abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71513091
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:08 schreef LXIV het volgende:
Haha, die Kees toch.

Ik ben blij dat ik zijn levensvisie niet deel. Altijd bearish zijn op alle fronten! Een typische calvinist.

Overigens vind ik ook wel dat de welvaart allemaal minder kan en dat het onnodig is dat iedereen drie keer per jaar op vliegvakantie gaat. Maar niet omdat ik niet zou geloven dat zo'n systeem niet zelfstandig zou kunnen bestaan, maar eerder omdat mensen in een roes van consumentisme gedompeld worden en de belangrijke dingen in het leven aan ze voorbij gaan.

Een typisch voorbeeld daarvan zijn animatieprogramma's. Daar wordt je als toerist dus vermaakt, hoef je alleen maar achterover te leunen met je all-in biertje in de hand en je blauwe armbandje om je pols. Gemakkelijk hoor! Veel mensen hebben zo'n programma nodig als ze twee weken zonder televisie komen te zitten. Om zelf gewoon het bos in te lopen en met de kinderen bessen te zoeken komt niet in ze op. Ze zouden niet eens weten welke ze wel en niet kunnen eten.
quote:
Maar goed. Net zoals Kees ieder moment verwachten dat de hemel naar beneden komt en dat het alleen nog maar slechter zal worden. Nee, dat lijkt me niks. In tijden van recessie zoals nu is het nog wel te doen, je krijgt tenminste gelijk. Maar stel nu dat het vanaf nu 15 jaar weer bergop gaat! Dan zijn dat extra zure jaren voor Kees.
Volgens mij valt het wel mee met die verwachting bij Kees dat de hemel naar beneden komt en dat het alleen nog maar slechter zal worden. Heb je het artikel in de Elsevier gelezen? Hij leeft zelf gewoon sober en is extreem no-nonsense en realistisch. Maar volgens mij realiseert hij zich ook wel dat de economie aan de gang wordt gehouden door hypes en allerlei andere flauwekul, en dat er vast wel weer een nieuwe hype zal komen om de boel draaiende te houden. Al verwacht ik niet dat hij zelf in die hype mee zal gaan.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 13:20:04 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71513266
Maar goed. Als ik het interview met hem in het Kees de Kort topic lees krijg ik ook wel sympathie voor hem en zie enkele overeenkomsten met mezelf. Als economie op types als ik moest draaien dan hadden we ook al 38 jaar een recessie. Ik haat winkelen en als ik met een stukje ijzerdraad de wasmachine zelf kan repareren geeft me dat net zoveel voldoening als wanneer ik 5K binnenkop op de beurs. Daar kun je natuurlijk geen economie op draaien.

Net als met HDTV's etc. Nu heb ik er een, maar pas gekocht toen de vorige TV kapot was en ik hem, tijdens een poging tot reparatie, voorgoed opblies. En toen hebben we eerst ook nog 4 maanden op een tv'tje van 30 cm gekeken. Dat was wel wat lastig omdat ik de ondertiteling niet kon lezen, maar goed. Ik denk dat het ook met de tijd waarin je opgegroeid bent te maken heeft.

Gelukkig heb ik ook een vrouw, dus de economie is weer gered.
The End Times are wild
pi_71513366
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:20 schreef LXIV het volgende:
Maar goed. Als ik het interview met hem in het Kees de Kort topic lees krijg ik ook wel sympathie voor hem en zie enkele overeenkomsten met mezelf. Als economie op types als ik moest draaien dan hadden we ook al 38 jaar een recessie. Ik haat winkelen en als ik met een stukje ijzerdraad de wasmachine zelf kan repareren geeft me dat net zoveel voldoening als wanneer ik 5K binnenkop op de beurs. Daar kun je natuurlijk geen economie op draaien.

Net als met HDTV's etc. Nu heb ik er een, maar pas gekocht toen de vorige TV kapot was en ik hem, tijdens een poging tot reparatie, voorgoed opblies. En toen hebben we eerst ook nog 4 maanden op een tv'tje van 30 cm gekeken. Dat was wel wat lastig omdat ik de ondertiteling niet kon lezen, maar goed. Ik denk dat het ook met de tijd waarin je opgegroeid bent te maken heeft.

Gelukkig heb ik ook een vrouw, dus de economie is weer gered.
Precies. En ik denk dat heel veel mannen zo in elkaar zitten.

Alleen zie je die groep bijna nooit in de media terug, omdat er geen geld aan te verdienen valt. Daardoor geeft met name de televisie een heel verkeerd beeld van de Nederlandse bevolking.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 augustus 2009 @ 23:59:00 #31
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_71668493

hiermee sneller hun huis te kunnen verkopen???

Zo kan het ook mensen - zo kan het ook!
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 00:04:29 #32
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71668682
Die 200k gaan we echt niet meer zien hoor. Iedereen die nu geen huis heeft gekocht, heeft gewoon de boot gemist en moet straks weer genoegen nemen met vijfde keus.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 00:56:58 #33
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71670103
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:59 schreef Doc het volgende:
[ afbeelding ]

De buren zullen er niet blij mee zijn, daar gaat de nog overgebleven waarde...
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:42:12 #34
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72065490
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:59 schreef Doc het volgende:
[ afbeelding ]

Dit huis staat nog steeds te koop en Dries is nog steeds bereid een feestje te geven. Erg veel geholpen heeft het blijkbaar niet en ook het open huis op 15 augustus bood geen soelaas.

De eigenaars lijken er wel erg graag vanaf te willen. Als je nu 2 ton biedt heb je waarschijnlijk een deal.
pi_72068387
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:42 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Dit huis staat nog steeds te koop en Dries is nog steeds bereid een feestje te geven. Erg veel geholpen heeft het blijkbaar niet en ook het open huis op 15 augustus bood geen soelaas.

De eigenaars lijken er wel erg graag vanaf te willen. Als je nu 2 ton biedt heb je waarschijnlijk een deal.
Jammer dat t een tering end buiten mijn doel gebied staat, wellicht had ik dan wel wat interesse...
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:49:17 #37
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72068448
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:46 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Jammer dat t een tering end buiten mijn doel gebied staat, wellicht had ik dan wel wat interesse...
Had je echt 280K willen betalen voor zo'n appartementje? Het ligt misschien goed als je in Den Haag wil gaan werken enzo maar kijk eens naar die foto's. Ik word er niet echt warm van iig, en dan te bedenken dat Dries Roelvink nog door je woonkamer gaat stampen als je het koopt he.
---
pi_72069208
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:49 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Had je echt 280K willen betalen voor zo'n appartementje? Het ligt misschien goed als je in Den Haag wil gaan werken enzo maar kijk eens naar die foto's. Ik word er niet echt warm van iig, en dan te bedenken dat Dries Roelvink nog door je woonkamer gaat stampen als je het koopt he.
Appartementje? 365m2? Hoe groot is jouw huis dan? En in welk inteelt-gat staat dat?

Ik woon in Den Haag, zou voor mij ideaal zijn. Alleen nog even mijn studie afmaken
pi_72069213
quote:

[..]

Heb eigenlijk enkel naar de postcode gekeken . En fuck die Dries, als hij verplicht is moet er meteen 50k extra af.
pi_72069485
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 13:20 schreef taxhaven het volgende:

[..]

Appartementje? 365m2? Hoe groot is jouw huis dan? En in welk inteelt-gat staat dat?

Ik woon in Den Haag, zou voor mij ideaal zijn. Alleen nog even mijn studie afmaken
130 M2
365 M3
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:11:43 #41
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72070486
quote:

[..]

Had je echt 280K willen betalen voor zo'n appartementje?
Wie zegt dat je 280k moet betalen? Ik denk serieus dat ze het voor 200k of iets daarboven ook wel doen. Deze mensen moeten gewoon van hun huis af, dat is duidelijk. En alles is beter dan executie.
quote:
Het ligt misschien goed als je in Den Haag wil gaan werken enzo maar kijk eens naar die foto's. Ik word er niet echt warm van iig, en dan te bedenken dat Dries Roelvink nog door je woonkamer gaat stampen als je het koopt he.
Niks mis met dat appartement, en de ligging is ook geweldig. 130 m2 is een behoorlijke oppervlakte voor een appartement. Dat blijkbaar niemand het wil hebben zegt wmb genoeg: de markt ligt gewoon compleet op z'n gat.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:02:25 #42
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72071874
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 13:20 schreef taxhaven het volgende:

[..]

Jij vindt 280K niet veel geld? Ik heb overigens nergens gezegd dat ik zelf beter woon ben ook maar een student. OK misschien is het relatief, gezien de locatie, niet zoveel maar het blijft een hoop centen.
---
pi_72106304
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:42 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Vond een soortgelijk huis in de buurt met http://www.jaap. Volgens de prijsindicator is hij een tikkeltje "overpriced"; inderdaad 200k is een meer realistischere prijs. Wel een buurt met relatief veel allochtonen, dat kan de waarde misschien drukken (ja sorry, zo is dat nou eenmaal)
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_72114611
Ha -1 ik heb zojuist de woning verkocht

Zoek in 195.036 koopwoningen
To be or not to be.....
pi_72322913
Oh ja, die 200k gaan we op zeker nog wel halen. Niet volgende week, maar ook niet over 10 jaar.
pi_72327936
quote:
neemt het aantal af?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:53:31 #50
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72328415
Het is redelijk stabiel rond 195.000
---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo