ik begrijp t niet,
de eerste reactie is ongeloof, dan ongerust, over mijn vriendin,
t is nu te laat om te bellen,
en nu ben ik boos, ergens vind ik t laf van hem.
maar nog erger vind ik, dat ik niks heb gemerkt en niemand niet, volslagen onverwachts, 46, en midden in t leven, zo noemen ze dat.
de laatste jaren hebben we al meer crematies gehad, [hoe zeg je dat ] allemaal jonge mensen, bevriende mensen van mijn zoons, en van mij ook . of die verongelukt zijn, in t verkeer. ook al 6 , maar dat is anders.
maar dit, slaat alles, ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan. ik voel me schuldig. heb ik niet goed opgelet?.
had ik t kunnen voorkomen.....
waarom?
[offtopic] Beetje wrange ondertitel heb je wel..[/offtopic]
quote:zelf denk ik dat daar ook moed voor nodig is, om dat te doen..... of je bent erg ver weg.
Op donderdag 18 april 2002 00:50 schreef PrismaticRefraction het volgende:
Killster. schuldig voelen heeft geen zin. Als iemand in staat is om daadwerkelijk zelfdoding uit te voeren, dan is er niets wat jij had kunnen doen om dat te veranderen/ te voorkomen/ of hoe het ook heet.
quote:die is al oud en dat meen ik
Op donderdag 18 april 2002 00:47 schreef Pommeloer het volgende:
Ja kan er niets aan doen, mensen die zichzelf van het leven willen beroven laten zich niet tegenhouden en weten hun plannen erg goed te verbergen.[offtopic] Beetje wrange ondertitel heb je wel..[/offtopic]
Over zelfmoord: Ik heb respect voor die personen, het eigen heft in handen nemen... Tuurlijk is het rot voor de nabestaanden, maar om zo'n beslissing te durven nemen... Ik ben ook voor de pil van Drion!!! Je moet zelf kunnen beslissen wanneer je gaat, en helaas moet het nu op gruwelijke manieren... Een pil zou humaner zijn!
quote:wat is moed? de een vind het uitermate laf om je eigen leven te nemen. de andere idd moedig.
Op donderdag 18 april 2002 00:53 schreef Killer_Mom het volgende:[..]
zelf denk ik dat daar ook moed voor nodig is, om dat te doen..... of je bent erg ver weg.
je kunt ook met 140 tegen en boom aan rijden,
ok, heb t er moeiljk mee
kga hier geen blaatverhaal ophangen verder.
quote:je ziet t niet goed .
Op donderdag 18 april 2002 01:00 schreef Gboy27 het volgende:
Ik kende 2 mensen die zelfmoord hebben gepleegd, 1 persoon die aan AIDS is overleden en 1 persoon die verongelukt is...Allen hebben diepe indrukken achtergelaten!
Over zelfmoord: Ik heb respect voor die personen, het eigen heft in handen nemen... Tuurlijk is het rot voor de nabestaanden, maar om zo'n beslissing te durven nemen... Ik ben ook voor de pil van Drion!!! Je moet zelf kunnen beslissen wanneer je gaat, en helaas moet het nu op gruwelijke manieren... Een pil zou humaner zijn!
quote:Daarom ben ik voor de pil van Drion
Op donderdag 18 april 2002 01:06 schreef Killer_Mom het volgende:je ziet t niet goed .
een pil voorals je ondragelijk lijd, door ziekte , is heel wat anders,
een touw an een boom is heel wat anders, en een andere reden .
quote:dat is een andere situatie, die krijg je wanneer er meer mensen bij zijn betrokken. hulp instanties . artsen ?
Op donderdag 18 april 2002 01:12 schreef Gboy27 het volgende:[..]
Daarom ben ik voor de pil van Drion
De pil is er dan voor mensen die lichamelijke én geestelijke pijn hebben!!!
hoe kon hij dat doen !
quote:*Ril*
Op donderdag 18 april 2002 01:21 schreef Killer_Mom het volgende:[..]
dat is een andere situatie, die krijg je wanneer er meer mensen bij zijn betrokken. hulp instanties . artsen ?
ik heb t over een vriend , die zich onverwachts heeft verhangen.
hoe kon hij dat doen !
