Dit dus, daarnaast hebben ze geen enkel belang om iets snel uit te voeren, laat staan binnen het budget, zolang hun eigen baantje maar goed is, dan zijn ze allang blij.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:42 schreef Megumi het volgende:
De overheid is niet geschikt om dit soort projecten uit te voeren. Kijk maar eens naar het rijksmuseum of de noord-zuid lijn.
Alsof ondernemers wél belang hebben bij het snel uitvoeren. Die denken ook alleen aan hun eigen portemonnee.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit dus, daarnaast hebben ze geen enkel belang om iets snel uit te voeren, laat staan binnen het budget, zolang hun eigen baantje maar goed is, dan zijn ze allang blij.
Als een ondernemer per m2 betaald wordt is hij zo klaar. Als de ondernemer een opdracht voor de overheid doet zal hij inderdaad niet op gaan schieten. Hij krijgt het geld toch wel en via lobbies krijgt hij ook de volgende keer wel weer een opdracht.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:03 schreef ethiraseth het volgende:
Alsof ondernemers wél belang hebben bij het snel uitvoeren. Die denken ook alleen aan hun eigen portemonnee.
Als ik als ondernemer een Hotel bouw, dan doe ik dat liever in 2 jaar als in 5 jaar omdat ik dan 3 jaar eerder inkomsten ophaal, wat is daar moeilijk aan om dat te begrijpen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:03 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Alsof ondernemers wél belang hebben bij het snel uitvoeren. Die denken ook alleen aan hun eigen portemonnee.
Eerst zien, dan geloven.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:32 schreef LePetitColonel het volgende:
volgens bovenstaande nota zijn ze van plan om in 2013 te beginnen met uitvoering
van 2005 tot 2013 overleggen is toch niet reel? volgens mij kun je als je goede wil hebt zoiets ook in een paar maanden bedenken, laten controleren, offerte aanvragen en laten bouwen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:45 schreef boyv het volgende:
Omdat onderzoek en het doorlopen van alle procedures nou eenmaal lang duurt om een bepaald resultaat te krijgen (of niet)
Tenzij de bouw in 2 jaar dusdanig veel problemen veroorzaakt dat je het er zelfs met 3 jaar business niet uithaalt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als ik als ondernemer een Hotel bouw, dan doe ik dat liever in 2 jaar als in 5 jaar omdat ik dan 3 jaar eerder inkomsten ophaal, wat is daar moeilijk aan om dat te begrijpen?
Dus probeer ik het ook zo goed mogelijk te doen, maar denk je nou echt dat de firma's die de NZ lui lijn doen, financieel risico van dit debakel oplopen? Sterker nog ik denk zelfs het omgkeerde.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:42 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Tenzij de bouw in 2 jaar dusdanig veel problemen veroorzaakt dat je het er zelfs met 3 jaar business niet uithaalt.
Ja, potjes en overheidsefficientie.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:30 schreef isogram het volgende:
Volgens mij speelt ook wel mee dat bepaalde adviesbureaus en ministeries zichzelf graag aan het werk houden. Als je problemen iets te voortvarend oplost, blijft er steeds minder over om te doen. Voorbeeld: Waarom voortvarend en pro-actief een tweebaansweg meteen opwaarderen tot snelweg (N50 Zwolle-Kampen) als je ook eerst een dure driebaansweg kunt aanleggen en pas over 10-15 een snelweg? Twee keer scoren...
Blijf vooral vertrouwen in moedertje overheid, dan kom het vast goed, want private organisaties zijn natuurlijk totaal niet in staat om wegen op een competitieve manier aan te leggen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:50 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik wil ooit in mijn leven gewoon eens een redelijk ritje kunnen maken door Nederland, zonder wegwerkzaamheden tegen te komen...
Bovendien is de overheid de enige die het 'algemeen belang' kan behartigen zodat jij veilig over straat kan.quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Blijf vooral vertrouwen in moedertje overheid, dan kom het vast goed, want private organisaties zijn natuurlijk totaal niet in staat om wegen op een competitieve manier aan te leggen.
Een paar maanden lukt niet omdat je met wettelijke termijnen te maken hebt voor aanbestedingsprocedures en ook voor de planologische inpassing. En het is even wat ingewikkelder om een complete snelweg te laten ontwerpen en engeneren dan een huis oid.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:01 schreef LePetitColonel het volgende:
[..]
van 2005 tot 2013 overleggen is toch niet reel? volgens mij kun je als je goede wil hebt zoiets ook in een paar maanden bedenken, laten controleren, offerte aanvragen en laten bouwen?
Die komt om de hoek kijken als het eerste deel (de voorbereiding) niet zorgvuldig genoeg is gedaanquote:het instituut "raad van state" zie ik ook erg vaak icm vertragingen. wat deze club nou precies doet is mij een raadsel,
Tolwegen kunnen in een land als Nederland inderdaad niet uit. Nergens eigenlijk ook de pakweg Franse, Spaanse, Italiaanse en Australische tolwegen zijn met overheidsgeld/garantstellingen gebouwd. De theorie is leuk maar in de praktijk lukt het niet...quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Blijf vooral vertrouwen in moedertje overheid, dan kom het vast goed, want private organisaties zijn natuurlijk totaal niet in staat om wegen op een competitieve manier aan te leggen.
Afgezien daarvan. Stel je wilt een stuk snelweg van 100 km. verbreden met 1 baan aan weerszijden. Heb je dus een meter of 15 ? aan weerszijden extra grond nodig. Ga maar eens het hele trace langs, en zie de grond maar eens te hebben of te verkrijgen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een paar maanden lukt niet omdat je met wettelijke termijnen te maken hebt voor aanbestedingsprocedures en ook voor de planologische inpassing. En het is even wat ingewikkelder om een complete snelweg te laten ontwerpen en engeneren dan een huis oid.
Maar 8 jaar is wel erg lang.
Klopt je hebt dan te maken met honderden zo niet duizenden belanghebbenden (of beter gezegd niet belanghebbenden voor grondeigenaren naast een snelweg hoeft dat namelijk zeker niet positief te zijn).quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Afgezien daarvan. Stel je wilt een stuk snelweg van 100 km. verbreden met 1 baan aan weerszijden. Heb je dus een meter of 15 ? aan weerszijden extra grond nodig. Ga maar eens het hele trace langs, en zie de grond maar eens te hebben of te verkrijgen.
Maar goed, een private partij zou dat in een paar weken in kannen en kruiken hebbenquote:Op donderdag 30 juli 2009 08:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt je hebt dan te maken met honderden zo niet duizenden belanghebbenden (of beter gezegd niet belanghebbenden voor grondeigenaren naast een snelweg hoeft dat namelijk zeker niet positief te zijn).
Echt hoe dom kun je zijn, van wie denk je dat het geld komt waarmee de overheid de wegen bouwt? Van de kaboutertjes?quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tolwegen kunnen in een land als Nederland inderdaad niet uit. Nergens eigenlijk ook de pakweg Franse, Spaanse, Italiaanse en Australische tolwegen zijn met overheidsgeld/garantstellingen gebouwd. De theorie is leuk maar in de praktijk lukt het niet...
Overigens heb je bij een snelweg in Nederland dan ook al gauw te maken met een zeer groot aantal belanghebbenden en benadeelden. Dat maakt het gewoon net even wat lastiger dan een gemiddeld ICT projectje...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |