abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71436575
hoi mijn naam is stijn,

ik werk als kok in de keuken van een restaurant. als kok ben ik continu bezig met een zo hoogwaardig mogelijk product leveren aan mijn gast.

nou ben ik me de afgelopen 2 jaar meer en meer gaan ergeren aan het effect wat massa-media in mijn ogen lijkt te hebben op onze maatschappij. om te beginnen met de relamecode, neem een willekeurige reclame en bekijk elke zin appart... waarschijnlijk is er niks bijzonders aan op te merken. om die rede zal die reclame zin zijn goedgekeurd. maar het beeld wat deze zinnen in context weergeven stel ik vaak mijn vraagtekens bij.

als voorbeeld:

sinds niet al te lang verschijnen er reclames die vermelden dat er meer omega 3 en 6 vetzuren " gegeten" zouden moeten worden. deze verturen zijn veel te vinden in vis... vis olie wordt dus ook veel gebruikt om deze vetzuren in producten te stoppen. maar heb je echt visolie nodig in je margarine?

en wat is het doel van de fabrikant?

zo groeit bij mij de gedachte dat het fabrikanten niet meer gaat om een kwalitatief zo goed mogelijk product te verkopen, als ze er maar heel veel van verkopen. ik erger me dood aan de beelden van uitra witte tanden, slanke dunne vrouwen lichaamen en athletische mannen.

heeft de media het beeld wat mensen hebben van wat gezond en normaal is zo verpest? van de week was er op de bbc een programma over een meisje van 13 wat haar borsten wilde laten vergroten omdat dat haar sociaal zou redden!?!

en wat betreft eten ben ik helemaal furieus(aangezien ik hier dagelijks mee bezig ben geen verassing)
is de consument zo verpest door de media dat alles snel moet, dat een "kies bewust" logo een gezond product beteken maar niet op verse groenten te vinden is?! moet je gesneden sla wel 3 dagen houdbaar zijn, waarom mogen voorgesneden aardappelen niet verkleuren?

goed om niet een uren lang betoog te schrijven,

producenten en fabrikanten,