November 2000
Killer heel veel sterkte met het verlies!
quote:dank je,
Op donderdag 18 april 2002 01:29 schreef dolfina-chica het volgende:[..]
*Ril*
*herkenning*November 2000
Killer heel veel sterkte met het verlies!
quote:Het komt voor jouw onverwacht... maar die vriend heeft er misschien jaren mee geworsteld, misschien zelfs meerdere (mislukte) pogingen ondernomen... Hulpinstanties werken dan nauwelijks...
Op donderdag 18 april 2002 01:21 schreef Killer_Mom het volgende:dat is een andere situatie, die krijg je wanneer er meer mensen bij zijn betrokken. hulp instanties . artsen ?
ik heb t over een vriend , die zich onverwachts heeft verhangen.
hoe kon hij dat doen !
quote:Ik weet het Killer!
Op donderdag 18 april 2002 01:36 schreef Killer_Mom het volgende:[..]
dank je,
misschien is t oneerlijk om te denken dat zijn probleem is opgelost, maar dat van de zijn gezin........?.en van ons
Toch maar het RIAGG maar gaan bellen? misschien ook een voorbeeld?
quote:RIAGG
Op donderdag 18 april 2002 01:47 schreef Kashira het volgende:
Ik kan me indenken dat het leven op bepaalde momenten te veel word.
Sterkte Killer_Mom
Toch maar het RIAGG maar gaan bellen? misschien ook een voorbeeld?
quote:En iemand uit het leven laten glippen omdat jij slechte ervaringen heb met het RIAGG??
Op donderdag 18 april 2002 01:50 schreef Gboy27 het volgende:[..]
RIAGG
Is echt slecht!!! (spreek uit ervaring)
quote:Mmmmm... deze begrijp ik niet helemaal...
Op donderdag 18 april 2002 01:56 schreef Kashira het volgende:En iemand uit het leven laten glippen omdat jij slechte ervaringen heb met het RIAGG??
Die dus zelf nog niet achter haar beslissing staat!
Hoezo lomp!!!
Edit: maar dit topic gaat niet over mij maar over hoe Killer_Mom het verlies van een vriend moet/kan verwerken...
quote:Is het dan nie oneerlijk om iemand door te laten gaan met zn leven ookal voelt hij zich uitermate ongelukkig en lijdt geestelijk heel wat pijn????
Op donderdag 18 april 2002 01:36 schreef Killer_Mom het volgende:dank je,
misschien is t oneerlijk om te denken dat zijn probleem is opgelost, maar dat van de zijn gezin........?.en van ons
Als iemand besluit om uit het leven te stappen, dan is dat zijn keuze daar kun je niets aan veranderen alleen accepteren....
En ja, het is altijd onverwachts en je ziet het nie aankomen, dat komt omdat heel wat mensen het zo goed kunnen verbergen naar de buitenwereld alsof er helemaal niets aan de hand is. Dan komt de klap hard aan....
Jij kan en hoeft jezelf niets te verwijten. Dat kan en hoeft niemand. Ook niet de mensen die het meest dichtbij hem stonden.
Als iemand om wat voor reden dan ook echt zelfmoord wil plegen dan kun je hem toch niet tegen houden. Zelfdoding is niet iets simpels natuurlijk en als je al zover bent dat je de plannen daadwerkelijk hebt en het zeker weet kan niemand nog iets voor je doen.
Het is vreselijk verdrietig en ik hoop dat je zijn vrouw goed kunt opvangen. Ook hier moet je niets maar kun je laten weten en voelen dat iemand altijd naar je toe mag komen.
Heel veel sterkte.
Liefs DarkElf
[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 18-04-2002 08:10]
In ieder geval heel veel sterkte, Killor
quote:Da's het probleem van de pil. Je hebt zelf de vrees om die andere hardere zelfmoordpogingen te doen zoals meer mensen die vrees hebben. Op ten duur willen ze niet eens meer zelfmoord plegen. Ik denk dat te veel mensen zo misbruik gaan maken van de Drion pil. Als het even niet goed gaat in het leven gelijk de pil pakken. Dat gaat gewoon fout. Mensen gaan zichzelf van het leven beroven zo snel dat ze er zelf niet meer na bij gaan denken van moet ik dit wel doen. Maar inderdaad de Drion pil voor mensen met lichamelijke pijn zou het een goed middel zijn.
Op donderdag 18 april 2002 01:39 schreef Gboy27 het volgende:[..]
Het komt voor jouw onverwacht... maar die vriend heeft er misschien jaren mee geworsteld, misschien zelfs meerdere (mislukte) pogingen ondernomen... Hulpinstanties werken dan nauwelijks...
Ik durf dit te beweren omdat ik zelf ook al 4 zelfmoordpogingen achter de rug heb... (pillen, polsen doorsnijden) maar op een of andere manier durf ik niet van een flat af te springen of mezelf voor de trein te gooien... Maar als de pil van Drion er zou zijn zou ik hem direkt innemen!!!
quote:Maar voor diegene niet.
Op donderdag 18 april 2002 01:06 schreef Killer_Mom het volgende:
een pil voorals je ondragelijk lijd, door ziekte , is heel wat anders,
een touw an een boom is heel wat anders, en een andere reden .
Iemand die zelfmoord pleegt doet dat niet zomaar: diegene heeft ook een hele goede reden, die hij/zij meestal alleen maar kent. Voor buitenstaanders is er dan ook heel vaak (begrijpelijk) onbegrip en zijn er veel vraagtekens.
quote:Dat mag wel zo zijn, maar zoals ik al eerder zei; Die pil is zo makkelijk door te slikken. Mensen gaan em slikken zonder er ook maar bij na te denken van moet ik dit wel doen. Moet ik zomaar een einde maken aan m'n leven. Het is TE simpel. Het leidt alleen maar tot meer zelfmoorden. En mensen opzadelen met zooi doe je zowiezo. Of dat je nou van een gebouw springt of een pil neemt. Ze moeten altijd een dood lichaam opruimen dat gaat stinken als de tering. In hoeveel stukken dan ook. (sorry als dit hard overkomt)
Op donderdag 18 april 2002 09:54 schreef ThE_ED het volgende:
Moet ik dan van een gebouw springen en mensen opzadelen met die zooi, al lang heb ik zitten denken en naast een gun kopen is dat de enige optie die ik zo ff snel kan bedenken om redelijk 100% zeker te zijn dat ik ook echt dood ga. Naast een pil.. en dat is toch cleaner.
quote:Mja het is een dillemma, aan de ene kant is een pil te makkelijk, geef ik toe. Ik denk dat er niemand mee overblijft als we die vrij zouden gaan verstrekken. Aan de andere kant zal het wel voor minder gefrustreerde machinisten zorgen. (Ik snap sowieso niet dat iemand zich voor de trein gooit, ik bedoel, dat lijkt me veel te pijnlijk, en dan die kans dat je het zwaar verminkt overleeft.. *ril*)
Op donderdag 18 april 2002 14:54 schreef Cazman het volgende:[..]
Dat mag wel zo zijn, maar zoals ik al eerder zei; Die pil is zo makkelijk door te slikken. Mensen gaan em slikken zonder er ook maar bij na te denken van moet ik dit wel doen. Moet ik zomaar een einde maken aan m'n leven. Het is TE simpel. Het leidt alleen maar tot meer zelfmoorden. En mensen opzadelen met zooi doe je zowiezo. Of dat je nou van een gebouw springt of een pil neemt. Ze moeten altijd een dood lichaam opruimen dat gaat stinken als de tering. In hoeveel stukken dan ook. (sorry als dit hard overkomt)
quote:bij mij heeft t ook nit egt geweldig geholpen
Op donderdag 18 april 2002 01:50 schreef Gboy27 het volgende:[..]
RIAGG
Is echt slecht!!! (spreek uit ervaring)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |