abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71435647
Hallo ik heb een vraag voor een vriend van mij.

Hij is 22 jaar en heeft een uitkering van de WW en Wia.
Samen bedraagt deze uitkering 808 euro bruto, dus ongeveer 640 euro netto.
Nou heeft hij gewoon een huurhuis en zijn vaste lasten bedragen al ongeveer iets van 600 euro.
Hij heeft bij de WW een toeslag aangevraagd maar die is afgewezen omdat hij volgens hen op het sociale minimum zit.
Zij hebben hem verwezen naar de sociale dienst voor toeslag bij hen.
Daar zeggen ze echter dat het UWV hem toch echt een toeslag moet geven en niet zij.
Hij dus weer terug naar het UWV en daar krijgt hij te horen dat het zo niet werkt. Zij hebben erna gekeken en het is afgewezen. Nu moet hij maar naar de sociale dienst.
Hij weer naar de sociale dienst maar deze verwijzen hem weer naar het UWV.
wie weet wat hij moet doen. Hij heeft geen geld meer om eten te kopen.
Hij had gelukkig een beetje spaargeld maar na drie maanden van uitkering is dat helemaal op.

onderstaande heb ik wel gevonden maar weet dus niet of dat ook geld voor het uwv.

Een alleenstaande van 21 jaar of ouder die recht heeft op een volledige bijstandsuitkering krijg een netto uitkering van 615 per maand. als u alleen woont en uw (woon)kosten) niet met iemand anders delt krijgt u bovenop uw bijstandsuitkering een toeslag van maximaal 246 euro netto per maand(beiden exclusief vakantiegeld).

Dat lijken mij realistischer bedragen als je een huurhuis hebt. Wie kan hem helpen.

Gaarne alleen maar normale reacties!!!
Deze jongen heeft een wia uitkering omdat hij psychiatrisch niet in orde is. Desondanks is hij vorig jaar toch gaan werken. Nu wordt voor een half jaartje zijn WIA aangevuld door de WW.
Bovendien heeft hij vanaf 1 september weer een baan/opleiding en gaat hij dus weer lekker aan de gang.
Zijn contract werd niet verlengd(crisis in de bouw) omdat er geen werk is en ik kan je vertellen dat er in de zomer helemaal geen werk voor hem is. Hij staat overal ngeschreven maar ook met zijn achtergrond wordt het allemaal niet echt makkelijk.
Gelukkig dus vanaf 1 september weer een baan.

Vaste lasten:
320 euro huur
85 euro eneco
120 euro zorgpremie
50 euro tv/telefoon/internet
11,50 verzekeringen
totaal ; 586 euro
en een afbetalingsregeling van 34 euro aan de belastingdienst.
Uiteraard krijgt hij nog wel huur en zorgtoeslag maar dat wordt officieel niet bij je inkomen geteld.

Graag alleen reactie geven als je verstand van zaken hebt. Anders graag je domme mond houden.

Gr. Saskia

alvast bedankt.

[ Bericht 25% gewijzigd door muriel1 op 29-07-2009 19:12:28 ]
  woensdag 29 juli 2009 @ 18:34:43 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71435724
Vaste lasten van 600 euro? Zoek eens iets veel goedkopers in de sociale woningbouw met huurtoeslag.
pi_71435732
Helpen met? Geld storten?
De klaagbaak is een machine.
pi_71435760
Heeft ie al huursubsidie aangevraagd?
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  woensdag 29 juli 2009 @ 18:40:05 #5
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_71435848
www.mcdonalds.nl

Die lui zijn altijd op zoek naar personeel.

