Je kan toch beter je kinderen wel leren omgaan met verlies? Anders worden het watjes...quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:35 schreef Hardrebel het volgende:
Zoiets zeg je tegen kinderen, omdat indd kinderen moeilijk met verlies kunnen omgaan. Als je nu in de competitie zit doe je toch mee om te winnen?
Ik denk dat als jij aan je eerste PGA toernooi meedoet en 2e wordt, je jezelf geen verliezer voelt. Maar goed, dat is mijn menig.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:32 schreef Cybey het volgende:
De tweede plaats is de eerste verliezer en dus de grootste loser.
Maar dat ben je dan dus wel.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik denk dat als jij aan je eerste PGA toernooi meedoet en 2e wordt, je jezelf geen verliezer voelt. Maar goed, dat is mijn menig.
Ik kan me een wedstrijd herinneren tussen PSV en Groningen, beide hadden genoeg aan een gelijkspel om respectievelijk kampioen te worden en niet te degraderen.quote:
ja, maar niet winnen kan ook gelijkspelen zijnquote:
Dan hadden ze eigenlijk allebei gedegradeerd moeten worden omdat ze allebei verloren hebben!quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan me een wedstrijd herinneren tussen PSV en Groningen, beide hadden genoeg aan een gelijkspel om respectievelijk kampioen te worden en niet te degraderen.
Kijk! Dat is de juiste instelling!quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:42 schreef jagga het volgende:
PFFF
Ik win altijd !![]()
Winnen is een keuze, iets wat je doet.![]()
Niet iets wat je probeert![]()
tevens goedemorgen
Nou dan klopt het toch? Alle anderen hebben verloren en krijgen dus de tweede prijs, en niet van die onzin dat er eentje eerste is, iemand tweede en iemand derde omdat die ook een beetje hebben gewonnen. Nee je wint of je verliest!quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:32 schreef Cybey het volgende:
Weet je vroeger nog met de Kinder Playback Show met die Henny Huisman? Daar kreeg de 'beste' de eerste prijs en de rest kreeg gezamelijk de tweede prijs. Wat is dat nou weer voor onzin? Die hebben gewoon verloren.
Winnen is geen keuze. Je bent een winnaar of je bent het niet. Als jij er iets voor moet doen, dan ben je het niet.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:42 schreef jagga het volgende:
PFFF
Ik win altijd !![]()
Winnen is een keuze, iets wat je doet.![]()
Niet iets wat je probeert![]()
Je bent wel een verliezer, alleen niet de grootste verliezer.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik denk dat als jij aan je eerste PGA toernooi meedoet en 2e wordt, je jezelf geen verliezer voelt. Maar goed, dat is mijn menig.
Beide. Je bent een winnaar van een BMW en een grote verliezer vanwege het 411de eindigenquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:25 schreef Kreator het volgende:
Maar goed, hoe zit het dan als je 411e bent geworden in datzelfde golftoernooi, maar je hebt wel een hole-in-one geslagen en daarmee een bmw gewonnen. Ben je dan een winnaar of een verliezer?
Lastig.
Je hebt echter wel gewonnen van alle anderen die mee deden, op ééntje na. Dus je bent ook een winnaar, alleen niet de grootste winnaar.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:08 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Je bent wel een verliezer, alleen niet de grootste verliezer.
quote:
Dat is dus de mentaliteit waar iets mis mee is... Het weer positief proberen in te zien dat je verloren hebt...quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:33 schreef moomoo het volgende:
[..]
Je hebt echter wel gewonnen van alle anderen die mee deden, op ééntje na. Dus je bent ook een winnaar, alleen niet de grootste winnaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |