abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71430633
ik snap best dat sommige grote projecten tijd nodig hebben om te bedenken en om uit te voeren, maar wat is nu de reden dat bijvoorbeeld de overheid al vanaf 2005 een studie is gestart naar de problemen op de a27 en er pas 9 jaar later iets gaat gebeuren. (snelweg) http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksweg_27

http://www.rijkswaterstaa(...)ooipolder/index.aspx
volgens bovenstaande nota zijn ze van plan om in 2013 te beginnen met uitvoering????

waarom moet er 9 jaar worden nagedacht? dat is toch niet normaal?
hier zal best een reden voor zijn, maar wat ?
wisseling van politieke landschap, milieudingetjes, raad van state, wat ??

ik bedoel die poblemen waren al lang opgelost als ze gewoon waren begonnen met bouwen in 2005/2006...
bovenstaand is slechts een voorbeeld natuurlijk, ik zie dit soort traagheid bij bijna alle grotere en kleine overheidsbeslissingen..
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:42:57 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71430986
De overheid is niet geschikt om dit soort projecten uit te voeren. Kijk maar eens naar het rijksmuseum of de noord-zuid lijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_71431007
Een deel zal wel komen door alle inspraakmogelijkheden die er zijn.

Een ander deel zal wel zijn dat ambtelijke molens langzaam draaien, voor een groot deel omdat er vooral heel veel gedebatteerd moet worden over de kosten.
In mijn stad is een gevaarlijke spoorwegovergang in een provinciale snelweg, die nu al een jaar of 20 op de nominatie staat om in een viaduct/tunnel te veranderen....
Maar ja, het spoor is van prorail, de weg van de gemeente, de treinen die erover gaan van NS en de provincie en de staat hebben er ook mee te maken. Al deze partijen lopen al die tijd al te bakkeleien wie er nou moet dokken en dus blijven er ongelukken gebeuren....

Zo ook was er een extra brug tussen 2 rondwegen geplanned om het centrum te ontzien. Echter, daar heeft men zo lang over gedaan, dat het ontwerp verouderd was toen het eindelijk doorging, en nu is de brug te klein voor de hoeveelheid verkeer, omdat hij is berekend op de verkeersdruk van 15 jaar terug
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
pi_71431068
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:42 schreef Megumi het volgende:
De overheid is niet geschikt om dit soort projecten uit te voeren. Kijk maar eens naar het rijksmuseum of de noord-zuid lijn.
Dit dus, daarnaast hebben ze geen enkel belang om iets snel uit te voeren, laat staan binnen het budget, zolang hun eigen baantje maar goed is, dan zijn ze allang blij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_71431077
Omdat onderzoek en het doorlopen van alle procedures nou eenmaal lang duurt om een bepaald resultaat te krijgen (of niet)
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:03:56 #6
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71431659
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dit dus, daarnaast hebben ze geen enkel belang om iets snel uit te voeren, laat staan binnen het budget, zolang hun eigen baantje maar goed is, dan zijn ze allang blij.
Alsof ondernemers wél belang hebben bij het snel uitvoeren. Die denken ook alleen aan hun eigen portemonnee.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  † In Memoriam † woensdag 29 juli 2009 @ 16:30:36 #7
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71432444
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:03 schreef ethiraseth het volgende:
Alsof ondernemers wél belang hebben bij het snel uitvoeren. Die denken ook alleen aan hun eigen portemonnee.
Als een ondernemer per m2 betaald wordt is hij zo klaar. Als de ondernemer een opdracht voor de overheid doet zal hij inderdaad niet op gaan schieten. Hij krijgt het geld toch wel en via lobbies krijgt hij ook de volgende keer wel weer een opdracht.
Carpe Libertatem
pi_71432446
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:03 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Alsof ondernemers wél belang hebben bij het snel uitvoeren. Die denken ook alleen aan hun eigen portemonnee.
Als ik als ondernemer een Hotel bouw, dan doe ik dat liever in 2 jaar als in 5 jaar omdat ik dan 3 jaar eerder inkomsten ophaal, wat is daar moeilijk aan om dat te begrijpen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_71432694
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:32 schreef LePetitColonel het volgende:

volgens bovenstaande nota zijn ze van plan om in 2013 te beginnen met uitvoering
Eerst zien, dan geloven.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71434904
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:45 schreef boyv het volgende:
Omdat onderzoek en het doorlopen van alle procedures nou eenmaal lang duurt om een bepaald resultaat te krijgen (of niet)
van 2005 tot 2013 overleggen is toch niet reel? volgens mij kun je als je goede wil hebt zoiets ook in een paar maanden bedenken, laten controleren, offerte aanvragen en laten bouwen?

het instituut "raad van state" zie ik ook erg vaak icm vertragingen. wat deze club nou precies doet is mij een raadsel,
  woensdag 29 juli 2009 @ 18:42:17 #11
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71435899
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als ik als ondernemer een Hotel bouw, dan doe ik dat liever in 2 jaar als in 5 jaar omdat ik dan 3 jaar eerder inkomsten ophaal, wat is daar moeilijk aan om dat te begrijpen?
Tenzij de bouw in 2 jaar dusdanig veel problemen veroorzaakt dat je het er zelfs met 3 jaar business niet uithaalt.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71442528
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:42 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Tenzij de bouw in 2 jaar dusdanig veel problemen veroorzaakt dat je het er zelfs met 3 jaar business niet uithaalt.
Dus probeer ik het ook zo goed mogelijk te doen, maar denk je nou echt dat de firma's die de NZ lui lijn doen, financieel risico van dit debakel oplopen? Sterker nog ik denk zelfs het omgkeerde.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_71442835
De 1e wet van de ambtenaarswereld is dat projecten waar de samenleving wat aan heeft jarenlang moeten duren, en dan ondertussen 3x over de kop gaan aan kosten. Het kan wel snel en simpel, kijk maar naar het tempo waarop de onzinverboden ingevoerd worden. Maar da's dus alleen mogelijk bij projecten die de samenleving naar de tering helpen
pi_71442973
Mooi voorbeeld is de welstandscommisie, kunnen jaren trutten om iets, terwijl ze zelf niet eens in de buurt wonen, bevriend wethouder van me pleite ook om de buurt te laten bepalen wat gewenst is, en niet een comissie die bij loopt te snabbelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_71443040
Volgens mij speelt ook wel mee dat bepaalde adviesbureaus en ministeries zichzelf graag aan het werk houden. Als je problemen iets te voortvarend oplost, blijft er steeds minder over om te doen. Voorbeeld: Waarom voortvarend en pro-actief een tweebaansweg meteen opwaarderen tot snelweg (N50 Zwolle-Kampen) als je ook eerst een dure driebaansweg kunt aanleggen en pas over 10-15 een snelweg? Twee keer scoren...
  † In Memoriam † woensdag 29 juli 2009 @ 22:39:23 #16
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71443397
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:30 schreef isogram het volgende:
Volgens mij speelt ook wel mee dat bepaalde adviesbureaus en ministeries zichzelf graag aan het werk houden. Als je problemen iets te voortvarend oplost, blijft er steeds minder over om te doen. Voorbeeld: Waarom voortvarend en pro-actief een tweebaansweg meteen opwaarderen tot snelweg (N50 Zwolle-Kampen) als je ook eerst een dure driebaansweg kunt aanleggen en pas over 10-15 een snelweg? Twee keer scoren...
Ja, potjes en overheidsefficientie.
Carpe Libertatem
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:50:42 #17
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_71443814
Ik wil ooit in mijn leven gewoon eens een redelijk ritje kunnen maken door Nederland, zonder wegwerkzaamheden tegen te komen...
pi_71444254
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:50 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik wil ooit in mijn leven gewoon eens een redelijk ritje kunnen maken door Nederland, zonder wegwerkzaamheden tegen te komen...
Blijf vooral vertrouwen in moedertje overheid, dan kom het vast goed, want private organisaties zijn natuurlijk totaal niet in staat om wegen op een competitieve manier aan te leggen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  † In Memoriam † woensdag 29 juli 2009 @ 23:07:12 #19
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71444385
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Blijf vooral vertrouwen in moedertje overheid, dan kom het vast goed, want private organisaties zijn natuurlijk totaal niet in staat om wegen op een competitieve manier aan te leggen.
Bovendien is de overheid de enige die het 'algemeen belang' kan behartigen zodat jij veilig over straat kan.

Overheid
Carpe Libertatem
pi_71449052
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:01 schreef LePetitColonel het volgende:

[..]

van 2005 tot 2013 overleggen is toch niet reel? volgens mij kun je als je goede wil hebt zoiets ook in een paar maanden bedenken, laten controleren, offerte aanvragen en laten bouwen?
Een paar maanden lukt niet omdat je met wettelijke termijnen te maken hebt voor aanbestedingsprocedures en ook voor de planologische inpassing. En het is even wat ingewikkelder om een complete snelweg te laten ontwerpen en engeneren dan een huis oid.
Maar 8 jaar is wel erg lang.
quote:
het instituut "raad van state" zie ik ook erg vaak icm vertragingen. wat deze club nou precies doet is mij een raadsel,
Die komt om de hoek kijken als het eerste deel (de voorbereiding) niet zorgvuldig genoeg is gedaan .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_71449079
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Blijf vooral vertrouwen in moedertje overheid, dan kom het vast goed, want private organisaties zijn natuurlijk totaal niet in staat om wegen op een competitieve manier aan te leggen.
Tolwegen kunnen in een land als Nederland inderdaad niet uit. Nergens eigenlijk ook de pakweg Franse, Spaanse, Italiaanse en Australische tolwegen zijn met overheidsgeld/garantstellingen gebouwd. De theorie is leuk maar in de praktijk lukt het niet...

Overigens heb je bij een snelweg in Nederland dan ook al gauw te maken met een zeer groot aantal belanghebbenden en benadeelden. Dat maakt het gewoon net even wat lastiger dan een gemiddeld ICT projectje...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_71449277
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een paar maanden lukt niet omdat je met wettelijke termijnen te maken hebt voor aanbestedingsprocedures en ook voor de planologische inpassing. En het is even wat ingewikkelder om een complete snelweg te laten ontwerpen en engeneren dan een huis oid.
Maar 8 jaar is wel erg lang.
Afgezien daarvan. Stel je wilt een stuk snelweg van 100 km. verbreden met 1 baan aan weerszijden. Heb je dus een meter of 15 ? aan weerszijden extra grond nodig. Ga maar eens het hele trace langs, en zie de grond maar eens te hebben of te verkrijgen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71449406
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:39 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Afgezien daarvan. Stel je wilt een stuk snelweg van 100 km. verbreden met 1 baan aan weerszijden. Heb je dus een meter of 15 ? aan weerszijden extra grond nodig. Ga maar eens het hele trace langs, en zie de grond maar eens te hebben of te verkrijgen.
Klopt je hebt dan te maken met honderden zo niet duizenden belanghebbenden (of beter gezegd niet belanghebbenden voor grondeigenaren naast een snelweg hoeft dat namelijk zeker niet positief te zijn).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_71450115
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt je hebt dan te maken met honderden zo niet duizenden belanghebbenden (of beter gezegd niet belanghebbenden voor grondeigenaren naast een snelweg hoeft dat namelijk zeker niet positief te zijn).
Maar goed, een private partij zou dat in een paar weken in kannen en kruiken hebben
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71453368
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tolwegen kunnen in een land als Nederland inderdaad niet uit. Nergens eigenlijk ook de pakweg Franse, Spaanse, Italiaanse en Australische tolwegen zijn met overheidsgeld/garantstellingen gebouwd. De theorie is leuk maar in de praktijk lukt het niet...

Overigens heb je bij een snelweg in Nederland dan ook al gauw te maken met een zeer groot aantal belanghebbenden en benadeelden. Dat maakt het gewoon net even wat lastiger dan een gemiddeld ICT projectje...
Echt hoe dom kun je zijn, van wie denk je dat het geld komt waarmee de overheid de wegen bouwt? Van de kaboutertjes?

Echt mensen als jou zijn compleet de weg kwijt, die denken dat een overheid wel een weg kunnen bouwen en onderhouden, maar een bedrijf niet, sjonge jonge.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')