abonnement Unibet Coolblue
pi_71418775
The Capital of the World:

Midtown Manhattan in 1 dag

Lower Manhattan in 1 dag

Uptown & Central Park in 1 dag

Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag

(thnx to wytze voor deze guide)


Hotels in NYC
Hotel Carter
http://www.carterhotel.com/
Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)
The New Yorker
http://www.newyorkerhotel.com/
Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.
Hotel Pennsylvania
http://www.hotelpenn.com/
Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.
Milford Plaza
http://www.milfordplaza.com
Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!
Southgate Suite Hotel
Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.
Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!
Novotel
http://www.novotel.com/novotel/index.html
Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.
Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan
Webster Hall Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis Capaciteit 2500 Mensen http://www.websterhall.com
Cream NYC Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen. http://www.creamnyc.com
quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:
- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet) - Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging - Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant - Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest - Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door - Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree - Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal - PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking) - 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer - Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM
Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting
New York City Pass Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:
1 dag $69 2 dagen $99 3 dagen $125 7 dagen $165
Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.
Studenten korting
Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!
Internetkorting
Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:
Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo). Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden
Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)
    Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)
  • Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)
    Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)
    Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium
    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
    Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.
    Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

    Vervoer
    Subway Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus 7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus
    Taxi En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30 Each 1 minute idle.......$0.20 Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am) Additional riders........FREE

    Luchthavens in New York
    Manieren om er te komen: JFK Newark La Guardia
    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

    Vliegtickets van en naar New York
    www.skybreakers.nl www.ebookers.nl www.dreizen.nl www.cheaptickets.nl www.americanairlines.com www.klm.nl www.expedia.nl www.vliegwinkel.nl www.continental.com www.delta.com www.unitedairlines.nl vliegtickets.pagina.nl

    Foto's New York van FOK users!
    MaxMark Kre$J Jaguarized Keijs mr.Marcus Cidex renz0r WooZ mechatronics jakkeluchtgitaar Dennisskyscrapers 1 Dennisskyscrapers 2 Dennisskyscrapers 3 Dennisskyscrapers 4 Dr_Evil Dr_Evil 2 Dr_Evil 3 miss_sly edsuit Max-Westerman NegaSado

    Reviews van hotels in New York
    www.tripadvisor.com

    Meeting in New York
    New York (mini)meet

    Vorige NYC topic
    New York City Part XLVII

    Deze OP is hier te vinden
  • “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_71418791
    Maandag gaan we
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_71419882
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:
    Maandag gaan we
    Cool, hoe lang ga je?
    pi_71419998
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 10:03 schreef Cudles het volgende:

    [..]

    Cool, hoe lang ga je?
    10 dagen
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      woensdag 29 juli 2009 @ 10:33:37 #5
    2735 Aarti
    ik kan best aardig zijn hoor
    pi_71420715
    Ik vertrek 19 augustus voor 5 dagen
    en daarna door naar LA, Las vegas en florida
    You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
    pi_71421964
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 10:08 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    10 dagen
    Chill, lekker lang
      woensdag 29 juli 2009 @ 11:43:07 #7
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_71422735
    nog steeds hoog op verlanglijst voor volgend jaar
    pi_71424022
    Zijn er trouwens al mensen die die 4 dagen uit de OP hebben gedaan? Het ziet er vrij gehaast uit..! Hm en misschien val ik niet helemaal in de doelgroep.. Opera??? Nee dank u
      woensdag 29 juli 2009 @ 13:01:00 #9
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_71425134
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 12:28 schreef Jorwol het volgende:
    Zijn er trouwens al mensen die die 4 dagen uit de OP hebben gedaan? Het ziet er vrij gehaast uit..! Hm en misschien val ik niet helemaal in de doelgroep.. Opera??? Nee dank u
    vind voornamelijk de eerste 2 dagen erg meevallen. Dag 1 is voornamelijk lopen en gebouwen bekijken, dat kan ook een stuk sneller. Dag 2 draait voornamelijk om het Vrijheidsbeeld en Ellis Island
    pi_71439182
    Over iets meer dan drie weken zit ik in New York
    pi_71439213
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 20:11 schreef krioro het volgende:
    nyctvp
    nog 5 weekjes ongeveer
    you and I ain't done Zeke!
      woensdag 29 juli 2009 @ 21:25:02 #12
    259925 Rotter
    Lastig verhaal...
    pi_71440572
    Misschien iets om in de OP te zetten.

    Zie www.govolo.nl met als route BRU-NYC retour. Op bijvoorbeeld 8 tot 15 december krijg je dan een 'vlucht' i.c.m. een treingedeelte. Let even op dat deze dan maar 279 RETOUR is en dat je dus alleen 'theoretisch' de trein moet nemen vanuit Antwerpen. Tip voor het boeken: Bekijk verschillende boekingssites en als er een treingedeelte in zit is het ook erg handig! (Met name Antwerpen is een tip om als vertrekplaats te nemen of Brussel/Dusseldorf)
    :O
    pi_71440876
    24 augustussssssssssssssssssssssss
    pi_71446209
    Maar met die tweede dag hoef je echt niet de hele dag mee bezig te zijn Vooral Ellis Island, ik was de boot af en nam de volgende alweer terug!
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_71446685
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 21:25 schreef Rotter het volgende:
    Misschien iets om in de OP te zetten.

    Zie www.govolo.nl met als route BRU-NYC retour. Op bijvoorbeeld 8 tot 15 december krijg je dan een 'vlucht' i.c.m. een treingedeelte. Let even op dat deze dan maar 279 RETOUR is en dat je dus alleen 'theoretisch' de trein moet nemen vanuit Antwerpen. Tip voor het boeken: Bekijk verschillende boekingssites en als er een treingedeelte in zit is het ook erg handig! (Met name Antwerpen is een tip om als vertrekplaats te nemen of Brussel/Dusseldorf)
    Jammer dat de hotels altijd zo verdomde duur zijn..
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_71448257
    Wat is eigenlijk een beetje een normale tijd om in NY te gaan eten? Uurtje of 19.00u?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      donderdag 30 juli 2009 @ 14:05:53 #17
    259925 Rotter
    Lastig verhaal...
    pi_71457949
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 00:27 schreef Nesle het volgende:

    [..]

    Jammer dat de hotels altijd zo verdomde duur zijn..
    Hostels kan je ook proberen. Hebben vaak voor 70 dollar p/n een 2 persoonskamer incl. ontbijt. Hostelworld.com of hostels.com moet je dan even op zoeken... Low budget kan ook in NYC
    :O
    pi_71458874
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 14:05 schreef Rotter het volgende:

    [..]

    Hostels kan je ook proberen. Hebben vaak voor 70 dollar p/n een 2 persoonskamer incl. ontbijt. Hostelworld.com of hostels.com moet je dan even op zoeken... Low budget kan ook in NYC
    Je kan ook even het Comfort inn Manhattan zoeken. Dat is twee sterren, ligt zeer gunstig en is betaalbaar. Ik betaal 840 voor 9 dagen. Voor twee personen, met ontbijt.
    pi_71463576
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 14:34 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Je kan ook even het Comfort inn Manhattan zoeken. Dat is twee sterren, ligt zeer gunstig en is betaalbaar. Ik betaal 840 voor 9 dagen. Voor twee personen, met ontbijt.
    grappig, wij gaan ook rond jou period, 10 dagen naar NY met z'n 2e.

    Als ik je zie zal ik eens zwaaien
    <hr>
      donderdag 30 juli 2009 @ 17:40:39 #20
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_71464393
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 21:34 schreef Bryan181 het volgende:
    24 augustussssssssssssssssssssssss
    Toevallig, wij ook! Vlieg je ook met BA?
    pi_71464862
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 17:40 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Toevallig, wij ook! Vlieg je ook met BA?
    haha nee vlieg vanaf Brussel met American Airlines
      donderdag 30 juli 2009 @ 18:52:34 #22
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_71466342
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 03:00 schreef Jor_Dii het volgende:
    Wat is eigenlijk een beetje een normale tijd om in NY te gaan eten? Uurtje of 19.00u?
    Wat maakt dat nou uit...als je honger hebt ga je eten!
    En of dat nou om 17:00u of 20:00u is who cares?

    smakelijk
    En dat kan zomaar.....?
      donderdag 30 juli 2009 @ 18:53:21 #23
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_71466364
    31 augustus gaan we.......yeahhhh
    En dat kan zomaar.....?
    pi_71468184
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 18:52 schreef Lienzz het volgende:

    [..]

    Wat maakt dat nou uit...als je honger hebt ga je eten!
    En of dat nou om 17:00u of 20:00u is who cares?

    smakelijk
    Dat is ook wel zo, maar ik vind het wel zo leuk om in een restaurant te zitten waar het gezellig druk is. Nou ja, we zien het wel
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_71470384
    Planet Hollywood is wel leuk om een keer bij te eten, overal hangen dingen uit films en terwijl je eet zie je allemaal LCD schermen om je heen met topfilm momenten enzo Wel wat duurder maar zeker leuk om keer bij te eten!
    Het zit aan Times Square!
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_71472647
    quote:
    Je betaalt meteen per creditcard, daarvoor moet je dus je CC nummer doorgeven. Je hebt dus allang betaald. Wat bedoel je met een rekening? Heb je geen bevestiging gehad? Dat heb ik nl. ook één keer gehad en toen heb ik priceline gemaild en kreeg ik alsnog de bevestiging.
    Dank nog voor je reactie! Heb inderdaad inmiddels CC afschrift gehad en het is afgeschreven, dus zo zal het wel goed gaan!
    Duurt nog een hele poos voordat we gaan (februari), maar wel onwijs veel zin in!
    pi_71534905
    Nog iets meer dan een maand!!
    19-26 september, Murray Hill Inn.
    1e keer NYC, heb er zoooo'n zin in!
    pi_71568877
    Vriendinlief en ik zijn er van woensdag 9 september tot en met donderdag de 17e...8 nachten in NYC!
    pi_71569366
    topic is beetje doodd
    pi_71569427
    Tvp voor oktober. Zes nachtjes in 't Milford Plaza.

    Is iemand hier naar de Bronx Zoo geweest?
    Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
    Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
      maandag 3 augustus 2009 @ 18:28:01 #31
    79273 18konijn
    Rey de Copán
    pi_71570498
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 21:25 schreef Rotter het volgende:
    Misschien iets om in de OP te zetten.

    Zie www.govolo.nl met als route BRU-NYC retour. Op bijvoorbeeld 8 tot 15 december krijg je dan een 'vlucht' i.c.m. een treingedeelte. Let even op dat deze dan maar 279 RETOUR is en dat je dus alleen 'theoretisch' de trein moet nemen vanuit Antwerpen. Tip voor het boeken: Bekijk verschillende boekingssites en als er een treingedeelte in zit is het ook erg handig! (Met name Antwerpen is een tip om als vertrekplaats te nemen of Brussel/Dusseldorf)
    Dat weet ik niet hoor. De KLM verkoopt bijvoorbeeld ook gecombineerde trein-vliegtickets vanuit Brussel/Antwerpen maar dan wordt er wel degelijk streng gecontroleerd of je dat stuk met de trein echt hebt afgelegd. Oppassen dus daarmee.
    It's not a lie, if you believe
    pi_71571165
    Voor komende vrijdag een woonplek regelen in NY waar ik tot de 1e week van januari 2010 kan blijven zitten. Dolletjes, dat wordt komende avonden bellen, bellen, faxen en nog eens bellen. Of er moet een gaatje vrij springen op de campus, wat ik wel hoop
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_71571248
    Ik wil eind september naar NewYork gaan voor een citytrip van een week.
    Moet ik hiervoor een visum regelen? lees wat tegenstrijdige berichten, vandaar mijn vraag.
    "Het komt er niet op aan de wereld te begrijpen, het komt erop aan haar te veranderen."
    pi_71571855
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 18:58 schreef RomeoTamo het volgende:
    Ik wil eind september naar NewYork gaan voor een citytrip van een week.
    Moet ik hiervoor een visum regelen? lees wat tegenstrijdige berichten, vandaar mijn vraag.

    Je moet het 'ouderwetse' groene papiertje online invullen voor vertrek (zoek op google naar 'esta' en neem degene waar staat Welcome to Esta the official....)
    pi_71588038
    Toch eens kijken voor een kersttripje, altijd al willen doen.
    pi_71590350
    hoe gaat dat online inchecken eigenlijk in zijn werk?
    En dat kan zomaar.....?
    pi_71590372
    nog 27 nachtjes slapen en dan ben ik in NY
    En dat kan zomaar.....?
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:41:15 #38
    264516 Waldkorn
    Daar zit wat in
    pi_71592282
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 12:36 schreef Lienzz het volgende:
    nog 27 nachtjes slapen en dan ben ik in NY
    Ikke lekker nog maar 25 nachtjes slapen.
    stom
    pi_71597025
    Ik morgen

    Gruwelijk veel zin in!
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:21:23 #40
    2735 Aarti
    ik kan best aardig zijn hoor
    pi_71597177
    Ikke nog 15 nachtjes!
    You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:27:34 #41
    37221 Ceriel
    Rustig aan, hoor.
    pi_71597395
    Ik wil graag weer terug. Was er vorig jaar eind september begin oktober. Magistrale week.
    Tips mijnerzijds:

    -Helicoptervlucht boven NY.
    -The Rockefeller Center. En dan vooral 's avonds. Magistraal uitzicht On Top Of The Rock!
    -Central Park-zuid aan het eind van de middag als het zonnig is.

    En uiteraard Starbucks Coffee, maar die vind je zo'n beetje op elke hoek van de straat.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Ceriel op 04-08-2009 16:33:45 ]
    Every Not Is Truething
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:42:47 #42
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_71601045
    Binnenkort ook die kant op! Nog even een leuk hostel boeken.
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
    pi_71605834
    Hoe irritant is het om lang in de metro te zitten? Ik ben op dit moment op zoek naar een woonplek in New York en kom zo ong. uit op 30 - 45 minuten heen en 30 - 45 minuten terug met de metro 5 dagen in de week. (van brooklyn tot manhattan) Is dit ietwat te doen? En ik neem aan dat NY gewoon net zo druk is als parijs en londen op de spitsuren ?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_71605953
    mensen hier ervaring met ebookers?
    hebben een leuke trip gezien daaro, maar wil niet alles in een keer betalen ofcourse
    en kan het eerlijk gezegd niet zo heel snel op hun site zien...dus misschien dat mensen eerder geboekt hebben hierbij, die mij hier over kunnen vertellen....

    thanks alvast
    what you see, is what you get!
    pi_71606879
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 16:27 schreef Ceriel het volgende:

    -The Rockefeller Center. En dan vooral 's avonds. Magistraal uitzicht On Top Of The Rock!

    Ik heb inderdaad al eens eerder gehoord dat je i.p.v. ESB nog beter naar Top of the Rock kunt gaan i.v.m. drukte, en hetzelfde, dan wel niet beter uitzicht. Zit zelf nog een beetje te twijfelen wat ik moet doen.

    Is er hier iemand al eens naar het American Museum of National History geweest (met die dino's enzo)? Wil het graag bezoeken, maar weet niet hoeveel tijd ik ervoor moet inplannen. Is een ochtend of middag genoeg?
    En weet iemand hoe dat nou zit met de entreekosten, want ik lees bij verschillende musea over 'suggested admission'. Kun je dan zelf bepalen wat je geeft ofzo?
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:33:50 #46
    37221 Ceriel
    Rustig aan, hoor.
    pi_71608533
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 21:47 schreef Mackenzie het volgende:

    [..]

    Ik heb inderdaad al eens eerder gehoord dat je i.p.v. ESB nog beter naar Top of the Rock kunt gaan i.v.m. drukte, en hetzelfde, dan wel niet beter uitzicht. Zit zelf nog een beetje te twijfelen wat ik moet doen.

    Is er hier iemand al eens naar het American Museum of National History geweest (met die dino's enzo)? Wil het graag bezoeken, maar weet niet hoeveel tijd ik ervoor moet inplannen. Is een ochtend of middag genoeg?
    En weet iemand hoe dat nou zit met de entreekosten, want ik lees bij verschillende musea over 'suggested admission'. Kun je dan zelf bepalen wat je geeft ofzo?
    Klopt. ESB is ook erg mooi, maar dan kijk je door een soort hekken heen en je zit zeg maar boven de skyline. Ook is het idd. nogal druk en gaat het allemaal wat traag door de strenge beveiliging. Je moet er zelfs je schoenen uitdoen tijdens de detectie-sessie. Dat is (iig vorig jaar oktober) in het Rockefeller Center niet zo.

    On Top Of The Rock zit je als het ware ter hoogte van de skyline (want iets lager) en geeft een wonderbaarlijk mooie view, althans, dat vond ik. Ook geen hekken waar je doorheen kijkt ,maar gewoon open.
    En binnen is het er ook erg mooi vind ik. Je hebt er ook een soort ruimte met allemaal lichten en super relaxte sofa's en banken voor de grote ramen. Kun je in chillen terwijl je naar buiten kijkt.
    ook in de lift is het wel gaaf. Je ziet een soort sterrenhemel (als ik het me goed herinner) boven je en het lijkt een beetje alsof je wordt gelanceerd. Heel fancy. hier wat foto's:


    Uitzicht Top Of The Rock naar het zuiden.


    Ook boven maar dan binnen, dat kamertje met allemaal bewegende neon-verlichting.


    En deze foto maakt men beneden van je, met de Starbucks nog in de hand.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Ceriel op 04-08-2009 22:47:28 ]
    Every Not Is Truething
      dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:33:10 #47
    37221 Ceriel
    Rustig aan, hoor.
    pi_71611139
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 21:16 schreef sitting_elfling het volgende:
    Hoe irritant is het om lang in de metro te zitten? Ik ben op dit moment op zoek naar een woonplek in New York en kom zo ong. uit op 30 - 45 minuten heen en 30 - 45 minuten terug met de metro 5 dagen in de week. (van brooklyn tot manhattan) Is dit ietwat te doen? En ik neem aan dat NY gewoon net zo druk is als parijs en londen op de spitsuren ?
    Ik heb in die week dat ik er was redelijk veel met de metro gereisd, (erg goedkoop overigens, een week voor iets van $20,-) en heb het zeker als relaxed ervaren. Gewoon, alsof je in een trein in NL zit, maar dan met stoeltjes langs de kant, dus tegenover elkaar als het ware. Gaat erg goed en ik denk dat een half uur a drie kwartier prima te doen is, hoewel het in de spits wel wat druk kan zijn. Dan is het soms staan. Maar over het algemeen gewoon zitten op een stoeltje met een boek of je iPod.
    Het is wel heel warm in de metrostations, maar in de metro zelf niet. Het stopt uiteraard wel veel, maar rijdt echt razendsnel. Ik ben er geen onverlaat figuur tegengekomen, op een aantal na die dan langslopen van wagon tot wagon en om geld smeken bij mensen. Voor de rest zit men aldaar in de metro als men hier in NL in de trein zit.
    "Stand clear of the closing doors please!" is dan wel weer een zin die je tot in den treuren hoort.
    Every Not Is Truething
    pi_71611898
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 23:33 schreef Ceriel het volgende:

    [..]

    Ik heb in die week dat ik er was redelijk veel met de metro gereisd, (erg goedkoop overigens, een week voor iets van $20,-) en heb het zeker als relaxed ervaren. Gewoon, alsof je in een trein in NL zit, maar dan met stoeltjes langs de kant, dus tegenover elkaar als het ware. Gaat erg goed en ik denk dat een half uur a drie kwartier prima te doen is, hoewel het in de spits wel wat druk kan zijn. Dan is het soms staan. Maar over het algemeen gewoon zitten op een stoeltje met een boek of je iPod.
    Het is wel heel warm in de metrostations, maar in de metro zelf niet. Het stopt uiteraard wel veel, maar rijdt echt razendsnel. Ik ben er geen onverlaat figuur tegengekomen, op een aantal na die dan langslopen van wagon tot wagon en om geld smeken bij mensen. Voor de rest zit men aldaar in de metro als men hier in NL in de trein zit.
    "Stand clear of the closing doors please!" is dan wel weer een zin die je tot in den treuren hoort.
    Kijk dat klinkt goed Ik zit straks voor mijn studie 19 week in New York en zoek op dit moment een woning uit ergens in Brooklyn terwijl mijn uni dependances in manhattan en brooklyn heeft zitten. Ik moet dus veel reizen met de metro. Ik heb het afgelopen jaar in Londen gezeten en daar moest ik ook elke dag de metro pakken, maar daar ging ik niet 3 kwartier voor mijn plezier in zitten tijdens de spits. Maarja, NY is 2 maal zo groot als Londen. En buiten Manhattan wonen scheelt een boel centen en ik zie dat ik voor 90 dollar al een maand kaart heb voor metro.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      woensdag 5 augustus 2009 @ 00:26:31 #49
    37221 Ceriel
    Rustig aan, hoor.
    pi_71612592
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 23:56 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Kijk dat klinkt goed Ik zit straks voor mijn studie 19 week in New York en zoek op dit moment een woning uit ergens in Brooklyn terwijl mijn uni dependances in manhattan en brooklyn heeft zitten. Ik moet dus veel reizen met de metro. Ik heb het afgelopen jaar in Londen gezeten en daar moest ik ook elke dag de metro pakken, maar daar ging ik niet 3 kwartier voor mijn plezier in zitten tijdens de spits. Maarja, NY is 2 maal zo groot als Londen. En buiten Manhattan wonen scheelt een boel centen en ik zie dat ik voor 90 dollar al een maand kaart heb voor metro.
    Klopt, kost echt niet zoveel. En mijn ervaringen zijn zelfs bijna enkel tripjes binnen Manhattan. Ik ben eenmaal vanaf ergens nabij Battery Park (Zuid-Manhattan) naar Brooklyn gegaan met de metro, zo rond een uur of 18:00 en dat was zelfs nog rustiger, maar ik weet niet meer of dat een weekend-dag was.
    Over het algemeen kun je er prima zitten door de grote getale metro's die er rijden en dus vind ik het metrogestel in NY briljant geregeld. Nee, daar hoef je je mi zeker geen zorgen over te maken.
    Every Not Is Truething
    pi_71613995
    Ik vond de metro echt gezellig!
    Heb een heus 'orkest', goochelaar en komiek meegemaakt in de metro.
    Plus de ietwat schokkende taferelen als in één keer een man langs je te zien schuiven zonder benen... brr. Kwam in enen zo uit het niets.
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
      woensdag 5 augustus 2009 @ 03:44:06 #51
    37221 Ceriel
    Rustig aan, hoor.
    pi_71614222
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 02:35 schreef Nesle het volgende:
    Ik vond de metro echt gezellig!
    Heb een heus 'orkest', goochelaar en komiek meegemaakt in de metro.
    Plus de ietwat schokkende taferelen als in één keer een man langs je te zien schuiven zonder benen... brr. Kwam in enen zo uit het niets.
    Nu je dit zegt staat het me ineens ook weer bij dat die man die om geld smeekte in de metro eerst een of ander liedje aan het zingen was (per coupé) en daarna met 'de pet' rond ging. Niet dat ie er veel succes mee boekte overigens.
    Every Not Is Truething
    pi_71625292
    Ik ga er morgen heen! Land op Newark. Daarna door naar washington. Wat zijn nou must sees, de minder bekende?
    pi_71628066
    Weet iemand misschien winkels die Hollister verkopen in New York? Of wordt dit gewoon in de Abercrombie Store verkocht?
    pi_71629794
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 15:43 schreef Flaccid het volgende:
    Ik ga er morgen heen! Land op Newark. Daarna door naar washington. Wat zijn nou must sees, de minder bekende?
    In plaats van de top van het empire state building kun je top of the rock doen (rockefeller center). Rustiger, goedkoper, en het uitzicht is imho minstens net zo goed. Intrepid sea air space museum (pier 86) was ook erg cool om te zien..

    Groetjes vanuit New York overigens Zit er vanaf 27 juli, t/m vrijdag aanstaande, bevalt prima
    pi_71635697
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 18:48 schreef Intrepidity het volgende:

    [..]

    In plaats van de top van het empire state building kun je top of the rock doen (rockefeller center). Rustiger, goedkoper, en het uitzicht is imho minstens net zo goed. Intrepid sea air space museum (pier 86) was ook erg cool om te zien..

    Groetjes vanuit New York overigens Zit er vanaf 27 juli, t/m vrijdag aanstaande, bevalt prima
    Plus je hebt vanaf Top of the Rocks vrij uitzicht over Central Park.
    Old enough to know better. Too young to care.
      donderdag 6 augustus 2009 @ 10:10:15 #56
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_71644585
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 22:33 schreef Ceriel het volgende:

    [..]

    Klopt. ESB is ook erg mooi, maar dan kijk je door een soort hekken heen en je zit zeg maar boven de skyline. Ook is het idd. nogal druk en gaat het allemaal wat traag door de strenge beveiliging. Je moet er zelfs je schoenen uitdoen tijdens de detectie-sessie. Dat is (iig vorig jaar oktober) in het Rockefeller Center niet zo.

    On Top Of The Rock zit je als het ware ter hoogte van de skyline (want iets lager) en geeft een wonderbaarlijk mooie view, althans, dat vond ik. Ook geen hekken waar je doorheen kijkt ,maar gewoon open.
    En binnen is het er ook erg mooi vind ik. Je hebt er ook een soort ruimte met allemaal lichten en super relaxte sofa's en banken voor de grote ramen. Kun je in chillen terwijl je naar buiten kijkt.
    ook in de lift is het wel gaaf. Je ziet een soort sterrenhemel (als ik het me goed herinner) boven je en het lijkt een beetje alsof je wordt gelanceerd. Heel fancy. hier wat foto's:

    [ link | afbeelding ]
    Uitzicht Top Of The Rock naar het zuiden.

    [ link | afbeelding ]
    Ook boven maar dan binnen, dat kamertje met allemaal bewegende neon-verlichting.

    [ link | afbeelding ]
    En deze foto maakt men beneden van je, met de Starbucks nog in de hand.
    Ook gaaf is dat je over die balk heen kunt lopen, waar je naar beneden kijkt Om zo het gevoel van vroeger te herbeleven. Echt gekkenwerk moet dat zijn geweest
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_71645386
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 21:47 schreef Mackenzie het volgende:

    [..]

    Is er hier iemand al eens naar het American Museum of National History geweest (met die dino's enzo)? Wil het graag bezoeken, maar weet niet hoeveel tijd ik ervoor moet inplannen. Is een ochtend of middag genoeg?
    En weet iemand hoe dat nou zit met de entreekosten, want ik lees bij verschillende musea over 'suggested admission'. Kun je dan zelf bepalen wat je geeft ofzo?
    Wij zijn daar vorig jaar mei geweest en hebben toen een kleine 4 uur in het museum rondgelopen. Is wel leuk om eens te zien en vooral de dino afdeling is groot. Museum is gewoon een grote verzameling van allerlei onderwerpen.
    Entree weet ik niet meer, maar wij hebben toen gewoon betaald en niks van suggested admission gezien.
    Blijkbaar is dat iets van de laatste tijd, je hoort steeds meer dat museums/tentoonstellingen/etc. mensen zelf laten bepalen wat ze aan entee betalen.
    pi_71655149
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 17:36 schreef Bryan181 het volgende:
    Weet iemand misschien winkels die Hollister verkopen in New York? Of wordt dit gewoon in de Abercrombie Store verkocht?
    neej Hollister kleding wordt meestal niet verkocht in de Abercrombie store, ik heb gelezen dat er een op broadway moet liggen
    En dat kan zomaar.....?
    pi_71665624
    Top of the rock Veel uitzicht voor weinig Poen
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_71675130
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 16:40 schreef Lienzz het volgende:

    [..]

    neej Hollister kleding wordt meestal niet verkocht in de Abercrombie store, ik heb gelezen dat er een op broadway moet liggen
    Ja ik was het inderdaad ook tegengekomen, maar thnx
    pi_71687830
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 19:17 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Je moet het 'ouderwetse' groene papiertje online invullen voor vertrek (zoek op google naar 'esta' en neem degene waar staat Welcome to Esta the official....)

    Ik heb ff globaal die site bekeken, maar wat nog onduidelijk voor me is: kan ik dit bijvoorbeeld 24 uur voor vertrek invullen? of moet dit een paar dagen van te voren. Hoe weet je of alles goed is en je het land in mag, krijg je daar bericht van per mail of post?
    "Het komt er niet op aan de wereld te begrijpen, het komt erop aan haar te veranderen."
    pi_71704252
    72 uur van te voren. Aan het einde krijg je een beoordeling: of je het land in mag of niet etc. maar dat is niet echt bindend want bij de grens daar mogen ze je alsnog weigeren als het nodig is.

    Maar goed iig 72 uur van te voren invullen
      zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:36:34 #63
    264516 Waldkorn
    Daar zit wat in
    pi_71706909
    Hey R, ik zat er ook net mee, vooral ook omdat ik een oud paspoort heb. In dit topic heb ik mijn bevindingen gezet: Zuidelijk & Noordelijk California en de Westkust deel 11 post #196.
    stom
    pi_71706984
    TVP - binnenkort hopelijk een weekendje clubben
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71747872
    Morgen naar het reisbureau kijken of ik tickets en een hotel kan boeken... en dan ga ik ook
    Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
    pi_71749783
    ik ga in april of mei 2010 een weekie naar NY! Errug veel zin aan, 1ste keer ook!
    Iemand nog een tip voor een goede reisorganistie?? Op expedia lijken de prijzen wel ok...
    pi_71752819
    Heej mensen! ik ben mn must-see en to-do list aan het maken voor NYC en Boston en nu kwam ik de Bronx Zoo tegen.. is deze dierentuin een beetje leuk om een middagje door te brengen?
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      maandag 10 augustus 2009 @ 10:04:07 #68
    264516 Waldkorn
    Daar zit wat in
    pi_71753241
    quote:
    Op zondag 9 augustus 2009 23:36 schreef dyonvbaal het volgende:
    Morgen naar het reisbureau kijken of ik tickets en een hotel kan boeken... en dan ga ik ook
    Als je liever iets goedkopers hebt, dan kun je het beste op cheaptickets.nl een ticket zoeken en een hotel/hostel zelf zoeken via hostelbookers.com. Dat is gegarandeerd goedkoper mits je vroeg boekt. Het kan natuurlijk zo zijn dat als je morgen wilt vliegen, dat een reisbureau ergens nog een optie heeft, maar in beide gevallen betaal je dan de hoofdprijs.
    stom
      maandag 10 augustus 2009 @ 10:07:29 #69
    19142 tslh
    Never at ease.....
    pi_71753296
    Ik ben er ook weer over een paar weken! Ik kreeg van mijn broer, die daar woont, de tip om naar de nieuw geopende Titanic Exhibition te gaan:

    http://www.nypost.com/sev(...)artifacts_175858.htm

    En deze tip wilde ik mijn mede Fokkers niet onthouden
    Life is funny. Well, yours is. To me.
    pi_71753354
    De Titanic exhibition stond al op ons lijstje Hier kun je nog een kortingsbon van $4 printen.
    pi_71753411
    Blegh, vandaag de eerste werkdag na New York.. ik wil terug
    Maar toch wel het gevoel dat ik alles heb kunnen zien wat ik wilde in die 12 dagen Zal binnenkort eens een selectie van de 650 foto's dumpen
    pi_71754076
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 10:07 schreef tslh het volgende:
    Ik ben er ook weer over een paar weken! Ik kreeg van mijn broer, die daar woont, de tip om naar de nieuw geopende Titanic Exhibition te gaan:

    http://www.nypost.com/sev(...)artifacts_175858.htm

    En deze tip wilde ik mijn mede Fokkers niet onthouden
    Heb ff op die site gekeken, maar vind weinig informatie. Kan jij er wat meer over vertellen? Is het gewoon een nieuw museum geopend op Times Square? Wat is de toegangsprijs? Thnx!
    pi_71755059
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 10:07 schreef tslh het volgende:
    Ik ben er ook weer over een paar weken! Ik kreeg van mijn broer, die daar woont, de tip om naar de nieuw geopende Titanic Exhibition te gaan:

    http://www.nypost.com/sev(...)artifacts_175858.htm

    En deze tip wilde ik mijn mede Fokkers niet onthouden
    Goeie tip, bedankt!
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      maandag 10 augustus 2009 @ 11:24:53 #74
    19142 tslh
    Never at ease.....
    pi_71755080
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 10:43 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Heb ff op die site gekeken, maar vind weinig informatie. Kan jij er wat meer over vertellen? Is het gewoon een nieuw museum geopend op Times Square? Wat is de toegangsprijs? Thnx!
    Ik ben er zelf dus ook nog niet geweest, maar deze tentoonstelling heeft op aantal locaties in de VS reeds plaatsgevonden. Hier een review van toen het in Las Vegas plaatsvond:

    http://www.vegas.com/attractions/on_the_strip/titanic.html
    (en google voor meer reviews maar bijna iedereen is enthousiast )

    Tickets: http://www.discoverytsx.com/nyc/tickets.php
    Titanic: The Artifact Exhibition
    Adults: $24.50
    Seniors (65+) $22.50
    Children (4-12) $17.50
    Children under 4 FREE
    Life is funny. Well, yours is. To me.
    pi_71755379
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 11:24 schreef tslh het volgende:

    [..]

    Ik ben er zelf dus ook nog niet geweest, maar deze tentoonstelling heeft op aantal locaties in de VS reeds plaatsgevonden. Hier een review van toen het in Las Vegas plaatsvond:

    http://www.vegas.com/attractions/on_the_strip/titanic.html
    (en google voor meer reviews maar bijna iedereen is enthousiast )

    Tickets: http://www.discoverytsx.com/nyc/tickets.php
    Titanic: The Artifact Exhibition
    Adults: $24.50
    Seniors (65+) $22.50
    Children (4-12) $17.50
    Children under 4 FREE
    THNX! Daar heb ik wat aan
    pi_71756889
    quote:
    Op zaterdag 8 augustus 2009 11:09 schreef timp0e het volgende:
    72 uur van te voren. Aan het einde krijg je een beoordeling: of je het land in mag of niet etc. maar dat is niet echt bindend want bij de grens daar mogen ze je alsnog weigeren als het nodig is.

    Maar goed iig 72 uur van te voren invullen
    Ik heb dat Esta formulier 2 weken geleden ingevuld omdat ik ergens hoorde dat dit een half jaar geldig is...
    Ik vertrek pas 31 augustus, moet ik het nu opnieuw invullen??
    En dat kan zomaar.....?
    pi_71757017
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 12:25 schreef Lienzz het volgende:

    [..]

    Ik heb dat Esta formulier 2 weken geleden ingevuld omdat ik ergens hoorde dat dit een half jaar geldig is...
    Ik vertrek pas 31 augustus, moet ik het nu opnieuw invullen??
    Volgens mij niet. Als je het maar 72 uur vantevoren hebt gedaan.
    pi_71757129
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 12:25 schreef Lienzz het volgende:

    [..]

    Ik heb dat Esta formulier 2 weken geleden ingevuld omdat ik ergens hoorde dat dit een half jaar geldig is...
    Ik vertrek pas 31 augustus, moet ik het nu opnieuw invullen??
    Nope, die van mij heb ik ook al in februari ingevuld voor juli, en is nog tot ergens in 2010 geldig, geen probleem
    pi_71757417
    Als je een printje hebt gemaakt van je ingevulde Esta formulier kun je gewoon zien dat het tot ergens in 2010 geldig is.
      maandag 10 augustus 2009 @ 13:58:05 #80
    19142 tslh
    Never at ease.....
    pi_71759757
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 12:25 schreef Lienzz het volgende:

    [..]

    Ik heb dat Esta formulier 2 weken geleden ingevuld omdat ik ergens hoorde dat dit een half jaar geldig is...
    Ik vertrek pas 31 augustus, moet ik het nu opnieuw invullen??
    Je hebt destijds een bevestiging gehad en kunt hier checken hoe lang je vergunning nog geldig is:
    https://esta.cbp.dhs.gov/(...)C5A9CD7EF600#content

    En dat is 2 jaar (althans, bij mijn aanvraag was dat zo maar ik neem aan dat dat voor iedereen gelijk is).
    Life is funny. Well, yours is. To me.
    pi_71772138
    ben in april/ mei geweest en wil nu over 3 jaar er een jaar naar school..

    eerst alles hier afronden en sparen!!!! en dan een jaar daar genieten
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_71772541
    Zijn er ook nog wat goedkopere hotels in New York te vinden het hoeft niet beslist in New York zelf zitten.
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
    pi_71773139
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 21:31 schreef Slappy het volgende:
    Zijn er ook nog wat goedkopere hotels in New York te vinden het hoeft niet beslist in New York zelf zitten.
    In New Jersey heb je vaak veel goedkope(re) alternatieven.
      maandag 10 augustus 2009 @ 21:49:26 #84
    264516 Waldkorn
    Daar zit wat in
    pi_71773210
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 21:31 schreef Slappy het volgende:
    Zijn er ook nog wat goedkopere hotels in New York te vinden het hoeft niet beslist in New York zelf zitten.
    Wat vind je goedkoop? Wij hebben hotel 309 midden in Manhattan geboekt. 6 nachten voor 330 euro totaal. wel met gedeelde badkamer incl. keuken. Het is meer hostel/apartement achtig.
    stom
    pi_71773869
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 21:47 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    In New Jersey heb je vaak veel goedkope(re) alternatieven.
    Oh heb je wat links
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
    pi_71791047
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 21:31 schreef Slappy het volgende:
    Zijn er ook nog wat goedkopere hotels in New York te vinden het hoeft niet beslist in New York zelf zitten.
    Ik ben de afgelopen 2 weken in het West side YMCA hostel verbleven. Neem de 'deluxe' kamer (dan kom je op een gerenoveerde verdieping).. Je hebt niets meer als een bed, tv'tje en een airco op je kamer, maar meer heb je ook niet nodig, aangezien je (ik hoop van wel tenminste) het grootste gedeelte van je tijd in de stad doorbrengt Badkamers zijn semi-private (wat wil zeggen, per verdieping van ong. 30 kamers zijn er 10 prive badkamers op de gang die je open en op slot kunt doen met je kamersleutel). Wij betaalden 1232 dollar voor 12 nachten, oftewel iets meer dan 36 euro per persoon per nacht met de huidige koers

    http://www.ymcanyc.org/index.php?id=1096
    pi_71794934
    Gister tickets gehaald, kostte me voor retour 534, vind ik niet veel eigenlijk. Nou alleen nog even via internet een hotel boeken. Zat te dneken aan het knights hotel in brooklyn. Volgens internet zou dat met voor 9 overnachtingen $670 gaan kosten, omgerekend rond de ¤470
    Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
    pi_71795582
    enkele reis.. 535.. is best veel... maargoed..
    wij betaalde 350 en heb nog lagere prijzen gezien
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_71795770
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 18:12 schreef soares het volgende:
    enkele reis.. 535.. is best veel... maargoed..
    wij betaalde 350 en heb nog lagere prijzen gezien
    ik heb het ook over retour, als je goed leest 535 retour...
    Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
    pi_71796409
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 22:08 schreef Slappy het volgende:

    [..]

    Oh heb je wat links
    Geen exacte links, maar je zou kunnen zoeken naar hotels in North Bergen County, zoals in Hackensack. Allemaal goede verbindingen naar Manhattan.
    pi_71796876
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 18:18 schreef dyonvbaal het volgende:

    [..]

    ik heb het ook over retour, als je goed leest 535 retour...
    Zelfs dat kan nog veel goedkoper.
    pi_71796910
    Iets dichterbij ligt zelfs nog 'Sheraton Suite on the Hudson'. Flink goedkoper dan hartje Manhattan, de veerboot legt aan voor de deur en...what a view!!

    pi_71796958
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 19:03 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Zelfs dat kan nog veel goedkoper.
    Kap eens met het zeiken over prijzen, kneus. Die jongen gaat tenminste lekker na NY en boekt relaxed een vlucht die hem prima lijkt.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71796988
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 19:05 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Kap eens met het zeiken over prijzen, kneus. Die jongen gaat tenminste lekker na NY en boekt relaxed een vlucht die hem prima lijkt.
    Prijzen?
    Dit is de eerste keer dat ik in dit topic post, gast
    pi_71797062
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 19:06 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Prijzen?
    Dit is de eerste keer dat ik in dit topic post, gast
    Waarom in godsnaam? Om even te melden dat er goedkopere tickets zijn? Ik irriteer me aan al die mierenneukers.

    'Gast'
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71798689
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 19:04 schreef Fargo het volgende:
    Iets dichterbij ligt zelfs nog 'Sheraton Suite on the Hudson'. Flink goedkoper dan hartje Manhattan, de veerboot legt aan voor de deur en...what a view!!

    [ afbeelding ]
    dit hotel wou ik eerst boeken maar omdat het voor ons de eerste keer is dat we naar NY gaan wil ik toch liever een hotel in the city zelf en het is hotel wolcott geworden
    En dat kan zomaar.....?
    pi_71799458
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 19:03 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Zelfs dat kan nog veel goedkoper.
    En dan 8 uur met de benen in de nek van degene voor je moeten zitten, lekker ja Doe mij dan maar wat meer luxe en een ticket die een paar procent duurder is
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:35:16 #98
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_71799593


    [ Bericht 100% gewijzigd door Damzkieee op 11-08-2009 20:35:49 ]
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:36:07 #99
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_71799625
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 20:30 schreef Intrepidity het volgende:

    [..]

    En dan 8 uur met de benen in de nek van degene voor je moeten zitten, lekker ja Doe mij dan maar wat meer luxe en een ticket die een paar procent duurder is
    Euh KLM? 345 retour
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_71806218
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 18:12 schreef soares het volgende:
    enkele reis.. 535.. is best veel... maargoed..
    wij betaalde 350 en heb nog lagere prijzen gezien
    sorry ik bedoelde ook retour... maar goed...
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_71810016
    Wat een gehannes inderdaad over de prijzen. Iedereen betaalt toch een prijs die hij of zij de overtocht waard vindt? Als je flexibel genoeg bent qua data kun je behoorlijk goedkoop uitkomen. Sommige mensen zijn dat nu eenmaal niet, waaronder ik. Ik was bijna aan exate data gebonden en vlieg straks via Dusseldorf met Air Berlin voor iets meer dan 600 euro (rechtstreeks en met XL-seats!) naar New York. Mij hoor je niet klagen, ook al weet ik dat het goedkoper kan. Ik vind dit een mooie prijs en ik heb dat bedrag er zonder meer voor over.
      woensdag 12 augustus 2009 @ 08:53:27 #102
    264516 Waldkorn
    Daar zit wat in
    pi_71810069
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 20:30 schreef Intrepidity het volgende:

    [..]

    En dan 8 uur met de benen in de nek van degene voor je moeten zitten, lekker ja Doe mij dan maar wat meer luxe en een ticket die een paar procent duurder is
    Of je hebt zo'n wazige overstap in Londen van 5 uur ofzo... Nee, een paar euro's extra neertellen voor gemak is prima.
    stom
    pi_71810410
    Ik ben weer terug, prima tijd gehad daar, leuke foto's gemaakt, best wat stuff gekocht. Toppie!
    pi_71810447
    Heb je in New York nu ook echte outlets met merkkleding voor lage prijzen?
    pi_71810705
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 20:36 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Euh KLM? 345 retour
    Want economyclass bij KLM met een seat pitch van 31" zit lekker voor 8 uur zeker
    pi_71811739
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 09:17 schreef Fargo het volgende:
    Heb je in New York nu ook echte outlets met merkkleding voor lage prijzen?
    Je hebt 21th century ofzo, dat is goedkoop maar echte dumpprijzen zijn het vast niet (anders ga je niet midden in Manhattan zitten).
    Volgens mij zitten die echte outlets buiten de steden zeg maar..
    Ik zoek ook nog iets leuks in NY of Boston maar ben niet verder gekomen dan eentje vanuit NY.. Woodbury ofzo?
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_71812056
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 10:25 schreef StrikerZeljko het volgende:

    [..]

    Je hebt 21th century ofzo, dat is goedkoop maar echte dumpprijzen zijn het vast niet (anders ga je niet midden in Manhattan zitten).
    Volgens mij zitten die echte outlets buiten de steden zeg maar..
    Ik zoek ook nog iets leuks in NY of Boston maar ben niet verder gekomen dan eentje vanuit NY.. Woodbury ofzo?
    Dat Woodbury ben ik een half uurtje geleden ook tegengekomen. Ziet er leuk uit en is met de bus goed aan te rijden, zoals ik kan lezen. Wellicht is dat een optie.

    Century 21 ligt inderdaad vlakbij Ground Zero. Verder ben ik Fulton Street Mall (Brooklyn) en Newport Mall (New Jersey) tegengekomen.
    pi_71812343
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 09:17 schreef Fargo het volgende:
    Heb je in New York nu ook echte outlets met merkkleding voor lage prijzen?
    Je hebt Jersey Gardens, dat is een mooie. Zelf was ik richting Atlantic City geweest, waar er ook een zit.
    pi_71812443
    Weet iemand hoe het nou precies zit met die invoerheffingen? Ik ga 24e voor 9 dagen en zag op de site van American Airlines dat je twee koffers mee mag nemen met maximaal 23 kg aan gewicht ( dat is natuurlijk behoorlijk wat voor 9 dagen). Hoe zit het nou met het invoeren van kleding (als ik de kaartjes er af haal) en elektronica. Kunnen ze bij de douane aan de serienummers zien of het geimporteerd is of niet? Ik heb nu namelijk ook al behoorlijk wat abercrombie kleding.
    pi_71812582
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 10:50 schreef Bryan181 het volgende:
    Weet iemand hoe het nou precies zit met die invoerheffingen? Ik ga 24e voor 9 dagen en zag op de site van American Airlines dat je twee koffers mee mag nemen met maximaal 23 kg aan gewicht ( dat is natuurlijk behoorlijk wat voor 9 dagen). Hoe zit het nou met het invoeren van kleding (als ik de kaartjes er af haal) en elektronica. Kunnen ze bij de douane aan de serienummers zien of het geimporteerd is of niet? Ik heb nu namelijk ook al behoorlijk wat abercrombie kleding.
    Je mag tot 450 euro per persoon importeren belastingvrij. Ik heb een snowboard meegenomen vanuit NYC, en er werd niks gevraagd.

    Btw als je een mooi uitzicht wilt op manhattan @ night, ga dan naar exchange place (path, ipv metro) en loop 50 meter. Je hebt dan dit uitzicht:
    (zelf gemaakte foto)

    http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=&daddr=40.716853,-74.030162&hl=en&geocode=&mra=mi&mrsp=0&sz=17&sll=40.717062,-74.030567&sspn=0.005952,0.013937&ie=UTF8&t=h&z=17
    pi_71812672
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 10:55 schreef Flaccid het volgende:

    [..]

    Je mag tot 450 euro per persoon importeren belastingvrij. Ik heb een snowboard meegenomen vanuit NYC, en er werd niks gevraagd.