Succes
  woensdag 29 juli 2009 @ 18:41:06 #6
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_71435871
Zoek werk.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_71435890
Laat hem eens naar zijn vaste lasten kijken
You dream it, I live it.
pi_71435918
Misschien moet die lul eens gaan werken? Is zomaar een idee hoor...
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_71435959
Sowieso moet iedereen zijn bek houden over werk.
We weten de situatie niet van de persoon in kwestie.
En die woon lasten moeten wel een stuk lager kunnen hoor.
Dus ik zou als eersten daar naar kijken.
Op dinsdag 11 augustus 2009 01:08 schreef iszinloos het volgende:
Mijn spelling en grammatica mag wel wat beter.
  woensdag 29 juli 2009 @ 18:45:34 #10
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71435985
Wat stom om mensen zo te verwaarlozen!
Als ik Balkenende was kreeg iedereen 4000 euro netto als uitkering en hoefde niemand verplicht te werken
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  woensdag 29 juli 2009 @ 18:46:57 #11
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_71436022
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:43 schreef Thomass het volgende:
"een vriend van mij"

in combinatie met die TT, fail

Maar goed, ik kan hier eigenlijk niet om lachen.
Het is niet normaal om als 22-jarige een uitkeringstrekker te zijn, met 600 euro vaste lasten per maand.
Dat betaalt mijn moeder ook ongeveer, en die werkt zich daar een slag in de rondte voor.

W-E-R-K-E-N, echt waar, het is niet eng.
pi_71436055
Naja sorry hoor, maar als je als gezonde 22 jarige jongeman niet rond kan komen doe je echt wat verkeerd. Als ik het zo krap zou hebben, zou ik op het land gaan werken, hamburgers draaien bij de mcdonalds, kranten rondbrengen, afval ophalen, weet ik veel wat.

Zijn instelling is gewoon verkeerd, als hij zich te goed voelt voor bovenstaande beroepen dan eet hij maar niks. In dit soort gevallen moet je gewoon het werk accepteren wat ze voor je hebben.

Ik kom elke dag langs uitzendbureau's en die ramen hangen nogsteeds volgeplakt met vacatures.
pi_71436153
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:44 schreef iszinloos het volgende:
Sowieso moet iedereen zijn bek houden over werk.
We weten de situatie niet van de persoon in kwestie.
Als je niet kan werken zit je in de WAO, niet de WW.
Wat voor andere redenen kan jij verzinnen dat hij niet kan werken dan?
  woensdag 29 juli 2009 @ 18:51:59 #14
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71436155
En dan nog, op je 22ste hoor je nog gewoon op school te zitten, of het moet zijn dat je HBO ofzo gedaan hebt.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71436201
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:51 schreef Luvjah het volgende:

[..]

Lezen slimmerd hij krijgt wia:

Wat is WIA?

Bent u langdurig ziek? En kunt u daarom minder of helemaal niet meer werken? Dan kunt u een WIA-uitkering aanvragen. U kunt deze uitkering aanvragen als u bijna 2 jaar ziek bent.

Alles over de WIA-uitkering leest u op de speciale website over de WIA.
http://www.uwv.nl/particulieren/arbeidsongeschikt/WIA/index.aspx
De oude wao bestaat niet eens meer .
  woensdag 29 juli 2009 @ 18:54:27 #16
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_71436278
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:51 schreef Luvjah het volgende:

[..]

Als je nou de OP leest dan zie je dat 'die vriend' een WIA uitkering heeft. Die krijg je als je langdurig ziek bent, dus er zal vast wel iets aan de hand zijn.

Maar dan blijft het natuurlijk vreemd dat iemand met zo'n laag inkomen wel maandlasten heeft van 600 euro. Stap 1 is dus om daar wat aan te gaan doen.
pi_71436288
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:53 schreef iszinloos het volgende:

[..]

Lezen slimmerd hij krijgt wia:

Wat is WIA?

Bent u langdurig ziek? En kunt u daarom minder of helemaal niet meer werken? Dan kunt u een WIA-uitkering aanvragen. U kunt deze uitkering aanvragen als u bijna 2 jaar ziek bent.
Dan vind ik 640 euro per maand maar erg zuinig van de overheid voor iemand die niet kan werken. Dat mogen ze wel eens aanpassen dan :p
pi_71436376
Graag alleen normale reacties graag!!
Hij is ontslagen omdat er vanwege de crsis geeen werk meer voor hem was en gelukkig heeft hij vanaf 1 september weer een baan.
Zijn vaste lasten zijn helemaal niet zo hoog.
300 euro huur
110 euro zorgverzekering
85 euro eneco
50 euro telefoon/tv en internet
11,50 verzekeringen e.d.
dan ben je al snel aan de zeshonderd euro.
uiteraard krijgt hij wel huur en zorgtoeslag maar dat telt niet mee met je inkomen.
pi_71436378
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:34 schreef TNA het volgende:
Vaste lasten van 600 euro? Zoek eens iets veel goedkopers in de sociale woningbouw met huurtoeslag.
Sowieso dat.
Ik kom op 500 euro (inclusief internet) en daar gaat dan weer 115 euro huurtoeslag vanaf.
Edit... uhm, dat is wel zonder verzekeringen.
  woensdag 29 juli 2009 @ 19:00:51 #21
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_71436387
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:56 schreef beelz het volgende:
Is er al gezegd dat hij gewoon moet gaan werken? Nee? Komtie:
Ga werken luie flikker.
Als eens aan jou doorg geven dat je niet kunt lezen ?? Nou bij deze.

Zit gedeelte in de WW en de WIA. ( laatste moet je bijna dood zijn willen ze je daar niet uittrappen)
Dus lezen, en proberen te begrijpen in plaats van alles wat je niet snap afbranden.

Staat wat netter op je CV namelijk. (is toekomst veiligstellen nog wel eens aan je gedachte voorbij gekomen ???)
pi_71436409
Mjah, WIA is voor de mensen die langdurig ziek dus.

Als je verwacht dat je de komende jaren nog van die uitkering moet rondkomen dan zijn de opties beperkt, alles aanvragen waar je inkomen van denkt te krijgen.

Als dat niet mogelijk is, dan zal hij inderdaad wel moeten gaan bezuinigen. beginnend met het huurhuis
pi_71436440
Hij krijgt wia omdat hij langdurig psychiatrisch niet in orde was.
Vorig jaar is hij desondanks toch gaan werken. helaas contract niet verlengd vanwege te weinig werk in het bedrijf(de bouw).
Nu krijgt hij dus een half jaar zijn WW. Daarna zal hij weer WIA krijgen. Gelukkig heeft hij dus na drie maanden al weer een baan.
pi_71436441
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:57 schreef Luvjah het volgende:

[..]

Dan vind ik 640 euro per maand maar erg zuinig van de overheid voor iemand die niet kan werken. Dat mogen ze wel eens aanpassen dan :p
Toch is het zo.
Het is ook echt geen vetpot je krijgt een minimum.
Ik word echt stront ziek van al die mensen. Die klagen over dat allen uitkering trekkers moeten gaan werken.
IK wens jullie allen maal toe verlamd te worden vanaf de nek en geen uitkering te krijgen.
Stelletje asociale onwetende.
pi_71436447
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:57 schreef Luvjah het volgende:

[..]

Hij krijgt geen volledige uitkering schat ik, want dan zou het meer moeten zijn. Hij valt dan niet in de klasse 80-100% arbeidsongeschikt en daarom krijgt hij ook nog WW, want hij is dus ook werkloos voor een 'deel' van de tijd die hij kan werken.

Jammer maar helaas, als je deels arbeidsongeschikt wordt zul je er hard aan moeten werken om toch nog een kleine baan te krijgen om je hoofd boven water te houden. Als hij inderdaad alleenstaande is, dan zit hij op het sociaal minimum met wat hij nu krijgt en zal de sociale dienst hem ook niet helpen. Snel een baan vinden dus of lasten verminderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')