensen die er even gebruik van moeten maken.
pi_71450038
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:18 schreef Yi-Long het volgende:
Gewoon de horeca en winkels die dagen verplichten om hun toiletten gratis beschikbaar te stellen aan mensen die er even gebruik van moeten maken.
Dan staan er dronken mannen tussen de bh's in de H&M te zeiken. Misschien ook geen echt goed plan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_71450061
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:08 schreef eleusis het volgende:
Dus ook op straat loop je overal te zeiken.

Nee pisnicht ik loop niet op straat te zeiken en reageer aub niet zo pissig.
to the point!
pi_71450206
Het zijn er inderdaad echt vaak te weinig. In Nijmegen hadden ze het weekend voor de 4-daagse een paar 'toiletparken' aangelegd. Een WC of 50 in een circel met daartussen plaskruizen op het veldje. Iedereen stroomde razendsnel in en uit en de hygiene was helemaal prima.
My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
pi_71450444
quote:
met betrekking tot de horeca ben ik het met je eens mits er een toiletvrouw zit en er dus voor word betaald, maar in de winkels moet je daar absoluut nooiy aan beginnen. Die hebben ten eerste alleen personeels wc 's en geen tollietvrouwen om dit schoon te houden.
to the point!
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:08:51 #15
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71451165
Tja, dit is een gevolg van jaren een wanbleid op het punt van openbare toiletten van de overheid, en nu verwacht iedere over het paard getilde Anita met een pleeborste 50ct per toiletbezoekje.

Het landelijk beleid zou gewoon moeten zijn dat je als grote winkel en horeca gewoon toiletbezoek gratis beschikbaar stelt, zoals dat in heel veel aziatische landen ook gewoon de norm is. Wel toiletpersoneel, maar gewoon op de vaste loonlijst.

Uiteraard kun je gewoon aangifte doen van mensen die het vervolgens niet zo nauw nemen met de hygienische eisen die we stellen aan openbare toiletten, met torenhoge boetes (2000-5000 euro). Maar 99% zal zich heus wel kunnen gedragen.

Dronken mensen mag je trouwens gewoon de toegang weigeren.
pi_71451347
En moslims die de bril gebruiken om er met hun schoenen op te hurken en niet doortrekken.
to the point!
pi_71452121
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:08 schreef Yi-Long het volgende:
Uiteraard kun je gewoon aangifte doen van mensen die het vervolgens niet zo nauw nemen met de hygienische eisen die we stellen aan openbare toiletten, met torenhoge boetes (2000-5000 euro). Maar 99% zal zich heus wel kunnen gedragen.
Ja dat is hier dus het probleem: de boetes. De Nederlandse overheid houdt van lage boetes. Wildplassen kost maar 90 euro. Dan neem je dat risico maar, kans is toch niet zo groot dat je wordt gepakt als je een beetje oplet.

Als ik een winkel had, zou ik ook niemand laten plassen tijdens een festival. Geheid dat er allemaal asociale mensen op af komen die in je winkel zich asociaal kunnen gedragen. En een boete van 90 euro houdt wangedrag niet echt tegen.
pi_71452164
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:08 schreef Yi-Long het volgende:
Tja, dit is een gevolg van jaren een wanbleid op het punt van openbare toiletten van de overheid, en nu verwacht iedere over het paard getilde Anita met een pleeborste 50ct per toiletbezoekje.

Het landelijk beleid zou gewoon moeten zijn dat je als grote winkel en horeca gewoon toiletbezoek gratis beschikbaar stelt, zoals dat in heel veel aziatische landen ook gewoon de norm is. Wel toiletpersoneel, maar gewoon op de vaste loonlijst.

Dronken mensen mag je trouwens gewoon de toegang weigeren.
Horeca is wettelijk verplicht gratis toiletten aan te bieden, overigens weten ze dat zelf niet, 2 jaar terug ben ik door 3 portiers de zaak uitgegooid omdat ik weigerde geld te geven (nadat ik nogal lomp werd aangesproken door de toiletjuf).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_71452644
Eén van de problemen met dit soort zaken zijn de boetes: die zijn veel te laag. Verhoog de boete van 90 naar 900 euro. Eens kijken of die wildplassers dan nog het risico nemen.
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:12:46 #20
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71452812
quote:
Onzin! Waarom zouden ondernemers nu weer de dupe moeten worden van iets waar zij compleet los van staan. Ze moeten inderdaad maar genoeg toiletten plaatsten en met die informatievoorziening hebben ze ook een punt. Heb mezelf er ook wel een schuldig aangemaakt door te staan pissen in een steegje waarna ik de hoek omging en er dan minimaal 12 van die piskruisen stonden .
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:15:01 #21
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71452884
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:06 schreef isogram het volgende:
Eén van de problemen met dit soort zaken zijn de boetes: die zijn veel te laag. Verhoog de boete van 90 naar 900 euro. Eens kijken of die wildplassers dan nog het risico nemen.
Ze zouden moeten zorgen dat ze makkelijker boetes uit kunnen delen. Nu doen ze 5-10 min. per boete en daardoor is het onmogelijk om een grote groep aan te pakken. Tijdens Koninginnenach in DH ook zoiets, we stonden met een man of 20 te pissen in zo'n steeg, geen agent gezien, vriend van mij ging ook nog even in z'n eentje, hoppa! Boete. Ze hadden ws. gewoon geen zin om zo'n enorme groep een boete te geven.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:19:39 #22
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71453011
Die piskruizen zijn prima te doen. Mits ze recht staan en niet tot de nok toe vol zitten
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_71453400
quote:
mwah, dan zijn de verhoudingen zoek met andere boetes helemaal zoek .. neem een snelheidsovertreding tussen 21 en 25 km/h, nog steeds ¤ 100 als ik het goed heb, en dat is dan iets waardoor doden kunnen vallen, dat zou dan minder erg zijn dan die stank?

Ik zie toch meer in lik-op-stuk beleid, naast die ¤ 90 boete, en dat is de volgende dag melden en met een emmer, borstel en schoonmaakspul op pad
pleased to meet you
pi_71454580
quote:
Mits genoeg mogelijkheden: prima. Maar het moet wel van twee kanten komen. Als een stad een festival organiseert met veel bier kan je geen duizenden mensen laten wachten bij een miezerig plaskruisje dat tot de nok vol zit, om vervolgens iedereen 900 euro te laten lappen. Als je alle kans hebt om je fatsoenlijk te gedragen mag je de smerige mensen idd aanpakken.
My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
pi_71455555
De uitbaters van alle tenten die drank verkopen moeten gewoon ook een bijdrage leveren aan de toilet areas. Willen ze dat niet dan krijgen ze ook geen vergunning.

En de mensen die het hier over hogere boetes hebben zijn totaal van de kaart gerukt voor een simpel vergrijp als wildplassen 900 euro willen rekenen.

90 euro staat al totaal niet in verhouding tot de aangerichte schade. Waarbij de boete toch alleen naar de staat gaat en niet naar degene die een urine muur hebben.
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:06:01 #26
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71457956
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:42 schreef Basp1 het volgende:
De uitbaters van alle tenten die drank verkopen moeten gewoon ook een bijdrage leveren aan de toilet areas. Willen ze dat niet dan krijgen ze ook geen vergunning.

En de mensen die het hier over hogere boetes hebben zijn totaal van de kaart gerukt voor een simpel vergrijp als wildplassen 900 euro willen rekenen.

90 euro staat al totaal niet in verhouding tot de aangerichte schade. Waarbij de boete toch alleen naar de staat gaat en niet naar degene die een urine muur hebben.
Je moet als eerste voor voldoende fatsoenlijke mogelijkheden zorgen dat mensen 'normaal' hun plasje kunnen plegen. Pas wanneer je daar aan hebt voldoen, kun je die torenhoge boetes invoeren. Anders niet.
  donderdag 30 juli 2009 @ 18:12:02 #27
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71465214
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja dat is hier dus het probleem: de boetes. De Nederlandse overheid houdt van lage boetes. Wildplassen kost maar 90 euro. Dan neem je dat risico maar, kans is toch niet zo groot dat je wordt gepakt als je een beetje oplet.

Als ik een winkel had, zou ik ook niemand laten plassen tijdens een festival. Geheid dat er allemaal asociale mensen op af komen die in je winkel zich asociaal kunnen gedragen. En een boete van 90 euro houdt wangedrag niet echt tegen.
Al zou het een boete van 500 euro zijn. Als ik moet pissen en ik zie daar een degelijk mogelijkheid toe (dus niet midden in de gracht staan zeiken natuurlijk, doe ik dat!
pi_71466002
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:42 schreef Basp1 het volgende:
Waar slaat dat nou weer op? Een ondernemer mag zelf bepalen welke imbeciele dronkaard hij wel of niet in zijn toilet wil.
quote:
Zal ik even flink op jou plassen? Kijken of je het dan nog steeds een simpel vergrijp vind.
quote:
Boetes voor bijna alle overtredingen moeten fors omhoog.
pi_71466086
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 18:12 schreef fs180 het volgende:

[..]

Al zou het een boete van 500 euro zijn. Als ik moet pissen en ik zie daar een degelijk mogelijkheid toe (dus niet midden in de gracht staan zeiken natuurlijk, doe ik dat!
Maak van die boete maar lekker 5000 euro. Mits uiteraard natuurlijk wel voldoende openbare toiletaangelegenheden worden aangeboden.
Als jij 5000 euro boete krijgt + je mag daarna je eigen pis opruimen op je blote knieen, dan ga jij volgens mij niet al te vaak meer wildplassen Te meer omdat je dan de boetes niet meer kan betalen van je salaris.
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:06:49 #30
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71466730
Ik zal sowieso de boete niet betalen, of het nou 20 of 5000 euro is.
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:08:13 #31
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_71466770
Wat een spelfouten , en dat voor een krant als het AD.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:08:50 #32
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71466787
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:06 schreef fs180 het volgende:
Ik zal sowieso de boete niet betalen, of het nou 20 of 5000 euro is.
Bij dit soort figuren gewoon de opslagtank met pis van zo'n evenement in de tuin uitstorten...
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:38:09 #33
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71467688
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:08 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Bij dit soort figuren gewoon de opslagtank met pis van zo'n evenement in de tuin uitstorten...
En waarom dan wel niet?
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:54:20 #34
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71468266
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')