    Btw als je een mooi uitzicht wilt op manhattan @ night, ga dan naar exchange place (path, ipv metro) en loop 50 meter. Je hebt dan dit uitzicht:
    [ afbeelding ] (zelf gemaakte foto)

    http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=&daddr=40.716853,-74.030162&hl=en&geocode=&mra=mi&mrsp=0&sz=17&sll=40.717062,-74.030567&sspn=0.005952,0.013937&ie=UTF8&t=h&z=17
    Ja die 450 euro wist ik inderdaad, maar als je daar overheen zit en je heb wel die kaartjes er af geknipt, kunnen ze je ook weinig maken neem ik aan?
    pi_71812827
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 10:59 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Ja die 450 euro wist ik inderdaad, maar als je daar overheen zit en je heb wel die kaartjes er af geknipt, kunnen ze je ook weinig maken neem ik aan?
    De kans dat je uberhaupt gecontroleerd word is erg klein geloof ik.. Ik ben gewoon door het poortje 'niets aan te geven' gelopen ondanks dat ik een nieuwe lens voor m'n camera à 1360 dollar in m'n rugzak had Officieel gezien moet je voor de duurdere dingen bonnetjes uit NL meenemen om aan te kunnen tonen dat je het al had voordat je vertrok, maar ik denk idd dat ze je niet erg veel kunnen maken..
    pi_71813589
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 11:05 schreef Intrepidity het volgende:

    [..]

    De kans dat je uberhaupt gecontroleerd word is erg klein geloof ik.. Ik ben gewoon door het poortje 'niets aan te geven' gelopen ondanks dat ik een nieuwe lens voor m'n camera à 1360 dollar in m'n rugzak had Officieel gezien moet je voor de duurdere dingen bonnetjes uit NL meenemen om aan te kunnen tonen dat je het al had voordat je vertrok, maar ik denk idd dat ze je niet erg veel kunnen maken..
    Nee lijkt mij ook niet en heel veel boven die 450 euro zal ik niet komen denk ik, want ben niet van plan om gigantische dingen te kopen. Thnx in ieder geval!
    pi_71822994
    Kan iemand bevestigen of de Hollister Co shop op 600 broadway al geopend is?
    pi_71825187
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 10:37 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Dat Woodbury ben ik een half uurtje geleden ook tegengekomen. Ziet er leuk uit en is met de bus goed aan te rijden, zoals ik kan lezen. Wellicht is dat een optie.

    Century 21 ligt inderdaad vlakbij Ground Zero. Verder ben ik Fulton Street Mall (Brooklyn) en Newport Mall (New Jersey) tegengekomen.
    Er zit wel een verschil in de taxes die je betaald (salestax dan..)
    Daar heb ik hier al eens over gelezen maar ik weet niet meer hoe dat zat..
    Iemand die daar nog wat over kan zeggen?
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      woensdag 12 augustus 2009 @ 18:22:12 #116
    2735 Aarti
    ik kan best aardig zijn hoor
    pi_71825422
    Even een vraagje: gezien het andere voltage, hoe kan ik mijn telefoon daar opladen? Een wereldstekker alleen is niet genoeg toch?
    You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
    pi_71826627
    Ik ga aanstaande maandag naar New York - en ik vroeg mij af hoe het nu precies zit met uitgaan en indentificatie... daar kan ik niet veel informatie over vinden...

    Voor zover ik weet is een paspoort het enige geldige legitimatiebewijs (nederlandse ID kaart telt niet - rijbewijs weet ik niet?) maar ik heb eerlijk gezegd geen zin om dat ding steeds mee te nemen als ik uitga... 't is lomp-groot en niet leuk als je 't ding kwijt raakt...

    Hoe zit het met de meeste uitgaansgelegenheden? Accepteren deze alleen een paspoort of toch ook een rijbewijs/nederlandse ID kaart of nog andere pasje/dingen?
    pi_71827154
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 18:13 schreef StrikerZeljko het volgende:

    [..]

    Er zit wel een verschil in de taxes die je betaald (salestax dan..)
    Daar heb ik hier al eens over gelezen maar ik weet niet meer hoe dat zat..
    Iemand die daar nog wat over kan zeggen?
    In New Jersey zit er geen tax op, in New York voggesmij 9%.

    Newport mall is best ok, maar voor dumpprijzen moet je naar een outlet.
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 19:12 schreef Boxxy het volgende:
    Ik ga aanstaande maandag naar New York - en ik vroeg mij af hoe het nu precies zit met uitgaan en indentificatie... daar kan ik niet veel informatie over vinden...

    Voor zover ik weet is een paspoort het enige geldige legitimatiebewijs (nederlandse ID kaart telt niet - rijbewijs weet ik niet?) maar ik heb eerlijk gezegd geen zin om dat ding steeds mee te nemen als ik uitga... 't is lomp-groot en niet leuk als je 't ding kwijt raakt...

    Hoe zit het met de meeste uitgaansgelegenheden? Accepteren deze alleen een paspoort of toch ook een rijbewijs/nederlandse ID kaart of nog andere pasje/dingen?
    Interessant, ik denk dat een rijbewijs wel voldoende zou zijn, weet alleen niet zeker. waar kan je eig uitgaan in nyc?
    pi_71827812
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 18:22 schreef Aarti het volgende:
    Even een vraagje: gezien het andere voltage, hoe kan ik mijn telefoon daar opladen? Een wereldstekker alleen is niet genoeg toch?
    In principe wel. Meeste apparaten werken ook op een lager voltage.
    Old enough to know better. Too young to care.
      woensdag 12 augustus 2009 @ 20:34:25 #120
    264516 Waldkorn
    Daar zit wat in
    pi_71829060
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 19:53 schreef Marky_Mark01 het volgende:

    [..]

    In principe wel. Meeste apparaten werken ook op een lager voltage.
    Dan duurt het alleen 2x zo lang om je telefoon op te laden
    stom
    pi_71830381
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 19:12 schreef Boxxy het volgende:
    Ik ga aanstaande maandag naar New York - en ik vroeg mij af hoe het nu precies zit met uitgaan en indentificatie... daar kan ik niet veel informatie over vinden...

    Voor zover ik weet is een paspoort het enige geldige legitimatiebewijs (nederlandse ID kaart telt niet - rijbewijs weet ik niet?) maar ik heb eerlijk gezegd geen zin om dat ding steeds mee te nemen als ik uitga... 't is lomp-groot en niet leuk als je 't ding kwijt raakt...

    Hoe zit het met de meeste uitgaansgelegenheden? Accepteren deze alleen een paspoort of toch ook een rijbewijs/nederlandse ID kaart of nog andere pasje/dingen?
    Ik heb vorig jaar in Florida gemerkt dat ze bij alle winkels waar ik gebruik wilde maken van me credit card akkoord gingen met het tonen van me ID kaart. Alleen bij het auto huren heb ik me paspoort laten zien. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat als je voor een club staat ze dan nog raar gaan doen over je ID kaart, dat het niet je paspoort is...
    Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
    pi_71830736
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 20:34 schreef Waldkorn het volgende:

    [..]

    Dan duurt het alleen 2x zo lang om je telefoon op te laden
    Valt mee, ik had op dealextreme 4 convertertjes besteld. Kon alles opladen In 't vliegtuig had ik ook een stopcontact, dat was relax
      woensdag 12 augustus 2009 @ 23:06:58 #123
    19142 tslh
    Never at ease.....
    pi_71834654
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 19:12 schreef Boxxy het volgende:
    Ik ga aanstaande maandag naar New York - en ik vroeg mij af hoe het nu precies zit met uitgaan en indentificatie... daar kan ik niet veel informatie over vinden...

    Voor zover ik weet is een paspoort het enige geldige legitimatiebewijs (nederlandse ID kaart telt niet - rijbewijs weet ik niet?) maar ik heb eerlijk gezegd geen zin om dat ding steeds mee te nemen als ik uitga... 't is lomp-groot en niet leuk als je 't ding kwijt raakt...

    Hoe zit het met de meeste uitgaansgelegenheden? Accepteren deze alleen een paspoort of toch ook een rijbewijs/nederlandse ID kaart of nog andere pasje/dingen?
    Kom meerdere keren per jaar in NY (ook/vooral om te stappen ) en rijbewijs meenemen is goed! Meerdere malen leuke gesprekken gehad met uitsmijters, etc. over de rose kleur van ons rijbewijs (de creditcard variant)! Eerst hebben ze zoiets van: "wtf is that? Ooooooh, you're from the Netherlands! Cool! Come right in!
    Life is funny. Well, yours is. To me.
    pi_71835018
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 19:12 schreef Boxxy het volgende:
    Ik ga aanstaande maandag naar New York - en ik vroeg mij af hoe het nu precies zit met uitgaan en indentificatie... daar kan ik niet veel informatie over vinden...

    Voor zover ik weet is een paspoort het enige geldige legitimatiebewijs (nederlandse ID kaart telt niet - rijbewijs weet ik niet?) maar ik heb eerlijk gezegd geen zin om dat ding steeds mee te nemen als ik uitga... 't is lomp-groot en niet leuk als je 't ding kwijt raakt...

    Hoe zit het met de meeste uitgaansgelegenheden? Accepteren deze alleen een paspoort of toch ook een rijbewijs/nederlandse ID kaart of nog andere pasje/dingen?
    Ligt eraan hoe je eruit ziet natuurlijk, toen ik op mijn 25e daar een zomer lang was, heb ik met bijna dagelijks clubben misschien 1 keer mijn ID moeten laten zien. Daarvoor had ik toen een Nederlandse ID kaart bij me, maar een rijbewijs moet prima werken.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71835065
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 19:31 schreef Flaccid het volgende:

    [..]


    Interessant, ik denk dat een rijbewijs wel voldoende zou zijn, weet alleen niet zeker. waar kan je eig uitgaan in nyc?
    Zie de OP, daarin staat een oude post van mijn over clubs ge-quote. Moet zeggen dat die data een beetje outdated is, volgens mij postte ik dat 2 jaar terug. Ben inmiddels weinig meer geweest, enkel wat weekendjes. Toen wel weer naar wat van dezelfde clubs geweest.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71885826
    Fokkers,
    Ik vlieg maandag de 24e vanaf Brussel naar New York. Weet iemand of de mogelijkheid bestaat om online in te checken op de site van American Airlines (zie het zo snel niet staan). Als het kan kan, moet het dan 24 uur van te voren?
    pi_71890105
    We zijn weer terug, helaas. De 10 dagen zijn omgevlogen en het was echt geweldig. Veel gezien en beleefd. New York is een fenomenale stad, I love it!
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:50:44 #128
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_71891045
    Foto's!?
    pi_71894346
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 21:11 schreef Bryan181 het volgende:
    Fokkers,
    Ik vlieg maandag de 24e vanaf Brussel naar New York. Weet iemand of de mogelijkheid bestaat om online in te checken op de site van American Airlines (zie het zo snel niet staan). Als het kan kan, moet het dan 24 uur van te voren?
    In 1 topic was voldoende geweest. Je kunt tegenwoordig overal ongeveer online inchecken, dus ongetwijfeld ook voor jouw vlucht. En ja, 24 uur van tevoren is standaard. Het staat ongetwijfeld ook duidelijk op de AA webiste, maar heb geen zin om dat voor je te checken. Geen zorgen, komt allemaal wel goed
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71897014
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 02:02 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    In 1 topic was voldoende geweest. Je kunt tegenwoordig overal ongeveer online inchecken, dus ongetwijfeld ook voor jouw vlucht. En ja, 24 uur van tevoren is standaard. Het staat ongetwijfeld ook duidelijk op de AA webiste, maar heb geen zin om dat voor je te checken. Geen zorgen, komt allemaal wel goed
    Het ligt iets lastiger volgens mij, aangezien ik de tickets op www.connections.be heb geboekt. Wil je inloggen op de site van AA, dan moet je ook daadwerkelijk op die site je tickets hebben geboekt.
    pi_71897258
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 23:26 schreef Jor_Dii het volgende:
    We zijn weer terug, helaas. De 10 dagen zijn omgevlogen en het was echt geweldig. Veel gezien en beleefd. New York is een fenomenale stad, I love it!
    welcome back...vertel ook even de do's en dont's en show some pictures
    En dat kan zomaar.....?
    pi_71897795
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 11:20 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Het ligt iets lastiger volgens mij, aangezien ik de tickets op www.connections.be heb geboekt. Wil je inloggen op de site van AA, dan moet je ook daadwerkelijk op die site je tickets hebben geboekt.
    Als je eruit bent laat het mij dan ook weten
    Ik heb ook via Connections geboekt en vlieg over een week of 3 met Delta naar NYC..
    Thanks
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_71898133
    Hier een selectie van m'n geschoten plaatjes van 27 juli t/m 8 aug



















    Als bonus wat Washington, D.C. plaatjes



    pi_71898417
    Welke camera heb je gebruikt om hem te schieten?
    pi_71898696
    Hele mooie foto's, vooral die van Times Square
    pi_71898819
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 12:38 schreef Flaccid het volgende:
    Welke camera heb je gebruikt om hem te schieten?
    Volgens de Exif een Canon 50D

    Mooie foto's!
    pi_71899270
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 12:38 schreef Flaccid het volgende:
    Welke camera heb je gebruikt om hem te schieten?
    Klopt, 50D, voornamelijk met 24-105L en een 10-20mm voor de groothoekplaatjes
    pi_71900073
    Prachtige foto's hoor! vooral die wolkenkrabbers van onder! heel origineel En die met de taxi's ook!
    Ga ik ook proberen als ik daar ben!
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_71901666
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 11:20 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Het ligt iets lastiger volgens mij, aangezien ik de tickets op www.connections.be heb geboekt. Wil je inloggen op de site van AA, dan moet je ook daadwerkelijk op die site je tickets hebben geboekt.
    Dan mag je dat ook vermelden in je eerdere post, als je tenminste geholpen wilt worden.

    Er zijn miljoenen sites die tickets verkopen, dus iedereen is anders. Een goeie site stuurt met je bevestiging ook de booking reference van de airline op, zodat jij verder alles zelf kunt bekijken en online kunt inchecken op de site van de airline. Anders moet je ze gewoon even bellen en vragen hoe zij dat doen.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71903304
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 11:36 schreef Lienzz het volgende:

    [..]

    welcome back...vertel ook even de do's en dont's en show some pictures
    Doe ik na het weekend even
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_71917211
    @ Intrepidity toffe foto's, superherkenbaar allemaal!

    Ook net een paar dagen terug en ik heb heimwee.
    Heb helaas het vrijheidsbeeld en Ellis-Island gemist omdat het te warm was om 2 uur in de rij voor de boot te staan.
    pi_71918595
    Kan het kloppen dat connections.be samenwerkt met cheaptickets? Heb namelijk bij eerstgenoemde tickets gekocht, maar moet de rest regelen op cheaptickets als ik het goed begrijp.
    pi_71923852
    Mooie foto's intrepidity!

    Wij vertrekken overmorgen naar Boston en zijn dan komend weekend in New York. Als iemand het leuk vind om ons te volgen, ik hou hier een live verslag bij
      zondag 16 augustus 2009 @ 16:02:29 #144
    119507 Demarest
    Mission Phailed
    pi_71924798
    Jaja, 't is bijna 4 maanden geleden dat ik verbleef in New York en tevens een dagexcursie maakte naar Washington DC. Prachtige gebouwen daar, vooral die uit de jaren 1900-1940, met als toppers het Woolworth Building, Chrysler Building en uiteraard het ESB. Wel hoge hotelprijzen, maar dat heb je nu eenmaal bezuiden Central Park. Iets noordelijker in Manhattan en in Brooklyn o.a zullen de prijzen gunstiger zijn.

    Wellicht ga ik begin 2010 nog eens die kant uit. De prijzen liggen dan minder hoog en de temperaturen zijn er doorgaans vrij laag (ideaal mijns inziens!) De zomers zijn er te warm: met stadseffect zit je er zo op 35 graden.
    Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
      zondag 16 augustus 2009 @ 18:43:28 #145
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_71928322
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 15:20 schreef Fannetje het volgende:
    Wij vertrekken overmorgen naar Boston en zijn dan komend weekend in New York. Als iemand het leuk vind om ons te volgen, ik hou hier een live verslag bij
    Hele mooie foto's Intrepidity, ik krijg meteen zin om te gaan...;)

    Vanavond nachtdienst dus ik ga vannacht eens jullie verslag lezen
    En dat kan zomaar.....?
      zondag 16 augustus 2009 @ 19:02:22 #146
    2735 Aarti
    ik kan best aardig zijn hoor
    pi_71928718
    Nog 3 nachtjes!!
    You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
    pi_71931254
    Wat een vette foto's hierboven!
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_71933970
    Ik zit mijn e-ticket nog even te bekijken en tot mijn grote schik zie ik dat er al een stoelnummer opstaat voor ons beide?
      maandag 17 augustus 2009 @ 08:57:21 #149
    264516 Waldkorn
    Daar zit wat in
    pi_71941637
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 22:08 schreef Bryan181 het volgende:
    Ik zit mijn e-ticket nog even te bekijken en tot mijn grote schik zie ik dat er al een stoelnummer opstaat voor ons beide?
    Oe toch...
    stom
    pi_71941844
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 22:08 schreef Bryan181 het volgende:
    Ik zit mijn e-ticket nog even te bekijken en tot mijn grote schik zie ik dat er al een stoelnummer opstaat voor ons beide?
    Zolang die gewoon naast elkaar zijn, zie ik het probleem niet.
    pi_71942597
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 09:12 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Zolang die gewoon naast elkaar zijn, zie ik het probleem niet.
    Naja had wel een lekker plekkie bij de nooduitgang willen inchecken eigenlijk
    pi_71942682
    Mensen ervaringen met het ontvangen van tickets via Cheaptickets? Op de site staat dat je ze 10 dagen voor vertrek ontvangt, maar ik ga over precies een week weg en heb nog niks.
    pi_71943016
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 10:01 schreef Bryan181 het volgende:
    Mensen ervaringen met het ontvangen van tickets via Cheaptickets? Op de site staat dat je ze 10 dagen voor vertrek ontvangt, maar ik ga over precies een week weg en heb nog niks.
    Da's als je papieren tickets ontvangt volgens mij, en dat gebeurt nauwelijks mee.

    Ik wil niet vervelend zijn, maar je hebt hier nu al zo'n stapel post aan gespendeerd - wordt het niet eens tijd dat je ze op belt????
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71943102
    Zou misschien een optie kunnen zijn ja
    pi_71943517
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 10:21 schreef Bryan181 het volgende:
    Zou misschien een optie kunnen zijn ja
    Lijkt me makkelijker, hier vind je blijkbaar het antwoord op je vragen niet.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71943912
    ik heb zelf ook geboekt via cheaptickets en kreeg via de mail een e-ticket. dit is eigenlijk de bevestiging van je boeking.

    hier kan je mee in-checken.
    you and I ain't done Zeke!
    pi_71943939
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 11:03 schreef Johnns het volgende:
    ik heb zelf ook geboekt via cheaptickets en kreeg via de mail een e-ticket. dit is eigenlijk de bevestiging van je boeking.

    hier kan je mee in-checken.
    Ja dat dacht ik al. Op de site van American Airlines vragen ze dan om een Record Locator en dat is dan waarschijnlijk dat zes letter/cijferige woord bovenaan of niet? Moet toch wachten tot 24 uur van te voren
      maandag 17 augustus 2009 @ 11:07:08 #158
    59065 Amyrlin
    Evenwichtig
    pi_71943998
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 10:01 schreef Bryan181 het volgende:
    Mensen ervaringen met het ontvangen van tickets via Cheaptickets? Op de site staat dat je ze 10 dagen voor vertrek ontvangt, maar ik ga over precies een week weg en heb nog niks.
    1. Cheap Tickets werkt met e-tickets, zou je dus al moeten hebben.
    2. Je moet het Airline reserveringsnummer hebben (niet het CT res nr).
    3. Seat selection kun je wijzigen met bovengenoemd reserveringsnummer.
    4. Inchecken kan pas 24 uur vantevoren.
    5. Online incheck kan waarschijnlijk alleen op domestic flights. (Tenzij dit inmiddels aangepast is)

    Kortom: lees even de site van AA en/of bel CT
    pi_71944165
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 09:55 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Naja had wel een lekker plekkie bij de nooduitgang willen inchecken eigenlijk
    Die kun je bij de meeste airlines alleen ter plekke uitkiezen omdat ze moeten controleren dat je goed Engels spreekt en in staat zou zijn die deur te openen, etc.

    Gewoon op tijd op Schiphol verschijnen dus.

    Hele mooie stad, New York. Een dikke maand geleden heb ik er een week gewerkt, en elke avond en in het weekend gewoon wat rondgelopen daar. En zeshonderd foto's gemaakt die ik nog steeds niet gesorteerd heb.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
    pi_71944205
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 11:07 schreef Amyrlin het volgende:

    [..]

    1. Cheap Tickets werkt met e-tickets, zou je dus al moeten hebben.
    2. Je moet het Airline reserveringsnummer hebben (niet het CT res nr).
    3. Seat selection kun je wijzigen met bovengenoemd reserveringsnummer.
    4. Inchecken kan pas 24 uur vantevoren.
    5. Online incheck kan waarschijnlijk alleen op domestic flights. (Tenzij dit inmiddels aangepast is)

    Kortom: lees even de site van AA en/of bel CT
    Online inchecken moet wel kunnen volgens mij, maar de stoelen kan ik dus nog veranderen zeg jij? Verder heb ik een bevestiging e-ticket en daar staat een nummer bij: information for tirp locator en twee ticketnummers
    pi_71944689
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 11:15 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Online inchecken moet wel kunnen volgens mij, maar de stoelen kan ik dus nog veranderen zeg jij? Verder heb ik een bevestiging e-ticket en daar staat een nummer bij: information for tirp locator en twee ticketnummers
    Kan je meestal veranderen bij het online inchecken. Maar goed, de stoelen bij de nooduitgang zijn vaak vrij snel bezet, dus reken daar niet teveel op.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71944729
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 11:35 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Kan je meestal veranderen bij het online inchecken. Maar goed, de stoelen bij de nooduitgang zijn vaak vrij snel bezet, dus reken daar niet teveel op.
    Ja weet ik ook wel, maar het valt te proberen. Ik ben nogal lang dus wat extra beenruimte zou ook niet slecht zijn.
      maandag 17 augustus 2009 @ 11:37:00 #163
    59065 Amyrlin
    Evenwichtig
    pi_71944754
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 11:15 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Online inchecken moet wel kunnen volgens mij, maar de stoelen kan ik dus nog veranderen zeg jij? Verder heb ik een bevestiging e-ticket en daar staat een nummer bij: information for tirp locator en twee ticketnummers
    Ja stoelen kun je nog veranderen, echter nooduitgang zal niet lukken.

    (Verder hoort dit volgens mij niet thuis in het New York topic)
    pi_71945069
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 11:37 schreef Amyrlin het volgende:

    [..]

    Ja stoelen kun je nog veranderen, echter nooduitgang zal niet lukken.

    (Verder hoort dit volgens mij niet thuis in het New York topic)
    Ik denk dat we er nu wel mee kunnen kappen.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71951056
    Kan iemand mij helpen aan een grote Nike Store in New York. Heb die van Mercer Street gevonden, maar volgens mij zit er ergens een grotere.
    pi_71951157
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 15:08 schreef Bryan181 het volgende:
    Kan iemand mij helpen aan een grote Nike Store in New York. Heb die van Mercer Street gevonden, maar volgens mij zit er ergens een grotere.
    Het is een flagship store, dus dan zou het al vrij groot moeten zijn. Volgens mij is het trouwens ook de enige flagship store in NY van Nike, dus zou je goed moeten zitten?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71951213
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 15:12 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Het is een flagship store, dus dan zou het al vrij groot moeten zijn. Volgens mij is het trouwens ook de enige flagship store in NY van Nike, dus zou je goed moeten zitten?
    Hmm oke had van een jongen gehoord die er was geweest dat er nog een grote zit ergens
    pi_71951269
    Wellicht Nike Town, die zit volgens mij op 57th & 5th ofzo?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71951368
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 15:16 schreef Drive-r het volgende:
    Wellicht Nike Town, die zit volgens mij op 57th & 5th ofzo?
    Juist die zal het zijn geweest! Thnx
    pi_71952133
    Nog drie weekjes werken. Potjandorie, die laatste weken duren voor mijn gevoel net zo lang als de acht maanden die al zijn verstreken sinds we hebben geboekt!
    pi_71953724
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 15:47 schreef Fargo het volgende:
    Nog drie weekjes werken.
    hier ook
    you and I ain't done Zeke!
    pi_71955257
    Nog even doorsparen en dan weer terug naar NY!
    pi_71955545
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 15:47 schreef Fargo het volgende:
    Nog drie weekjes werken. Potjandorie, die laatste weken duren voor mijn gevoel net zo lang als de acht maanden die al zijn verstreken sinds we hebben geboekt!
    Ik reken op je voor een volledig verslag en alle do's en don'ts, dat begrijp je wel hè? .

    Ter verhoging van de voorpret heb ik een kaart van New York aan de muur gehangen met een stapel van die felgekleurde minipost-it's erbij. Elke keer als ik of m'n vriend iets verzinnen waar we graag naartoe willen, plakken we een post-itje bij de desbetreffende plaats/attractie/etc. .
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
      maandag 17 augustus 2009 @ 20:41:03 #174
    19142 tslh
    Never at ease.....
    pi_71960961
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 16:50 schreef Johnns het volgende:

    [..]

    hier ook
    En nog eentje hier
    Life is funny. Well, yours is. To me.
    pi_71961147
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 15:47 schreef Fargo het volgende:
    Nog drie weekjes werken.
    Nog 2 weekjes hier...31 augustus vertrekken we
    En dat kan zomaar.....?
    pi_71972317
    Hier nog 3, 7 September is D-day
    Heb nog eens geprobeerd terug te bladeren maar wie er hier recent nog kaartjes via stubhub gekocht op een fictief adres?
    Nederland staat er nog steeds niet bij

    [ Bericht 25% gewijzigd door StrikerZeljko op 18-08-2009 09:57:50 ]
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_71972385
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 18:04 schreef DevilsAndDust het volgende:

    [..]

    Ter verhoging van de voorpret heb ik een kaart van New York aan de muur gehangen met een stapel van die felgekleurde minipost-it's erbij. Elke keer als ik of m'n vriend iets verzinnen waar we graag naartoe willen, plakken we een post-itje bij de desbetreffende plaats/attractie/etc. .
    Je had naar het concert van Bruce in NY moeten gaan
    vanaf 30-09 @ Giants Stadium, nog genoeg kaarten te krijgen
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_71972875
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 09:18 schreef StrikerZeljko het volgende:
    Hier nog 3, 7 augustus is D-day
    7 augustus? Ik denk dat je 7 september bedoelt

    Wij vertrekken vandaag naar Boston En dan vrijdag door naar New York!
    pi_71973042
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 09:49 schreef Fannetje het volgende:

    [..]

    7 augustus? Ik denk dat je 7 september bedoelt

    Wij vertrekken vandaag naar Boston En dan vrijdag door naar New York!
    Jep.. anders is het nog veel te lang
    Veel plezier!
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_71973522
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 09:22 schreef StrikerZeljko het volgende:

    [..]

    Je had naar het concert van Bruce in NY moeten gaan
    vanaf 30-09 @ Giants Stadium, nog genoeg kaarten te krijgen
    I knooooow, maar wij gaan pas 18 oktober omdat we vast zitten aan de herfstvakantie. .
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_71973946
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 09:18 schreef StrikerZeljko het volgende:
    Heb nog eens geprobeerd terug te bladeren maar wie er hier recent nog kaartjes via stubhub gekocht op een fictief adres?
    Ja! ik zit over 12 dagen in Yankee Stadium

    Adres van m'n hotel ingevoerd, ging perfect. Bedankt voor de tip nog, van wie die ook kwam.
    pi_71974419
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 10:43 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:

    [..]

    Ja! ik zit over 12 dagen in Yankee Stadium

    Adres van m'n hotel ingevoerd, ging perfect. Bedankt voor de tip nog, van wie die ook kwam.
    Heb je dan e-tickets of hoe heb je ze gekregen?
    En heb je ze voor je naar de states ging gekocht of toen je al in het hotel zat?

    @DevilsAndDust
    Jammer joh

    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_71974579
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 11:04 schreef StrikerZeljko het volgende:
    Heb je dan e-tickets of hoe heb je ze gekregen?
    En heb je ze voor je naar de states ging gekocht of toen je al in het hotel zat?
    Ik kreeg e-tickets, en ik ben nog gewoon in Nederland.
    pi_71974774
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 11:11 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:

    [..]

    Ik kreeg e-tickets, en ik ben nog gewoon in Nederland.
    Okay, relaxed!
    dan moet ik alleen even checken of de kaartjes die ik wil ook e-tickets zijn.
    Of zouden ze dat allemaal zijn daar..?
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_71974861
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 11:19 schreef StrikerZeljko het volgende:

    [..]

    Okay, relaxed!
    dan moet ik alleen even checken of de kaartjes die ik wil ook e-tickets zijn.
    Of zouden ze dat allemaal zijn daar..?
    Ik zal eens kijken via welke site ik ze toen heb besteld. Bij mij ging het echt supersnel, betaald met creditcard en binnen een week had ik de (originele!!) kaartjes al in huis.

    Edit: www.eventticketscenter.com

    [ Bericht 7% gewijzigd door Fargo op 18-08-2009 11:27:59 ]
    pi_71985147
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 09:18 schreef StrikerZeljko het volgende:
    Hier nog 3, 7 September is D-day
    Heb nog eens geprobeerd terug te bladeren maar wie er hier recent nog kaartjes via stubhub gekocht op een fictief adres?
    Nederland staat er nog steeds niet bij
    Heb ik gedaan, gewoon hotelgegevens invoeren, werkt prima. Wij zaten vorige week maandag nog bij de wedstrijd tussen Yankees en Blue Jays (4-5 verlies ) Was fantastisch!
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_71985634
    Dankje Fargo!
    Jordi, had jij e-tickets bij stubhub?
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_71986485
    -edited-

    [ Bericht 55% gewijzigd door Lienzz op 18-08-2009 20:17:06 ]
    En dat kan zomaar.....?
    pi_71986847
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 17:49 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Heb ik gedaan, gewoon hotelgegevens invoeren, werkt prima. Wij zaten vorige week maandag nog bij de wedstrijd tussen Yankees en Blue Jays (4-5 verlies ) Was fantastisch!
    -edited-

    [ Bericht 3% gewijzigd door Lienzz op 18-08-2009 20:16:52 ]
    En dat kan zomaar.....?
    pi_71989298
    Weet iemand toevallig of het is toegestaan om te fotograferen (spiegelreflex met telelens, dus geen klein ding) of opnames te maken met een videocamera in een stadium??

    niemand??

    [ Bericht 57% gewijzigd door Lienzz op 19-08-2009 13:23:55 ]
    En dat kan zomaar.....?
    pi_72000936
    Zojuist dan eindelijk mijn kaartje gekocht voor de NY Giants vs de Washington Redskins!
    Een adres in de US gebruikt (van een meisje dat ik al een tijdje sprak via msn) als factuur adres en mn order geplaatst, word me toegezonden als e-ticket.
    Ik zit zo'n beetje ter hoogte van de middenlijn so let the games begin!
    Ben helemaal klaar voor deze derby

    [ Bericht 11% gewijzigd door StrikerZeljko op 19-08-2009 08:27:46 ]
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      woensdag 19 augustus 2009 @ 08:21:17 #192
    2735 Aarti
    ik kan best aardig zijn hoor
    pi_72000988
    Wij vertrekken NU naar NY
    doei!
    You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
    pi_72001058
    quote:
    Op woensdag 19 augustus 2009 08:21 schreef Aarti het volgende:
    Wij vertrekken NU naar NY
    doei!
    Veel plezier, en warm ze alvast een beetje op voor me wil je
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      woensdag 19 augustus 2009 @ 08:51:03 #194
    264516 Waldkorn
    Daar zit wat in
    pi_72001362
    quote:
    Op woensdag 19 augustus 2009 08:21 schreef Aarti het volgende:
    Wij vertrekken NU naar NY
    doei!
    Kutzak Wij werken wel.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    stom
    pi_72008212
    Weet iemand of het is toegestaan om in een stadium opnames te maken met een videocamera of met een spiegelreflex met telelens (dus geen kleine camera)??
    En dat kan zomaar.....?
    pi_72008817
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 18:10 schreef StrikerZeljko het volgende:
    Dankje Fargo!
    Jordi, had jij e-tickets bij stubhub?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_72008867
    thanks!
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_72009664
    Ohw en even dit nog: als je naar de Yankees gaat, houdt er dan rekening mee dat je geen grote tassen mee naar binnen mag nemen. Wij kwamen daar beide aan met een behoorlijke schoudertas en dat mocht dus niet. Moesten we onze tas ergens af geven bij een louche tentje (wat overigens wel gewoon netjes werd gedaan) maar het was niet echt prettig aangezien we nog maar net op tijd op onze plek in het stadion zaten en we 6 dollar per tas moesten betalen. Wel alle portemonnees, camera's en andere belangrijke dingen er uit gehaald.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_72011641
    quote:
    Op woensdag 19 augustus 2009 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:
    Ohw en even dit nog: als je naar de Yankees gaat, houdt er dan rekening mee dat je geen grote tassen mee naar binnen mag nemen. Wij kwamen daar beide aan met een behoorlijke schoudertas en dat mocht dus niet. Moesten we onze tas ergens af geven bij een louche tentje (wat overigens wel gewoon netjes werd gedaan) maar het was niet echt prettig aangezien we nog maar net op tijd op onze plek in het stadion zaten en we 6 dollar per tas moesten betalen. Wel alle portemonnees, camera's en andere belangrijke dingen er uit gehaald.
    Okay, ga er niet heen maar zal bij de Giants mn tas ook thuis laten
    Beantwoord waarschijnlijk wel gelijk de vraag hierboven over het meenemen van camera's
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_72049007
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 20:45 schreef Lienzz het volgende:

    [..]

    Nog 2 weekjes hier...31 augustus vertrekken we
    Gezellig..
    Ik ook haha..
    Dit bericht vernietigt zichzelf in 3...2...1...
    pi_72055911
    Ik ga 20 november met mn ouders en broertje een weekje citytrippen in NY

    Maar nu had ik nog even een vraagje waar jullie misschien wel wat vanaf weten; ik las dat je om zo'n ESTA-visum aan te vragen een nieuw paspoort met chip moet hebben? Want die heb ik namelijk niet, en om nou mijn paspoort 4 jaar voor tijd al te laten vernieuwen is ook een beetje zonde.. Is het echt nodig?
      donderdag 20 augustus 2009 @ 22:39:41 #202
    19142 tslh
    Never at ease.....
    pi_72057502
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 21:58 schreef Merel1808 het volgende:
    Ik ga 20 november met mn ouders en broertje een weekje citytrippen in NY

    Maar nu had ik nog even een vraagje waar jullie misschien wel wat vanaf weten; ik las dat je om zo'n ESTA-visum aan te vragen een nieuw paspoort met chip moet hebben? Want die heb ik namelijk niet, en om nou mijn paspoort 4 jaar voor tijd al te laten vernieuwen is ook een beetje zonde.. Is het echt nodig?
    Nee, dat is allemaal uit zijn verband getrokken. Het niet kunnen reizen op een paspoort zonder chip gold alleen voor NOOD paspoorten. Hier wordt behoorlijk daarover uitgewijd:
    http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=22969

    Belangrijkste tekst:
    Naar aanleiding van dit bericht ontstonden er nogal wat vragen over welk paspoort voldoet om naar de VS te reizen.
    Daar ontstond een hele discussie over, die hieronder te lezen is.

    Nu blijkt, dat het bericht dat hierover verspreid is door De Telegraaf en het ANP niet juist was.
    NU.nl had het bericht overgenomen, maar heeft het inmiddels alweer verwijderd, en een nieuw bericht geplaatst dat het alleen noodpaspoorten betreft.
    Alle reguliere paspoorten zijn gewoon geldig om de VS binnen te komen.
    Je hebt voor toegang tot de VS dus niet specifiek een paspoort met chip nodig.

    Kijk voor het nieuwe bericht op:
    http://www.nu.nl/algemeen(...)ldoende-voor-vs.html
    Life is funny. Well, yours is. To me.
    pi_72057798
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 22:39 schreef tslh het volgende:

    [..]

    Nee, dat is allemaal uit zijn verband getrokken. Het niet kunnen reizen op een paspoort zonder chip gold alleen voor NOOD paspoorten. Hier wordt behoorlijk daarover uitgewijd:
    http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=22969

    Belangrijkste tekst:
    Naar aanleiding van dit bericht ontstonden er nogal wat vragen over welk paspoort voldoet om naar de VS te reizen.
    Daar ontstond een hele discussie over, die hieronder te lezen is.

    Nu blijkt, dat het bericht dat hierover verspreid is door De Telegraaf en het ANP niet juist was.
    NU.nl had het bericht overgenomen, maar heeft het inmiddels alweer verwijderd, en een nieuw bericht geplaatst dat het alleen noodpaspoorten betreft.
    Alle reguliere paspoorten zijn gewoon geldig om de VS binnen te komen.
    Je hebt voor toegang tot de VS dus niet specifiek een paspoort met chip nodig.

    Kijk voor het nieuwe bericht op:
    http://www.nu.nl/algemeen(...)ldoende-voor-vs.html
    Superbedankt!
    Moet je paspoort nog wel een bepaalde tijd geldig zijn (ik dacht iets van een half jaar)?
      donderdag 20 augustus 2009 @ 22:58:32 #204
    19142 tslh
    Never at ease.....
    pi_72058102
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 22:49 schreef Merel1808 het volgende:

    [..]

    Superbedankt!
    Moet je paspoort nog wel een bepaalde tijd geldig zijn (ik dacht iets van een half jaar)?
    Het WAS altijd 6 maanden maar daar is volgens mij ook verandering in gekomen:
    http://www.allesamerika.com/douane-paspoort-amerika.html
    (IK zou voor de zekerheid voor de 6 maanden regel gaan: als je nog zo kort met je paspoort kan doen is vervangen uberhaupt geen luxe )
    Life is funny. Well, yours is. To me.
    pi_72065561
    Ik vertrek zondagnacht, maar weet iemand toevallig of je ook gewoon zonder reservering een aantal dollars (200 ofzo) bij de bank kan halen?
    pi_72065745
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 10:45 schreef Bryan181 het volgende:
    Ik vertrek zondagnacht, maar weet iemand toevallig of je ook gewoon zonder reservering een aantal dollars (200 ofzo) bij de bank kan halen?
    Moet je normaal gesproken reserveren dan?
    pi_72065950
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 10:54 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Moet je normaal gesproken reserveren dan?
    Haha het schijnt van wel ja, ik had er ook nog nooit over gehoord. Ik ga het zo maar even proberen bij de bank
    pi_72066499
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 11:02 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Haha het schijnt van wel ja, ik had er ook nog nooit over gehoord. Ik ga het zo maar even proberen bij de bank
    Dat had ik ook Ben bij de lokale ING bank naar binnen gelopen en ze hadden geen dollars. Ze raadden me aan om gewoon bij het GWK op Schiphol te gaan halen (heb ik ook gedaan), aangezien je anders 2 weken van tevoren moet reserveren en ik een week later al vertrok..
    pi_72066624
    Aha oké...dus bij een bank dien je te reserveren en bij het GWK krijg je het direct mee?
    pi_72070772
    TVP!

    Op 24 oktober voor 8 dagen naar NYC, lekker cheap hostel geboekt langs Central Park en gaan! Echt super veel zin in.

    Vraagje: Misschien staat het al ergens maar wie heeft er zo'n NY Pass aangeschaft, wij zijn wel van plan om veel bezienswaardigheden te doen (de toeristische trekpleisters zoals ESB, Vrijheidsbeeld, Guggenheim) etc. en dan lijkt me zo'n kaart wel erg handig (ook i.v.m. tijd), maar graag lees ik hier wat reacties van mensen die er wél of niet voor hebben gekozen en waarom?
    ----> Est. 1913 <----
    pi_72071176
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 11:30 schreef Fargo het volgende:
    Aha oké...dus bij een bank dien je te reserveren en bij het GWK krijg je het direct mee?
    Klopt
    pi_72071466
    Ik ging ook naar rabobank en ze hadden geen dollars. Net bij gwk geweest, maar je wordt wel lekker genaaid. 252 euro krijg je 331 dollar voor
    pi_72072103
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 14:47 schreef Bryan181 het volgende:
    Ik ging ook naar rabobank en ze hadden geen dollars. Net bij gwk geweest, maar je wordt wel lekker genaaid. 252 euro krijg je 331 dollar voor
    Hoeveel dollars had je dan bij een bank gekregen daarvoor?
    pi_72072300
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 15:10 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Hoeveel dollars had je dan bij een bank gekregen daarvoor?
    Hetzelfde verhaal denk ik maar ik heb het eigenlijk over omwisselen in het algemeen. 252 euro is op dit moment namelijk 361 dollar ofzo
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:20:10 #215
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_72072356
    Postbank is meest voordelig met wisselen...
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_72072374
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 15:20 schreef matthijst het volgende:
    Postbank is meest voordelig met wisselen...
    Kan wel, maar dat was helaas geen optie meer aangezien ik zondagnacht ga
    pi_72072436
    Waarom pin je niet gewoon daar dan?
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_72072542
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 15:23 schreef Thetallguy het volgende:
    Waarom pin je niet gewoon daar dan?
    Ja had ik ook kunnen doen, maar daar komen ook kosten bij dus zal elkaar niet heel veel ontlopen. Ik vind het wel chill om alvast wat dollars te hebben voor de taxi vanaf het vliegveld enz.
    pi_72076639
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 15:27 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Ja had ik ook kunnen doen, maar daar komen ook kosten bij dus zal elkaar niet heel veel ontlopen. Ik vind het wel chill om alvast wat dollars te hebben voor de taxi vanaf het vliegveld enz.
    Veel plezier in NY, hoelang ga je?? Met welke vliegmaatschappij vertrek je en welk hotel heb je geboekt?
    En dat kan zomaar.....?
    pi_72078282
    Groetjes vanuit een geweldige hotelkamer met uitzicht op het Chrysler Building!
    pi_72087364
    Thnx lienz vertrek maandagochtend vanaf brussel voor 9 dagen. Vlieg met American Airlines en zit in Comfort Inn Manhattan.
      zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:29:04 #222
    19142 tslh
    Never at ease.....
    pi_72087539
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 10:45 schreef Bryan181 het volgende:
    Ik vertrek zondagnacht, maar weet iemand toevallig of je ook gewoon zonder reservering een aantal dollars (200 ofzo) bij de bank kan halen?
    Op Schiphol kun je op genoeg plaatsen dollars halen en beter nog: er zit daar een pinmachine in de muur (achter de douane) waar je gewoon dollars kunt pinnen. Doe ik ook altijd aan het begin van mijn trip.
    Life is funny. Well, yours is. To me.
    pi_72087556
    maar als je dan pint komen er dan nog veel extra kosten bij of valt dat wel mee?
    what you see, is what you get!
    pi_72088311
    quote:
    Op zaterdag 22 augustus 2009 10:30 schreef IV_Xample het volgende:
    maar als je dan pint komen er dan nog veel extra kosten bij of valt dat wel mee?
    Bij de Rabobank (bij mijn studentenpakket in ieder geval) ¤2,- per opname in een vreemde valuta, die aan het eind van de maand afgeschreven wordt.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Merel1808 op 22-08-2009 11:43:39 ]
    pi_72088525
    quote:
    Op zaterdag 22 augustus 2009 10:30 schreef IV_Xample het volgende:
    maar als je dan pint komen er dan nog veel extra kosten bij of valt dat wel mee?
    Bij mij (ING) werd $2 of $3 (afhankelijk van de bank waar je pint) transactiekosten afgeschreven.. Dus grote bedragen pinnen loont
    pi_72100374
    Mijn vriendin en ik weten nog steeds niet wat te doen met onze vakantie begin september en hebben al tijden de wens om naar NY te gaan. Zijn weer aan het zoeken geslagen om goed en goedkoop richting NY te gaan.

    Zouden jullie ons, na het doorspitten van deze topics, even vluchtig wat tips kunnen geven.. dit vooral omdat ik veel slechte verhalen hoor over de goedkopere hotels op de site's nederlandse aanbieders.
    We willen rond 6 september vertrekken vanaf waar (amsterdam / brussel / duitsland) maakt niet uit. Waar we op moeten vliegen weten we eigenlijk niet, kennen de voor en nadelen van de verschillende vliegvelden daar niet, dat horen we graag hier! Verder nog dingen waar we rekening mee moeten houden (creditcard ofzo?!)
      zondag 23 augustus 2009 @ 13:07:42 #227
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_72100476
    Morgen vertrekken we
    pi_72101020
    Pipo: qua vlucht heb ik bij connections.be voor 360 euro p.p. een goedkope vlucht gezien op 4 sept, rtour een week later. Dit is met Continental, rechtstreeks. Op welk vliegveld je landt maakt niet heel veel uit. Genoeg transport mogelijkheden . PM me maar met meer vragen, ik help je graag!

    Edit: Ik zie dat het tarief ook op de website van continental zelf te boeken is. Voor andere data rondom zijn de vluchten veel duurder, beginnend bij 480, met overstap.
    pi_72101282
    Over de creditcard: het kan zonder, maar ik raad je aan om nu gelijk naar de bank te gaan om er eentje te halen. Je gewone pinpas werkt vaak niet bij betaalautomaten, pinnen gaat echter wel goed. Maar een hotel zal altijd je creditcard, als middel voor borg. Verder is een CC daar ongelooflijk handig, de hele maatschappij is er op ingericht. En je kunt zelfs in alle taxi's met je creditcard!

    Voor een hotel kan ik je priceline of hotwire aanraden. Via deze diensten kun je 4**** hotels voor spotprijsjes krijgen. Voor 120 dollar per nacht in hartje manhattan. Het is voor een beginner wel lastig te begrijpen, maar ik zou het je kunnen uitleggen als je wil .

    Een andere mogelijkheid is om op expedia.com naar een mooi combo pakket te zoeken. Zo kreeg ik het milford plaza (degelijk), dat midden in manhattan ligt incl de vlucht voor 850 euro p.p. Dat lijkt me ook een goede prijs voor een weekje New York .

    [ Bericht 18% gewijzigd door christvs op 23-08-2009 16:58:59 ]
      maandag 24 augustus 2009 @ 06:50:02 #230
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_72103758
    Hallo, groetjes vanuit de trein naar Schiphol! Over 1.5 week zijn we er weer
    pi_72104852
    quote:
    Op zondag 23 augustus 2009 16:38 schreef christvs het volgende:
    Pipo: qua vlucht heb ik bij connections.be voor 360 euro p.p. een goedkope vlucht gezien op 4 sept, rtour een week later. Dit is met Continental, rechtstreeks. Op welk vliegveld je landt maakt niet heel veel uit. Genoeg transport mogelijkheden . PM me maar met meer vragen, ik help je graag!

    Edit: Ik zie dat het tarief ook op de website van continental zelf te boeken is. Voor andere data rondom zijn de vluchten veel duurder, beginnend bij 480, met overstap.
    Thnx!!! inmiddels iets anders geboekt, overigens ook super maar de wens voor NY blijft zeker aanwezig dus kan eventueel in het najaar / voorjaar 2010!
    pi_72105376
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 19:15 schreef Fannetje het volgende:
    Groetjes vanuit een geweldige hotelkamer met uitzicht op het Chrysler Building!
    Heel veel plezier, Fannetje. En post je reisverslag hier als je terug bent
    pi_72105486
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 06:50 schreef Omnifacer het volgende:
    Hallo, groetjes vanuit de trein naar Schiphol! Over 1.5 week zijn we er weer
    En jij natuurlijk ook, Omni! have fun over there
    pi_72106134
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 09:12 schreef Pipo_de_Clown het volgende:

    [..]

    Thnx!!! inmiddels iets anders geboekt, overigens ook super maar de wens voor NY blijft zeker aanwezig dus kan eventueel in het najaar / voorjaar 2010!
    NY is echt geweldig inderdaad. Je komt er vast wel!
      maandag 24 augustus 2009 @ 13:04:05 #235
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_72109734
    Iemand ervaring met United vanaf Brussel? Verder goeie maatschappij?
    En: toevallig een goedkoop hotel id buurt van Brussel, waar je gratis weekje kunt parkeren?
    En: wil naar Hotel Penn, of weet iemand een soortgelijk geprijsd hotel rond dezelfde plek (33rd/7th)?
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_72113576
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 13:04 schreef matthijst het volgende:
    Iemand ervaring met United vanaf Brussel? Verder goeie maatschappij?
    En: toevallig een goedkoop hotel id buurt van Brussel, waar je gratis weekje kunt parkeren?
    En: wil naar Hotel Penn, of weet iemand een soortgelijk geprijsd hotel rond dezelfde plek (33rd/7th)?
    United vanaf Brussel is prima. Brussel zelf is niet een mooie luchthaven, maar security is er snel genoeg. Ik ben ook BRU - WAS -NYC gevlogen met United. De transatlantische vlucht was gewoon prima, zoals alle andere maatschappijen. We hadden een overstap van 2 uur, maar dat werd 4 uur. Het was slecht weer in NY, waardoor er flinke vertragingen waren voor inbound vluchten. Dit kan gebeuren, maar ja, het New Yorkse luchtruim is sowieso een zootje .
    pi_72116654
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 13:04 schreef matthijst het volgende:
    Iemand ervaring met United vanaf Brussel? Verder goeie maatschappij?
    En: toevallig een goedkoop hotel id buurt van Brussel, waar je gratis weekje kunt parkeren?
    En: wil naar Hotel Penn, of weet iemand een soortgelijk geprijsd hotel rond dezelfde plek (33rd/7th)?
    Ik heb geen positieve ervaringen met United. Ik heb 2 maanden geleden ook BRU - WAS - NYC gevlogen. Heen naar Washington ging prima, maar in Washington bleek de vlucht vertraging te hebben. Kan gebeuren. Vervolgens mochten we boarden na 5 uur wachttijd. Toen moesten we na een uur het vliegtuig weer uit. Daarna nog 2 uur zitten wachten voordat ze omriepen dat de vlucht gecanceled was. Toen bijna een uur staan te wachten bij een klantenservice omdat daar maar 1 figuur stond (om dus mensen uit 2 gecancelde vluchten te woord te staan, ik stond als 10de in de rij en achter mij stond zeker nog honderd man. Ik wilde een auto boeken om zelf naar New York te rijden in plaats van de vlucht van 10am de volgende ochtend te nemen. Helaas weigerde ze om mijn bagage uit het toestel te laten halen. Hierna mocht ik op eigen houtje en op eigen kosten een hotel gaan zoeken, wederom was hiervoor bij United geen enkele hulp bij te krijgen. Toen bleek de volgende ochtend ook nog eens dat het ticket wat ik had gekregen geen ticket te zijn maar een soort stand by kaart waarbij je dus alleen meekon als er plek was (en iemand dus niet op kwam dagen). Ik kon mee omdat ik erg vroeg was, maar andere mensen uit dezelfde vertraagde vlucht van de dag ervoor dus niet.

    Vervolgens op de terugweg vanuit Washington 2 weken later nog ellende met inchecken. Je moet bij een computer inchecken, er loopt wel iemand van de maatschappij rond maar die negeert je gewoon als je er niet uitkomt. Uiteindelijk werkte de stoelkeuze dus niet en zocht het systeem zelf plaatsen. Dit resulteerde er dus in dat ik niet naast mijn reispartner kon zitten, zij zat uiteindelijk zo'n 15 rijen voor mij.

    Op klachten die ik hierover bij United neergelegd heb wordt simpelweg niet gereageerd.

    Voor mij is dit in ieder geval de eerste en laatste keer vliegen met United.
    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
    pi_72116891
    Dat klinkt echt te waardeloos voor woorden inderdaad.

    Ikzelf vlieg 10 september AMS - WAS - JFK

    Hoop echt dat het beter verloopt dan wat ik hier boven zo lees
    you and I ain't done Zeke!
      maandag 24 augustus 2009 @ 18:03:24 #239
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_72117103
    Hmm, het was met American Airlines vanaf Brussel, geen United...
    Nu kiezen tussen dit:

    American Airlines, 325 euro pp, vanaf Brussel, 650 euro + 90 hotel = 740 euro
    10:05 - 12:45 in NYC
    18:10 - 07:40+1 Brussel

    KLM, 399 euro vanaf Amsterdam, 798 euro, geen hotel nodig
    10:30 - 13:20
    22:10 - 11:20+1 Amsterdam (4 uur extra in NYC)

    KLM dan toch wel weer voordelig: later weg uit NYC, dus je hebt wat aan je laatste dag.
    Plus vliegen op Newark --> vlakbij Jersey Gardens, kan je misschien nog ff outletshoppen.
    Haters everywhere but I don't really care.
      maandag 24 augustus 2009 @ 19:05:01 #240
    37149 slashdotter3
    Arrow to the knee!
    pi_72118640
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 08:53 schreef Waldkorn het volgende:

    [..]

    Of je hebt zo'n wazige overstap in Londen van 5 uur ofzo... Nee, een paar euro's extra neertellen voor gemak is prima.
    Tis allemaal relatief, als ik 5 uur heen en 5 uur terug moet wachten betaal ik met plezier 100 euro meer om me die ellende te kunnen besparen, maar als ik een uurtje heen en uurtje terug moet wachten op Heathrow dan heb ik er geen problemen mee.
    pi_72119869
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 19:05 schreef slashdotter3 het volgende:

    [..]

    Tis allemaal relatief, als ik 5 uur heen en 5 uur terug moet wachten betaal ik met plezier 100 euro meer om me die ellende te kunnen besparen, maar als ik een uurtje heen en uurtje terug moet wachten op Heathrow dan heb ik er geen problemen mee.
    Elke overstap, hoe kort ook, is een extra kans op scherpe, langslepende douanecontroles, een extra kans op vertraging, voor sommigen extra stress en in sommige gevallen ook nog eens een extra kans om je bagage kwijt te maken. Zolang het kan...rechtstreekse vluchten wat mij betreft.
      ESF Reporter maandag 24 augustus 2009 @ 20:44:07 #242
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_72121750
    Even weer een tvp, over precies drie weken zijn we op weg naar NYC.
    pi_72127677
    Het is helaas al weer veel te lang geleden sinds ik in New York geweest ben.

    Zeker als ik deze time lapse zie van verschillende locaties in New York.

    pi_72128866
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 09:45 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Heel veel plezier, Fannetje. En post je reisverslag hier als je terug bent
    Reisverslag is hier te vinden:

    eerste dag
    tweede dag
    derde dag

    We zijn vanmorgen weer uit NY vertrokken en zitten nu in Philadelphia
    pi_72130421
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 09:17 schreef Fargo het volgende:
    Heb je in New York nu ook echte outlets met merkkleding voor lage prijzen?
    Woodburry, een uurtje met de bus vanaf NYC, vertrek van het Port Authority busstation.
    Kaartjes zijn op straat te koop.
    pi_72130476
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 16:51 schreef Bryan181 het volgende:
    Kan iemand bevestigen of de Hollister Co shop op 600 broadway al geopend is?
    Ja, die is al geopend. Ik was er vorige week. Vrij grote toko, echter wel wat aan de donkere kant allemaal.

    Dit was onze 2e keer NYC dit jaar. Nu icm een rondreis naar Canada, DC, Philly en aan het eind nog 3 dagen NYC. Het grappige aan NYC is, dat je na 7x nog steeds nieuwe dingen ontdekt.

    Voor de details: we vlogen 'gewoon' KLM. Middagvlucht van 13:30 vanaf AMS en aankomst op JFK ongeveer rond 15:30 uur ofzo. Terugvlucht altijd die van 22:00 uur, aankomst de volgende dag op AMS rond 10:45 uur. Wind mee
    Zoals gewoonlijk weer een perfect verblijf gehad in het Marriott Marquis op Times Square.

    Geen problemen gehad bij de douane, gelukkig maar, want 2 koffers en een extra sporttas met stuff met meer waarde dan ¤ 450.

    Ook al was het bloody hot, men sprak zelfs van een ware hitte golf op tv, nothing can beats NYC.
    Ik droom nu al over de volgende keer!
    pi_72131123
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 00:13 schreef Fannetje het volgende:

    [..]

    Reisverslag is hier te vinden:

    eerste dag
    tweede dag
    derde dag

    We zijn vanmorgen weer uit NY vertrokken en zitten nu in Philadelphia
    hey Fannetje
    wat gaaf om te lezen zeg en leuke foto's
    veel plezier nog met de rest van je trip
    what you see, is what you get!
    pi_72132094
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 01:48 schreef Amsterdamdude het volgende:

    [..]

    Woodburry, een uurtje met de bus vanaf NYC, vertrek van het Port Authority busstation.
    Kaartjes zijn op straat te koop.
    Thnx. Die was ik inderdaad ook al tegengekomen. Zo op het eerste gezicht laten we Woodbury wel links liggen. Je bent er toch een dag NY mee kwijt en dat vind ik het eerlijk gezegd niet waard. Maar misschien hebben we er 'ter plaatse' wel oren naar als we allebei moe zijn van de vele indrukken. Dan kunnen we alsnog besluiten om een dagje te gaan...
    pi_72132416
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 00:13 schreef Fannetje het volgende:

    [..]

    Reisverslag is hier te vinden:

    eerste dag
    tweede dag
    derde dag

    We zijn vanmorgen weer uit NY vertrokken en zitten nu in Philadelphia
    Nice! Keep 'm coming!
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:49:24 #250
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_72133898
    tvp

    Halverwege oktober 2 daagjes NYC, iemand nog leuke tips? (Ik ben er al een aantal keer geweest, dus de 'standaard' dingen heb ik al gedaan )

    Ik wil iig een honkbal of basketbalwedstrijd zien
    The line is a dot to you!
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:01:52 #251
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_72134176
    Jersey Gardens, vlakbij Newark Airport is Outletcentrum.
    Kan je vanaf Port Authority heen voor $11 retour...

    Of, als je goed plant eventueel bij aankomst / voor vertrek uit NY


    En geboekt
    KLM heeft acties nu: 399 inclusief alles...
    Had nog een voucher van 50 euro, dus voor 349 retour naar New York...

    [ Bericht 39% gewijzigd door matthijst op 25-08-2009 11:46:10 ]
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_72136668
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 11:01 schreef matthijst het volgende:
    Had nog een voucher van 50 euro, dus voor 349 retour naar New York...
    Dat is heel netjes! Lekker directe vlucht.

    Ik betaal 319 voor retour met United / Lufthansa, alleen wel met 1x overstappen.
    you and I ain't done Zeke!
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:13:29 #253
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_72138139
    ja, idd, en goeie tijden:
    10:30 - 13:20
    22:10 - 11:20(+1)
    Dus laatste dag tot uur of 18:00 in Manhattan nog.
    Haters everywhere but I don't really care.
      ESF Reporter dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:48:39 #254
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_72150573
    Terugvlucht om 10 uur 's avonds doe ik dit keer ook voor het eerst, snap niet waarom ik dat nooit eerder had gedaan. Ideaal! Ik heb altijd wel moeite met slapen in vliegtuigen maar nu slaap je (als het lukt) ook echt op een tijd waarop je volgens EST en NL tijden slaapt. Hopelijk scheelt dat straks met de jetlag een beetje.

    En inderdaad, je hebt nog gewoon haast een volle dag op de terugreisdag!
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:03:07 #255
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_72150995
    Yup, ideaal
    Anders zit je die laatste dag dat je om 12-14 weg moet, dan de je verder ook niks meer
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_72152448
    Nog 3,5 week!!

    Zojuist ook een mailtje gekregen dat we een Big Apple Greeter hebben op de 2e dag! Ene Rachel Everett.
    pi_72152651
    Wie hier nog wilde shoppen, ik heb een post geplaatst op het Couchsurfing deel over NYC.
    Erg nuttige tips naast het al bekende Woodbury, ik wilde ze jullie niet onthouden:

    http://www.couchsurfing.org/group_read.html?gid=2372&post=3681418#gpid3681418

    Als er vragen zijn: roep maar!
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_72153987
    I'll be in NYC and Boston for 2 weeks, and of course I would like to stimulate your economy with my european EURO's ;-)

      dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:42:28 #259
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_72156612
    In New Jersey, met die Target erbij, bedoelen ze deze:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Newport_Centre_(Shopping_Mall)

    Ook ergens anders gelezen en die leek me cool: Target is sowieso een geinige winkel (CD's enzo goedkoop ook daar)... En die mall, geen sales tax op kleding (of is dat in NYC ook nog steeds, onder xx dollar?)...
    Path kost $1.50 en duurt schijnbaar 13 minuten ofzo, vanaf midtown.

    En Jersey Gardens uiteraard, daar ga ik zelf zeker heen, voor Tommy Hilfiger outlet. Hoop meteen bij aankomst, als ik mn koffer ergens kan stallen op Newark (tips, iemand?). En anders ff met de bus op en neer: 35 minuten:
    http://www.nytimes.com/2008/12/29/nyregion/29bus.html
    Haters everywhere but I don't really care.
      ESF Reporter dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:07:30 #260
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_72157455
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 21:36 schreef Fargo het volgende:
    I'll be in NYC and Boston for 2 weeks, and of course I would like to stimulate your economy with my european EURO's ;-)


    Me 2!
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:09:40 #261
    19142 tslh
    Never at ease.....
    pi_72157548
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 22:42 schreef matthijst het volgende:

    En Jersey Gardens uiteraard, daar ga ik zelf zeker heen, voor Tommy Hilfiger outlet. Hoop meteen bij aankomst, als ik mn koffer ergens kan stallen op Newark (tips, iemand?). En anders ff met de bus op en neer: 35 minuten:
    http://www.nytimes.com/2008/12/29/nyregion/29bus.html
    Vergeet daar de Calvin Klein outlet niet, daar koop ik meestal meer dan bij Tommy
    Life is funny. Well, yours is. To me.
    pi_72157750
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 21:36 schreef Fargo het volgende:
    I'll be in NYC and Boston for 2 weeks, and of course I would like to stimulate your economy with my european EURO's ;-)




    That's me allright
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      woensdag 26 augustus 2009 @ 07:22:26 #263
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_72162153
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 12:29 schreef Johnns het volgende:

    [..]

    Dat is heel netjes! Lekker directe vlucht.

    Ik betaal 319 voor retour met United / Lufthansa, alleen wel met 1x overstappen.
    Welke site?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_72164077
    Het offensief is begonnen.. de KLM spam stroomde vanmorgen mijn mailbox alweer binnen.
    Worden mooie tijden voor de flight-bargain-watchers
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_72164871
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 07:22 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Welke site?
    ik heb via Cheaptickets geboekt, vlieg met United heen en Lufthansa terug.

    Boeken is alleen al tijd terug (mei).
    you and I ain't done Zeke!
    pi_72165644
    Via Icelandair op gunstige tijden met korte overstappen in Keflavik, zou nu op ca. ¤ 360 komen.

    Heel, heel misschien in oktober of november.
    pi_72167039
    Kaartjes voor de NY Mets gister met de post gekregen

    We vertrekken a.s maandag,
    Helaas nog niets gehoord van een Big Apple greeter, dus ik ben bang dat wij er geen krijgen...snik
    En dat kan zomaar.....?
      woensdag 26 augustus 2009 @ 12:04:56 #268
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_72167315
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 09:58 schreef StrikerZeljko het volgende:
    Het offensief is begonnen.. de KLM spam stroomde vanmorgen mijn mailbox alweer binnen.
    Worden mooie tijden voor de flight-bargain-watchers
    Ben benieuwd, zit nog steeds te azen op een mooie vlucht in februari
    Moet toch wel voor 300 te doen zijn.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_72169318
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 13:04 schreef matthijst het volgende:

    En: toevallig een goedkoop hotel id buurt van Brussel, waar je gratis weekje kunt parkeren?
    Ik zag dat je al geboekt had maar wellicht voor een volgende keer:

    Ibis airport, er rijdt een transferbusje van/naar vliegveld en parkeren is ca. 1 Euro per dag. Met name als je langer weg bent en op onmogelijke tijden vliegt erg interessant. Er zit daar volgens mij ook een F1 hotel (goedkoper)
      woensdag 26 augustus 2009 @ 21:19:53 #270
    37149 slashdotter3
    Arrow to the knee!
    pi_72183301
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 06:50 schreef Omnifacer het volgende:
    Hallo, groetjes vanuit de trein naar Schiphol! Over 1.5 week zijn we er weer
    In New York hebben ze ook internet hoor
    pi_72192124
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 21:19 schreef slashdotter3 het volgende:

    [..]

    In New York hebben ze ook internet hoor
    Inderdaad. Laat 'ie ons zomaar in het ongewisse... Hoe zou het hem vergaan?
      donderdag 27 augustus 2009 @ 08:58:51 #272
    264516 Waldkorn
    Daar zit wat in
    pi_72192197
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 08:54 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Inderdaad. Laat 'ie ons zomaar in het ongewisse... Hoe zou het hem vergaan?
    Issie vergaan!? Oechottekestoch! Ik zal wel eens gaan kijken dan. Zondag zijn we er
    stom
    pi_72199471
    wij vertrekken ma. naar ny. we hebben een lijstje met dingen om te doen maar heeft iemand nog tips of locaties voor ons die we echt gezien moeten hebben of gedaan moeten hebben terwijl we er zijn?
    <hr>
    pi_72201656
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 13:57 schreef Dawnbreaker het volgende:
    wij vertrekken ma. naar ny. we hebben een lijstje met dingen om te doen maar heeft iemand nog tips of locaties voor ons die we echt gezien moeten hebben of gedaan moeten hebben terwijl we er zijn?
    greenwich village


    bryant park



    macy's town
    En dat kan zomaar.....?
    pi_72203445
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 11:53 schreef Lienzz het volgende:
    Kaartjes voor de NY Mets gister met de post gekregen

    We vertrekken a.s maandag,
    Helaas nog niets gehoord van een Big Apple greeter, dus ik ben bang dat wij er geen krijgen...snik
    Stomme vraag wellicht en misschien had ik beter terug moeten zoeken, maar hoe ben je aan kaarten gekomen?

    Veel plezier in ieder geval, hier nog 2 maandjes wachten!
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 10:49 schreef kepler het volgende:
    tvp

    Halverwege oktober 2 daagjes NYC, iemand nog leuke tips? (Ik ben er al een aantal keer geweest, dus de 'standaard' dingen heb ik al gedaan )

    Ik wil iig een honkbal of basketbalwedstrijd zien
    Dan heb je pech denk ik, in oktober is het baseball net afgelopen (begin oktober zijn laatste wedstrijden) en ook de basketballers spelen dan alleen maar preseason friendly's, competitie begint daar weer eind oktober, begin november!
    ----> Est. 1913 <----
      donderdag 27 augustus 2009 @ 16:02:16 #276
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_72203634
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 15:56 schreef WillyML het volgende:


    Dan heb je pech denk ik, in oktober is het baseball net afgelopen (begin oktober zijn laatste wedstrijden) en ook de basketballers spelen dan alleen maar preseason friendly's, competitie begint daar weer eind oktober, begin november!
    Laat nu net het plan een beetje veranderd zijn en ik dus eind oktober, begin november in NYC ben Hoe kan ik het beste aan kaartjes komen? Moet ik die vantevoren bestellen, of kan dat ook 1/2 dagen vantevoren?
    The line is a dot to you!
    pi_72203742
    wij hebben ze zoals lieve lienzz bovenstaand al zei, onlangs besteld en zijn al in bezit.

    Wij hebben dit via deze website gedaan:http://newyork.mets.mlb.com/
    Dan gewoon naar tickets gaan, een datum uitzoeken, een plek uitzoeken, en dan bestellen.

    Wij hadden ze per mail (post) besteld, en ze waren binnen 6 dagen hier in de brievenbus. Al met al ongeveer 50,- euro gekost voor de kaarten.
    <hr>
      donderdag 27 augustus 2009 @ 16:12:22 #278
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_72203939
    Ik ga alleen niet naar het honkbal

    Maar het is dus niet mogelijk om 2 dagen vantevoren een kaartje te kopen? Ben namelijk aan het backpacken en kan dus niks laten opsturen naar een adres...
    The line is a dot to you!
    pi_72204254
    nee je kan ze zelfs in een internetcafe bestellen en dan direct daar uitprinten (print at home optie kiezen)
    <hr>
      donderdag 27 augustus 2009 @ 16:24:07 #280
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_72204318
    Ow cool, dat is wel handig. Zodra ik zeker weet wanneer ik in NY ben ga ik dat eens regelen
    The line is a dot to you!
    pi_72204370
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 16:12 schreef kepler het volgende:
    Ik ga alleen niet naar het honkbal

    Maar het is dus niet mogelijk om 2 dagen vantevoren een kaartje te kopen? Ben namelijk aan het backpacken en kan dus niks laten opsturen naar een adres...
    De meeste toeristische attracties (waar ik voor het gemak ook maar even de lokale sportclubs van NY onder schaar) hebben een Will Call-loket, waar je vooraf gereserveerde tickets op vertoon van je Credit Card of legitimatie kunt afhalen.

    Ergens anders in dit topic (dit deel) staat een site vermeld waar ik mijn kaartjes heb gekocht. Waren binnen een week keurig binnen op mijn woonadres hier in Nederland.
      donderdag 27 augustus 2009 @ 17:24:43 #282
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_72206103
    Ijshockeyseizoen is ook weer begonnen okt/nov.
    Lijkt me wel cool zo'n wedstrijd in MSG
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_72206928
    Jullie kunnen gewoon American Football gaan kijken!
    Dat is toch veel vetter dan die andere sporten?
    Ga ik ook zeker doen!

    Kaartjes gewoon kopen via Stubhub (kan je overal kaartjes voor krijgen en gewoon een e-ticket aanschaffen!)
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      donderdag 27 augustus 2009 @ 17:57:27 #284
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_72207014
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 17:53 schreef StrikerZeljko het volgende:
    Jullie kunnen gewoon American Football gaan kijken!
    Dat is toch veel vetter dan die andere sporten?
    Ga ik ook zeker doen!

    Kaartjes gewoon kopen via Stubhub (kan je overal kaartjes voor krijgen en gewoon een e-ticket aanschaffen!)
    Jep of ophalen op Times Sq. bij het ticketoffice van Stubhub, als je binnen de 24 uur voor de wedstrijd boekt kan dat.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_72208051
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 17:53 schreef StrikerZeljko het volgende:
    Jullie kunnen gewoon American Football gaan kijken!
    Dat is toch veel vetter dan die andere sporten?
    Ga ik ook zeker doen!

    Kaartjes gewoon kopen via Stubhub (kan je overal kaartjes voor krijgen en gewoon een e-ticket aanschaffen!)
    Reactie graag in side bet topic
    pi_72210432
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 18:31 schreef PierreBetfair het volgende:

    [..]

    Reactie graag in side bet topic
    Done
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      ESF Reporter donderdag 27 augustus 2009 @ 21:40:20 #287
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_72214141
    Even een vraag over dat stubhub, hoe hebben jullie een account aan kunnen maken? Ik probeerde het pas geleden nog maar je kan 'Nederland' niet selecteren dus ik kan geen account aanmaken. Nagevraagd bij de mensen van stubhub maar die zeiden dat je in mijn geval iemand uit de US/Canada/Duitsland of een van de andere landen die wél op de lijst staan, moet charteren om voor jou even een kaartje te kopen.
    pi_72214775
    ik heb het adres van m'n hotel ingevoerd

    ik ga zondag naar de Yankees als het tenminste niet regent, hoe makkelijk/snel wordt zoiets afgelast?
    pi_72218221
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 21:40 schreef Cee het volgende:
    Even een vraag over dat stubhub, hoe hebben jullie een account aan kunnen maken? Ik probeerde het pas geleden nog maar je kan 'Nederland' niet selecteren dus ik kan geen account aanmaken. Nagevraagd bij de mensen van stubhub maar die zeiden dat je in mijn geval iemand uit de US/Canada/Duitsland of een van de andere landen die wél op de lijst staan, moet charteren om voor jou even een kaartje te kopen.
    en als je dit niet helemaal vertrouwd, of de printer werkt niet. Dan kun je het beste gewoon kaartjes bestellen via de website van Yankees of Mets zelf en dan kiezen voor de optie mail (dan heb je ze zoals dawnbreaker idd zegt binnen een paar daagjes op de mat liggen) en ze versturen de kaartjes helemaal GRATIS naar NL (de meeste mensen in NL vinden het woord GRATIS heel prettig klinken) en uitprinten (e-tickets) koste maar liefst $2,50, waarom zou je ze dan niet op laten sturen
    Ik maakte me een beetje ongerust omdat ik pas vorige week de kaartjes had besteld en ik niet zeker wist of ik ze op tijd thuis zou krijgen aangezien ik a.s maandag al vertrek, dus ik heb hun gemaild en mijn probleem voorgelegd...als ik ze niet op tijd zou ontvangen zou ik ze kunnen ophalen aan het Wil-Call loket.
    Maar ik had ze gelukkig op tijd binnen....toen ik ze op de deurmat zag liggen werd ik heel happy, alleen al door het zien van de authentieke beige envelop met AIR MAIL erop
    En dat kan zomaar.....?
    pi_72218273
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 22:00 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
    ik heb het adres van m'n hotel ingevoerd

    ik ga zondag naar de Yankees als het tenminste niet regent, hoe makkelijk/snel wordt zoiets afgelast?
    volgens mij niet zo snel...

    heb net even het weer gechecked en zondag kan een enkele bui vallen, so dont worry
    En dat kan zomaar.....?
      vrijdag 28 augustus 2009 @ 07:34:38 #291
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_72220898
    Sinds juli mag je weer naar de top/kroon van het vrijheidsbeeld.
    Kaartjes zijn online te bestellen op statuecruises.com
    Er gaan 3 groepen van 10 man per uur naar boven, dus ruim van tevoren reserveren is
    aan te raden. Je kunt nu nog kaarten krijgen voor 17, 18, 19 november en dan vanaf 1 december.
    Haters everywhere but I don't really care.
      ESF Reporter vrijdag 28 augustus 2009 @ 07:50:22 #292
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_72220965
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 07:34 schreef matthijst het volgende:
    Sinds juli mag je weer naar de top/kroon van het vrijheidsbeeld.
    Kaartjes zijn online te bestellen op statuecruises.com
    Er gaan 3 groepen van 10 man per uur naar boven, dus ruim van tevoren reserveren is
    aan te raden. Je kunt nu nog kaarten krijgen voor 17, 18, 19 november en dan vanaf 1 december.
    Neee!
    Oh damn, helemaal vergeten. Ik ben er over een kleine 2 weken dus ik vrees dat ik pech heb.
      vrijdag 28 augustus 2009 @ 07:55:13 #293
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_72221000
    Ik heb de tickets besteld, snap alleen nog steeds niet waar dat Will Call office in Battery Park zit waar ik ze moet ophalen:
    quote:
    If you purchased Crown Access Tickets they must be picked up on the day of your departure from any of our Will Call windows located in either: Battery Park, NY or Liberty State Park, NJ
    Iemand?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:47:12 #294
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_72221450
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 17:53 schreef StrikerZeljko het volgende:
    Jullie kunnen gewoon American Football gaan kijken!
    Dat is toch veel vetter dan die andere sporten?
    Ga ik ook zeker doen!

    Kaartjes gewoon kopen via Stubhub (kan je overal kaartjes voor krijgen en gewoon een e-ticket aanschaffen!)
    Football heb ik al een keer gezien, college football dat wel. Ik kon zelfs de kleedkamer in tijdens de rust, erg cool om een keer in het echt zo'n peptalk te zien
    The line is a dot to you!
      vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:50:45 #295
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_72221488
    quote:
    Op vrijdag 28 augustus 2009 07:55 schreef Damzkieee het volgende:
    Ik heb de tickets besteld, snap alleen nog steeds niet waar dat Will Call office in Battery Park zit waar ik ze moet ophalen:
    [..]

    Iemand?
    Zelfde plek als waar je kaartjes moet kopen voor het vrijheidsbeeld? (midden in dat ronde fort)
    The line is a dot to you!
    pi_72245292
    Gaat redelijk goed met het bieden op hotelkamers..
    Al veel mislukte biedingen maar nu ook wat succes!

    Boston zat ik al in het Sheraton voor 70 euro per nacht, en zojuist het Grand Hyatt in NY (105 euro, 1 nacht) geboekt voor het laatste deel van mn reis

    Nu het eerste (en lastigste) deel nog, een blok van ruim een week..
    Word toch in stukken hakken vrees ik! Maar we gaan door!

    Iemand ervaringen met het Grand Hyatt?
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      zaterdag 29 augustus 2009 @ 03:58:53 #297
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_72251254
    jersey gardens
    ben ik vorige week voor het eerst geweest : 16,2 kg kleding en schoenen van sterke merken gekocht aan belachelijke prijzen! De kortingen vlogen om de oren en als EURO bezitter was het dubbele pret
    by faaar m'n' beste shopervaring ooit
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
    pi_72252156
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 03:58 schreef misteriks het volgende:

    jersey gardens
    ben ik vorige week voor het eerst geweest : 16,2 kg kleding en schoenen van sterke merken gekocht aan belachelijke prijzen! De kortingen vlogen om de oren en als EURO bezitter was het dubbele pret
    by faaar m'n' beste shopervaring ooit
    Vertel eens even, wat was de buit en wat is de schade?
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:57:14 #299
    264516 Waldkorn
    Daar zit wat in
    pi_72255683
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 17:53 schreef StrikerZeljko het volgende:
    Jullie kunnen gewoon American Football gaan kijken!
    Dat is toch veel vetter dan die andere sporten?
    Ga ik ook zeker doen!

    Kaartjes gewoon kopen via Stubhub (kan je overal kaartjes voor krijgen en gewoon een e-ticket aanschaffen!)
    American football is saaaahaaahaaaaiii! Alleen die chearleaders zijn leuk om naar te kijken. Maar het probleem is dat in iedere minuut je 30 sec naar die dames kijkt.
    stom
    pi_72262870
    iemand nog leuke package deals gezien voor NY in december?

    zag er nu een paar staan op de jongintra (vanaf Brussel) maar zoek nog een iets goedkopere..
    pi_72269162
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 12:57 schreef Waldkorn het volgende:

    [..]

    American football is saaaahaaahaaaaiii! Alleen die chearleaders zijn leuk om naar te kijken. Maar het probleem is dat in iedere minuut je 30 sec naar die dames kijkt.
    Nee Baseball, dat is geweldig
    Als er ergens GEEN tempo in zit..
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')